- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Dat je er geen argumenten bij geeft.
die spreken voor zich.
Foppe de Haan in de Telegraaf:
"Een club sluit ik niet uit, maar dan moet het wel iets heel moois zijn"
Ajax, dit is je kans! Foppe is precies wat Ajax nodig heeft (als Van Gaal, Hiddink en Adriaanse niet haalbaar zijn).
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ton Boot zou de beste keus zijn. Samen met Bergkamp en De Boer.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Suarez is met afstand al de beste van de eredivisie.
Moet je niet beginnen over dat ene goaltje meer van Hamdaoui. Suarez was flankspeler, Hamdaoui het hele seizoen spits. En dan zal ik maar niet het aantal assists noemen van Suarez...heel ruim boven iedereen.
Scorebordargumenten.
Er is wel meer dan assists en doelpunten. Affelay vind ik ook wel beter, evenals Perez, Elia, Dembele en wellicht Arnautovic. Het is natuurlijk ook wel een beetje smaak, maar ik vind Suarez nou niet echt een speler die het spel naar zich toetrekt. Het is een beetje een rommelaar die zijn tegenstander uit de tent probeert te lokken door zich heel irritant op te stellen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Moet je niet beginnen over dat ene goaltje meer van Hamdaoui. Suarez was flankspeler, Hamdaoui het hele seizoen spits. En dan zal ik maar niet het aantal assists noemen van Suarez...heel ruim boven iedereen.
Suarez kan het worden, hij is het nog niet. Daarvoor maakt hij teveel onnodige fouten, pakte hij teveel onnodige kaarten en zorgde hij er persoonlijk voor dat Ajax (gemiste Panenka penalty) geen tweede maar derde in de competitie werd. Het zit erin, maar hij moet nog een stuk constanter worden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Suarez kan het worden, hij is het nog niet. Daarvoor maakt hij teveel onnodige fouten, pakte hij teveel onnodige kaarten en zorgde hij er persoonlijk voor dat Ajax (gemiste Panenka penalty) geen tweede maar derde in de competitie werd. Het zit erin, maar hij moet nog een stuk constanter worden.
Hij zorgde er ook persoonlijk voor dat Ajax niet 6e maar 3e is geworden. Zonder hem was het nog veel slechter geweest allemaal. Hij was direct betrokken bij de helft van de doelpunten. Hij legt risico in z'n spel en dan maak je ook wel eens een fout.
En het enige objectieve argument is dat hij veruit de aanvaller met het meeste rendement is: 22 goals + 14 assist = bij 36 goals direct betrokken (de helft van Ajax' productie). Daar komt niemand in de buurt. En dat in een slecht draaiend team, niet een vlotte machine als AZ.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Uiteraard heeft de beste speler van de Eredivisie met smaak te maken. Vandaar dat de beste speler van de Eredivisie helemaal niet bestaat.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, met Foppe de Haan als aantrekkingskracht zul je vast de grootste talenten in de wereld weten te strikken.
Met Ruud Gullit haalde Feyenoord ze wel? Met MvB haalde Ajax ze wel? Met Stevens haalde PSV ze wel?
Ik kijk liever nu eens naar het vakmanschap. Bij Hveen goed gebouwd, veel spelers beter gemaakt en goed laten presteren. En hij is niet alleen Heerenveen man want met Jong Oranje werd hij 2x Europees kampioen. Als je het goed bekijkt de best presterende coach die een Oranje team onder zijn hoede had.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Uiteraard heeft de beste speler van de Eredivisie met smaak te maken. Vandaar dat de beste speler van de Eredivisie helemaal niet bestaat.
Cijfermatig kan je een speler toch beoordelen. Suarez heeft met afstand de beste cijfers van alle spelers. En dat in een Ajax dat enorm kwakkelde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laatste tijd maakte hij nogal een verstrooide indruk. Spelers die hij publiekelijk helemaal afbrandde.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Suarez nam de penalty's en maakte daar 8 doelpunten uit, El Hamdaoui geen een! 
Maar goed, samken verschillen. Suarez is in potentie een zeer goede speler, kan erg belangrijk zijn voor een team, dat heeft hij ook reglmatig laten zien, maar stond er ook reglmatig niet en juist dat laatste doen topspelers wel bijna altijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij is nog geen topspeler natuurlijk maar hij heeft wel alles om dat te worden. Fernando Torres stond er bij Atletico ook niet altijd.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8329 stemmen
Hij is nog geen topspeler natuurlijk maar hij heeft wel alles om dat te worden. Fernando Torres stond er bij Atletico ook niet altijd.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens! 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Foppe de Haan, jongens we zijn de lat wel echt steeds lager aan het leggen, hé... Foppe de Haan (met alle respect) is niet meer helemaal van deze tijd, laat staan dat hij kan functioneren bij het 'stedelijke' Ajax. Waar je te maken hebt met vedettes, pers, supporters, ego's etc. Afgelopen zomer was Foppe al de wegkwijt en nu moet hij Ajax gaan leiden? Op basis waarvan vraag ik me af, Foppe is een vakman (natuurlijk), maar toch geen Ajaxcoach? Foppe heeft nog nooit in een dusdanig grote organisatie gewerkt. Bij Ajax voetballen andere types dan destijds bij Heerenveen, dat is niks voor de Haan. De Haan is een geschikte coach voor een club met de gewone jongens, de noeste werkers en nuchtere scandinaviërs. Niet voor het gekkenhuis genaamd Ajax.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ajax is jeugd.
hoppe tot twee keer toe europees kampioen met jong oranje.
goede coach voor ajax en gelouwert, kan makkelijk stedelijk ajax aan.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Mischien dat Aissati er ook wel vleugels van krijgt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat hij 2x europees kampioen werd met jeugdteams wil nog niet zeggen dat hij jeugdspelers per se beter maakt. Die spelers waren gewoon al erg goed, tel daarbij de goede coaching van Foppe + wat geluk bij op en je wordt kampioen. Dit maakt Foppe echter nog lang niet een topcoach voor Ajax. Maar uit armoede wordt zo'n beetje elke Nederlandse trainer genoemd.
We begonnen met Rijkaard, Van Gaal, Hiddink.
Toen Adriaanse, vervolgens Olsen en Laudrup en nu is het al de Haan. What's next? Kruys?
De enige echte toppers waar De Haan ooit mee gewerkt heeft zijn Van Nistelrooij en Tomasson. Dat is nou niet zijn schuld maar om te stellen dat De Haan jonge spelers zoveel beter maakt gaat wat ver.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Cijfermatig kan je een speler toch beoordelen. Suarez heeft met afstand de beste cijfers van alle spelers.
Als je zo redeneert dan kan een keeper, verdediger of middenvelder nooit de beste zijn. Kom maar met een statistiekje waaruit blijkt dat Ajax met Suarez significant meer punten haalde dan zonder, dan zien we daarna wel weer verder.
Maar uit armoede wordt zo'n beetje elke Nederlandse trainer genoemd.
We begonnen met Rijkaard, Van Gaal, Hiddink.
Toen Adriaanse, vervolgens Olsen en Laudrup en nu is het al de Haan. What's next? Kruys?
Henk van Stee is ook nog vrij.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Foppe de Haan, jongens we zijn de lat wel echt steeds lager aan het leggen, hé... Foppe de Haan (met alle respect) is niet meer helemaal van deze tijd, laat staan dat hij kan functioneren bij het 'stedelijke' Ajax. Waar je te maken hebt met vedettes, pers, supporters, ego's etc. Afgelopen zomer was Foppe al de wegkwijt en nu moet hij Ajax gaan leiden? Op basis waarvan vraag ik me af, Foppe is een vakman (natuurlijk), maar toch geen Ajaxcoach? Foppe heeft nog nooit in een dusdanig grote organisatie gewerkt. Bij Ajax voetballen andere types dan destijds bij Heerenveen, dat is niks voor de Haan. De Haan is een geschikte coach voor een club met de gewone jongens, de noeste werkers en nuchtere scandinaviërs. Niet voor het gekkenhuis genaamd Ajax.
Jij altijd met die lat die lager gelegd wordt. Als de buitencategorie Hiddink, Gaal, Adriaanse en Rijkaard niet komt moet je lager gaan zoeken. Als dan blijkt dat een Laudrup en Olsen niet kan of wil dan moet je nog lager zoeken.
Ik heb liever Foppe dan R Koeman, Blind, Jans of Verbeek om er een paar te noemen.
Foppe heeft bij jong Oranje ook lastige randstad talenten aan de praat gekregen en ermee gepresteerd en zelfs prijzen gepakt.
Misschien moet jij het aura van Ajax is de grootste opzij zetten en concluderen dat niet elke coach meer op Ajax zit te wachten itt 10 jaar terug.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik zie Michel Preud'homme als een goede coach voor Ajax.
Hij kan een club echt beter maken.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Jongens, wie gaat play-offs winnen? Grunn he?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jongens, wie gaat play-offs winnen? Grunn he?
Je zou zeggen Feyenoord maar ik gok ook Groningen. NAC is te zwak en wisselvallig en Utrecht mist gewoon kwaliteit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Groningen is in het nadeel omdat ze niks te winnen hebben.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Huh?
Wel wicked gezegd trouwens, maar ik snap dr geen snars van. Overigens, en dit probeer ik zonder groen-witte bril te zeggen, zie ik Feyenoord niet 2x van ons winnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Groningen heeft de laatste jaren wel een paar keer in Rotterdam ook gewonnen meen ik.
Ik herinner me nog wel de play offs van Ajax tegen Groningen voor CL voetbal. 2-0 winst in Amsterdam en Ajax stond 2-0 achter tot de 88e minuut in Groningen. En toen was er Sneijder... 
Moest toen werken, brulde plots na de verlossende sms door de hele toko heen haha.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja man, wedstrijden hiero tegen Ajax zijn altijd échte wedstrijden. En ook vrijwel altijd spannend op de 1 of andere manier,
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel wicked gezegd trouwens, maar ik snap dr geen snars van. Overigens, en dit probeer ik zonder groen-witte bril te zeggen, zie ik Feyenoord niet 2x van ons winnen.
Ik bedoel dat Groningen zesde is geworden en dus eigenlijk Europees voetbal in handen heeft, nu moeten ze in de playoffs dus zorgen dat ze het niet verliezen. Brengt toch een vreemde soort druk met zich mee. Feyenoord heeft het altijd lastig, ik ben bang dat Groningen wel de beste papieren heeft. Aan de andere kant moet je gewoon in Groningen gelijk proberen te spelen en in de Kuip winnen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Groningen is in het nadeel omdat ze niks te winnen hebben.
Klopt inderdaad, behalve prestige, winstpremies en Europees voetbal hebben ze niets te winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.