• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.891 acteurs
  • 199.788 gebruikers
  • 9.424.628 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

kos schreef:

(quote)

Waar baseer je dat eigenlijk op, ben oprecht benieuwd. Zie namelijk geen seconde de hand naar de bal gaan, maar goed.

Ik zal het wel weer mis hebben aangezien ik werkelijk overal lees dat het een penalty moet zijn, maar ik zie eigenlijk totaal niet waarom.

Dan is volgens mij elke bal die op een hand of arm komt in de 16 per definitie een penalty.

Als iedereen met uitgestrekt arm in de zestien gaat staan is inderdaad elke bal tegen de arm een penalty. Of de arm nou naar de bal toegaat of niet, zo'n houding kán gewoon niet.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

lykathea schreef:

Als iedereen met uitgestrekt arm in de zestien gaat staan is inderdaad elke bal tegen de arm een penalty.

Volkomen onbegrijpelijk, ik zag er helemaal niets vreemds in hoor.

Alsof je als verdediger in beweging altijd je armen gebogen hebt waar slaat dat op.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Tonypulp schreef:

Iniesta speelde verrot, die man heeft niks weten te presteren gisteren, op dat schot na.

Hapte vaak in het gras en aarzelde veel.

Maar schiet zijn team wel naar de finale. Dan ben ik liever de matig spelende Iniesta dan een uitblinkende Chelsea speler

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Iniesta was niet werelds maar op halve krachten is hij nog de beste middenvelder ter wereld. Toch wel de man die het belangrijkst is bij Barca.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Het is vooral de wisselwerking met Xavi denk ik. Iniesta is een hele goede speler, maar echt niet even goed of beter dan een Gerrard of zo.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

kos schreef:

(quote)

Waar baseer je dat eigenlijk op, ben oprecht benieuwd. Zie namelijk geen seconde de hand naar de bal gaan, maar goed.

Ik zal het wel weer mis hebben aangezien ik werkelijk overal lees dat het een penalty moet zijn, maar ik zie eigenlijk totaal niet waarom.

Dan is volgens mij elke bal die op een hand of arm komt in de 16 per definitie een penalty.

Dat is het ook, het gebeurd wellicht niet express maar de arm zit té ver van het lichaam af en belemmerd de doorgang, waardoor het dus gewoon een penalty is, bewust of onbewust.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Chelsea had gisteren drie penalties kunnen krijgen, waarvan de eerste twee (overtreding binnen de zestien werd er buiten gelegd en die eerste handsbal, overduidelijk én ontneemt daarmee Anelka (?) de vrije doortocht naar het doel) wat mij betreft hadden gemoeten, die laatste is erg discutabel.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Die regel is dan nieuw voor mij. .

Als ik verdediger was had ik de scheids ook verrot gescholden als ie voor zoiets een penalty geeft, slaat echt nergens op.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Het is vooral de wisselwerking met Xavi denk ik. Iniesta is een hele goede speler, maar echt niet even goed of beter dan een Gerrard of zo.

Ben ik met je eens maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar El Blancito. Ik ben meer een fan van de verfijnde techniek en snelheid.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

kos schreef:

Die regel is dan nieuw voor mij. .

Als ik verdediger was had ik de scheids ook verrot gescholden als ie voor zoiets een penalty geeft, slaat echt nergens op.

Tuurlijk slaat het wel ergens op. Of je wil de gehele hands regel afschaffen en iedereen hun armen laten rondzwaaien.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Als apen.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Don Dijk schreef:

Als apen.

hehe

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Don Dijk schreef:

Als apen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

lykathea schreef:

Tuurlijk slaat het wel ergens op. Of je wil de gehele hands regel afschaffen en iedereen hun armen laten rondzwaaien.

Rondzwaaien beweeg je bewust je arm, compleet onvergelijkbaar.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Iniesta was niet werelds maar op halve krachten is hij nog de beste middenvelder ter wereld.

Gelezen in de fabeltjeskrant?

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Die smiletjes mogen we niet meer gebruiken, LEIDENAAR....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

Gelezen in de fabeltjeskrant?

Was dit het beste wat je kon bedenken in die 28 minuten?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

otherfool schreef:

AZ - Sporting in de halve finale UEFA cup staat me ook nog wel bij. In blessuretijd van de 2e verlenging vloog AZ er toen uit..

Quido schreef:

Dat was ook echt in de allerlaatste minuut, als ik het me goed herinner. Dramatisch ja.

Dat was zelfs een minuut nadat de scheidsrechter allang af had moeten fluiten. Voetbal kan soms zo frustrerend zijn...

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Lol,zit niet zoals jou 24/7 op deze site Naomi.....

En tja,vond die smiley meer dan genoeg,kan er wel serieus op ingaan en dan wat middenvelders noemen die beter zijn maar doe ik toch maar niet...

Als jij dat vind kan dat.

@ Rico ,lol heb de nieuwe huisregels gemist dan....UPDATE: teruggelezen en gezien,van baas ajax&litmanen niet toegestaan.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

FlyLo schreef:

(quote)

Wat een onzin zeg, heb Messi op geen enkel moment zien klagen of foeteren op de scheidsrechter. Heb Messi ook nog nooit een schwalbe zien proberen (en ik volg Barcelona intensief). Dit in tegenstelling tot Drogba, Ballack, Anelka...

Hmmm oke,dan lul ik onzin...Ik zal scheel zijn.

We verschillen van mening..

Alleen ff 1 FEITje : Messi heeft een gele kaart gehad voor klagen tegen de scheids,dus dat jij messi op ' geen enkel moment' hebt zien klagen of foeteren tegen de scheids ligt dus niet aan mij...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Hiddink is de beste optie voor Ajax naar mijn mening.

Indd, maar je wordt waarschijnlijk nog eerder getroffen door de bliksem dan dat hij trainer van Ajax wordt.

Als het Rijkaard wordt krijg je precies hetzelfde type trainer als van Basten. Een softie met een enorm ego.

Valt reuze mee. Rijkaard heeft ten eerste als jonge trainer al zeeën van ervaring, en heeft zich tenslotte allang bewezen met het winnen van de grootste prijs. Van Basten zal hier nooit aan kunnen tippen. Verder vind ik Rijkaard overkomen als een erg sympathiek persoon, die goed met spelers overweg kan. Met hem in de rol van mentor had Ajax immers ooit de Champions League gewonnen.

Mijn droom is de combinatie Rijkaard - Ten Cate voor Ajax. Wedden dat het dan weer goed komt?

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Hiddink zal het zowiezo niet worden,denk dat Chelsea hem graag behoud en zelfs dat wil die niet omdat die voor Rusland kiest.

Denk dat je met Chelsea veel meer plezier beleeft dan met Ajax..

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik vind rijkaard anders ook een goede, ben reuze benieuwd wat er nou verder gaat gebeuren

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Mijn droom is de combinatie Rijkaard - Ten Cate voor Ajax. Wedden dat het dan weer goed komt?

Graag. Doe maar een bod.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Ik heb hem zelf bij Sparta mogen meemaken en het was 1 en al ergernis. Rijkaard is een rustige trainer net als van Basten. Was een goede voetballer net als van Basten. Als trainer deed ie in het begin bij Barcelona niet slecht daarna waren ze hem daar al gauw zat.

In het begin? In de 5 jaar als trainer van Barcelona heeft hij de eerste 3 jaar uitstekend gepresteerd. Pas toen Eto'o geblesseerd raakte, Ten Cate naar Ajax vertrok, en de rest van de spelers uitgeblust waren ging het verkeerd. Maar zelfs in zijn laatste jaar streed Barcelona nog tot het einde mee voor de Spaanse titel, en haalden ze nog de halve finale van de CL, waarin ze werden uitgeschakeld door kampioen Man United.

Zelfs McClaren lijkt mij als buitenstaander nog een betere optie.

Zou denk ik ook een goede optie voor Ajax zijn, maar hij zit al goed bij Twente, dat momenteel een beter (ingespeeld) elftal heeft.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

kos schreef:

Graag. Doe maar een bod.

Ik stel de dvd: EK Kampioen '88 (met Van Basten en Rijkaard) ter beschikking als ik de weddenschap verlies.

Verder:

Sahara

The Deer Hunter

Hamburger Hill

Graveyard Shift

Mocht ik de weddenschap winnen, en Ajax wordt kampioen, dan wil ik dat jij in dit topic typt: "Ajax is de beste club van Nederland". Akkoord?

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Mocht ik de weddenschap winnen, en Ajax wordt kampioen, dan wil ik dat jij in dit topic typt: "Ajax is de beste club van Nederland". Akkoord?

Maar dan geen sarcastische smiley ernaast

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Met nog iets minder dan twee dagen voordat de Giro losbarst kan ik me nog wel even bemoeien met de stand van zaken bij Ajax.

Ik werp even een balletje op voor de échte kenners :

Zou het voor Ajax niet beter zijn als ze voor de verandering eens een complete buitenstaander zouden aannemen als hoofdcoach?

Iemand die niet bij Ajax heeft gespeeld, iemand die niet persé 4-3-3 moet spelen en misschien zelfs een buitenlander die zich niet bezig hoeft te houden met de kampen Cruyff en Van Gaal?

Even serieus, hoeveel echte buitenspelers zijn er nu nog te vinden voor het strakke Ajax-systeem ?

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Naomi heeft wel een punt. Jij zegt dat Iniesta groots speelde, terwijl je maar een half uur hebt gezien. Dus een uur niet. En in dat half uur gaf je ook nog aan dat Iniesta in een situatie die bal eerder af had moeten spelen, zodat Barcelona een kans zou creëren.

Naomi heeft geen punt. Naomi heeft een drogreden.

Als mijn argumenten, die ik geef op basis van het ruime half uur dat ik zag, niet kloppen vanwege de rest van de wedstrijd dan hoor ik graag de tegenargumenten. Het simpele feit dat ik de rest niet gezien heb is natuurlijk geen argument op zichzelf.

Verder eens met kos; beide handsballen waren geen penalty.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.