- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Hiddink is de beste optie voor Ajax naar mijn mening.
You must be Hidding, right?
Als Hidding ..
eRCee
-
- 13461 berichten
- 1985 stemmen
Ze hebben welgeteld 1 kans gehad, het doelpunt.
Is natuurlijk onzin, dezelfde als de commentator zat te verkopen.
Actie van Messi naar binnen, schot over. Vrije trap Alves, halve meter over. Iniesta vanaf links, drie keer dollen in het strafschopgebied, niet schieten. En dan heb ik maar pakweg een halfuur van de wedstrijd gezien.
Daarbij, zoals gezegd, vind ik het aantal kansen niet maatgevend voor wie de beste was. Zelfs met 10 man speelde Barca nog voortdurend op de helft van Chelsea en werden die bij vlagen weggetikt.
Iniesta was groots, btw. Het soms te lang vasthouden van de bal hoort nu eenmaal bij zijn spel.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik had hem al veranderd. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Niks en bovendien is het ook al duidelijk wat Guus van Ajax vindt.
Inderdaad. Hij liet in het verleden al eens merken dat hij werken bij Ajax een enorme uitdaging vind en daarbij heeft hij een prachtig pand in de Amsterdamse binnenstad.
Maar Guus is geen optie. Die coacht hierna Rusland. Anders was hij wel bij Chelsea gebleven.
Ik hoop nog altijd op Hiddink. Wie noemde hem net een softie met een groot ego? Rijkaard is de bescheidenheid zelve. En de rust zelve. Denk eens terug aan de duels van Barca tegen Chelsea met die vieze provocerende Mourinho. Rijkaard bleef altijd een gentleman.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Heh, too bad. Laat hem toch staan als je het niet erg vindt
.
Spartaan1986
-
- 3621 berichten
- 2215 stemmen
Leg jij dan eens uit waarom iedereen bij Ajax nu om Rijkaard schreeuwt?
Ik heb hem zelf bij Sparta mogen meemaken en het was 1 en al ergernis. Rijkaard is een rustige trainer net als van Basten. Was een goede voetballer net als van Basten. Als trainer deed ie in het begin bij Barcelona niet slecht daarna waren ze hem daar al gauw zat.
Volgend jaar Mei zit Ajax weer met een opgestapte of ontslagen trainer. En weer wordt er dan een trainer gehaald die een grote naam als voetballer heeft en niet als trainer
Zelfs McClaren lijkt mij als buitenstaander nog een betere optie.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Is natuurlijk onzin, dezelfde als de commentator zat te verkopen.
Actie van Messi naar binnen, schot over. Vrije trap Alves, halve meter over. Iniesta vanaf links, drie keer dollen in het strafschopgebied, niet schieten. En dan heb ik maar pakweg een halfuur van de wedstrijd gezien.
Daarbij, zoals gezegd, vind ik het aantal kansen niet maatgevend voor wie de beste was. Zelfs met 10 man speelde Barca nog voortdurend op de helft van Chelsea en werden die bij vlagen weggetikt.
Iniesta was groots, btw. Het soms te lang vasthouden van de bal hoort nu eenmaal bij zijn spel.
Dat noem ik geen kansen, maar kleine mogelijkheden. Dat zijn het dan ook. Iniesta had een mogelijkheid tot een kans. Als je dat ook al tot kansen toerekend... En dat waren meteen de enige mogelijkheden van Barcelona, want in de eerste helft hadden ze er geen.
Actie van Messi was goed, maar een schot van 20 meter noem ik ook geen echte kans. Die kans van Drogba noem ik pas een kans!
Normaal is Iniesta een goede voetballer, hij mag gerust de bal wat langer bij zich houden, maar als je de bal dan verpeeld, zoals gisteren vaak gebeurde, dan zit je niet goed in de wedstrijd. Laat staan groots.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik heb hem zelf bij Sparta mogen meemaken en het was 1 en al ergernis. Rijkaard is een rustige trainer net als van Basten. Was een goede voetballer net als van Basten. Als trainer deed ie in het begin bij Barcelona niet slecht daarna waren ze hem daar al gauw zat.
Volgend jaar Mei zit Ajax weer met een opgestapte of ontslagen trainer. En weer wordt er dan een trainer gehaald die een grote naam als voetballer heeft.
Rijkaard is bij Barcelona gewoon geslaagd, hoor. Een Europacup 1 winnen is niet niks. Ze hebben er maar 2 gewonnen in hun historie. Oké, Rijkaard had geweldig materiaal, maar hij hield zich heel goed staande.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Al sla je me dood.. Heb overigens ook 0,0 interesse in de kermis bij de ArenA.
Alleen Guus komt nog lange niet naar huus.
eRCee
-
- 13461 berichten
- 1985 stemmen
Actie van Messi was goed, maar een schot van 20 meter noem ik ook geen echte kans.
De goal van Chelsea was geen echte kans, neem ik aan? Ronaldo eergisteren, ook geen kans?
Vind trouwens dat fictieve onderscheid tussen 'mogelijkheden' en 'kansen' altijd al enorm bedacht. Het is geen wetenschap ofzo. Als een bal erin kan dan is het een kans, klaar.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Michael Laudrup lijkt me best wel goed voor Ajax. Olsen heeft het ook goed gedaan, lijkt me net zo'n type. Met iets meer technische bagage, dat wel.
kos
-
- 46835 berichten
- 8961 stemmen
De goal van Chelsea was geen echte kans, neem ik aan? Ronaldo eergisteren, ook geen kans?
Nee natuurlijk waren dat geen kansen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Daarnaast is Rijkaard ook gegroeid als mens en coach.
Begon met Oranje en speelde met mooi voetbal een halve finale. Hadden die lulhannesen die penalty's gewoon gescoord dan had hij waarschijnlijk het EK gewonnen. Met het Sparta van toen was iedereen gedegradeerd en zijn werk in Spanje was subliem. Met prachtig voetbal 2 titels en een CL gepakt. Daarvoor had Barca hem al 14 jaar niet meer gewonnen en was het sowieso pas de 2e ooit. Guardiola maakt nu Rijkaards werk op zijn manier af en met succes.
Nee, als je Rijkaard kan krijgen moet je je handen dichtknijpen. Geef hem alleen wel de tijd want als de 1e maanden tegenvallen en dat zullen ze best wel, dan moet heel Ajax en alles supporters hem nog steunen. Ajax zit in een vicieuze (schrijf je dat zo?) cirkel waar ze hoognodig eens uit moeten komen na 5 jaar prut.
kos
-
- 46835 berichten
- 8961 stemmen
Als leedvermaak is het wel leuk.
.
kos
-
- 46835 berichten
- 8961 stemmen
Rijkaard lijkt me echt exact hetzelfde als Marco.
Ze kunnen beter een 'echte' trainer nemen die voetbal kan onderwijzen en systemen door heeft. Ook al is het geen grote naam.
eRCee
-
- 13461 berichten
- 1985 stemmen
Nee natuurlijk waren dat geen kansen.
Dan snap ik het belang van kansen niet zo.
kos
-
- 46835 berichten
- 8961 stemmen
Dan snap ik het belang van kansen niet zo.
Wat is daar zo moeilijk aan? Dat je uit kansen makkelijk kan scoren betekent niet dat alle doelpunten uit kansen voortkomen. Sommigen komen compleet uit de lucht vallen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Vind trouwens dat fictieve onderscheid tussen 'mogelijkheden' en 'kansen' altijd al enorm bedacht. Het is geen wetenschap ofzo. Als een bal erin kan dan is het een kans, klaar.
Zoals je wilt: uitgespeelde kansen dan... Opgelegde kansen dan?
Ik was ook fanatiek voor Barcelona gisteren, hoor, maar Chelsea was gewoon beter. In de eerste helft was Barcelona bij vlagen een beetje machteloos, schoten ze de ballen maar ergens heen. Maar goed, jij hebt de 1e helft niet gezien.
Een kwartier voor tijd leek het net alsof Barcelona het al had opgegeven. Gelukkig was daar die ene kans. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Wat is daar zo moeilijk aan? Dat je uit kansen makkelijk kan scoren betekent niet dat alle doelpunten uit kansen voortkomen. Sommigen komen compleet uit de lucht vallen.
Die van Essien kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen. 
Spartaan1986
-
- 3621 berichten
- 2215 stemmen
Ze kunnen beter een 'echte' trainer nemen die voetbal kan onderwijzen en systemen door heeft. Ook al is het geen grote naam.
Jij snapt het NEC'er
De supporters van Ajax lopen zich nou al te verheugen op Rijkaard maar die gaat net zo tegen vallen als van Basten.
eRCee
-
- 13461 berichten
- 1985 stemmen
Daarom dus dat ik het aantal kansen geen goede maat vind om te bepalen welk team het beste was. Laat staan dat het team dat de meeste opgelegde kansen mist de beste is.
Overigens vind ik de genoemde goals wel kansen. De spelers zagen allebei kans op het maken van een goal en deden daarom een bewuste doelpoging.
starbright boy (moderator films)
-
- 22696 berichten
- 5305 stemmen
Don, bij voetbal worden ook wel zulke middelen gebruikt, hoor. Ook in het verleden. Wel minder, omdat voetbal een minder zware sport is.
Precies. Er wordt alleen lang niet zo veel gecontroleerd.
Als er bij alle sporten zo intensief gecontroleerd zou worden als bij wielrennen dan stort het beeld dat veel mensen van hun sport hebben behoorlijk in elkaar (en zou er een opstand komen van sporters die niet zo behandeld wensen te worden).
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Daarom dus dat ik het aantal kansen geen goede maat vind om te bepalen welk team het beste was. Laat staan dat het team dat de meeste opgelegde kansen mist de beste is.
Overigens vind ik de genoemde goals wel kansen. De spelers zagen allebei kans op het maken van een goal en deden daarom een bewuste doelpoging.
Niet alleen de beste kansen zijn een maatstaf wie de beste was. Chelsea voerde hun plan beter uit dan Barcelona, ook al was het voor Barcelona wat moeilijker. Ach ja, we kunnen eeuwen lang doorgaan met deze discussie. Barcelona is door. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sowieso heeft een discussie weinig zin met iemand die maar een half uur gezien heeft
.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Sowieso heeft een discussie weinig zin met iemand die maar een half uur gezien heeft
.
Idd. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Chelsea was de beste gister, kom op, dat heeft iedereen toch kunnen zien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dacht ik ook, helaas hebben sommigen hier blijkbaar Chelsea - Barca van twee jaren geleden lopen kijken.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Marco is eigenwijs, Rijkaard niet.
Marco heeft nauwelijks ervaring als trainer, Rijkaard veel.
Marco boekt geen successen, Rijkaard wel.
Marco heeft geen visie, Rijkaard had hem wel.
Marco kan niet omgaan met vedetten, Rijkaard wel.
Marco kan geen ploeg managen, Rijkaard wel.
Marco lijkt geen goede communicator, Rijkaard wel.
Overigens, ik vind MvB geen slechte hoor, alleen is hij niet klaar voor een baan als topcoach. Maar hij blijft een Ajax legende en ik vond zijn keuze gister respectvol naar Ajax toe. Ipv nog een jaar aankloten voor eigen glorie geeft hij toe dat het niks meer gaat worden en dat Ajax een andere coach verdiend. Van Basten is een held, net als Rijkaard. Alleen is niet iedereen een geschikte coach.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
.
Zou je het niet eens kunnen opbrengen deze vervelende smilie weg te laten zodat het lijkt alsof je andere mensen in dit topic ook een beetje waardeert en serieus neemt?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Precies. Er wordt alleen lang niet zo veel gecontroleerd.
Als er bij alle sporten zo intensief gecontroleerd zou worden als bij wielrennen dan stort het beeld dat veel mensen van hun sport hebben behoorlijk in elkaar (en zou er een opstand komen van sporters die niet zo behandeld wensen te worden).
Denk dat jullie 1 ding over het hoofd zien en dat is natuurlijk dat voetbal een teamsport is en wielrennen komt puur aan op kracht enzo van 1 iemand. (zeg ik als wielrenleek hoor)
Mischien kun je het wél vergelijken met eventuele gokschandalen in het voetbalwereldje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.