• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.800 films
  • 12.723 series
  • 35.143 seizoenen
  • 658.834 acteurs
  • 200.880 gebruikers
  • 9.504.659 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

Je ziet zelf toch ook wel dat Vertonghen totaal zonder vertrouwen speelt?

Stel dat dat zo is, dan is dat de schuld van Vertonghen? Van Basten moet toch gewoon het beste team opstellen? Het wordt toch echt te gek als Van Basten niet voor een bepaald elftal mag kiezen omdat Vertonghen anders na twee wedstrijden langs de bal gaat trappen.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Ik had trouwens het tweede doelpunt van Vitesse net voor het eerst gezien, maar dat was ook wel een krankzinnig doelpunt. Dan zou ik ook keihard janken.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Van Basten moet toch gewoon het beste team opstellen? Het wordt toch echt te gek als Van Basten niet voor een bepaald elftal mag kiezen omdat Vertonghen anders na twee wedstrijden langs de bal gaat trappen.

Het gaat er om hoe je met spelers omgaat. Zelfs als je bepaalde keuzes maakt die negatief uitpakken voor een speler, dan kun je dit ook op een andere manier brengen. Daarnaast was het natuurlijk ook een verkeerde keuze, want Vertonghen is als centrale verdediger beter dan Wielaert, als linksback beter dan Schilder en als middenvelder beter dan Anita.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

Ja, totdat... zie boven.

Siem de Jong, jonge speler, speelde de ene wedstrijd in de basis, de volgende zat hij weer op de tribune, dan weer in de basis en zo ging dat een half seizoen door. Denk je dat een jonge speler ooit gaat doorbreken op zo'n manier?

Siem de Jong kan een degelijke jongen voor erbij worden, bij Ajax. Siem de Jong heeft veel kansen dit seizoen gehad, maar bij een fitte selectie zit een jonge jongen als De Jong weleens op de tribune. De Jong is nog zo jong en speelt elke maandag nog in Jong Ajax, waarom zou De Jong altijd in de selectie moeten zitten?

Nee, maar of ze het veel beter doen dan vorig seizoen? Alleen Suarez en vd Wiel en dat heeft denk ik meer met hun kwaliteiten te maken dan met de trainer.

Tja, dan hoef ik ook geen voorbeelden te noemen want dat argument kun je altijd geven. Vorig seizoen kreeg een beperkte voetballer als Silva altijd de voorkeur boven Van der Wiel.

Urby vind ik absoluut niet beter geworden,

Urby is nooit beter geweest, en is dit seizoen na Suarez de meest constante speler bij Ajax.

Vertonghen was vorig seizoen al één van de betere. En dat jeugdspelers doorbreken is geen verdienste van Van Basten, maar van de trainers van Jong Ajax en de jeugd.

Vertonghen speelde vorig seizoen niet eens alles en drukte nog absoluut niet zo zijn stempel op ajax als dit seizoen.

Omdat Willem II geen PSV is, om maar wat te noemen. Omdat één van je beste spelers (Vertonghen dus) weer fit is...

Mee eens, al hebben veel spelers gewoon gebrek aan kwaliteit. Vertonghen stond overigens in de basis tegen willem II weliswaar linksback.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

Het gaat er om hoe je met spelers omgaat. Zelfs als je bepaalde keuzes maakt die negatief uitpakken voor een speler, dan kun je dit ook op een andere manier brengen.

Hoe had hij het moeten brengen?

Overigens vind ik Vertonghen ook beter dan Wielaert. Van Basten heeft niet voor Schilder gekozen toen Vertonghen fit was.

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Bij Van Gaal gaat iedereen er goed mee om en komen ze zelfs nog sterker terug ... lijkt me dan toch iets met de communicatie te maken te hebben.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Hoe had hij het moeten brengen?

Waarom ga je als trainer roepen dat je een speler geen echte verdediger vind als je hem daar al het hele seizoen liet spelen (en hij deed het ook nog goed)? Als jou baas opeens roept dat hij je niet geschikt voor je huidige functie vindt, terwijl je dat al een jaar zonder kritiek doet, hoe reageer jij dan?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Quido schreef:

Bij Van Gaal gaat iedereen er goed mee om en komen ze zelfs nog sterker terug ... lijkt me dan toch iets met de communicatie te maken te hebben.

Nieuws.nl - Gepasseerde Didulica nijdig op Van Gaal - sport.nieuws.nl

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Vermeer stond overigens ook niet echt sterk te keepen vandaag. Mooie feestje bij het AZ stadion. Wel leuk dat er nog zoveel mensen dan daar naar toe komen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Maar Van Gaal geeft dan tenminste een argument wat ergens op slaat én hij blijft bij z'n keuze. Terwijl Van Basten Vertonghen eerst publiekelijk afbrandt (zonder reden) en hem dan toch opstelt. Ja, wat wil je nou?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Maar Van Gaal geeft dan tenminste een argument wat ergens op slaat én hij blijft bij z'n keuze. Terwijl Van Basten Vertonghen eerst publiekelijk afbrandt (zonder reden) en hem dan toch opstelt. Ja, wat wil je nou?

Oke en nu een bron waarop Vertonghen wordt afgebrand. Wat een onzin zeg, Van Basten zei ik zie Vertonghen meer als middenvelder dan als verdediger (feit). Overigens speelde Vertonghen dat weekend als linksback tegen Willem II. WTF publiekelijk afbranden?

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Natuurlijk, wie niet? Maar zie je het terug in zijn spel? Mist ie zelfvertrouwen? Hij lijkt juist nóg meer gebrand om iets te laten zien.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Wat een onzin zeg, Van Basten zei ik zie Vertonghen meer als middenvelder dan als verdediger (feit).

Ja, dat is toch raar als hij eerst zelf Vertonghen het hele seizoen als centrale verdediger opstelt en hij dat goed doet? Als linksback deed hij het vorig seizoen ook heel goed.

Overigens speelde Vertonghen dat weekend als linksback tegen Willem II. WTF publiekelijk afbranden?

Ja, terwijl Van Basten eerst had geroepen dat hij Schilder ging opstellen. Hij koos toch voor Vertonghen "omdat Schilder weggaat bij Ajax", kortom eigenlijk vind hij Schilder beter als linksback (wat al merkwaardig is, want Schilder deed het erg matig als hij moest spelen), maar hij moet dan toch daar spelen... Dan voel je toch geen vertrouwen als speler?

Zo'n beetje regel 1 voor een trainer: de spelers die spelen moeten vertrouwen hebben!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Natuurlijk, wie niet? Maar zie je het terug in zijn spel? Mist ie zelfvertrouwen? Hij lijkt juist nóg meer gebrand om iets te laten zien.

En Vertonghen wordt ook gewoon weer de oude. Gut gut, een slechte bal duidt niet meteen op een gebrek aan vertrouwen. Mocht Vertonghen hier echt niet tegen kunnen dan is dat jammer voor Jan. Spelers vinden het jammer als ze niet spelen, krijgen ze daarna de kans in het elftal moeten ze die pakken. Van Basten afrekenen op een slechte bal van Vertonghen is waanzin.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

Ja, dat is toch raar als hij eerst zelf Vertonghen het hele seizoen als centrale verdediger opstelt en hij dat goed doet?

Blessures en gebrek aan beter, Vertonghen is een middenvelder.

Ja, terwijl Van Basten eerst had geroepen dat hij Schilder ging opstellen.

Suggestie, dat heeft Van Basten helemaal niet gezegd, of heb je een bron?

Hij koos toch voor Vertonghen "omdat Schilder weggaat bij Ajax",

Bron?

Zo'n beetje regel 1 voor een trainer: de spelers die spelen moeten vertrouwen hebben!
Eens, maar een coach moet allereerst het beste team opstellen. Wanneer een speler dan buiten de boot valt, is het de coach niet aan te rekenen dat hij een gebrek aan zelfvertrouwen heeft.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Gut gut, een slechte bal duidt niet meteen op een gebrek aan vertrouwen.

Hij speelt al twee wedstrijden zonder vertrouwen, met veel fouten. Iets wat ik bij Vertonghen al twee seizoenen niet heb gezien, dus er is echt wel meer aan de hand. Als je dat niet ziet dan heb je toch echt niet goed opgelet.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Op 10 april

twee dagen later...

Dit noem ik echt amateuristisch geblunder van een trainer.

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Ik reken Van Basten niet af op een slechte bal (beter: reken het helemaal niet af, merk alleen op), maar vandaag was het (zowel individueel als collectief) weer waardeloos. De tweede helft zowaar nog erger. Hij is kennelijk niet in staat om - i.t.t. een Van Gaal of Hiddink - de knop bij de spelers om te zetten of tactisch iets zo te veranderen, dat het wél gaat lopen, of in ieder geval geen open huis meer is. Daar mag ie best wel eens op aangesproken worden of hulp bij krijgen. Ik was en ben nog steeds geen voorstander van een ontslag. Ik constateer enkel dat Van Basten nog niet in staat is tijdens een wedstrijd in te grijpen (daarom heb ik ook steeds gezegd dat we vandaag eindelijk weer eens konden gaan zien of die wedstrijd tegen OM een incident was of dat men inderdaad een stijgende lijn te pakken had; van Willem II, Roda en NAC wint vrijwel iedereen). Noem mij eens een wedstrijd die in Ajax' voordeel gekanteld is na een ingreep van Van Basten. Als ze er al zijn, zijn ze op twee vingers te tellen (en kom nu niet met Leo aanzetten). Hij stuurt de spelers de wei in en laat ze hen dan maar uitzoeken, terwijl een echte topcoach juist in staat is om tijdens een wedstrijd nog iets naar zijn hand te zetten.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zavo schreef:

twee dagen later...

Dit noem ik echt amateuristisch geblunder van een trainer.

Dat van schilder is inderdaad vreemd. Van Basten heeft echter niet gezegd dat hij Vertonghen op de bank zou zetten. Dat dacht de media omdat hij zei Vertonghen meer een middenvelder te vinden. De shirtjes op vrijdag kloppen vaker niet. Maar ben het met je eens dat die uitspraak over Schilder geen handige is.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Quido schreef:

Ik reken Van Basten niet af op een slechte bal, maar vandaag was het (zowel individueel als collectief) weer waardeloos.

Oke ik ben het met je eens dat het een collectieve wanprestatie was. Maar ik reken dat op deze korte termijn (nog geen 1 jaar Van Basten niet aan). Er is ook veel gebrek aan kwaliteit in deze selectie.

Hij is kennelijk niet in staat om -i.t.t. een Van Gaal of Hiddink - de knop bij de spelers om te zetten of tactisch iets zo te veranderen, dat het wél gaat lopen, of in ieder geval geen open huis meer is.

Mwah, ik zie Van Basten tactisch regelmatig goede dingen doen (Fiorentina). Vergelijken met Van Gaal of Hiddink wil ik niet doen, dat zijn wereldcoaches i.t.t. Van Basten.

Daar mag ie best wel eens op aangesproken worden of hulp bij krijgen.

Zeker weten, vandaar ook dat ik zei dat ik vind dat Van Basten een andere assistent moet nemen.

Ik was en ben nog steeds geen voorstander van een ontslag. Ik constateer enkel dat Van Basten nog niet in staat tijdens een wedstrijd in te grijpen. Noem mij eens een wedstrijd die in Ajax' voordeel gekanteld is na een ingreep van Van Basten. Als ze er al zijn, zijn ze op twee vingers te tellen.

In een wedstrijd structureel goed ingrijpen kunnen ook maar heel weinig coaches. Van Basten is bij ajax ook buiten de wedstrijden om, de goede weg ingeslagen. Er is nog heel veel ruimte voor verbetering daar ben ik het ook helemaal mee eens. Maar er wordt op dit moment te negatief over Van Basten gedaan, zo slecht doet hij het niet. Maar Ajax is zover weggezakt dat er nog veel aan gebouwd moet worden.

eRCee

• 13461 berichten
  • 1985 stemmen

happie schreef:

Gesink is gewoon een groot talent, die dit jaar zeker een gooi kan doen naar het jongerenklassement in de Tour.

Minstens. Hij kan dik top-10 rijden.

Toch nog even een klein beetje kippenvel trouwens bij elke keer dat AZ kampioen wordt genoemd. Prachtig.

Oja, graag wil ik nog even lachen om alle Ajaxieden die gisteren om AZ moesten lachen:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Kai schreef:

Oke ik ben het met je eens dat het een collectieve wanprestatie was. Maar ik reken dat op deze korte termijn (nog geen 1 jaar Van Basten niet aan). Er is ook veel gebrek aan kwaliteit in deze selectie.

Ik hoor anders overal dat ze de beste selectie hebben... Er zijn wel wat excuses, zoals de vele blessures, dat scheelt toch echt veel (zie nu ook AZ, die hadden vorig seizoen veel blessures en nu vrij weinig). Maar dan nog, het voetbal is vaak niet om aan te zien. Ze hebben echt onder de maat gepresteerd dit seizoen met deze spelers. Ik zie ook weinig vooruitgang nu iedereen wel fit is, een paar aardige wedstrijden, maar vooral tegen zwakke tegenstanders. Dat Van Gaal nu coach van AZ is en niet van Ajax zegt ook veel over het wanbeleid, het wegjagen van de mensen die de boel er bovenop konden helpen. Maar nee, er werd voor Koeman gekozen boven Van Gaal en nu zit Van Gaal bij de concurrent (wat vroeger niet eens een concurrent was) en pakt met minder goede spelers de titel. Overigens is het hem gegund en de spelers van AZ ook.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Van Gaal is inderdaad weggestuurd bij ajax, echter is de huidige technische staf hier niet verantwoordelijk voor, maar het is zeker zonde dat ben ik met je eens.

Ajax heeft met name achterin helemaal geen goede selectie. De enige verdediger die ik écht goed vind is Van der Wiel (vandaag niet overigens). De rest is 'aanvaardbaar' tot 'niet goed genoeg'. Urby zou een goede linksback kunnen worden, maar dat ziet hij zelf en Marco niet zitten. Ajax heeft een voor Nederlandse begrippen goede selectie, maar niet in de verdediging.

Ik zie echter bij spelers waarin ik het wel zie zitten stapsgewijs vooruitgang. Maar veel spelers hebben het niveau voor Ajax gewoon niet. Die rotte appels moet je zo snel mogelijk verwijderen, dus voortzetten waarmee men afgelopen zomer begonnen is.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Zijn jullie er al achter waarom Ajax geen kampioen is?

p.s. AZ .

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Omdat we een paar goals teveel weggaven vanmiddag?

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Geen idee. Ik zie er nogal veel discussie over. Vind het allemaal niet echt verrassend.

Ik lees iets over het grootste deel van de spelers dat geen Ajax-niveau zou hebben...

Dat IS nou juist het Ajax-niveau. Er zijn er een paar die er toevallig bovenuit stijgen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Niet het ajax niveau, van het niveau waar we naar streven.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Tja, wie niet.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Uhm ik niet en ik hoop alle mensen die Ajax een warm hard toedragen niet. Een club als Ajax zou meer en vaker voor de prijzen moeten spelen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Heerlijk wedstrijdje. Had er vooraf niet zoveel vertrouwen in maar heb een fantastische middag gehad met al die ajacieden die een voor een afdropen uit de kantine.

PSV was dan ook gewoon heer en meester met een bijzonder gretige ploeg en vooral aanval die overal druk zette waardoor Ajax als vanzelf fouten maakte.

En wat Affelay betreft wat heeft die jongen zich dit jaar verbeterd. Niet meer dat gezeur en gezanik na een overtreding maar gewoon doorgaan en wekelijks uitblinken. Met ook vandaag weer slachtoffers in de vorm van Anita en Enoh. Konden beide geen voet aan de grond krijgen tegen Ibrahim.

Dat juichen na die goal moet die natuurlijk niet doen maar ja zoals hij al zei wie kaatst kan de bal terug verwachten. Al zal Vertongen waarschijnlijk zeggen dat het vervelen van Affelay destijds weer een reactie was op het vier keer Amsterdam. Maar ja niet te zwaar aan tillen zou ik zeggen.

6-2 dik verdiend een galavoorstelling die hopelijk de toon zet voor het volgende seizoen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.