- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Johan Cruijff is niet zo lang geleden op verzoek van de leden als adviseur binnengehaald. Zijn eerste advies werd meteen door San Marco van tafel geveegd.
Lol, ondertussen weiger je inhoudelijk met commentaar te komen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Johan Cruijff is niet zo lang geleden op verzoek van de leden als adviseur binnengehaald. Zijn eerste advies werd meteen door San Marco van tafel geveegd.
Marco is toch ook de baas?
Discussie is hier al 10x gevoerd, wanneer er een verschil van mening is moet je de samenwerking stoppen Cruijff en Van Basten kunnen beide geen verantwoordelijkheid nemen voor een beleid waar ze niet achter staan.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Marco van Basten heeft onvoldoende communicatieve vaardigheden, empathie en zelfreflectie. Hij kan nog heel veel leren van een coach die al deze vaardigheden wel bezit, zoals Guus Hiddink. Hij laat met deze vaardigheden een door zijn voorganger afgeserveerde speler als Didier Drogba weer helemaal in zichzelf geloven.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gefeliciteerd Az !
Wel knap dat die verslaggever in Alkmaar zich weet te beheersen met zo'n irritant joch naast zich . Maar ach, allang blij dat de beste man geen verslag doet vanuit Eindhoven dit jaar
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
De blunder van Vertongen is het bewijs dat Van Basten niet met spelers om kan gaan. Driekwart seizoen was hij één van de beste spelers in de eredivisie, hij raakt even geblesseerd, Ajax speelt twee aardige wedstrijden zonder hem en hij wordt er buiten gezet. Totaal mentaal kapot gemaakt die jongen, tegen Willem II was hij al de enige slechte Ajacied (Van Basten die eerst roept hem niet op te stellen en hem dan opeens toch opstelt) en nu dit... Zelfde verhaal met Vermeer/Stekelenburg. Nu zit je met twee onzekere keepers.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mooi dat PSV Ajax afdroogt, de titel ontneemt en dat AZ volgende week bij Ajax de schaal krijgt. Maakt een slechter seizoen toch nog een beetje goed
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Marco van Basten heeft onvoldoende communicatieve vaardigheden,
Vind Van Basten zelf ook, terwijl ik je bronnen kan geven van spelers die vinden dat Van Basten goed communiceert, met wie communiceert van Van Basten niet goed bij Ajax?
Er is geen trainer in de eredivisie, die meer blijk geeft van zelfreflectie dan Van Basten. Hij laat ook te veel zelfreflectie zien zelfs.
Van Hiddink kan iedereen leren, net als van Louis van Gaal. Echter trainen die ajax niet. Kom nou eens met kritiekpunten die Van Basten bij Ajax structureel fout doet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Afellay leugenaar 
Waarom geloof ik er niks van wat hij zegt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De blunder van Vertongen is het bewijs dat Van Basten niet met spelers om kan gaan. Driekwart seizoen was hij één van de beste spelers in de eredivisie, hij raakt even geblesseerd, Ajax speelt twee aardige wedstrijden zonder hem en hij wordt er buiten gezet. Totaal mentaal kapot gemaakt die jongen, tegen Willem II was hij al de enige slechte Ajacied (Van Basten die eerst roept hem niet op te stellen en hem dan opeens toch opstelt) en nu dit... Zelfde verhaal met Vermeer/Stekelenburg. Nu zit je met twee onzekere keepers.
Jongens komop, Van Basten de schuld gaan geven van het langs de bal trappen van spelers. Het wachten is op de user die Van Basten de kredietcrisis verwijt...
Wat jij hier boven noemt heeft Van Gaal vorig seizoen en dit seizoen ook gedaan. Met Mendes da Silva, Didulica, Dembele, Ari en De Zeeuw.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Kom nou eens met kritiekpunten die Van Basten bij Ajax structureel fout doet.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Van Hiddink kan iedereen leren, net als van Louis van Gaal. Echter trainen die ajax niet. Kom nou eens met kritiekpunten die Van Basten bij Ajax structureel fout doet.
* De omgang met spelers, hij geeft ze geen vertrouwen, maan ontneemt ze vertrouwen (Vertongen, Stekelenburg, Siem de Jong...)
* Welke speler is er dit seizoen beter geworden onder hem? Ik kan er geen één noemen.
* Korte termijn denken, een paar wedstrijden goed spelen met een bepaald middenveld wil niet zeggen dat het daarna elke wedstrijd wel zo zal gaan... Wat dat betreft is hij net Koeman, dat is ook zo'n korte termijndenker.
* Aankoop/verkoop beleid (ja, daar is hij ook verantwoordelijk voor). De verkoop van Huntelaar heeft ze zeker punten gekost, Sulejmani was veel te duur (Van Basten heeft die transfer afgedwongen, heeft hij zelf ook gezegd), Wielaert heeft niks toegevoegd...
edit: Nog een leuke: Van Basten wilde Aissati eigenlijk niet halen... dankzij Blind speelt hij nu gelukkig toch bij Ajax.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik ben bang dat Kai ondanks deze haarscherpe analyse nog steeds niet overtuigd is.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Typisch Ajax. Verdiende overwinning van PSV, dat verdedigend niet eens zo sterk speelde, maar wel fel was en soms goed combineerde. Hoewel ik zeker weet dat elke topploeg (AZ, Twente, Feyenoord en ook Heerenveen) in normale doen makkelijk tegenstand had kunnen bieden. De eerste drie doelpunten komen allemaal voort uit persoonlijke fouten aan Ajax-zijde, en dat is tekenend voor het spel van Ajax de laatste jaren. Ajax had een totale off-day, bij PSV liep het af en toe weer als vanouds. We hebben het nog in eigen hand om tweede te worden, maar zoals ik al gezegd heb geloof ik niet dat Ajax met de druk om kan gaan. De hosanna stemming van de laatste weken vond ik ook misplaatst, tegen NAC, Roda en Willem II hoor je ook 'gewoon' negen punten te halen. En, zoals ik ook al zei; Louis, van harte!.
En nu zelf even genieten van gras en mooi weer 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als Vertonghen werkelijk langs de bal trapt omdat hij twee wedstrijden wissel is geweest dan is hij niet bestand tegen het topvoetbal. Je gaat toch een coach niet de schuld geven omdat een speler langs de bal trapt? Van Gaal hield dit seizoen Ari en Dembele, op precies de zelfde gronden als Van Basten, langs de kant.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Vertonghen speelde zonder zelfvertrouwen, dat moet je toch ook wel hebben gezien?
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Het is ook wel weer typisch zo'n weekend. Nou staan ze volgende week in de Arena te zwaaien met de schaal. Dan moet ajax maar winnen volgende week, al heb ik er een hard hoofd in.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Als Vertonghen werkelijk langs de bal trapt omdat hij twee wedstrijden wissel is geweest dan is hij niet bestand tegen het topvoetbal.
Je ziet zelf toch ook wel dat Vertonghen totaal zonder vertrouwen speelt? Dan kun je dit soort fouten maken. Het gaat er niet om dat hij wissel was, maar de manier waarop en wat Van Basten allemaal riep in de pers. Het is niet zo dat hij een periode slecht had gespeeld, nee, hij was gewoon geblesseerd en opeens moet hij horen dat hij "niet echt een verdediger is" (terwijl Van Basten hem daar wel het hele seizoen opstelde) en dat hij zich maar weer helemaal opnieuw mag bewijzen. Dan moet hij opeens toch opdraven als linksback en moet hij tegen PSV bij een 2-0 achterstand de boel maar even recht zetten... Hoe maak je een speler mentaal kapot? Zo dus.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Gek dat je Kai met zijn gezeik de afgelopen maand niet hebt gehoord 
Die komt alleen zeiken als Ajax weer eens verliest. Oleguer speelt een prima 2e seizoenshelft maar natuurlijk is hij weer de slechtste volgens de alwetende Kai. Dat heel Ajax vreselijk was inclusief alle toppers horen we niet of bagetaliseren we maar.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Ik snap niet wat jullie nu zeuren. Anita en Enoh speelde behoorlijk goed samen, dan is het logisch dat Verthongen niet speelt. Iedereen roept nu ook dat Wielaert zo'n slechte aankoop is, maar op het moment van de aankoop zelf vonden de meeste het een goede aankoop.
MvB heeft wel degelijk wat spelers goedgemaakt. Suarez is nog een niveau beter geworden. Enoh en Anita hebben ook flinke stappen gemaakt. Urby zit niet meer in de vormcrisis van vorig jaar. van de Wiel heeft de stap naar Oranje gemaakt. Hij is nog geen toptrainer, maar je kunt niet alle nederlagen aan MvB verwijten, zoals nu tegen PSV en de 5-1 tegen Heerenveen.
De grootste fout heeft de directie gemaakt, door hem zoveel verantwoordelijkheid te geven. En MVB heeft Johan Cruijf ook niet weggejaagd, want die is zelf opgestapt. Als hij echt een vent was, dan had hij over die meningsverschillen kunnen praten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
* De omgang met spelers, hij geeft ze geen vertrouwen, maan ontneemt ze vertrouwen (Vertongen, Stekelenburg, Siem de Jong...)
In de ogen van Van Basten was Vermeer de betere keeper, dan moet je die opstellen. Waar haal je de vertrouwensbreuk tussen Van Basten met Vertonghen en De Jong vandaan. Vertonghen heeft notabene nog nooit zo goed gevoetbald als dit seizoen.
Van der Wiel, Urby (tot aan zijn blessure vandaag ook de beste), Vertonghen en Suarez. Verder stroomt er veel jeugd door die het ook prima doen (Anita, Alderweireld). Of wou je deze namen ontkennen?
Ajax deed het toch ook prima de afgelopen wedstrijden waarom dan onnodig gaan wisselen? Die geroemde Hiddink van jou doet dat ook niet, Van Gaal ook niet.
Eens, behalve met Huntelaar. Overigens van Oleguer/Wielaert zei ik hier al op het moment dat ze kwamen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik snap niet wat jullie nu zeuren. Anita en Enoh speelde behoorlijk goed samen, dan is het logisch dat Verthongen niet speelt. Iedereen roept nu ook dat Wielaert zo'n slechte aankoop is, maar op het moment van de aankoop zelf vonden de meeste het een goede aankoop.
MvB heeft wel degelijk wat spelers goedgemaakt. Suarez is nog een niveau beter geworden. Enoh en Anita hebben ook flinke stappen gemaakt. Urby zit niet meer in de vormcrisis van vorig jaar. van de Wiel heeft de stap naar Oranje gemaakt. Hij is nog geen toptrainer, maar je kunt niet alle nederlagen aan MvB verwijten, zoals nu tegen PSV en de 5-1 tegen Heerenveen.
De grootste fout heeft de directie gemaakt, door hem zoveel verantwoordelijkheid te geven. En MVB heeft Johan Cruijf ook niet weggejaagd, want die is zelf opgestapt. Als hij echt een vent was, dan had hij over die meningsverschillen kunnen praten.
Ben het zo goed als met je eens. Onzinnig gezeik na 1 grote wanprestatie weer om alles op v Basten te schuiven.
Er zijn genoeg Ajacieden flink beter geworden en vergeet niet dat in de zomer en winter 3 peilers van de club (Davids, Heitinga, Huntelaar) vertrokken. Scheelt nogal wat.
Ik word echt doodmoe van de terugkerende zeikpreken van Kai als Ajax eens verliest.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gek dat je Kai met zijn gezeik de afgelopen maand niet hebt gehoord 
Die komt alleen zeiken als Ajax weer eens verliest. Oleguer speelt een prima 2e seizoenshelft maar natuurlijk is hij weer de slechtste volgens de alwetende Kai. Dat heel Ajax vreselijk was inclusief alle toppers horen we niet of bagetaliseren we maar.
Jij hebt me het hele jaar over bepaalde dingen horen zeiken. Dat is niet anders geweest. Woehoe Oleguer houdt de nul tegen Willem II. Oleguer is niet goed genoeg, was niet goed genoeg en wordt niet goed genoeg. Dat riep ik al voor zijn komst, dus ik vind het nogal beledigend om nou voor te doen dat ik selectief maar wat roep. Ook tegen Marseille stelde ik nog dat hij de mist inging.
eRCee
-
- 13461 berichten
- 1985 stemmen
Gesink komt nog te kort voor het winnen van een gote klassieker.
Dat dacht ik tot vandaag ook ja.
Maar oke, misschien dat hij dit jaar nog niet gaat winnen. Wel heeft hij nu al laten zien dat hij dit in de komende jaren zeker een keer gaat doen.
Dat met Schleck en Lloyd zag er trouwens doodeng uit. Hopen dat ze er goed uitkomen.
Edit: ik zie op wielerupdate.nl dat Schleck hoofdletsel heeft en Lloyd zijn bekken heeft gebroken.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
En dat is normaal dat spelers vertrekken. Daar ontkom je als Nederlandse ploeg niet aan. Btw Huntelaar heeft ajax ook geen kampioen gemaakt.
Kijk ook eens na AZ, daar viel het vorig seizoen ook tegen. Ze lieten de trainer zitten en nu zijn ze kampioen. In de voetballerij kan het altijd anders zijn.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Blabla.
Oleguer speelt sowieso vanaf de winter prima. Het is heel Ajax dat niet altijd als een team speelt waardoor de druk op de achterhoede enorm groot wordt.
Als het middenveld en de aanval vanmiddag balvaster en beter was, dan hadden we niet zon probleem gehad.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik word echt doodmoe van de terugkerende zeikpreken van Kai als Ajax eens verliest.
En ik maar denken dat ik hier de enigste ben die Van Basten steunt....
Waarom mag ik niet de vinger op de zere plek leggen. Ik steun ajax juist tegen al dat gezeik hier over Marco.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En dat is normaal dat spelers vertrekken. Daar ontkom je als Nederlandse ploeg niet aan. Btw Huntelaar heeft ajax ook geen kampioen gemaakt.
Kijk ook eens na AZ, daar viel het vorig seizoen ook tegen. Ze lieten de trainer zitten en nu zijn ze kampioen. In de voetballerij kan het altijd anders zijn.
Klopt, maar het heeft wel effect op de resultaten.
AZ is niemand van naam kwijtgeraakt. Een stuk constanter gewoon en de terechte kampioen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Exact, de kern van mijn verhaal.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Waar haal je de vertrouwensbreuk tussen Van Basten met Vertonghen en De Jong vandaan. Vertonghen heeft notabene nog nooit zo goed gevoetbald als dit seizoen.
Ja, totdat... zie boven.
Siem de Jong, jonge speler, speelde de ene wedstrijd in de basis, de volgende zat hij weer op de tribune, dan weer in de basis en zo ging dat een half seizoen door. Denk je dat een jonge speler ooit gaat doorbreken op zo'n manier?
Nee, maar of ze het veel beter doen dan vorig seizoen? Alleen Suarez en vd Wiel en dat heeft denk ik meer met hun kwaliteiten te maken dan met de trainer. Urby vind ik absoluut niet beter geworden, Vertonghen was vorig seizoen al één van de betere. En dat jeugdspelers doorbreken is geen verdienste van Van Basten, maar van de trainers van Jong Ajax en de jeugd.
Omdat Willem II geen PSV is, om maar wat te noemen. Omdat één van je beste spelers (Vertonghen dus) weer fit is...
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Dat dacht ik tot vandaag ook ja.
Maar oke, misschien dat hij dit jaar nog niet gaat winnen. Wel heeft hij nu al laten zien dat hij dit in de komende jaren zeker een keer gaat doen.
Dat met Schleck en Lloyd zag er trouwens doodeng uit. Hopen dat ze er goed uitkomen.
Dat zag er inderdaad niet best uit.
Gesink is gewoon een groot talent, die dit jaar zeker een gooi kan doen naar het jongerenklassement in de Tour.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.