• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.723 gebruikers
  • 9.421.756 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Zo snel? Het draait al jaren niet meer daar, daarom vraag ik me af wanneer je topclub af bent. Nooit? Ik zie ook niet echt dat het snel goed gaat komen in Rotterdam.

Kijk eens naar de ranglijst van de laatste 20 jaar. Buiten Ajax en Psv is er geen enkele club in Nederland die zulke resultaten kan voorleggen.

Daar komt ook nog eens een mooi stadion bij, over een paar jaar nog een mooier stadion. Veel supporters, echte supporters die er ook in slechte tijden staan. En kwalitatief goede spelers, dat kan niemand ontkennen.

Duidelijk een topclub zou ik zeggen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

combi schreef:

geld voor elke club in de eredivisie op PSV na.

Onzin. Je bent niet alleen topclub als je prijzen pakt. Ik neem Ajax als voorbeeld...behalve op het seizoen met Danny Blind als coach na deed en doet Ajax altijd mee voor de prijzen. Vorig jaar op 3 punten niet, jaar ervoor op 1 goal na. Verder spelen we altijd Europees, overwinteren we meestal (op vorig jaar na met Slavia en Zagreb) en hebben we goede spelers. Bekijk eens welke spelers Ajax de laatste jaren niet aan de top heeft afgeleverd...Heitinga, Zlatan, Maxwell, Chivu, vd Vaart, Sneijder, Huntelaar en ik vergeet er vast nog wat. Oftewel, er is genoeg niveau bij ons.

Feyenoord is al 10 jaar geen kampioen meer, speelt de laatste jaren mee in de marge voor het linkerrijtje ergens en heeft al jaren een waardeloze selectie zonder waarde. Prijzen blijven uit, prestaties blijven uit. Ik begin ook vraagtekens te zetten of ze topclub zijn. De Kuip en het legioen zijn niet voldoende, er zijn zoveel clubs in Europa met een groot stadion en veel supporters. Maar die noemen we ook niet allemaal topclub.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Feyenoord is al 10 jaar geen kampioen meer, speelt de laatste jaren mee in de marge voor het linkerrijtje ergens en heeft al jaren een waardeloze selectie zonder waarde. Prijzen blijven uit, prestaties blijven uit.

10 jaar geleden zijn ze nog kampioen geworden en daarna hebben ze nog 6 keer het seizoen in de top 3 afgesloten. Vorig jaar ook nog een bekerfinale gewonnen, totaal onverdiend dat wel.

Niet slecht zou ik denken.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik begin ook vraagtekens te zetten of ze topclub zijn. De Kuip en het legioen zijn niet voldoende, er zijn zoveel clubs in Europa met een groot stadion en veel supporters. Maar die noemen we ook niet allemaal topclub.

Je moet het ook wel bekijken naar Nederlandse normen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Die bekerfinale vorig jaar zegt niks, dan compenseerde niet een seizoen dat je 5e of 7e (wat was het?) werd. Rampjaar, net als het jaar ervoor en ook deze.

10 jaar terug kampioen, wat zegt dat? Al 10 jaar niks uitgezonderd en met vrije trappen gepakte UC (wel knap verder) en 1 beker in een rampjaar. Verder nu al jaren op rij buiten de top 3, buiten top 5 en nu zelfs spelend tegen degradatie statistisch bekeken...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AZ speelt pas 5 jaar hoog in de competitie. En de hoogste klassering was een 2de plaats in de competitie, geen titel.

En zij hebben amper supporters. De helft zat 5 jaar geleden nog in de ArenA en zijn gewoon successupporters.

En dat wordt dan door velen wel als een topclub gezien.

De titel uit het verleden reken ik hier natuurlijk niet mee.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Gooi je mening in de groep zou ik zeggen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

Ineens zijn AZ, Twente, Groningen, Heerenveen allemaal topclubs ofwat? Laat duidelijk zijn dat er een groot verschil is tussen een topclub en een topploeg.

De kampioen is de grootste club. Gevolgd door nummer 2. Enz. Simpel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

De kampioen is de grootste club. Gevolgd door nummer 2. Enz. Simpel.

Je vergist je.

De kampioen is de beste ploeg, niet de grootste club.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

nog simpeler: De grootste club is de club met de meeste clubleden, maar dat is logisch.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

De kampioen is de beste ploeg, niet de grootste club.

Het 1 komt met het ander, Nomak.

Maar ik weet dat dat een minderheidsstandpunt is. Gelukkig heeft de minderheid altijd gelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dus als Hoffenheim dit seizoen kampioen wordt, zijn ze een grotere club dan Bayern München.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

Dus als Hoffenheim dit seizoen kampioen wordt, zijn ze een grotere club dan Bayern München.

Haha, dat is EXACT wat Otherfool beweert.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Feyenoord is al een tijd geen kampioen geweest en de laatste 2 jaar + dit jaar erbij is de plaats op de ranglijst bedroevend. Daarvoor zijn ze vanaf 1992 t/m 2006 altijd bij de 1e 4 geëindigd. Ze grepen een aantal keer net naast de titel of deden erg lang mee. Net als LIverpool in Engeland nu. Dat is toch ook een topclub in Engeland? Die zijn al tig jaar geen kampioen geweest. Uiteraard heeft Liverpool meer geld etc. maar relatief gezien is dit een heel goede vergelijking met Feyenoord.

Als Feyenoord nog een aantal jaar zo doorgaat, wordt het misschien moeilijk, maar Feyenoord zal altijd een topclub blijven.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Feyenoord is natuurlijk een grotere club dan AZ, door de historie, de fans en de Kuip.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Sterker nog: Feyenoord is de grootste club van Nederland.

samen met ajax

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

denk dat FC Philips ook onderhand in de buurt komt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Als Feyenoord nog een aantal jaar zo doorgaat, wordt het misschien moeilijk, maar Feyenoord zal altijd een topclub blijven.

Als Feyenoord in de eerste divisie beland zijn ze geen topclub meer hoor.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie Feyenoord echt niet degraderen. Dit seizoen zeker niet, daar hebben ze gewoon veel te veel kwaliteit voor.

Dat soort ploegen komt er altijd wel weer bovenop.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Nee inderdaad. Feyenoord doet het niet goed, maar degraderen zullen ze niet. Zeker niet als ze zo hard werken als tegen AZ, dan halen ze nog wel wat punten. Maar in de buurt van de degradatiestreep zullen ze niet komen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Ik denk ook niet dat ze degraderen maar ik geef alleen maar aan dat je niet altijd een topclub blijft.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Om Feyenoord geen topclub meer te noemen denk ik dat we over een 10 of 20 tal jaartjes moeten terugblikken.

Als er dan nog geen verbetering is in de resultaten dan mogen we zeggen dat het geen topclub meer is. Nu is het nog veel te vroeg om zulke drastische uitspraken te doen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Als Feyenoord in de eerste divisie beland zijn ze geen topclub meer hoor.

Dat is iets wat ik er nog bij wilde zetten, maar ook al gaat het momenteel zó slecht, in de eerste divisie zullen ze niet komen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

happie schreef:

Nee inderdaad. Feyenoord doet het niet goed, maar degraderen zullen ze niet. Zeker niet als ze zo hard werken als tegen AZ, dan halen ze nog wel wat punten. Maar in de buurt van de degradatiestreep zullen ze niet komen.

Ze werkten alleen hard tot de 0-1. Daarna leek het alsof ze niet wilden winnen. Zo weinig inzet, zo machteloos. Ook een kwestie van kunnen natuurlijk, maar in de 2e helft werd er weinig arbeid verricht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Feyenoord zal wel in de komende tien jaar moeten gaan presteren. je status verlies je ooit. Zal het in Nederland niet snel gebeuren denk ik aangezien ik qua prestaties geen Nederlandse club over Feyenoord heen zie komen. Om Feyenoord uit het vergeethoekje te drukken zou een subtopper toch eerst vele titels en wat Europese successen moeten boeken. De allure die de naam Feyenoord heeft is niet te koop en bijna niet meer haalbaar voor een niet topclub. Wat is er over van de topreputaties van Dortmund, Preston North End, Nantes?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

AZ was in de jaren 80 ook een topclub en die zakten diep weg en verloren die status. Feyenoord heeft nu hetzelfde. Ze wonnen sowieso de laatste 30 jaar weinig prijzen maar sinds 1999 is de club echt ver weggezakt, een kleine opleving in 2002 met de UC uitgezonderd.

Ik hoop dat Feyenoord trouwens niet wegzakt tot sneu niveau want dan stellen de Klassiekers ook niks meer voor...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Was toch meer een topploeg destijds? Of hebben ze best lang aan de top gestaan?

Ik hoop het ook niet maarja dan moet je wel snel ingrijpen voordat je nog meer terrein gaat verliezen. Beste uitkomst is dat een miljonair met een rood wit hart de club over zou nemen en de club schoon maakt. Feyenoord was al dichtbij met die Rottier. Qua selectie moet je natuurlijk met de top 4 meedraaien.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

AZ was in de jaren 80 ook een topclub en die zakten diep weg en verloren die status. Feyenoord heeft nu hetzelfde. Ze wonnen sowieso de laatste 30 jaar weinig prijzen maar sinds 1999 is de club echt ver weggezakt, een kleine opleving in 2002 met de UC uitgezonderd.

Ik hoop dat Feyenoord trouwens niet wegzakt tot sneu niveau want dan stellen de Klassiekers ook niks meer voor...

Absoluut niet sinds 1999. Eerder sinds 2004-2005, toen Gullit kwam en veel miskopen deed. Tot 2004 deed Feyenoord namelijk telkens lang mee voor de titel (in 2001 2e, hoop x 3e)) en een UEFA cup vind ik geen kleine opleving, eerlijk gezegd. Feyenoord had toen juist door moeten groeien, toen lagen er volop kansen. Feyenoord was op dat moment zelfs de beste club van Nederland in Europa, volgens de ranglijst. Ze stonden ruim boven psv en ajax.

Feyenoord moet gokken op de talenten en daar een hoop geld mee verdienen. Het duurt nog veel te lang om te verdienen aan de nieuwe Kuip. Daarvoor moet Feyenoord het al goed gemaakt hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zolang ze die talenten in talent-pools stoppen verdien je echt niks aan de talenten. Pure kapitaalvernietiging.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Je verdient er wel wat, alleen veel minder dan anders. Het is een noodsituatie. Anders hadden Hofland, Makaay en Gio hier niet gevoetbald. Maar goed, wat brengen ze nu? Alles mislukt wat Feyenoord wilt.

De Guzman verkopen voor 15 miljoen. Maar ja, als je niet speelt, val je ook niet op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.