• 16.427 nieuwsartikelen
  • 180.214 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.719 gebruikers
  • 9.421.698 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ze hebben hun zegje kunnen doen, dus 14 zijn er niet mee eens met verbeeks zijn aanpak en 4 wel, komt op hetzelfde neer alleen anders geformuleerd.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

De media blaast alles op. Dat weten we toch ook?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Laat ze de boel maar lekker opnaaien. Het kan ook anders werken, dat er straks 11 getergde spelers tegenover AZ staan. En vervolgens met enig fortuin AZ verslaan.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Het wordt voor Gertjan Verbeek steeds moeilijker om met een serieus gezicht uitleg te geven omtrent de blessures van Kevin Hofland. Vorige maand had de hond een belangrijk aandeel in de enkelblessure van de Feyenoorder, ditmaal speelde de eettafel een rol in zijn nieuwste blessureleed. Hij is daardoor niet inzetbaar tegen AZ. "Het gebeurde aan de eettafel'', legde Verbeek vrijdag uit op de persconferentie. "Hij stond op en kreeg last van zijn dijbeen. Er zit vocht in. Het gaat niet om een verrekking of scheuring. Hoe lang hij is uitgeschakeld, durf ik niet te zeggen. Maar het risico voor het duel met AZ van zaterdag is gewoonweg te groot.''

"Hoe Kevin aan zijn enkelblessure is gekomen?" herhaalde Verbeek vorige maand na de 3-1 zege op ADO Den Haag de vraag van een journalist. "Dat moet je aan zijn hond vragen. Bij het uitlaten ging Kevin rechts en zijn hond links, waarbij hij zijn enkel blesseerde. Voortaan kan hij het uitlaten beter overlaten aan zijn vrouw."

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ronaldo zal niet verhongeren bij Corinthians

HLN update: De Braziliaan Ronaldo is in Sao Paulo officieel voorgesteld als nieuwe speler van Corinthians. Hij verduidelijkte nogmaals dat hij voor een enorme uitdaging staat en dat zijn terugkeer niet makkelijk wordt. De 32-jarige Ronaldo, die een contract voor een jaar tekende, hoopt er alles aan te doen om terug te keren. "Ik ben een voetballer, ik heb dezelfde rechten en plichten als iedereen. Privileges heb ik dus niet", verduidelijkte hij op een persconferentie.

Ronaldo zal niet voor een hongerloon bij de kersverse Braziliaanse eersteklasser Corinthians spelen. De gewezen international strijkt bij de neofiet maandelijks 127.000 euro op. Daar komen nog eens inkomsten uit portretrechten bij.

Ronaldo speelde op 13 februari zijn laatste wedstrijd voor AC Milan. In een competitiematch tegen Livorno scheurde hij toen de kruisbanden van de linkerknie. Hij is nog steeds aan het revalideren. Vorige maand verscheen hij weer op het veld bij een vriendschappelijke wedstrijd in Marokko, georganiseerd door de Verenigde Naties. De Braziliaan zag er verrevan afgetraind uit en hield het slechts 22 minuten vol.

Ronaldo speelde van 2006 tot 2008 voor Milan. Voordien verdedigde hij de kleuren van Cruzeiro (1993), PSV Eindhoven (1994-1996), Barcelona (1996-1997), Inter Milaan (1997-2002) en Real Madrid (2002-2007). Recent wimpelde hij nog een aanbod van Siena af. Die club wou hem 98.000 euro per doelpunt betalen. Ook op een voorstel van PSV ging hij niet in. De aanvaller is drievoudig Wereldvoetballer van het jaar (1996, 1997 en 2002) en werd met Brazilië twee keer wereldkampioen (1994 en 2002). Hij scoorde een recordaantal van 15 goals op WK-eindrondes.

De transfer van 'Il Fenomeno' of 'El Gordo', zoals u verkiest, heeft kwaad bloed gezet bij de fans van Flamengo, waar Ronaldo maandenlang herstelde van zijn zware knieblessure. "Hopelijk breekt hij een been en komt hij nooit aan spelen toe bij Corinthians", luidt het eensgezind. "Ronaldo heeft ons jarenlang voor de gek gehouden. We gaan hem met voodookunst het leven zuur maken." (dea/belga/hln.be)

(afbeelding)

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Ik mis geen wedstrijd van KRC Genk maar voor de meeste Nederlandse en zelfs Belgische sportliefhebbers is dit een nutteloos filmpje.

Maar kom, Forza Racing!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zo, vanavond Ajax-NAC kijken. Morgenavond 1 keertje supporten voor de vrinden uit Rotterdam tegen AZ. En savonds ook Barcelona-Real Madrid, maar die zal ik wel niet zien, ben niet zon fan van een duel volgen via een Chinese internetstream. Helaas zondag werken anders had ik Vitesse-PSV ook gekeken. De affiches zijn best goed dit weekend. Groningen-Twente is er ook nog maar dat geloof ik wel. Ajax wint en AZ verliest, zou ideaal zijn.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

A. Jacobsen schreef:

Ik mis geen wedstrijd van KRC Genk maar voor de meeste Nederlandse en zelfs Belgische sportliefhebbers is dit een nutteloos filmpje.

Maar kom, Forza Racing!

Inderdaad, maar meeste mensen (lees: niet fanatieke fans ) vergeten dat de FANS de club presenteren!

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zo, vanavond Ajax-NAC kijken. Morgenavond 1 keertje supporten voor de vrinden uit Rotterdam tegen AZ. En savonds ook Barcelona-Real Madrid, maar die zal ik wel niet zien, ben niet zon fan van een duel volgen via een Chinese internetstream. Helaas zondag werken anders had ik Vitesse-PSV ook gekeken. De affiches zijn best goed dit weekend. Groningen-Twente is er ook nog maar dat geloof ik wel. Ajax wint en AZ verliest, zou ideaal zijn.

heb jij nog een goeie stream

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, Eredivisie Live

Ajax mag niet klagen met 1-0 voor (mooie goal van Cvitanich trouwens), NAC was zeker de gelijke.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Lad schreef:

Inderdaad, maar meeste mensen (lees: niet fanatieke fans ) vergeten dat de FANS de club presenteren!

Oh, waren dat fans, ik herkende ze niet met die zwarte vlekken voor hun gezicht... Maar als dit zootje ongeregeld Genk presenteert dan ga ik wel supporteren voor Brugge ofzo...

A. Jacobsen

• 495 berichten
  • 104 stemmen

Brugge is inderdaad een mooie club voor zuurpruimen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zolang die zuurpruimen maar niet met bivakmutsen en brandende fakkels het veld bestormen zal ik me daar dan prima thuisvoelen.

Morgenavond voor het eerst dit seizoen echt vrijgehouden voor een potje, heel benieuwd of AZ de favorietenrol aankan en in hoeverre de pleuris in de Kuip gaat uitbreken als het niet lekker loopt...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Roda was sterk vandaag in Den Haag, jammer dat de kansen er niet ingaan. Maar wat ik vandaag heb gezien bevestigd wat ik dacht onmiddellijk na de aanstelling van onze nieuwe trainer. Wij gaan ons makkelijk redden.

OlafK

• 955 berichten
  • 1831 stemmen

Nomak, ik vind het zo jammer dat dan opnieuw net de bal niet goed valt. maargoed, 5 punten uit 3 wedstrijden is niet slecht. Maar t waren dan ook niet de moeilijkste tegenstanders..

Volgende week dan maar wat extra vertrouwen tanken tegen Groningen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad heel jammer dat die bal maar niet goed wil vallen.

En tegen Groningen is het altijd moeilijk, maar vorig jaar wonnen we thuis wel met 5-1 en het had nog meer kunnen zijn.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, al waren we vorig jaar met Lamah en Tiote erbij toch een stuk sterker.

O.S.

• 248 berichten
  • 0 stemmen

El Clásico 2-0

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Heb Clasico gister nog gekeken op internet, verdiende zege van Barcelona.

Ajax mag na dit weekend op zich niet enorm klagen. PSV puntverlies is altijd meegenomen. Jammer dat AZ won van Feyenoord....

Benieuwd wie dit AZ kan stoppen....scheelt voor hen dat ze geen Europees spelen maar het is echt een topploeg met weinig zwakheden. Ze voetballen beter dan wie ook, voorin maken ze goals, middenveld is altijd de baas en achterin staat het heel goed.

Mag hopen dat Ajax blijft winnen en dat AZ een vormdipje gaat krijgen. Moreno ligt er wel een lange tijd nu uit bij AZ, scheelt want hij is een erg goede verdediger.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik kijk niet elke wedstrijd van AZ, maar toen ze op bezoek kwamen in Kerkrade was ik echt niet onder de indruk. Ok, ze wonnen wel, maar echt verdiend was het niet.

Feyenoord daarentegen vond ik verrassend sterk. Al waren wij toen ook wel zeer zwak.

Maar een paar jaar geleden toen Arveladze nog in de spits stond vond ik AZ sterker.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

AZ speelt vooral zakelijker en hangt iets meer achterover, al komen de goals vaak wel door goed spel tot stand. Lukt dat niet, beschikken ze altijd nog over een surplus aan individuele kwaliteiten. Ik vraag me vooral af wat men met Dembele doet als hij terug is, moet hij op de bank beginnen?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dembele achter Ari en Hamdaoui lijkt me. In potentie is Dembele de beste speler van AZ.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Maar wie haal je eraf? Martens?

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

Niet alleen het team heeft laten zien dat ze met 4 middenvelders het beste spelen, ook heeft Dembele laten zien dat hij gewoon een aanvaller en niet aanvallende middenvelder is. Dembele zal gewoon een van de aanvallers vervangen of moeten wachten op een nieuwe kans.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik verwacht dat Louis dat laatste doet.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25183 stemmen

Dembele bij AZ : 71 wedstrijden 13 goals

Ari bij AZ : 37 wedstrijden 16 goals

El Hamdaoui bij AZ : 35 wedstrijden 21 goals

tja dan lijkt het mij toch echt duidelijk wie de twee spitsen horen te zijn. Dembele blijft in potentie een topper maar voor een spits scoort hij nog altijd te weinig. Misschien dat een supersub rol iets voor hem is op dit moment. Nu Ari of El Hamdaoui er uithalen is vragen om problemen.

Op 10 trouwens ook niet want daar staat Martens en die heeft bij AZ ook 13 goals maar dat in 51 wedstrijden om over de assists nog maar te zwijgen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dat zijn allemaal statistieken. Een speler als Dembele hoeft niet te scoren om belangrijk te zijn voor het team.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Dembele bij AZ : 71 wedstrijden 13 goals

Ari bij AZ : 37 wedstrijden 16 goals

El Hamdaoui bij AZ : 35 wedstrijden 21 goals

tja dan lijkt het mij toch echt duidelijk wie de twee spitsen horen te zijn. Dembele blijft in potentie een topper maar voor een spits scoort hij nog altijd te weinig. Misschien dat een supersub rol iets voor hem is op dit moment. Nu Ari of El Hamdaoui er uithalen is vragen om problemen.

Op 10 trouwens ook niet want daar staat Martens en die heeft bij AZ ook 13 goals maar dat in 51 wedstrijden om over de assists nog maar te zwijgen.

Hoeveel wedstrijden heeft AZ gewonnen met Dembele in de basis?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jan Reker nu bij Studio Voetbal. Zal best pittig worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.