- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Onderstaand artikel is voor iedereen leesbaar:
KNMI - Is het mogelijk dat de Golfstroom plotseling sterk verzwakt?
Overigens geen woord over adaptatie. Ik vind dat slecht. Mocht het gebeuren dan zijn de gevolgen groot, zeker voor europa.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
2023 is recordnat! - weeronline.nl
2023 was dus het Natste Jaar Ooit. Half Nederland dreigt inmiddels weggespoeld te worden, rivieren treden buiten de oevers, zandzakken voor de deur. Dit jaar vast meer van dit soort ellende.
En jawel: ook februari 2024 heeft weer alle regenrecords verbroken!
Lang leve het 'gezellige Hollandse onstuimige weer'.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik was al tegen klimaatverandering, maar na deze regenwinter ben ik het nog meer.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Kijk. Dit is nog eens innoveren:
DPG Media Privacy Gate - pzc.nl
Op deze manier kunnen we er nog honderden jaren tegenaan. En dat terwijl de mens zelf slechts is gemaakt om een jaar of 80 rond te wandelen op deze planeet.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ik was al tegen klimaatverandering, maar na deze regenwinter ben ik het nog meer.
Mooie manier om te zeggen dat je het eigenlijk gewoon eens bent met otherfool en ondergetekende.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Tsja, het is niet echt speciaal om regen en guur weer niet fijn te vinden, dacht ik. Iets anders is nog weer of je dat dan elke keer dat de lucht grijs is van de daken moet schreeuwen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Op zijn tijd een flinke wandeling door guur en nat en winderig weer werkt op mij heel louterend.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De eerste de ik zie bloeien dit jaar. Nu is het officieus lente in huize Machine.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De eerste de ik zie bloeien dit jaar. Nu is het officieus lente in huize Machine.
(afbeelding)
Die dingen staan hier al weken in bloei. Begin feb al de eerste groene blaadjes gespot.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Die dingen staan hier al weken in bloei. Begin feb al de eerste groene blaadjes gespot.
Ja, maar ik woon niet hier, ik woon hier.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, maar ik woon niet hier, ik woon hier.
Als je dat een paar keer hardop uitspreekt gaat het woord "hier" een hele aparte, abstracte klank worden.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Altijd al geweten dat ik mijn steentje bijdraag.
Het weer van vandaag toonde overigens een glimp van de lente. Op naar de zomer.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Mooi artikel. Hier is de drukverdeling van jaar tot jaar onder de loep genomen. De conclusie: het stromingspatroon is eigenlijk volledig omgekeerd:
De winters sinds 1837: een transitie naar dominante westcirculaties - NoodweerBenelux
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Mooi artikel. Hier is de drukverdeling van jaar tot jaar onder de loep genomen. De conclusie: het stromingspatroon is eigenlijk volledig omgekeerd:
De winters sinds 1837: een transitie naar dominante westcirculaties - NoodweerBenelux
Mijn complimenten, Splinters. Dit is eindelijk eens een topicwaardig artikel dat je plaatst. 
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Het weerbericht van rtl hoeft men in ieder geval niet meer te kijken: dat gaat tegenwoordig over zonnepanelen en windmolens. Ongelooflijk, wat een bagger.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het weerbericht van rtl hoeft men in ieder geval niet meer te kijken: dat gaat tegenwoordig over zonnepanelen en windmolens. Ongelooflijk, wat een bagger.
Ik heb denk ik al dertig jaar geen rtl meer gekeken, dus dat weerbericht kan ik blijkbaar ook wel missen. Zit Pelleboer daar nog, of is het ondertussen John Bernard?
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ik heb denk ik al dertig jaar geen rtl meer gekeken, dus dat weerbericht kan ik blijkbaar ook wel missen. Zit Pelleboer daar nog, of is het ondertussen John Bernard?
Geen idee. Ik weet wel dat onderstaand artikel uitsekend in de uitzendign van morgenavond past.
Woning van Naitoti (31) heeft energielabel G- - nieuwspaal.nl
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6850 stemmen
Na een grauwe en natte winter zonder enige vorst vandaag eindelijk lente in Warschau. 24 graden was het vanmiddag. Heerlijk!
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Wauw man, donker en woest hierboven. Zal wel weer bij een paar druppels blijven, maar dit is echt veelbelovend hoor. Heerlijk, voorjaarsgekletter. Ik ben er klaar voor.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Na een grauwe en natte winter zonder enige vorst vandaag eindelijk lente in Warschau. 24 graden was het vanmiddag. Heerlijk!
Vandaag met 24C eindelijk lente in de lage landen. Helaas met vrij veel wolkensluiers en saharastof in de bovenlucht. Dat blokkeert de zon teveel en dat drukt de pret.
Na vandaag gaan we weer terug naar een weertype dat je kunt verwachten in okt/nov. Wat zeg ik, eigenlijk duurt okt/nov hier inmiddels al een maand of 6.
Ik ben er wel klaar mee.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6850 stemmen
Na vandaag gaan we weer terug naar een weertype dat je kunt verwachten in okt/nov.
Het is hier niet anders inclusief het rode stof. Na het zonnige weekend was het dinsdag alweer 10 graden met regen en wind. Morgen en overmorgen is de verwachting 26 tot 27 graden
Hoop gejojo en noodweer in de regio Zakopane met 5 doden te betreuren afgelopen week.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nondedju. Doe ik voor het eerst in jaren weer eens gezellig mee aan een rapidtoernooitje schaken, zit ik de hele dag binnen bij het lekkerste begin-april weer wat je je kunt bedenken in dit klimaatloze land.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag zonnig bij een graad of 23. Vanaf morgen tot het eind van de verwachtingshorizon wisselvallig en koud bij 10/12C.
Daarmee is alles wel gezegd.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vandaag zonnig bij een graad of 23. Vanaf morgen tot het eind van de verwachtingshorizon wisselvallig en koud bij 10/12C.
Daarmee is alles wel gezegd.
Beste Splinters, kun jij niet gewoon eens heel erg bekend worden?
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Oke. Ik. Ben. Splinters.

Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik doelde eigenlijk op dat ik je dan kan nomineren in het topic meest irritante bekende Nederlanders. 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Vandaag uiteraard weer regen, wind en kou, met maxima (!) rond 9 graden. Het is tenslotte nog maar half april. Kans op neerslag 85% (maak er maar 100 van want er is alweer een lading gevallen). Het weercijfer volgens Weerplaza ondertussen? Een 7! Een dikke vette voldoende, want je kunt alleen maar meer ellende verwachten in dit land.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De zon schijnt, de temperatuur gaat weer lekker, er is nauwelijks wind, en het is nog maar half april.
Heerlijk Hollands weer, ook voor in de rest van Nederland.
Wat een geweldig klimaat hebben we hier, voor ieder wat wils.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De website van het knmi heeft een nieuw jasje gekregen. Veel vind ik er niet van. Wat ik wel kwalijk en vooral lomp vind is dat als sprake is van een weerwaarschuwing - in dit geval nota bene vanwege onweersbuien - de neerslagradar niet te zien is op de frontpagina en je daarbovenop aardig wat klicks moet maken om de radar open te klappen.
Welke nerd bedenkt zoiets?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De website van het knmi heeft een nieuw jasje gekregen. Veel vind ik er niet van. Wat ik wel kwalijk en vooral lomp vind is dat als sprake is van een weerwaarschuwing - in dit geval nota bene vanwege onweersbuien - de neerslagradar niet te zien is op de frontpagina en je daarbovenop aardig wat klicks moet maken om de radar open te klappen.
Welke nerd bedenkt zoiets?
Drie clicks en je bent er. En als je dan de radar meteen bij je favorieten zet (ik kijk er zelden naar, maar jij blijkbaar wel - zelfkastijding?) dan is het voortaan nog maar één click.