• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.035 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.629 stemmen

Weertopic

zoeken in:

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Tevens objectief gestaafd door mijn gepensioneerde vader. Hij heeft sinds zijn pensioen een moestuin en heeft in 10 jaar tijd niet zo'n slecht tuinjaar meegemaakt als dit jaar; er groeit behoudens onkruid geen reet. En die tuin ligt op 15 km van utrecht.

Hier ook eentje met een vader die een moestuin beheert: gaat prima allemaal. Wel wat meer kilometers van Utrecht.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Hier ook eentje met een vader die een moestuin beheert: gaat prima allemaal. Wel wat meer kilometers van Utrecht.

Jij bent slechtweerliefhebber. Nogal wiedes dat jij zegt dat alles prima gaat.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Jij bent slechtweerliefhebber. Nogal wiedes dat jij zegt dat alles prima gaat.

En jij bent een mopperkont, maar ik dacht dat je 't had over resultaten in de moestuin? Die gaat hier namelijk als een tierelier.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
En jij bent een mopperkont, maar ik dacht dat je 't had over resultaten in de moestuin? Die gaat hier namelijk als een tierelier.

Mopperkont? Ik wil jou wel eens horen als de luchtdrukverdeling langdurig ongunstig is voor het weertype dat jij graag ziet.

Jij hebt een prima slechtweerzomer. Leuk voor jou. Ik vind het kut.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Geen idee waar je op doelt, ik ben ook geen weerman, maar een slechtweerliefhebber? Ik hou gewoon niet van hitte, dus langdurig tegen de 30 graden of hoger. De rest is mij allemaal best, in principe.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

Geen idee waar je op doelt, ik ben ook geen weerman, maar een slechtweerliefhebber? Ik hou gewoon niet van hitte, dus langdurig tegen de 30 graden of hoger. De rest is mij allemaal best, in principe.

Het weer waar jij van houdt noem ik slecht weer ja. Dat is geen veroordeling, maar een constatering na een reeks weergerelateerde berichten van jouw kant in dit topic. Op jouw beurt vind jij ads-dagen slecht weer, en dat is wat mij betreft prima.

En zeg nou zelf, had jij werkelijk het idee dat wij dezelfde weervoorkeur deelden? Nee toch? Jij en graaf machine delen om en nabij dezelfde voorkeur, wij niet.

ZAP! schreef:

Pfff, nou alweer genoeg van de zomer... maar m'n vader is dan weer helemaal in z'n sas. Mooi voor hem.

Toch es kijken of ik niet kan emigreren naar een land dat het hele jaar koel is. Suggesties, iemand?

Dit mopperde jij na een paar dagen mooi weer in juni.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Ik ging vandaag aanvankelijk ook (expres) niet in op jouw gemopper over het weer, maar liet even weten dat het hier in elk geval hard meevalt wat betreft de moestuin.

En ja, ik mopper ook wel es, maar zo aanwezig als jij hier bent (in dit topic, want over films zie ik nooit posts van jou - maar die kan ik gemist hebben) over het zgn. kutweer en pluimen, nee, volgens mij bepaald niet.

Maar ga je gang hoor, ik ga me hier (in dit topic dus) weer even verexcuseren.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

Ik ging vandaag aanvankelijk ook (expres) niet in op jouw gemopper over het weer, maar liet even weten dat het hier in elk geval hard meevalt wat betreft de moestuin.

En ja, ik mopper ook wel es, maar zo aanwezig als jij hier bent (in dit topic, want over films zie ik nooit posts van jou - maar die kan ik gemist hebben) over het zgn. kutweer en pluimen, nee, volgens mij bepaald niet.

Maar ga je gang hoor, ik ga me hier (in dit topic dus) weer even verexcuseren.

Ik toon hier aan dat jij precies hetzelfde gedrag vertoont wanneer het heersende weertype jou toevallig niet aanstaat. Het enige verschil is dat jij, zeker dit zomerhalfjaar, je favoriete weertype veel vaker krijgt voorgeschoteld dan ik. Niet meer, niet minder.

En zo aanwezig? Die -hooguit- twee keer per week dat ik hier een weerpraatje houd waarvan sommigen de toon toevallig niet aanstaat, daar excuseer ik mezelf zeer zeker niet voor.

Edit.

Over films zeg ik inderdaad weinig. Die kijk en beoordeel ik. Te veel recenseren kan afbreuk doen aan films die je in de toekomst wil zien. Overigens wel knap dat je bijna 5 films per dag kijkt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Beste splinter,

Heb je nou echt niet door dat je met je massieve, nimmer aflatende, treurige gedram over slecht, slechter en slechtst, en alles dat nog erger is, dit topic helemaal kapot hebt gemaakt?

Het had een leuk topic over weerbeleving kunnen zijn, maar het is een onemanshow van een vernieler. Jammer. Als je dan toch een hekel aan een weertopic hebt, en dat kan, had het topic dan gewoon links laten liggen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Beste splinter,

Heb je nou echt niet door dat je met je massieve, nimmer aflatende, treurige gedram over slecht, slechter en slechtst, en alles dat nog erger is, dit topic helemaal kapot hebt gemaakt?

Het had een leuk topic over weerbeleving kunnen zijn, maar het is een onemanshow van een vernieler. Jammer. Als je dan toch een hekel aan een weertopic hebt, en dat kan, had het topic dan gewoon links laten liggen.

Ik heb zeer zeker in de gaten dat jij mijn comments niet leuk vindt. Ik zie dat als jouw probleem. Ik vind dat ik niets verkeerd doe, ik vind dat je geen punt hebt, en tot slot heb ik het prima naar mijn zin in het weertopic. Een of twee keer per week een weerberichtje en, bij slecht weer, een beetje therapeutisch knorren over het datzelfde weer. Heerlijk.

Waarom negeer je mijn berichten trouwens niet in dit topic? Waarom praat je niet met gelijkgestemden zoals zap in dit topic? Want dat doe je allemaal niet, nee, jij wijst alleen naar mij. Onterecht en bovendien enorm gemakzuchtig. Maak met gelijkgestemden zelf wat van dit topic en stop met vingerwijzen, zou ik zeggen.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

...Overigens wel knap dat je bijna 5 films per dag kijkt.

Of misschien stem ik wel op films die ik in het verleden (eens of vaker) gezien heb... weet jij veel... Geniet van het mooie weer en prettig weekend, houdoe!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Bij de telegraaf weten ze deze zomer heel aardig te duiden. Daar zeggen ze wel gewoon waar het op staat:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1876175478/dip-in-zomerweer-windvlagen-en-fikse-buien-op-komst

Goed. Er is voor de zoveelste keer dit zomerhalfjaar enorm pokkeweer onderweg naar de lage landen, maar vandaag was toevallig wel een aardige dag. Morgen eveneens aardig. Dergelijke dagen zijn deze zomer echter dermate zeldzaam dat je met recht kunt zeggen dat ze voor de poorten van de hel zijn weggesleept. En dan nog is vandaag de zomerse grens van 25C niet eens gehaald.

Op de ultra lange termijn zijn inmiddels wat signalen die wijzen op de de komst van stabiel zomerweer. Enorm duimen dat eea uitkomt. Zomerliefhebbers hebben dat ook wel verdiend na deze wisselvallige baggerzomer en de daarop onvermijdelijk volgende herfst. Deze zomer is inmiddels afgrschreven, maar een zomerse periode eind augustus tot eind september zou een mooi doekje voor het bloeden kunnen zijn.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Splinters schreef:

Deze zomer is inmiddels afgrschreven, maar een zomerse periode eind augustus tot eind september zou een mooi doekje voor het bloeden kunnen zijn.

Ik hoop het niet, al is het alleen maar om jou te sarren.

Lebarron

• 1018 berichten
  • 702 stemmen

Leland Palmer schreef:

(quote)

Ik hoop het ook niet. Staan twee weken bivak gepland in die periode... En die doe ik liever met 20 graden dan met 25-30 graden.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Leland Palmer schreef:

(quote)

Maar jij bent dan ook een boefje.

Actueel ongekend slecht weer overigens. Een willekeurige dag in nonweermaand november is er niks bij. Blergh.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De zwaarste kou is sinds vandaag gelukkig uit de lucht. Maar net 20C icm veelal grijs weer is natuurlijk verre van een vetpot. Dan de pluim. De mogelijkheid op duurzame zomerse warmte is verdwenen in de pluim, zoals dit jaar zo vaak is gebeurd deze baggerzomer. Allicht slepen we dit weekend een verdwaalde zomerse dag weg voor de poorten van de hel, maar dat is het dan ook. Wat rest is volstrekt ondermaats zomerweer, met zeer gematigde temperaturen en iedere dag kans op buien en/of wind. De zon zal zeker geen overuren draaien. En zo kabbelen we langzaam naar het eind van zomerhalfjaar 2021, dat de boeken in zal gaan als het meest waardeloze zomerhalfhaar in zeker 10 jaar tijd. Hollands flopklimaat, bedankt.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Nou ja, zo'n natte zomer heeft zijn voordelen. natuur-op-terschelling-veert-op-door-de-natte-zomer

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Vandaag een post gelezen van iemand op weerwoord waarin hij meldt dat zijn famillie, niet actief in enige culturele sector, deze zomer helemaal niks vindt, terwijl op zijn werk (de man werkt in een museum in de culturele/art-sector) deze zomer als verademing wordt beschouwd.

Ik post op moviemeter graag in het weertopic en ik denk dat, gezien de soms ronduit asociale berichten richting mijn persoon, deze observatie aardig de kern van de zaak raakt. Ik neem daarbij even aan dat ik hier op dit filmforum nogal eens met mensen praat met een bovengemiddelde interesse voor cultuur (film, arthouse, theater = cultuur). Waarom deze tegenstelling is zoals hij is weet ik niet, maar dat deze tegenstelling er is moge duidelijk zijn.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Nounou. Een stevige meerderheid spreekt zich uit tegen deze totaal grijze en wisselvallige shitzomer. Bovendien zal een deel van de participanten financieel belang hebben bij horrorweer, wat de groep die dit zomerweer leuk vindt nog kleiner maakt.

DPG Media Privacy Gate - pzc.nl

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Je hebt in mij ook een medestander hoor Splinters. Na de verschrikkelijke kutlente nu een verschrikkelijke kutzomer. Gelukkig heb ik daar gedeeltelijk aan weten te ontsnappen via een lang weekend Tallinn (lange dagen, geen wolkje aan de lucht en voor een stedentrip een perfecte 23 à 24 graden) en 2 weken Balkan (geen dag minder dan 30 graden). Fair enough, afgelopen maandag was het met 38 graden in Belgrado iets teveel van het goede, maar een paar uur later arriveerde ik in de regen en bij 18 graden op Schiphol. Mid-augustus kan ik daar echt een beetje ongelukkig van worden.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Het weer van gisteren; ik heb me er goed mee vermaakt! Ik had eerst het idee dat ik het al gezien had, maar dat was niet zo. Het begin was veelbelovend en ik dacht weet het weer dit niveau vast te houden? De teaser (het weerbericht van gisteren) zag er al veelbelovend uit. De twist halverwege overigens zag ik niet aankomen (een spatje regen). Ik vond het aanvankelijk wat uit de lucht gegrepen en had van mij persoonlijk niet gehoeven. De dames in zomerjurkjes daarentegen vond ik bijna allemaal op hun plaats (behalve die ene). De ietwat felle belichting vond ik wel werken. Het eind werd al gespoilerd in de teaser, maar ach met een biertje erbij werkt dat wel voor mij. Ik geef het weer van gisteren net aan 4 sterren.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Ik geef het weer van gisteren net aan 4 sterren.

Sifan hassan rondrennend in een meteorologisch t-shirt. Dan dik 5*, niet?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Sifan hassan rondrennend in een meteorologisch t-shirt. Dan dik 5*, niet?

Zolang dat t-shirt de juiste kleur heeft zal hij het wel leuk vinden.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Zei de Belg tegen de zwakbegaafde.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Moet dit echt?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Moet dit echt?

Ach, beetje humor. Al lijkt mister blonde ineens boos te zijn. Ik durf hem bijna niet te vragen wie er nu weer verloren heeft (maar doe het nu toch), terwijl hij hoogstpersoonlijk de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid, en ik dat betreffende stukje niet eens heel erg onverdienstelijk vind.

Maar goed. Actueel motregen en koud. Het lijkt weer eens oktober en dat terwijl de dag met zo'n vriendelijk zonnetje begon. Bah.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Koud?? Als het niet vriest is het niet koud.

Toegegeven, een tegenvallende zomer is het wel, maar misschien heeft de maand september nog een aangename verrassing voor ons in petto.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Actueel zit ik lekker in het zonnetje. Dat is meer geluk dan wijsheid en dat zegt alles. Deze zomer is ronduit kut. Zonder die paar weken in juni zou deze zomer rampzalig zijn verlopen.

Edit.

Inmiddels ranzig koud. Snel naar binnen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Shit. Shit. Shit. Voor het weer, de pluim, en zomerhalfjaar 2021. De signalen die duiden op stabiel warm nazomerweer op de lange termijn in de jongste pluim negeer ik. Na fiasco op fiasco loopt dat waarschijnlijk toch uit op fopspeen nr zoveel. Blergh.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.