• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.041 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.694 stemmen

Weertopic

zoeken in:

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Vanmorgen gewoon lekker in mijn korte broek en T-shirt hardgelopen. Weinig wind, zon, precies de juiste temperatuur. Als dit pokkeweer is, geef mij tot eind oktober dan maar dit pokkeweer .

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Vanmorgen gewoon lekker in mijn korte broek en T-shirt hardgelopen. Weinig wind, zon, precies de juiste temperatuur. Als dit pokkeweer is, geef mij tot eind oktober dan maar dit pokkeweer .

Ik heb dit jaar denk ik drie keer met korte broek en mouwen gesport. Ik ga mininaal 4 keer per week, en het is 12 mei. Dat zegt veel over dit voorjaar.

Overigens heb ik het hardlopen na die ene keer in feb niet doorgezet. De spierpijn is me vies tegengevallen en dat voor iemand die voor hij de fiets is opgestapt altijd heeft gevoetbald. Daarnaast vind ik het vervelend om enorm met de rem erop te moeten lopen.

Als hardloper zul je daar minder last van ondervinden. Of zit ik mis en kun je ook als hardloper jezelf overschatten bij het doen van een andere sport en de dagen daarna daarvoor de prijs betalen?

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik heb dit jaar denk ik drie keer met korte broek en mouwen gesport. Ik ga mininaal 4 keer per week, en het is 12 mei. Dat zegt veel over dit voorjaar.

Overigens heb ik het hardlopen na die ene keer in feb niet doorgezet. De spierpijn is me vies tegengevallen en dat voor iemand die voor hij de fiets is opgestapt altijd heeft gevoetbald. Daarnaast vind ik het vervelend om enorm met de rem erop te moeten lopen.

Als hardloper zul je daar minder last van ondervinden. Of zit ik mis en kun je ook als hardloper jezelf overschatten bij het doen van een andere sport en de dagen daarna daarvoor de prijs betalen?

Je hebt gelijk hoor. Twee jaar geleden kon ik zelfs op nieuwjaarsdag al met korte broek hardlopen haha. Ik denk dat iedereen die opeens een andere sport gaat doen wel last kan krijgen van zijn spieren. Bij iedere sport gebruik je weer andere spieren natuurlijk. Ik kan morgen een marathon lopen, maar een week erna buiten adem zijn tijdens het fietsen. Daarom heb ik ook zo'n respect voor mensen die aan een triatlon meedoen.

Ik heb mijn hele leven in het zwembad gelegen (eerst langebaan zwemmen en daarna waterpolo). Maar toen ik begon met hardlopen ben ik echt begonnen met een paar honderd meter hardlopen en daarna gewoon lopen en zo opbouwen. Ik dacht dat ik een goede conditie had, maar hardlopen en zwemmen zijn echt verschillende disciplines.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

April en mei samen verliepen sinds het begin van de metingen slechts 1 keer kouder dan dit jaar. De laatste twee weken betreffen uiteraard een vooruit berekende verwachting.

Gadverdamme.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wat een walgelijk nonweer sinds oktober vorig jaar. Op een paar dagen/weken na eindeloze nutteloze kou tot juni aan toe. Godzijdank wordt het eind mei droger. Temperaturen blijvend zeer matig.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Volgens mij moet je echt een tuintje gaan onderhouden, ik weet niet, als je de ruimte niet hebt dan een volkstuin ofzo. Verandert je perspectief op het weer gegarandeerd.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik heb een vrij ruime tuin, met flinke moestuin erin voor de kinderen. Het weer is gewoon belabberd, nota bene recordkoud. En koud weer is sowieso kut en al helemaal in het voorjaar.

We hebben trouwens wel een paar keer in de tuin in de zon kunnen zitten. Dat kan door de sterke zonkracht in deze tijd van het jaar, maar gezien het wisselvallige pokkeweer zijn die momenten maar schaars. Actueel weer grijs en winderig en waterkoud. En waterkou icm grijs en winderig weer hebben we sinds vorig jaar oktober gelukkig nog niet gehad.

Maar bedankt voor de tip. Op mijn kijk op het weer heeft het alleen geen invloed. Ik wil gewoon zon en warmte. Strandweer.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Weg met de zon. Regen wil ik, behalve wanneer ík even de deur uit moet.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Splinters schreef:

Ik wil gewoon zon en warmte.

Dit. Wat een verschrikkelijke kutlente is het. Bijna juni en ik loop verdorie nog steeds in winterjas.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Was weer lekker weertje vandaag. Eindelijk weer een zooitje onkruid uit de grond kunnen trekken, daar was het de afgelopen dagen te nat voor. En het vervelende is dat al die nattigheid het onkruid ook nog extra hard doet groeien.

Maar nu zie ik de grond weer, waar de Rhododendron, de Elzen, de Hortensia, de Sering en nog veel meer van dat fraais uit opgroeid.

Straks als het tegen de zomer loopt, zo half juni, dan mag het wat warmer worden, kan ik mooi in een groen tuintje zitten tijdens zwoele avonden.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Dit. Wat een verschrikkelijke kutlente is het. Bijna juni en ik loop verdorie nog steeds in winterjas.

Het is al 8 maanden compleet ruk. En naar de zon vliegen ho maar. Een verschrikking.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine

Ben je sinds begin april toevallig je RekenMachine kwijt?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Graaf Machine

Ben je sinds begin april toevallig je RekenMachine kwijt?

Ik heb al weken nauwelijks nog zin om in dit draadje te reageren doordat het volgespamd wordt met eentonig gedram van één en dezelfde user.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik heb al weken nauwelijks nog zin om in dit draadje te reageren doordat het volgespamd wordt met eentonig gedram van één en dezelfde user.

Of jij ergens zin in hebt of niet is jouw zaak, niet de mijne. Je aanmatigende teksten richting mijn persoon vind ik onacceptabel en mag je achterwege laten.

Maar vertel, mocht je de zin tenminste hebben, doet je RekenMachine het soms alleen bij warm weer voor de tijd van het jaar? In dat geval kan ik mezelf voorstellen dat het ding stuk of onderkoeld is, aangezien we nu al een week of 8 tegen negatieve recordwaarden aanschuren.

Daar zit je dan, met je 'nieuwe' klimaat.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Of jij ergens zin in hebt of niet is jouw zaak, niet de mijne.

*Bericht aangepast door Fisico wegens irrelevante boodschappen*

Eindelijk eens een fris geluid van jouw kant. Ga zo door.

Wat klimaatopwarming voor betreft:

Als we uitgaan van Nederland, dan kunnen we stellen dat sinds het begin van de metingen, 120 jaar geleden de top 20 warmste jaren zijn:

2014

2020

2018

2006

2007

2019

2017

1999

2011

2015

2000

1990

1989

2002

2016

2005

1994

2008

1992

2009

Hé, dat zijn 7 jaren van de laatste 10 jaren.

Hé, dat zijn 12 jaren van de laatste 15 jaren.

Hé, dat zijn 14 jaren van de laatste 20 jaren.

Hé, dat is gewoon toeval. Klimaatverandering bestaat niet.

"Daar zit je dan, met je 'nieuwe' klimaat."

Het voorjaar van 2021 is immers koel!

Mensen onthoud dat.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

April en mei verlopen niet koel maar recordkoud. Dat heeft iets te maken met stromingspatronen en windrichting. Net zoals jouw verhaaltje niet met klimaat maar met overheersende stromingspatronen en windrichting te maken heeft.

Overigens heeft nl in het jaar 2100 nog steeds een ordinair cfb klimaat. Dat zeg ik niet, dat zegt het knmi.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Willen jullie het aub theoretisch houden en de emotionele persoonlijke aanvallen achterwege laten?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Splinters schreef:

April en mei verlopen niet koel maar recordkoud. Dat heeft iets te maken met stromingspatronen en windrichting. Net zoals jouw verhaaltje niet met klimaat maar met overheersende stromingspatronen en windrichting te maken heeft.

Overigens heeft nl in het jaar 2100 nog steeds een ordinair cfb klimaat. Dat zeg ik niet, dat zegt het knmi.

Merkwaardig hoe je steeds maar weer de link blijft leggen tussen tijdelijke weerfenomenen en klimaat en tussen de lokale situatie versus wat er wereldwijd gaande is, terwijl je je als het zo uitkomt precies daartegen keert. Het maakt de indruk dat je bewust oogkleppen opzet. Als je jou zo hoort is het welhaast zeker dat we volgende winter een Elfstedentocht krijgen (in werkelijkheid een kans van 1 op 50 en dalende).

De term 'klimaatverandering' omsluit ook toename van koudeperiodes, veranderende regenpatronen en extreem weer. De term 'global warming' duidt op een mondiaal, langjarig gemiddelde. Het lokale klimaat in Nederland is in het licht van deze problematiek weinig relevant. Als je ander weer wilt, zul je moeten emigreren. Klagen mag ook, vanzelfsprekend, maar stop met je bullshit ontkenning van klimaatverandering.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Merkwaardig hoe je steeds maar weer de link blijft leggen tussen tijdelijke weerfenomenen en klimaat en tussen de lokale situatie versus wat er wereldwijd gaande is, terwijl je je als het zo uitkomt precies daartegen keert. Het maakt de indruk dat je bewust oogkleppen opzet. Als je jou zo hoort is het welhaast zeker dat we volgende winter een Elfstedentocht krijgen (in werkelijkheid een kans van 1 op 50 en dalende).

De term 'klimaatverandering' omsluit ook toename van koudeperiodes, veranderende regenpatronen en extreem weer. De term 'global warming' duidt op een mondiaal, langjarig gemiddelde. Het lokale klimaat in Nederland is in het licht van deze problematiek weinig relevant. Als je ander weer wilt, zul je moeten emigreren. Klagen mag ook, vanzelfsprekend, maar stop met je bullshit ontkenning van klimaatverandering.

Aldus ercee die zelf posts waardeert die tijdelijke en regionale weerfenomenen uitlicht. Twee maanden zijn klimatologisch gezien even irrelevant als 20 jaar. De relatieve toename aan zuidenwind in Nederland de afgelopen decennia kan heel goed een natuurlijke anomalie zijn.

Bullshit? In je eigen ideologische spiegel ja.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Splinters schreef:

Twee maanden zijn klimatologisch gezien even irrelevant als 20 jaar.

Onzin.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Onzin.

Niet als het gaat om wat mondiaal gaande is. Een relatieve toename aan zuidenwind gedurende een aantal decennia in Nederland is in dat geval minder dan een rimpeling en is niet direct te koppelen aan de mondiale klimaatverandering die gaande is. Desalniettemin waardeer je dergelijke berichten consequent, terwijl je mij de maat neemt.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik ga niet in op je provocaties.

20 jaar zegt meer dan 2 maanden. Je moet denken in waarschijnlijkheden, niet in zekerheden. Verder kan je gebruikmaken van patroonherkenning. Daarvoor hoef je geen klimatoloog te zijn. Tel het rijtje van Graafmachine op bij de duidelijk smeltende gletsjers in de Alpen (met eigen ogen waar te nemen) en het ontbreken van Elfstedentochten en je komt al een heel eind. Zelfs zonder wetenschappelijk onderzoek. De queeste voor 100% zekerheid is zinloos.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Ik ga niet in op je provocaties.

20 jaar zegt meer dan 2 maanden. Je moet denken in waarschijnlijkheden, niet in zekerheden. Verder kan je gebruikmaken van patroonherkenning. Daarvoor hoef je geen klimatoloog te zijn. Tel het rijtje van Graafmachine op bij de duidelijk smeltende gletsjers in de Alpen (met eigen ogen waar te nemen) en het ontbreken van Elfstedentochten en je komt al een heel eind. Zelfs zonder wetenschappelijk onderzoek. De queeste voor 100% zekerheid is zinloos.

Provocaties? Jij begint over bullshit van mijn kant. Terwijl je tegelijkertijd opzichtig berichten waardeert die evenmin een wetenschappelijke basis hebben als het gaat over mondiale klimaatverandering veroorzaakt door mensen (iets wat je min of meer erkent aangezien je nu ineens over waarschijnlijkheden begint). Patroonherkenning? Allicht moet je de windroos en bijbehorende drukverdeling op het nh uit de jaren 40 van de vorige eeuw even raadplegen. Zekerheden? Wij zien de ijskap op groenland niet verdwijnen en wij zien nl niet onderlopen. Dat zijn effecten die -mogelijk - optreden op geologische tijdschaal. Zoals alle effecten van klimaatverandering veroorzaakt door mensen - mogelijk - optreden op geologische tijdschaal.

Jij spreekt voornamelijk vanuit ideologische overtuiging, niet vanuit ratio. Ik spreek vanuit ratio, ik denk dat daar het verschil zit.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

De grote ideologie dat het broeikaseffect, reeds klip en klaar beschreven in mijn Aardrijkskundeboek uit de jaren '90, bestaat. De ideologie van wereldwijde opwarming op basis waarvan olie- en gas concerns al eind jaren '70 doorrekeningen maakten. De ideologie die er vanuit gaat dat je aan een gesloten systeem niet eindeloos grondstoffen kunt onttrekken, laat staan er andere stoffen in blijven uitstoten. Dat is me de ideologie wel. Echt wat je noemt een inspirerend verhaal.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

De grote ideologie dat het broeikaseffect, reeds klip en klaar beschreven in mijn Aardrijkskundeboek uit de jaren '90, bestaat. De ideologie van wereldwijde opwarming op basis waarvan olie- en gas concerns al eind jaren '70 doorrekeningen maakten. De ideologie die er vanuit gaat dat je aan een gesloten systeem niet eindeloos grondstoffen kunt onttrekken, laat staan er andere stoffen in blijven uitstoten. Dat is me de ideologie wel. Echt wat je noemt een inspirerend verhaal.

Je kunt zo sarcastisch doen als je wilt maar er zijn weinig mensen die zeggen dat dit per definitie ideologisch geleuter is. De bewering dat jij alles hoogstpersoonlijk meemaakt in de 80, als je geluk hebt 90 jaar dat je rondwandelt op deze aarde, dat maakt het tot ideologisch geklets.

Nou zijn wij meen ik van dezelfde leeftijd. Ik weet natuurlijk niet of dit forum over een jaar of 40 nog bestaat of dat wij beiden in goede gezondheid oud mogen worden. Ik weet ook niet of er nog klimaatakkoorden worden gesloten en ook worden opgevolgd. Ik weet ook niet in hoeverre nieuwe technieken voorhanden komen. Desalniettemin zou ik bij deze graag de weddenschap afsluiten dat ook zonder aanvullende maatregelen over 40 jaar nauwelijks iets is veranderd tov vandaag de dag, te weten 25 mei 2021. 40 jaar is in dit kader namelijk een muggenscheet.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik durf die weddenschap wel aan, die overigens verder irrelevant is tenzij je het 'na ons de zondvloed'-principe huldigt.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

eRCee schreef:

Ik durf die weddenschap wel aan, die overigens verder irrelevant is tenzij je het 'na ons de zondvloed'-principe huldigt.

Dat niet. Maar ik heb zeker de overtuiging dat het weinig uitmaakt of dit probleem nu of over 100 jaar wordt opgelost. Allicht kun je het veel verder voor je uitschuiven zonder noemenswaardige consequenties.

Actueel heerst echter een nu of nooit mentaliteit (lees: we moeten zsm naar nul uitstoot; we hebben minder dan 10 jaar anders treden onomkeerbare effecten op enz enz). Kortom, zeer alarmistisch zonder dat daar wetenschappelijk gezien een goede onderbouwing voor is. Ik denk dat dat een overtrokken reactie is op de totale ontkenning waar eind vorige eeuw sprake van was.

Maar we zullen zien. Wat mij betreft staat de weddenschap. Allicht worden de posts gearchiveerd.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Vandaag mijn kop verbrand tijdens het sporten. Het is natuurlijk pas 28 mei.

Tot halverwege volgende week stabiel en zonnig weer. Temperaturen komen niet bijzonder hoog uit maar door het rustige en zonnige weer is het voor de verandering een keer prima te doen. Daarna dreigt het minder te worden maar het baggerweer van de afgelopen 8 weken keert gelukkig niet terug.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Prachtig weer de afgelopen dagen. Mocht wel weer, aangezien april en mei dit jaar waardeloze weermaanden zijn geweest omdat ze grotendeels zijn gejat door koning winter.

Hoe verder? Morgenmiddag komt de klad erin met kans op buien. Vrijdag idem dito. Zaterdag regen. Mooi kut natuurlijk, maar na zaterdag ziet het er op weergebied gunstig uit met stabiel zomerweer op de weerkaarten.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Pfff, nou alweer genoeg van de zomer... maar m'n vader is dan weer helemaal in z'n sas. Mooi voor hem.

Toch es kijken of ik niet kan emigreren naar een land dat het hele jaar koel is. Suggesties, iemand?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.