- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Wat een topweer vandaag. Strand ligt vol. Het water is door het belabberde voorjaar helaas nog koud. De aankomende dagen blijvend zonovergoten, halverwege de week helaas wat meer bewolking. Gelukkig wordt geen regen verwacht. Al met al prima vooruitzichten.
ZAP!
-
- 5449 berichten
- 3621 stemmen
In het oosten bewolkt en rond de 18 graden, voelt ook niet heel warm aan. Ik blij. 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Gewoon weer duidelijk warm. Ja, is weer. Net als dat het koele eerder ook weer was.
Niet schrikken, niet paniekeren. Gewoon blijven nadenken.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Gewoon weer duidelijk warm. Ja, is weer. Net als dat het koele eerder ook weer was.
Niet schrikken, niet paniekeren. Gewoon blijven nadenken.
Volgens mij stop jij pas met panikeren als het volgende glaciaal zich aandient. Helaas voor jou en gelukkig voor mij duurt dat nog minimaal 5000 jaar.
Ondertussen heb ik weer een heel aardige pluim gezien. Voorlopig aanhoudend stabiel zomerweer. Eindelijk.☀️
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Volgens mij stop jij pas met panikeren als het volgende glaciaal zich aandient. Helaas voor jou en gelukkig voor mij duurt dat nog minimaal 5000 jaar.
Ondertussen heb ik weer een heel aardige pluim gezien. Voorlopig aanhoudend stabiel zomerweer. Eindelijk.☀️
oh.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Tot halverwege volgende week, zaterdag uitgezonderd, heel aardig zomerweer. Daarna gaat de zomer ontsporen met wisselvallig klote weer dat op de weerkaarten staat.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zomer ontspoort volledig vandaag. Slechts 23 graden. Smerig koud.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Zomer ontspoort volledig vandaag. Slechts 23 graden. Smerig koud.
Het realtief koude en wisselvallige pokkeweer is uitgesteld tot ongeveer 22 juni. Helaas wel steeds meer (stapel)wolken en kans op buien eind deze week.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Morgen lig ik weer lekker te spartelen in het Tuindorpbad. Eén van de twee pareltjes die Hengelo heeft. (De andere is natuurlijk het FBK-stadion met bijbehorende Games).
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Dat ziet er fraai uit. Geniet ervan morgen. Wel wat weinig open water in hengelo en omgeving trouwens. Mits het klopt wat op de website staat natuurlijk. Allicht ga ik morgenmiddag nog even naar het strand. Waar weet ik nog niet, er is hier nogal wat keuze.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat ziet er fraai uit. Geniet ervan morgen. Wel wat weinig open water in hengelo en omgeving trouwens. Mits het klopt wat op de website staat natuurlijk. Allicht ga ik morgenmiddag nog even naar het strand. Waar weet ik nog niet, er is hier nogal wat keuze.
Ja, het is hier geen Friesland natuurlijk. Veel meren heb je hier niet. En de zee mis ik eigenlijk best. Ben opgegroeid in Den Helder, dus weet heel goed wat zwemmen in zee is. En wat fikkie stoken van wrakhout is. En mossels en alikruken koken op dat fikkie. En dan ook aangespoelde spuitbussen in dat fikkie gooien, die knalden lekker. Ha, die goede oude tijd.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Volgende week vakantie op de waddeneilanden. 1 week van maandag tot en met zondag. In de tent...... Kan het maar beter cancelen. Of zijn er hier weerliefhebbers die het zonniger inzien voor volgende week?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Volgende week vakantie op de waddeneilanden. 1 week van maandag tot en met zondag. In de tent...... Kan het maar beter cancelen. Of zijn er hier weerliefhebbers die het zonniger inzien voor volgende week?
Joh, je gaat naar de Wadden. Genieten volgende week. Prima weertje, af en toe een bui, temperaturen ok.
Ben in het verleden zo vaak rond deze tijd naar Oerol geweest. Ja, dan moet je geen tropische temperaturen verwachten op de Wadden, sommige dagen waren zelfs fris, maar je zit daar wel op een eiland in zee, dus lekker uitwaaien, strandje pakken, terrasje pakken en genieten.
Natuurlijk een trui meenemen, maar dat is altijd handig op de Wadden.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Geen onweer of regendruppel gezien....
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Joh, je gaat naar de Wadden. Genieten volgende week. Prima weertje, af en toe een bui, temperaturen ok.
Ben in het verleden zo vaak rond deze tijd naar Oerol geweest. Ja, dan moet je geen tropische temperaturen verwachten op de Wadden, sommige dagen waren zelfs fris, maar je zit daar wel op een eiland in zee, dus lekker uitwaaien, strandje pakken, terrasje pakken en genieten.
Natuurlijk een trui meenemen, maar dat is altijd handig op de Wadden.
Eens het hoeft geen Ibiza te zijn. Doelde meer op het feit, bij mij in Tiel vlogen vandaag letterlijk de daken van de flat af en stond het balkon blank. Dan zit je in een tent misschien wel heel kut met ZOveel neerslag en onweer. Maar ik vraag me dus af of het volgende week echt heel heftig wordt. Of bij wijle gewoon een zomerse bui.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Zie nu trouwens de woensdag en donderdag ineens weer droog staan. Je kan ook heel moeilijk van die voorspellingen uitgaan. We gaan het gewoon doen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zie nu trouwens de woensdag en donderdag ineens weer droog staan. Je kan ook heel moeilijk van die voorspellingen uitgaan. We gaan het gewoon doen.
Ah, op die manier.
Volgens mij is komende week de hitte wel weg en zal het op de Wadden tegen de 20 graden zijn overdag. Dan is de kans op extreem weer erg klein.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Komende werkweek helaas zeer koud voor de tijd van het jaar. Tegen de 20C? Niet in nl en al helemaal niet op de wadden.
Ik hoop voor jordan dat ie een flinke gaskachel tot z'n beschikking heeft op de camping, anders is het niet te doen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Komende werkweek helaas zeer koud voor de tijd van het jaar. Tegen de 20C? Niet in nl en al helemaal niet op de wadden.
Ik hoop voor jordan dat ie een flinke gaskachel tot z'n beschikking heeft op de camping, anders is het niet te doen.
Kijk anders even naar de verwachting.
In De Bilt een paar dagen tegen de 20 graden, en een paar dagen ruim 20 graden. https://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/DeBilt/4058458
Terschelling eerste drie dagen iets frisser, rest van de week gewoon tegen de 20 graden.
Niet iedereen is een kleum. Ik verwacht dat iemand die rond deze tijd van het jaar naar de Wadden op vakantie gaat gewoon rekening met deze temperaturen houdt. Prima weer om lekker te wandelen of te fietsen.
Met een gemiddelde maximumtemperatuur in De Bilt over de dagen maandag 21 t/m zondag 27 juni van 20,4 graden, is het slechts 0,5 graad onder het langjarig gemiddelde. Dus een hele normale temperatuur, en niet "zeer koud" zoals jij weer aanstellerig meent te moeten opmerken.
Een beetje tempering is ook normaal na zo'n warme week als nu. De verwachting spreekt nog steeds uit dat we de warmste junimaand sinds het begin van de metingen in 1901 meemaken.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Graaf Machine de pluimen laten toch echt een aantal dagen maxima zien van 14/16C. Limburg enigszins uitgezonderd, maar ook daar zeer koud zomerweer aankomende werkweek. De pluim correct lezen kun je dus ook niet. Check.
Edit.
Je kunt beter helemaal niet reageren op berichten van mijn kant. Jij irriteert je, jouw probleem, niet mijn probleem.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Even de avondpluim bekeken. Die is compleet bagger. Maandag zeer koud en zeer nat zomerweer. Dinsdag idem dito. Later in de week droger, echter aanhoudend zeer koud zomerweer. Na komende werkweek gaan de scherpste randjes er waarschijnlijk vanaf, echter aanhoudend matig en koud zomerweer. Bah.
Ik leef mee met mensen die uitgerekend komende week op de camping staan. Wat een botte pech heb je dan.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag is het zulk fantastisch zomerweer dat de schoolreis van de kinderen is afgelast. Na vandaag blijft het in ieder geval overwegend droog volgens de jongste pluim. Op lekker weer hoeft men deze week echter niet te rekenen; blijvend zeer koud en veelal bewolkt zomerweer. Als de zon even doorbreekt kan het even aangenaam aanvoelen maar vooralsnog lijkt de kans op zon gering komende week. Na deze week gaan de scherpste kantjes er vanaf echter aanhoudend ondermaats en koud zomerweer. Fatsoenlijk zomererweer is helaas nergens in de verwachting te bespeuren. Kortom, er is weer eens langdurig sprake van ouderwets hollands pokkeweer. Bah.
ZAP!
-
- 5449 berichten
- 3621 stemmen
Het is alweer de eerste dag van de zomer. Lekker veel regen, goed voor van alles.
Ik ben wel blij met dit weer, het werd me veel te warm. Oant Moarn!
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De pluim is de afgelopen 48u aardig opgeknapt. De buit is nog niet binnen met een venijnig rondtollend koudeputje in de buurt, maar de kans op aangenaam zomerweer begin volgende week is toch echt flink gegroeid. Op basis van de laatste uitvoer schat ik dat die kans zo'n 70% bedraagt.
Fijn vooruitzicht na een zeer koude en natte zomerweek.☀️
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Pluim zwaar verslechterd. Klote koudeput. Temperatuur lijkt komend weekend of begin volgende week op aangenaam niveau uit te komen, maar tegelijkertijd is de pluim momenteel zeiknat. Gadverdamme.
Maar goed, de exacte postie van zo'n vieze koudeput laat zich lastig voorspellen. Afwachten maar.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Tijd voor de pluim. Na een zeer koude zomerweek leek het beter te worden. Niets is minder waar, want de pluim is dramatisch. Komende werkweek zeer ondermaats en wisselvallig zomerweer. Bah. Wat een zeer karig zomerhalfjaar is dit zeg. April en mei totaal kut. Juni een paar weken aardig weer. Vandaag een eendagsvlieg verkloot door regen en onweer aan het eind van de dag, vervolgens wederom langdurig bagger. Wat een flutweer. Wat een flutklimaat.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Wat een vreselijk weer. Koud, somber, bedompt en nat. De paddenstoelen schieten hier gewoon de grond uit. Gadverdamme. Licht aan het eind van de tunnel is er niet, de pluim laat van start tot finish rampzalig zomerweer zien: langdurig zeer wisselvallig, bij tijden ronduit koud. Bah. Bah. Bah.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Helga van leur bij humberto: we gaan hier niet naar de galemiezen. Jeanine abbring (te gast vanwege zomergasten): we gaan wel naar de galemiezen.
Het probleem in een notendop.
Dan de pluim. Aanhoudend ondermaats en wisselvallig zomerweer. Bij tijden ronduit koud. Veel en veel te nat. Walgelijk.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Het is hier (Friesland) werkelijk prachtig weer vandaag!!!!