• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.888 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

De vooruitzichten op heerlijk Nederlands afwisselend zomerweer zijn niet vaak zo gunstig geweest als nu. Ik verheug me op de rest van de maand. Temperaturen zijn prima te doen (was 40 jaar geleden bij deze setting wel anders, wat dat betreft is er een plusje gescoord door de abominabele opwarming), de neerslag is voldoende om de wereld hier groen te houden en soms van een lekker plasje te voorzien, en er zijn kansen op onweersinstabiliteit.

Prima zomertje tot nog toe.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wat een ongelooflijk pokkeweer. Het was grijs en zeer wisselvallig, het is grijs en zeer wisselvallig, en het blijft grijs en zeer wisselvallig tot zeker 20 juli.

Nog een week of 6 handhaving van dit vervelende klereweer en we kunnen met recht spreken over het jaar zonder zomer.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Wel knap. In Spanje kan het dit weekend boven de 45 graden worden. In Lapland (Lapland!) worden warmterecords gebroken (34 graden), en wij zitten er net tussenin met regen en 19/20 graden. We hebben geluk/pech .

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

We zwijnen inderdaad lekker de zomer door zo. Heerlijk actief weer. Geen saaie dag geweest tot nog toe. Nu weer een heerlijk windje met afwisselend blauwe luchten en wolkenpartijen. Top.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Wel knap. In Spanje kan het dit weekend boven de 45 graden worden. In Lapland (Lapland!) worden warmterecords gebroken (34 graden), en wij zitten er net tussenin met regen en 19/20 graden. We hebben geluk/pech .

In lapland momenteel inderdaad fantastisch zomerweer. Profiteren daar van een hogedrukgebied boven scandinavie dat voor ons net te noordoostelijk ligt. Al zie je de invloed daarvan ook bij ons een beetje terug, want in het noordoosten is het de laatste tijd net een tikkie minder kut dan in het zuiden waar de invloed van hoogtelagen groter is dan in het noorden.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

We hebben eindelijk weer een paar dagen van wat zonneschijn mogen genieten. Dat was tamelijk onverwacht, want de bedekkingsgraad werd vooraf hoog ingeschat door de modellen, zeker in het zuiden des lands.

Maar die pret is over. Het is klaar. Basta. Vandaag zijn de gordijnen weer gesloten, later vandaag volgt een schip met zeer zure appels. Bah. Zondag een fractie beter, echter aanhoudend matig zomerweer. Komende werkweek zeer slecht, dan veelal zwaar bewolkt. Bah.

Mogelijk ontsnapt het uiterste noordoosten deels aan deze doffe ellende. Daar, tijdelijk, kans op een beduidend zonniger weertype. Uiteindelijk volgt ook in het noordoosten de ontsporing van de zomer in de vorm van een diepe dip.

Vanaf 20 juli goede kans op in ieder geval een stabiel weertype. Mogelijk een prachtig stabiel en warm weertype, maar dat is onzeker. Alles hangt af van de positie van de hogedruk. Komt deze met zijn kern west van ons terecht dan stabiel, maar kampen we met noordelijke aanvoer en in dat scenario zitten we met zn allen in de stratustroep.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Het weer zorgt altijd weer voor verschil van mening.

Tot nu toe vind ik het een lekkere zomer en 's nachts kan ik tenminste slapen......

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

gauke schreef:

Het weer zorgt altijd weer voor verschil van mening.

Logisch we hebben het in dit topic over het weer, en niet over films waar iedereen altijd precies hetzelfde vindt.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De ongelooflijke klotezomer van 2021 baggert rustig voort. Het was slecht, het is slecht, het blijft slecht. Wat zeldzame zonnige perioden daargelaten. Zoals we eerder hebben gezien dit jaar knapte de pluim even op. Virtueel was er even licht aan het eind van de tunnel. Maar die verbetering kunnen we op ons buik schrijven, want de pluim is ouderwets bagger. Er staan meer herfstdagen ingetekend dan zomerdagen. Veel grijzigheid zal ons deel zijn door voor ons verkeerd gepositioneerde hogedruk. Bah. Bah. Bah. Kutzomer.

Bij deze trouwens mijn deelneming aan de mensen die actueel worden getroffen door de regenramp in limburg. Hier is het in ieder geval nog droog.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Splinters schreef:

De ongelooflijke klotezomer van 2021 baggert rustig voort. Het was slecht, het is slecht, het blijft slecht. Wat zeldzame zonnige perioden daargelaten. Zoals we eerder hebben gezien dit jaar knapte de pluim even op. Virtueel was er even licht aan het eind van de tunnel. Maar die verbetering kunnen we op ons buik schrijven, want de pluim is ouderwets bagger. Er staan meer herfstdagen ingetekend dan zomerdagen. Veel grijzigheid zal ons deel zijn door voor ons verkeerd gepositioneerde hogedruk. Bah. Bah. Bah. Kutzomer.

Bij deze trouwens mijn deelneming aan de mensen die actueel worden getroffen door de regenramp in limburg. Hier is het in ieder geval nog droog.

Buienradar.nl - Weersverwachting voor Utrecht Waar woon jij in godsnaam Splinters? Schitterend zomerweer in aantocht!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Buienradar.nl - Weersverwachting voor Utrecht Waar woon jij in godsnaam Splinters? Schitterend zomerweer in aantocht!

De jongste pluim voorziet eerst een noordstroming en later rondtollende koudeputjes. Dat betekent eerst koel weer met uitgestrekte stratusvelden en later zeer wisselvallig en grijs weer. De verwachting van buienradar lijkt mij gebaseerd op oude uitvoer.

KNMI - Weer- en klimaatpluim en Expertpluim

Ik woon trouwens in zeeland. Sinds gisteravond zit zeeland in een veel koudere luchtsoort dan de rest van het land. Gevolg daarvan is dat nu niet alleen het weertype strontvervelend is, maar de temperatuur ook. Bah.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Met de somberheid valt het ook wel weer mee. Natuurlijk zal het plaatselijk verschillen, maar in de Bilt zijn er deze meteorologische zomer t/m gisteren 301,2 zonuren geweest, tegen een normaal van 295,3 zonuren.

Volkomen normaal. En dat bij de zeer bovengemiddelde temperaturen en een lekker actief weertype maakt het voor mij een heerlijke zomer.

En dan moet het beste nog komen, verwacht ik.

ZAP!

• 5452 berichten
  • 3621 stemmen

Ooit overwogen om te emigreren naar een zonniger oord, Splinters?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Manmanman. Vandaag wederom onvervalst herfstweer. Zomer 2021 is veruit de meest belabberde zomer sinds ik in zeeland woon. Of zomer? Welke zomer? De paddestoelen schieten hier verdomme de grond uit. Dankzij een overijverig weerwoordlid kan ik het eenvoudig onderbouwen met cijfers. Sinds half juni in mijn regio dik 60% minder zonneschijn dan normaal. Maxima logischerwijs ook ver onder normaal. Bagger. Bagger. Bagger.

Weerwoord | Eerste zomerhelft in beeld

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Sinds zaterdag mooi weer. Komende werkweek blijvend aangenaam. Uitgezonderd de noordelijke provincies, daar kan het wel eens vies tegen vallen met de zon en de temperatuur door stratustroep. Maar voor mijn locatie valt de ellende mee. Eindelijk, want sinds half juni zagen we de zon hier hooguit een paar uur per dag, enkele uitzonderingen daargelaten. Extreem slecht.

Helaas blijft de pret niet duren. Komend weekend volgt alweer een fikse weersomslag. Dan in het hele land zeer wisselvallig. In eerste instantie blijft de temeratuur nog op niveau, later zakt ook de temperatuur naar een bedenkelijk niveau.

Even genieten is het devies, want we beleven een zeer, zeer mager zomerhalfjaar.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Vanaf komende vrijdag lekker tien dagen kamperen met de vriendin. Net als verleden jaar is Diever de gelukkige om ons te ontvangen. Gaat tof worden. Weer ziet er ook goed uit. Prima temperatuur, geen verbrandingskansen, en af en toe een buitje. Maar dat buitje kan overal vallen, ook in zuid Frankrijk of in Oost Duitsland.

Onder de streep dus: prima vakantieweer.

ZAP!

• 5452 berichten
  • 3621 stemmen

Ontzettend blij dat het deze zomer niet zo fakking warm is geworden, op een paar dagjes na. En ik hou er rekening mee dat er nog een paar komen, maar swa.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Vandaag helaas alweer de laatste droge mooie zomerdag. Noord nl komt er nog bekaaider vanaf, daar is het vandaag al vreselijk: zonloos en met een doorstaande noordenwind ronduit fris. Gelukkig woon ik daar niet. Morgen komt de klad er overal in met buien. De temperatuur blijft dit weekend nog op niveau, echt mooi weer zal het met al die bewolking en buien helaas niet zijn. Begin volgende week bouwt een groenlandhoog op. Dan voor de zoveelste keer dit jaar langdurig zeer koud en zeer slecht zomerweer. Bah.

Het houd niet op. De gifbeker is diep dit zomerhalfjaar.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Jezusmina, wat een pokkeweer. Buien. Buien. Buien. Bah. En het wordt erger, want de temperatuur gaat verder en verder onderuit, terwijl de buien blijven. Het gevolg is zeer koud en zeer wisselvallig herfstweer in de zomer tot zeker 10 augustus.

De pluim plaats ik niet. Daarvoor is ie gewoon te lelijk.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Een zomer zonder zomerweer maar toch was het de warmste junimaand ooit gemeten las ik ergens. Tja, we zitten al 3 maanden stabiel rond de 21 graden met hier en daar een uitschietertje. En dan zijn de dagen zelf ook nog eens wisselvallig vaak. Van mij hoeft het zéker niet warmer, maar wat minder grijs vind ik ook niet erg. Doe dan maar af en toe een dag waarop het alleen maar regent i.p.v. elke dag 'hier en daar een bui'.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

stephan-0115 schreef:

Een zomer zonder zomerweer maar toch was het de warmste junimaand ooit gemeten las ik ergens. Tja, we zitten al 3 maanden stabiel rond de 21 graden met hier en daar een uitschietertje. En dan zijn de dagen zelf ook nog eens wisselvallig vaak. Van mij hoeft het zéker niet warmer, maar wat minder grijs vind ik ook niet erg. Doe dan maar af en toe een dag waarop het alleen maar regent i.p.v. elke dag 'hier en daar een bui'.

Het is inderdaad goeddeels het weertype dat de zomer breekt. Uitgezonderd een paar weken in juli in mijn regio (zeeland) waar we grofweg 14 dagen in een veel koudere luchtsoort hebben gezeten dan de rest van nl wat hier tot enorm lage maxima heeft geleid. Verder is het niet koud geweest, wel slecht weer. Buiten de buien om is het actueel ook korte broeken weer, maar de zon zie ik nauwelijks.

Maar als we de pluim mogen geloven gaat dat dus veranderen met maxima <20C in het hele land. En dat langdurig.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wat een klereweer, ongelooflijk. Afgelopen week een aardige dag gescoord dankzij de sterke julizon. En dat was het dan. Intussen alweer twee dagen compleet bagger. Herfst. Herfst. En nog meer herfst. Gadverdamme.

De pluim is nog steeds totaal kut. Aanhoudend zeer wisselvallig en zeer koud zomerweer. Zomeronwaardig dit.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De pluimverwachting is deze week op z'n zachtst gezegd niet helemaal uitgekomen. De hele week geen regen gezien, wel veel zon en weinig wind. Vandaag bijna zomers warm. Actueel helaas regen in de buurt, maar ach, het is bijna 21u. Kennelijk dikke mazzel gehad deze week. Want se pluim liet dit niet zien en de pluim laat dat niet zien, deze is aanhoudend slecht. Benieuwd of we nog even doormazzelen of rap terugschakelen naar het grijze soepkippenweer dat de pluim laat zien.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Goed weer, al lange tijd. Net vakantie van tien dagen achter de rug. In de tent, in Drente. Niks geen klaagjammerweer, gewoon tof weer.

Maar dan moet je wel een kerel zijn natuurlijk, en geen huilbui-juffertje.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

We hebben na mijn laatste bericht niet bepaald doorgemazzeld. Langdurig schijtweer was ons deel. Gisteren en vandaag zeldzaam mooie dagen. Na vandaag wederom steeds slechter, wisselvalliger, en kouder.

Het is 12 augustus en het is duidelijk. Deze zomer is totaal geflopt.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Splinters schreef:

We hebben na mijn laatste bericht niet bepaald doorgemazzeld. Langdurig schijtweer was ons deel. Gisteren en vandaag zeldzaam mooie dagen. Na vandaag wederom steeds slechter, wisselvalliger, en kouder.

Het is 12 augustus en het is duidelijk. Deze zomer is totaal geflopt.

Woon je toevallig in het buitenland Splinters? Buienradar.nl - Weersverwachting voor Utrecht

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Woon je toevallig in het buitenland Splinters? Buienradar.nl - Weersverwachting voor Utrecht

Zelfs buienradar geeft vanaf maandag bijna een volledige week ondermaats herfstachtig klereweer af. En dan heb je de pluim vermoedelijk niet gezien.

Nee, deze zomer is gewoon kut.

Tevens objectief gestaafd door mijn gepensioneerde vader. Hij heeft sinds zijn pensioen een moestuin en heeft in 10 jaar tijd niet zo'n slecht tuinjaar meegemaakt als dit jaar; er groeit behoudens onkruid geen reet. En die tuin ligt op 15 km van utrecht.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Zelfs buienradar geeft vanaf maandag bijna een volledige week ondermaats herfstachtig klereweer af. En dan heb je de pluim vermoedelijk niet gezien.

Nee, deze zomer is gewoon kut.

Tevens objectief gestaafd door mijn gepensioneerde vader. Hij heeft sinds zijn pensioen een moestuin en heeft in 10 jaar tijd niet zo'n slecht tuinjaar meegemaakt als dit jaar; er groeit behoudens onkruid geen reet. En die tuin ligt op 15 km van utrecht.

Mmha, alleen begin augustus is het echt kouder geweest dan normaal. Juni was zelfs een geweldige maand, en juli was qua temperatuur ook gewoon net boven het gemiddelde. Qua regen is het ook niet meer dan normaal volgens mij. We zijn alleen de afgelopen drie jaar ontzettend verwend, maar in de jaren daarvoor was het ook gewoon dit soort weer.

Ik heb gelukkig geen moestuin, maar een gewone tuin. Uitstekend weer. De tuin heeft er nog niet eerder zo mooi uitgezien door alle regen .

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Mmha, alleen begin augustus is het echt kouder geweest dan normaal. Juni was zelfs een geweldige maand, en juli was qua temperatuur ook gewoon net boven het gemiddelde. Qua regen is het ook niet meer dan normaal volgens mij. We zijn alleen de afgelopen drie jaar ontzettend verwend, maar in de jaren daarvoor was het ook gewoon dit soort weer.

Ik heb gelukkig geen moestuin, maar een gewone tuin. Uitstekend weer. De tuin heeft er nog niet eerder zo mooi uitgezien door alle regen .

Hij, en andere pensionado's, wijzen drie oorzaken aan voor het mislukte tuinjaar:

1. Extreem koud voorjaar

2. Veel te nat

3. Veel te weinig zonuren (welke niet tot uiting komen in de gemiddelden wegens zeer ongelijke verdeling)

https://www.telegraaf.nl/nieuws/914172551/helaas-geen-nazomer-in-zicht-wisselvallig-weer-met-zware-windstoten-en-onweersbuien-verwacht

Overigens schrijft zelfs de telegraaf over een zwaar belabberde zomer. Dat zegt ook voldoende.

Edit.

Die paar weken in juni waren prima, maar redden dit zomerhalfjaar niet. Daarnaast zijn de maanden maart, april, mei, en juli kouder dan de norm verlopen. Augustus is ook een eind op weg om onder normaal te scoren. Dit zomerhalfjaar is alleen de maand juni warmer dan normaal verlopen. Deze cijfers zeggen alles over het heersende weertype dit zomerhalfjaar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.