- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
1 dag meer dan 10 graden? Volgens mij goochel jij een beetje met het temperatuurverloop.
edit: Zaterdag 13 maart was wel een geweldige weerdag overigens. Regen, hagel, wind en zon. En dat alles tijdens een weergaloze en zeker niet weerloze wandeling van Brummen naar Zutphen. Heerlijk genoten die dag.
Maar goed. Heb geduld. We gaan zien of die arctische uitbraak van de afgelopen 14 dagen een piek (je) aan besmettingen heeft veroorzaakt of niet.
Zal allemaal wel. Ik kijk dan even op weerstatistieken.nl, en ga van De Bilt uit. Half maart precies één dag boven de 10 graden. Echt waar hoor. Misschien woon jij in de achterkeuken van Wim uit Lomm, of in nog warmer streken, maar in de werkelijke wereld was het in Nederland half maart geen lente.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Zal allemaal wel. Ik kijk dan even op weerstatistieken.nl, en ga van De Bilt uit. Half maart precies één dag boven de 10 graden. Echt waar hoor. Misschien woon jij in de achterkeuken van Wim uit Lomm, of in nog warmer streken, maar in de werkelijke wereld was het in Nederland half maart geen lente.
20 maart dan. Overigens is algemeen bekend dat coronavirussen warmte matig verdragen.
Tevens kan het weerbeeld meespelen, want vanaf pasen was het enorm pokkeweer en zat iedereen thuis opgehokt. Itt tot half maart waar het eerst het weerbeeld verbeterde en even later de temperatuur aanzienlijk omhoog schoot.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
"Overigens is algemeen bekend dat coronavirussen warmte matig verdragen."
Ook dat zal allemaal wel. In Brazilië is het dan ook berekoud. Maar in werkelijkheid verdragen virussen UV-straling heel slecht. Cellen ook overigens, die kunnen daar ook niet tegen. Vandaar de waarschuwing tegen zonnen. Niet vanwege de warmte, maar vanwege de UV-straling. Kan zomaar tot nare dingen als huidkanker leiden. Moet je niet willen.
Beetje warmte mag je best willen, en dat gun ik je ook. Ik gun je een warme omgeving en warme liefde, Splinters. Ik mag je nog steeds.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
"Overigens is algemeen bekend dat coronavirussen warmte matig verdragen."
Ook dat zal allemaal wel. In Brazilië is het dan ook berekoud. Maar in werkelijkheid verdragen virussen UV-straling heel slecht. Cellen ook overigens, die kunnen daar ook niet tegen. Vandaar de waarschuwing tegen zonnen. Niet vanwege de warmte, maar vanwege de UV-straling. Kan zomaar tot nare dingen als huidkanker leiden. Moet je niet willen.
Beetje warmte mag je best willen, en dat gun ik je ook. Ik gun je een warme omgeving en warme liefde, Splinters. Ik mag je nog steeds.
Ja. En op wintersport vangen mensen af en toe wat uv straling op. Flauw zijn kan ik ook. Niemand weet op dit moment precies hoe het virus zich gedraagt maar een zeker seizoenseffect door een combinatie van warmte, bepaalde luchtvochtigheid, en uv straling lijkt mij niet onwaarschijnlijk. En uiteraard speelt het weertype mee; bij hondenweer zitten mensen massaal binnen.
Overigens moet ik toegeven dat ik wel eens glimlach bij het lezen van jouw weerberichten
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
"Niemand weet op dit moment precies hoe het virus zich gedraagt"
Iedereen die basiskennis van virussen heeft weet dat virussen geen gedrag vertonen. Een virus is. Meer niet. En over dit sarscovidnoemhetmaarhoejewiltvirus is echt heel veel bekend. Al 15 maanden buigen virologen uit de gehele bekende wereld zich over dit virus. Er is wellicht geen virus waar over meer bekend is dan over dit virus.
Maar dan nog heeft UV-straling gewoon een zeer schadelijke werking. Op dit virus, en op elk ander virus. En op elke andere cel. UV-straling is vernietigend. En in geval van virussen en levende cellen is dat heel erg schadelijk. Gelukkig voor ons, helaas voor ons.
En toch blijf ik van je houden. Lekker puh.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Ja, leuk he. Mensen met een liefhebberij. Altijd iets om om te gniffelen.
Misschien wordt het tijd om het zand eens uit je vagina te laten verwijderen met die zuurpruimerij van je.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Misschien wordt het tijd om het zand eens uit je vagina te laten verwijderen met die zuurpruimerij van je.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Hoe ouder, hoe gekker je wordt. Beetje vaag lullen, lijk je nog enigszins interessant.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Hoe ouder, hoe gekker je wordt. Beetje vaag lullen, lijk je nog enigszins interessant.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Dat laatste is zeker. Jouw reactie ervoor was ontopic natuurijk. Maar succes met het reviewen van het weer. Misschien kun je ook leuke dagelijkse stukjes schrijven over de geraniums die je geplant hebt.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat laatste is zeker. Jouw reactie ervoor was ontopic natuurijk. Maar succes met het reviewen van het weer. Misschien kun je ook leuke dagelijkse stukjes schrijven over de geraniums die je geplant hebt.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Het spotten van sarcasme was ook net wat te veel gevraagd. En koosnaampjes ben ik ongevoelig voor (voordat er oneerbare voorstellen komen, je kunt je niet alleen maar met suffe activiteiten bezig houden)
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het spotten van sarcasme was ook net wat te veel gevraagd. En koosnaampjes ben ik ongevoelig voor (voordat er oneerbare voorstellen komen, je kunt je niet alleen maar met suffe activiteiten bezig houden)
Wat men tegenwoordig al niet als koosnaampjes accepteert. Vroeger waren wij daar kritischer in. Ook in wat we 'sarcasme' noemden overigens. Het worden zware tijden met de huidige jeugd.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Een de jeugd van tegenwoordig opmerking... dat zat er in... Jeugd is dan ook alles zonder achterkleinkinderen in jouw geval.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Een de jeugd van tegenwoordig opmerking... dat zat er in... Jeugd is dan ook alles zonder achterkleinkinderen in jouw geval.
Haha. Dit kan ik waarderen. Hier heb ik geen antwoord op. Geweldig. Ik houd van Splinters, en ik houd van jou, Tom. Jij weet te antwoorden.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ongelooflijk, we zijn nog niet in herstel, terwijl op de lange termijn alweer een uit de kluiten gewassen noordstroming opdoemt in de weerkaarten. April 2021 mondt daarom uit in een walgelijke verlenging van de winter, thermisch gezien vergeijkbaar met maart, boordevol ranzige kou, pokke sneeuw, hagel en meer winters aandoende ellende. Een verloren lentemaand. Gadverdamme.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag alweer de laatste vrij aangename lentedag. Vanaf morgen wederom langdurig ranzig koud. Lichtpuntje is dat het rustig en overwegend droog is en de zon regelmatig aan bod komt. De aangevoerde lucht is echter bitterkoud. Bah.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Het voorjaar verloopt tot nu toe extreem koud. Het weerbeeld vergoedde de afgelopen tijd iets. Dat raken we kwijt. Aankomende tijd wisselvallig en koud. En dat tot ver in mei. Walgelijk. Kutklimaat.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Horrormaand april 2021 is voorbij. De cijfers zijn binnen. April is uitgekomen op een schamele 6,7C gemiddeld. De koudste april in 35 jaar tijd. Slechts een stuk of 12 aprilmaanden verliepen de afgelopen 120 jaar kouder dan april 2021.
Conclusie: Wie de aankomende 20 jaar over een 'nieuw' klimaat voor Nederland spreekt heeft geen plaat voor z'n hoofd, maar de gehele chinese muur.
Verder blijven we rustig doorbaggeren op weergebied. We duiken na de aprilwinter langdurig de herfst in: vanaf maandag ranzig koud, winderig, en zeer wisselvallig. Bah. Bah. En nog eens bah.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Conclusie: Wie de aankomende 20 jaar over een 'nieuw' klimaat voor Nederland spreekt heeft geen plaat voor z'n hoofd, maar de gehele chinese muur.
Klopt. Daarom staan er in de top 10 warmste jaren van Nederland, in diezelfde 120 jaar, maar liefst 6 die uit het laatste decennium stammen. 2011, 2014, 2017, 2018, 2019 en 2020.
Bij de 25 warmste jaren, in diezelfde 120 jaar, staan er maar liefst 17 die met het getal 20 beginnen.
Eén koud voorjaar doet dat allemaal te niet. Zo redeneren de klimaatwappie's.
Jij hebt je geen Chinese Muur voor je hoofd, jij hebt je hoofd diep in de Chinese Muur gestoken.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Weerwappies maken geen onderscheid tussen weer en klimaat, kijken niet naar windrichting en al helemaal niet naar stromingspatronen, en bedienen zich van populistische prietpraat die ze graag als wetenschappelijke waarheid presenteren. Vragen mensen bij ongefundeerde beweringen om valide bronnen zoals het knmi of de rijksoverheid dan mompelt men wat over 'officieus'.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Weerwappies maken geen onderscheid tussen weer en klimaat, [...]
Horrormaand april 2021 is voorbij. De cijfers zijn binnen. April is uitgekomen op een schamele 6,7C gemiddeld. De koudste april in 35 jaar tijd. Slechts een stuk of 12 aprilmaanden verliepen de afgelopen 120 jaar kouder dan april 2021.
QED...
(Daarnaast blijkbaar alweer vergeten dat we in februari in korte broek in de tuin konden zitten. Maar zoals je zelf al zegt, in een van je twee posts tenminste, doet dat allemaal niet zoveel ter zake. De bedreiging van klimaatverandering voor Nederland betreft natuurlijk grotendeels de mondiale effecten: het ontdooien van de permafrost in Siberie, verandering van oceaanstromen, stijging van de zeespiegel, instabiele poolvortex enz. Dat jij het geen lekker weer vindt zal me aan m'n reet roesten.)
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De bedreiging van klimaatverandering voor Nederland betreft natuurlijk grotendeels de mondiale effecten: het ontdooien van de permafrost in Siberie, verandering van oceaanstromen, stijging van de zeespiegel, instabiele poolvortex enz. Dat jij het geen lekker weer vindt zal me aan m'n reet roesten.)
Niet oneens. Al mag je best opschrijven dat deze processen zich in honderden, zoniet duizenden jaren voltrekken en er dus tijd genoeg is om ons aan te passen of om technieken te ontwikkelen die dit tegengaan.
Er is geen nieuw klimaat in Nederland. Tijdens ons leven zal geen sprake zijn van een nieuw klimaat in Nederland. Mensen die beweren dat sprake is van een nieuw klimaat in Nederland verkondigen populistische prietpraat.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
"Niemand weet op dit moment precies hoe het virus zich gedraagt"
Iedereen die basiskennis van virussen heeft weet dat virussen geen gedrag vertonen. Een virus is. Meer niet. En over dit sarscovidnoemhetmaarhoejewiltvirus is echt heel veel bekend. Al 15 maanden buigen virologen uit de gehele bekende wereld zich over dit virus. Er is wellicht geen virus waar over meer bekend is dan over dit virus.
Maar dan nog heeft UV-straling gewoon een zeer schadelijke werking. Op dit virus, en op elk ander virus. En op elke andere cel. UV-straling is vernietigend. En in geval van virussen en levende cellen is dat heel erg schadelijk. Gelukkig voor ons, helaas voor ons.
En toch blijf ik van je houden. Lekker puh.
Basiskennis? Hier een hoogleraar aan het woord. Gewoon ranzig virusweer achter de rug. Wat zeg ik, tot op de dag van vandaag is het ranzig virusweer. Verlossing mogelijk na deze week.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Basiskennis? Hier een hoogleraar aan het woord.
Kan aan het woord zijn wat hij wil, maar heeft het nergens over gedrag van virussen. Terecht niet, want virussen vertonen geen gedrag.
Bovendien, en daar ga ik verder niet op in, is er voor elk standpunt wel een hoogleraar te vinden die het verdedigt. Er zijn meer hoogleraren ondertussen dan mensen die hooggeleerd zijn.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Bovendien, en daar ga ik verder niet op in, is er voor elk standpunt wel een hoogleraar te vinden die het verdedigt. Er zijn meer hoogleraren ondertussen dan mensen die hooggeleerd zijn.
Jij hebt overal wel een excuus voor, niet? Je zat gewoon fout, zoals je wel vaker uitspraken doet die niet kloppen.
'Seizoenseffect corona later door koud april' | BNR Nieuwsradio
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Jij hebt overal wel een excuus voor, niet? Je zat gewoon fout, zoals je wel vaker uitspraken doet die niet kloppen.
'Seizoenseffect corona later door koud april' | BNR Nieuwsradio
Zoals ik al zei, UV-straling is zeer schadelijk voor virussen. Daarom dat er gesteld wordt dat het seizoenseffect voornamelijk door de hoger staande zon, en de toenemende daglengte wordt veroorzaakt. Temperatuur is gewoon van minder invloed.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Wat een walgelijk weer dit jaar. Jongste pluim laat de heersende ellende tot het eind van de pluim voortduren: wisselvallig en smerig koud. Alleen morgen is het niet koud maar ook dan is het kutweer. Bah. Bah. Bah.