• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.614 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Na een draak van een zomer staat er dan eindelijk normaal en fatsoenlijk zomerweer in de kaarten. Heel fijn, na dit horrorzomerhalfjaar. ☀️

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Hehe, eindelijk goed nieuws voor je, en voor ons, want dan krijgen we hier misschien nog wel zonnige berichten te lezen!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

Hehe, eindelijk goed nieuws voor je, en voor ons, want dan krijgen we hier misschien nog wel zonnige berichten te lezen!

Vallen mijn weerberichten je zwaar?

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Haha, dat wil je graag. Dat mensen zich aan je ergeren (kenmerk van een troll). Maar ik zie dat totaal niet in het bericht van ZAP. Ik zou me kunnen ergeren aan je, als ik niet te druk was met not giving a fuck.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

mister blonde schreef:

Haha, dat wil je graag. Dat mensen zich aan je ergeren (kenmerk van een troll). Maar ik zie dat totaal niet in het bericht van ZAP. Ik zou me kunnen ergeren aan je, als ik niet te druk was met not giving a fuck.

Je ergert je niet, maar strooit met de regelmaat van de klok met beledigende teksten.

Hoe gedraag jij jezelf als jij je wel aan iemand ergert?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Eindelijk hebben we dan van wat fatsoenlijk zomerweer mogen genieten. Lang mag het wederom niet duren: morgen helaas alweer de laatste echt mooie dag. Later deze week wolken en buien. Temperatuur blijft in eertse instantie acceptabel, tijdens en na het weekend voor de zoveelste keer dit jaar zeer matig weer. Begin volgende week mogelijk ronduit koud. Al met al is het met zomer 2021 dus zeer bedroevend gesteld. Genieten zolang het kan is het devies.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Vallen mijn weerberichten je zwaar?

Ja, man, heb 3 extra afspraken bij de psych moeten maken, mag ik even vangen? Nee, serieus, iemand die zó bezig is met het (afzeiken van het zgn. slechte) weer op een filmsite verdient gewoon een beetje extra aandacht. Sterkte ermee.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Ja, man, heb 3 extra afspraken bij de psych moeten maken, mag ik even vangen? Nee, serieus, iemand die zó bezig is met het (afzeiken van het zgn. slechte) weer op een filmsite verdient gewoon een beetje extra aandacht. Sterkte ermee.

Extra aandacht nog wel. Waarom? Mijn weerberichten doen echt iets met je, is het niet?

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

...Mijn weerberichten doen echt iets met je, is het niet?

Ja. Volmondig ja. Maar dat is toch ook de bedoeling, of vind je dat daar iets mis mee is? Interactie, daar gaan we hier toch voor? Carpe diem!

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Ja. Volmondig ja. Maar dat is toch ook de bedoeling, of vind je dat daar iets mis mee is? Interactie, daar gaan we hier toch voor? Carpe diem!

Ik vind niet dat daar per se iets mis mee is. Maar actie intereactie? Nee. Andermans mening over films, weer of wat dan ook op een internetforum, al dan niet haaks staand op mijn mening, ken ik kennelijk een andere waarde toe dan jij. Lees deze discussie maar terug, ik reageer nooit op mensen die vertellen te genieten van weer dat ik persoonlijk niet pruim. Hetzelfde geldt uiteraard voor films, al heb ik over films al enige tijd niets gezegd.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Uh-huh. Helemaal met je eens.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

ZAP! schreef:

(quote)
Uh-huh. Helemaal met je eens.

Dat ben je helemaal niet en dat geeft niet. Je zult het er alleen wel mee moeten doen.

Maar het is wel weer welletjes. Nog een halve dag mooi weer voordat die oervervelende herfst terugkeert van nooit weggeweest.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Splinters schreef:

Dat ben je helemaal niet en...

Aha, een gedachtelezer. Super.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Zomers, zonnig en overal droog. Lekker weer. We snoepen een dagje erbij. Morgen gaan we alsnog voor de bijl; dan talrijke buien. Brrrrrrr.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Heel aardig weer momenteel. Zonnig, rustig, warm. De eerste dagen houden we dit weertype vast, al is er wel een toenemende kans op mist. Maar helaas staat het meest vervelende seizoen van het jaar voor de deur, dit jaar voorafgegaan door een zeer, zeer matig zomerhalfjaar: de herfst. Zoals het er nu uitziet spoelt volgende week een eerste golf met smerig koud weer over de lage landen uit. Later neemt ook de kans op neerslag toe. Conclusie: het herfstmonster laat dit jaar vroeg zijn verrotte tanden zien.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De pluim is serieus verbeterd. Het ranzige herfstweer dat lange tijd in de pluim stond lijkt tijdelijk van de baan. In plaats daarvan rustig weer, regelmatig warme dagen. Helaas do/vrij wel kans op wat neerslag.

Eind september begin oktober lijkt ronduit vies te verlopen. Dan smerig wisselvallig, mogelijk vies koud. Kortom, voorlopig mazzelen we een beetje maar ontsnappen aan de horrorherfst kunnen we natuurlijk niet. Blergh. Duimen voor de volgende ontsnapping. Al gaat dat ontsnappen natuurlijk steeds lastiger. Kutseizoen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Is natuurlijk niet echt een weersverschijnsel, maar ik ga ook geen nieuw topic over astronomie aanmaken. Maar wat wordt het toch al weer rap vroeg donker. En dat gaat de komende weken nog wel even zo blijven. Pas tegen het einde van november zitten we op het niveau dat de avondschemering niet meer echt heel veel vroeger invalt, maar dan is het ook al rond half vijf dat het zover is.

Kijk, de temperaturen maken me niet uit in de winter. Lekker sneeuwtje is altijd tof. Stukkie schaatsijs, wat zere vingers, dikke jas, muts op de kop enzo, dat kan ik best hebben.

Maar dan die vroege avonden, dat vind ik altijd wel iets waar ik tegenop zie.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

September is na juni de beste zomermaand gebleken. Dat is veelzeggend. April, mei, juli, en augustus zijn geflopt, wat spaarzame uitzonderingen daargelaten. De term baggerzomerhalfjaar is derhalve aardig op zn plaats.

Dan de pluim. We zijn deze week, zoals eerder gezegd, ontsnapt aan de herfsthel. We hebben nog een heel aardig weekend voor de boeg. Helaas wel kans op bewolkte ochtenden.

Halverwege volgende week slaat het weer echter om. Dan zeer wisselvallig, en smerig koud. Het zal zeker een jas schelen. Kortom, de herfsthel komt eraan. Bah.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Gisteren kregen we een smerige voorproef van wat ons de komende dagen te wachten staat: langdurig nutteloze kou, icm zeer wisselvallig weer. Bah. Bah. Bah. Actueel overigens zonnig en redelijk warm, al is de temperatuur wat schamel. Desalniettemin nog even genieten, want de nutteloze kou is zoals gezegd onderweg en deze zal voorlopig van geen wijken weten.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Heerlijk, de winter komt er langzaam weer aan.

Vanmorgen naar het winkeltje gewandeld, en ik merkte dat de zon, die natuurlijk scheen zoals die zo vaak schijnt, al aanmerkelijk minder krachtig was.

Nog een paar weken en ik moet zelfs de kachel weer uit de mottenballen halen.

Alleen die vroege avonden, dat vind ik altijd naar. Maar vanaf half december worden die ook al weer minder vroeg.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Wat een walgelijk weer. Nutteloze kou, regen, regen en nog meer regen. Bah. Bah. Bah. En het ergste moet nog komen, want dit weekend mag men op sommige plaatsen serieus rekening houden met ernstige wateroverlast.

Houdt het dan nooit op? Wel, halverwege volgende week hangt gelukkig stabilisatie in de lucht. De temperatuur zal niet veel soeps zijn, maar allicht pakken we een paar middagen mee waarin het aangenaam aan zal voelen buiten. Het is de tijd van het jaar waarin een kinderhand snel is gevuld zullen we maar zeggen.

Hoe dan ook, tot die tijd is het dramatisch gesteld op weergebied. Actueel voor de zoveelste keer ranzig plensweer onderweg. Blergh.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Net nog even door de (miezer)regen moeten fietsen, maar dat was helemaal zo erg niet.

Vanavond eten we gekookte HERFSTlof, jammie.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De op handen zijnde stabilisering blijft gelukkig goed in de verwachting zitten. Mogelijk wat warme dagen aan eind van deze week, al schakelen we al snel terug naar temperaturen die niet meer dan het predicaat nutteloze kou verdienen. Maar dat kan ook niet anders met een zon die inmiddels al schandalig laag aan de hemel staat. Stabiel weer is derhalve al heel wat in dit enorme klereseizoen. En dat laatste laat de pluim zien; later deze week mogelijk een paar warme dagen, vervolgens een terugval in temperatuur, echter aanhoudend een stabiel weertype. Tot het zover is het restant van deze horrorweerweek uitzitten, want tot woensdag blijft het zeer wisselvallig en winderig. Blergh.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Eind van de week weer nutteloze warmte. Wat heb je aan 20 graden in oktober. Die 20 graden wordt dan om 16.05 uur bereikt, en een uur later is het weer 15 graden, en twee uur daarna 8 graden.

Je kunt er niet een dagje voor naar het strand.

Nee, dan liever koud weer rond deze tijd van het jaar, zodat het zeewater al lekker afkoelt, en we in november en december bij gunstige wind goede sneeuwbuien kunnen krijgen, die het land afkoelen, waardoor in januari de vorst een voorsprong heeft en we tegen begin februari een fijne ijsperiode tegemoet kunnen zien. Lekker schaatsen, net als vorig jaar.

Maar nee hoor, oktober moet weer met nutteloze warmte aan komen kakken.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Na al het horrorweer is vandaag dan eindelijk de zon doorgebroken. Wel was het vanmorgen ranzig koud. Verder is de pluim helaas zwaar verslechterd. Slechts tot maandag overwegend droog, daarna kans op buien. Later lijkt de kans op buien gelukkig weer wat af te nemen, tegen die tijd wel overwegend bewolkt. De temperaturen schommelen grofweg tussen nutteloze kou, en ronduit ranzige nutteloze kou. Anders gezegd zeer koud herfstweer. Bah.

Aftellen tot de lente aanbreekt. En hopen dat het deze keer een fatsoenlijke lente wordt, want dat laatste is in dit flutklimaat allerminst een zekerheid.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

De pluim laat zeer slecht weer zien de komende tijd. Morgenmiddag allicht een vleugje nazomer, daarna breekt letterlijk de hel los. Na morgen langdurig zeer wisselvallig gecombineerd met nutteloze kou ohne ende. Kort gezegd, walgelijk weer. Blergh.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lekker weertje weer vandaag. Loop gerust in mijn t-shirt naar de winkel om de boodschapjes te doen. Ook de komende dagen is dat mogelijk, alleen even opletten op het sporadische buitje regen (altijd goed voor de planten, haha).

Vanaf volgende week gaat het wat frisser worden, maar dat is logisch, de winter komt er aan. Lekker de schaatsjes onder, of op de slee van de heuvel. Heerlijk.

Kortom: We gaan weer genieten.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Het weer - machtig mooi.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Afgelopen week van normaal weer genoten. Ik was alleen niet hier maar op de canarische eilanden.

Sinds vannacht weer thuis. Wat een ongelooflijk schijtweer.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

Welkom thuis.

Ik heb net na een fijn 4-gangendiner in de motregen / het relatieve donker een peukje staan roken en genoten.

Het gaat koud worden, trek een jas aan!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.