• 144.737 films
  • 7.267 series
  • 22.045 seizoenen
  • 496.005 acteurs
  • 313.293 gebruikers
  • 8.293.840 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

Nonweermaand november is van start gegaan, en dat is te merken. Actueel ranzig koud en smerig nat. Wat een bagger. De pluim is onverbiddelijk, deze laat louter ranzig weer zien; nutteloze kou, bewolkt en regen. Later deze week tijdelijk kans op dikke mist aka schimmelweer. De gehele periode maxima die hangen rond een schamele 10C. Bah. Bah. Bah. De wind houdt zich de komende periode gelukkig goeddeels koest. De naam doekje voor het bloeden mag het echter niet dragen, want schijtweer is het en blijft het.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

De jongste pluim laat langdurig rustig en tamelijk droog weer zien. Dat is al heel wat medio november. De zon zullen we namelijk nauwelijks zien, bovendien is het met maxima rond 10C ronduit ranzig koud. Later nog wat kouder met maxima onder de 10C met mogelijk nutteloze vorst in de nacht en ochtend. Gelukkig hebben we een cv en is het binnen een fatsoenlijke 23/24C. Maar wat een koud klereweer, ongelooflijk.

ZAP!

• 2789 berichten
  • 2108 stemmen

Zag net nog een joch in korte broek en t-shirt buiten. Dat vind ik zelfs overdreven. Maar met binnen 23/24 graden Celsius zou ik het ook doen.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

Morgen helaas (veel) regen. Bah. De dagen daarna gelukkig overwegend droog. De gehele periode zeer koud met maxima die schommelen tussen 8 en 12C. Blergh.

mister blonde

• 11963 berichten
  • 4771 stemmen

Tja, dat kan je wel eens hebben halverwege november.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

Komende week veelal rustig en overwegend droog. De maxima zijn met zo'n 12C zeer karig te noemen. Halverwege volgende week komt een uit de kluiten gewassen noordstroming opzetten. Het gevolg daarvan is een ranzig guur weertype met veel winterse buien. Hagel, natte sneeuw etc. Bah. In de nacht en ochtend volstrekt nutteloze vorst welke eveneens voor fikse overlast kan zorgen. De maxima liggen tegen die tijd rond een graad of 4. Er is, kortom, een zeer onaangenaam en bij tijden zeer goor weertype aanstaande. Bah. Bah. Bah.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

De jongste pluim is onverbiddelijk. Langdurig zeer wisselvallig vanaf komend weekend. Daarbij helaas kans op winterse neerslag. Bah. De maxima duiken nog verder omlaag naar een graad of 4. Kortom, walgelijk waterkoud weer maar dat is het al weken. Nutteloze kou = nutteloze kou. Het grootste verschil zit in het feit dat nu ook nog wisselvallig wordt. Nutteloze kou icm wisselvalligheid = het meest walgelijke weertype dat nederland kent. Bah. Bah. Bah.

Tot komend weekend in ieder geval overwegend droog, dat is al heel wat in het nonweerseizoen aka winterhalfjaar. Wat een flutklimaat.

mister blonde

• 11963 berichten
  • 4771 stemmen

Gast emigreer.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

mister blonde schreef:

Gast emigreer.

Zoals Monegask Verstappen? Al weten we allemaal dat hij geen principes heeft en daar niet voor het klimaat zit aangezien het ook daar een winterhalfjaar lang nutteloos koud is.

mister blonde

• 11963 berichten
  • 4771 stemmen

Wat heeft dat er ergens mee te maken? Als je een snappy comeback wil maken helpt het vaak als het ergens op slaat.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

mister blonde schreef:

Wat heeft dat er ergens mee te maken? Als je een snappy comeback wil maken helpt het vaak als het ergens op slaat.

Alsof de opmerking 'gast emigreer' gebaseerd op grofweg 5 weerberichten per maand wel volle zalen trekt danwel ergens over gaat.

mister blonde

• 11963 berichten
  • 4771 stemmen

Vollere zalen dan jij. Zorg eerst maar eens dat je ergens op een verjaardag mag komen...

Maar ik meende het serieus, wat belet je ergens anders te wonen... dit is gewoon heel normaal nl weer deze tijd van het jaar. Met je gebah.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

mister blonde schreef:

Maar ik meende het serieus, wat belet je ergens anders te wonen... dit is gewoon heel normaal nl weer deze tijd van het jaar. Met je gebah.

Zo moeilijk is dat toch niet? Ik ken persoonlijk twee mensen die zijn vertrokken naar een plek met een beter klimaat: een oom en mijn voormalig geschiedenisdocent. Twee verschillende personen, 1 overeenkomst: geen kinderen, weinig overgebleven familie.

Ik heb wel kinderen. Hoe valt het uit te leggen aan de kinderen dat ze binnen afzienbare tijd niet meer bij opa en oma kunnen logeren omdat papa heeft besloten in pak m beet de sunshine state te gaan wonen? Nog afgezien van het netwerk dat ze momenteel zelf opbouwen.

Dat valt dus niet uit te leggen. Tenzij je de hele famillie verhuisd. Afgezet tegen allerlei andere elementaire zaken is het dus 'maar' kutweer.

Overigens is het woord 'normaal' geen synoniem voor het woord 'goed'. Schrijf het dan ook niet als zodanig op.

mister blonde

• 11963 berichten
  • 4771 stemmen

Wat een kutleven heb je eigenijk en dan is het ook nog eens bah weer en kom ik je enige pleziertje verstoren.

En ik bedoelde precies normaal, dus hou voor je hoe ik wat neer moet zetten. Door dit soort dingen word je nergens uitgenodigd.

Splinters

• 924 berichten
  • 951 stemmen

mister blonde schreef:

Wat een kutleven heb je eigenijk en dan is het ook nog eens bah weer en kom ik je enige pleziertje verstoren.

En ik bedoelde precies normaal, dus hou voor je hoe ik wat neer moet zetten. Door dit soort dingen word je nergens uitgenodigd.

Jij met je uitnodigingen. Volgens mij sta je stiekem te popelen om mij uit te nodigen voor een feestje. De werkelijke vraag is of ik zou willen komen of niet.

Maar goed. Heb je nog iets over het weer te vertellen of niet?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.