- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De komende week meer van hetzelfde: aanhoudend nutteloze kou, maar in ieder geval overwegend droog en rustig. Volgend weekend slaat het weer om. Tegen die tijd een zeer smerig weertype: zeer wisselvallig, winderig en met maxima rond 7C ronduit ranzig koud. Bah. Bah. Bah. Kortom, het is niks, en het wordt niks. Sterker nog, het wordt nog erger dan het al is. Wat een flutweer.
Nog een week of 5 en dan begint de lente.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Het is echt al weken (maanden?) oud Hollands k*tweer inderdaad.. wat een treurnis
ZAP!
-
- 5449 berichten
- 3621 stemmen
Droog en niet te koud. Heerlijk weertje.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Afgelopen zondag nog een mooie wandeling gemaakt van Loppersum naar Bedum, door het Groningse akkerland. Dan is het grauwe weer echt een sfeerverhogend cadeautje.
De kunst is natuurlijk om van de wereld te genieten zoals die is, en niet altijd maar te nispen over dat de wereld niet aan je ideaalbeeld voldoet.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Het lijkt soms wel of ik in een ander land woon dan sommige hier. Het zal waarschijnlijk één van de warmste januari maanden ooit worden en de krokussen, narcissen en tulpen in mijn tuin komen al uit. Maar volgens sommigen hier is het koud k*t Nederlands weer. Koud? Het wordt van het weekend 8 graden. In januari...
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Het lijkt soms wel of ik in een ander land woon dan sommige hier. Het zal waarschijnlijk één van de warmste januari maanden ooit worden en de krokussen, narcissen en tulpen in mijn tuin komen al uit. Maar volgens sommigen hier is het koud k*t Nederlands weer. Koud? Het wordt van het weekend 8 graden. In januari...
Nog effe en je stelt dat mensen de zonnebrandcreme niet moeten vergeten voordat ze de deur uitstappen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
by the way: voordat je de deur uit stapt moet je vooral niet vergeten je zonnebrandcrème mee te nemen.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De weersverwachting voor komende week is bijzonder slecht. Vandaag is het al zeer ellendig met een opstekende ranzig koude rotwind, maandag is het nog erger; dan mogelijk storm. Verder wacht de hele week zeer wisselvallig en onstuimig weer. Bah. Droge dagen en dagen zonder een fors doorstaande ranzig koude rotwind zijn er volgende week eigenlijk niet.
Na deze horrorweek lijkt de rust in de atmosfeer wat terug te keren. Echter aanhoudende nutteloze kou met tegen die tijd waarschijnlijk maxima van een graad of 6. Bah. Bah. Bah.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Wat. Een. Weer! Schitterend. Lentekriebels. We slaan de winter dit jaar gewoon over.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De horrorweerweek met ranzige kou icm zeer onstuimig weer komt spoedig tot een eind. De stabilisering die vorige week al zichtbaar was in de modellen wordt werkelijkheid. Gevolg is dat het vanaf maandag een stuk rustiger en droger zal zijn buiten. En dat mag ook wel een keer. Want ongelooflijk, wat een koud klereweer is het. En we zijn er nog niet vanaf; morgen winderig en ranzig koud, zondag komt een enorme bak regen naar beneden met daarbij een nog grotere puist aan wind dan morgen. Bah. Bah. En nog eens bah. Volgende week onder de regie van hogdruk dus een fractie beter. Een fractie, want aanhoudend ranzig/nutteloos koud met maxima rond 7C. Blergh.
Nog minstens een week of 6 bar winterweer. Daarna kan het grote duimen voor wat beter weer weer beginnen.
ZAP!
-
- 5449 berichten
- 3621 stemmen
In de tuin van m'n pa staat een primula in bloei en de sneeuwklokjes hebben al witte puntjes!
Moest net wel even door de snertregen boodschappen doen, maar mag ik ook eens klagen? Bah! 
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ik bespeur al een tijdje een soort stockholmsyndroom bij mensen wanneer het gaat over het barre winterhalfjaar dat de lage landen jaarlijks teistert. Termen als 'Ach, het is januari', 'dit is heel normaal', Of 'mag ik ook eens 'klagen' vliegen je om de oren. Het nederlandse flutklimaat als dader: echt iedereen vindt het shit, vervelend koud, nat en winderig, maar toch hebben "we" er soort van sympathie voor. Nou, ik niet.
Laat ik het maar eens gezegd hebben. En over tot de orde van de dag. Of week: volgende week een vers weerbericht.
ZAP!
-
- 5449 berichten
- 3621 stemmen
Stockholmsyndroom, het klimaat als 'dader'... 
Waar haal je 't allemaal vandaan.
Die posts van jou zijn trouwens geen weerberichten, maar pure klaagzangen.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Tijd voor een vers weerbericht. De komende week voor de zoveelste keer een regelrechte horrorweerweek. De maxima liggen de hele week rond 10C. Nutteloos waterkoud weer dus. Blergh. Het zeer onstuimige weerbeeld maakt de horrorweerweek compleet. Vandaag is al weinig soeps, morgenmiddag breekt de hel los met zeer veel neerslag gedurende lange tijd. Pas donderdag kans op een droge dag, voordat eind deze week en komend weekend de hel opnieuw losbreekt: dan storm, mogelijk langdurig, met met name voor het noorden van het het land kans op serieuze schade. Uiteraard passeren ook komend weekend de nodige regenfronten behorend bij de stormdepressies Bah. Bah. Bah.
Volgende week lijkt de atmosfeer enigszins tot rust te komen. Ook dan is de lente ver te zoeken met ronduit ranzig waterkoud weer met maxima van tegen de 10C, maar de neerslagkansen en wind lijken tegen die tijd fors af te nemen. En zo schuiven langzaam naar het einde van het barre winterhalfjaar dat de lage landen ieder jaar opnieuw teistert.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vrijwel hele land code oranje morgen. Lekker uitwaaien.
Best bijzonder, vrijwel hele land code oranje door storm.
Zal voor hoop ellende gaan zorgen, maar voor een weervolger is het smullen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Plaatjes veranderen in de tijd. Zo heb je er niets aan om ze te posten.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Wat. Een. Pokkeweer. Alles ligt plat, zelfs geen sport mogelijk voor de kids. Kutweer in het kwadraat, al heb ik vanmorgen in het pokkeweer maar voor de komst van frekkel eunice mijn mtb training af kunnen werken.
Tot dinsdag zeer onstuimig. Blergh.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nutteloze wind. (Windmolens kunnen niet draaien enzo.)
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vandaag misschien wel, maar met Dudley was dat niet zo: Storm Dudley zorgt voor op een na hoogste productie van groene energie | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Pas op dat je vandaag niet uit je lolbroek waait.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Regen. Wind. Kou. Wind. Regen. Kou. Kou. Regen. Wind. Regen. Kou. Wind.
Tot zover het weerbericht voor komende week. Pokkeweer ohne ende, al verloopt komend weekend met wat geluk overwegend droog dus 'slechts' ranzig koud. Na komend weekend staan alle seinen wederom op groen voor nog veel meer regen en wind. Bah. Bah. Bah.
Waar blijft de lente?
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De wisselvalligheid is gelukkig uit de pluim verdwenen. Wie komende week op lenteweer rekent komt echter zwaar bedrogen uit: Vanaf komend weekend weliswaar langdurig overwegend droog en rustig, echter gepaard gaande met zeer koud winterweer. Bah. Bah. Bah. Flutklimaat.
ZAP!
-
- 5449 berichten
- 3621 stemmen
Gisteravond hagel op mijn kale kruin! Auw man!
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Voor het eerst in lange tijd staat de komende week iets anders op het menu dan bedompt weer of regen en wind. De komende week is het woord eindelijk aan de zon, terwijl de wind aan de ketting ligt. Het weerbeeld mag prachtig zijn, maar helaas liggen de maxima komende week tussen 7 en 11C. Tegelijkertijd komt het tot soms zware nachtvorst. Volstrekt nutteloze kou, maar het signaal is duidelijk; er is een seizoenswissel op til na een bar en lang winterhalfjaar.
Na komende week loopt de temperatuur vermoedelijk op tot rond 12C. Ook tegen half maart dus nog steeds nutteloos koud, dan gecombineerd met het welbekende wisselvallige weerbeeld. Blergh.
Conclusie: Het houdt allemaal niet over net na de barre wintermaanden. Maart is thermisch gezien natuurlijk ook nonweermaand nr zoveel, met een nog steeds slappe zon en slechts fractioneel 'beter' dan z'n voorgangers dec, jan, en feb.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vandaag waren er wolken, maar ook zon. De temperatuur was goed te doen, maar voor sommigen misschien iets te hoog of te laag. Over de wind zal ik het niet hebben, want die is toch altijd tegen, net als de SP.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Pluim sinds gisteren op de middellange termijn verder afgekoeld. Nutteloze kou wordt derhalve ronduit ranzige kou volgende werkweek.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De ronduit ranzige kou stroomt na vandaag gelukkig naar de balkan. Hier volgt komende week wat prematuur lenteweer: veel zon, weinig wind. Een schitterend weerbeeld maar helaas is het nonweermaand maart. Daarom houden de maxima die oplopen tot tegen de 15C niet bepaald over.
Deze setting graag over een week of 5. Dan kan de vlag uit.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Lekker weertje vanmiddag. T-shirtdag is dit jaar bijzonder vroeg, met dank aan de hoge dauwpunten en de in de middag net afdoende krachtige zon.
Vanmorgen tijdens mijn training eveneens een primeur: het winterberenvel werd voor het eerst dit jaar vervangen voor het zomerberenvel.
Hoe dan ook, vanmiddag kon voor het eerst dit jaar de jas even uit. Opvallend veel mensen zonder jas vanmiddag. Een mooi moment, een kinderhand is in dit flutklimaat natuurlijk snel gevuld.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Man oh man, wat een godsgruwelijk heerlijk lekker weer zeg.
Buiten in de schaduw, en dan heerlijk kijken naar de reigers die in de sloot staan te loeren, en de lucht, die stil en zwijgzaam de zon laat passeren. De bomen verderop maken de lentebladeren aan, ze schurken tegen de blauwwitte achtergrond. Hunkeren naar de lente, hunkeren naar de frisse voorjaarsgroene geuren.
Net als ik.