- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Het mag duidelijk zijn dat de glans al een aantal dagen van de premature lente af is met veelal bewolkt en soms ronduit regenachtig weer. Daarbij uiteraard nutteloos koud met daarbij een schrale doorstaande wind. Blergh
Morgen volgt een omslag naar iets beter weer. De komende 6 dagen zien we eindelijk een keer het zonnetje schijnen. De maxima liggen eerst rond 10C, later rond 15C. In de nacht aanhoudend zeer koud met minima die soms rond het vriespunt liggen. De temperatuur is derhalve bijzonder mager, zeker in de ochtend, maar de zon zal in de middag een deel van dat leed verzachten.
Op de lange termijn doemt met een uit de kluiten gewassen noordstroming op de kaarten een regelrecht doemscenario op. Mocht deze noordstroming werkelijkheid worden dan zuchten we begin april onder zeer koud weer met regelmatig winterse buien. Duimen dat dat horrorscenario niet uitkomt.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De komende week vooral een zeer acceptabel weerbeeld met veel zon en weinig wind. De maxima kunnen oplopen tot een graad of 18. Aardig, maar het houdt thermisch gezien allemaal niet over. In de nacht en ochtend aanhoudend zeer koud met minima die rond het vriespunt liggen. Neerslag wordt deze week gelukkig niet verwacht.
Komend weekend lijkt een fikse weersomslag op til. De lente gaat zwaar ontsporen voordat ie goed en wel begonnen is met een zeer koud weertype en maxima die terugvallen tot slechts 7C. Dat alles gepaard gaande met veel bewolking en regelmatig (winterse) buien. Bah. Bah. Bah.
De winter komt eind maart gewoon weer terug van heel even weggeweest. We hebben het ermee te doen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Wederom Walgelijk Goed Weer.
De warmte in de winterjas is unbearable, je zweet je haren onder je pet vandaan, en de sokken schimmelen weg in de van lichaamsvocht zompende schoenen.
Tijd voor de korte broek, sandalen en het T-shirt.
Volgende week nog een weekje van dit, en dan zien we wel weer verder. Na een pauze in 2021 zijn we in 2022 weer op het pad van recordwarme jaren aanbeland. De zomer kan nu al niet meer stuk, en ik verwacht een kleine opleving in oktober.
Maar dat is koffiedik, dus nog net niet helemaal zeker.
Voor nu een buiging en een traan voor de man die echt verstand had van het weer op amateurniveau: Piet Paulusma.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Rampzalig. Regelrecht rampzalig. De pluim van vanavond valt niet anders te omschrijven dan rampzalig. Niet dit weekend maar net erna valt opnieuw de winter in. Langdurig overwegend bewolkt soepkippenweer gecombineerd met ronduit ranzige kou eind maart danwel begin april en een lente die helemaal nergens te bekennen is. En dat tot minstens 10 april. Walgelijk. Bah. Bah. Bah.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik lig al drie dagen in bed vanwege die pluim, zal vast niks gemist hebben? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Rampzalig. Regelrecht rampzalig. De pluim van vanavond valt niet anders te omschrijven dan rampzalig. Niet dit weekend maar net erna valt opnieuw de winter in. Langdurig overwegend bewolkt soepkippenweer gecombineerd met ronduit ranzige kou eind maart danwel begin april en een lente die helemaal nergens te bekennen is. En dat tot minstens 10 april. Walgelijk. Bah. Bah. Bah.
Je hebt je vrolijkheid zeker van je idool Piet Paulusma. Werkt erg aanstekelijk zeg. Dat weer echt leuk is en een passie van je is. Wat beleef je daar toch de godganse dag plezier van.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Je hebt je vrolijkheid zeker van je idool Piet Paulusma. Werkt erg aanstekelijk zeg. Dat weer echt leuk is en een passie van je is. Wat beleef je daar toch de godganse dag plezier van.
Je zou eens een bezoekje aan weerwoord.be moeten brengen. Daar lees je dergelijke teksten meermaals per dag, wat zeg ik per uur.
Overigens geheel terecht, want in nl is het vrijwel altijd koud, grauw, winderig en nat. Andere smaken zijn zeldzaam, zo ook de komende 10 dagen. Kortom, totaal blerghweer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je zou eens een bezoekje aan weerwoord.be moeten brengen. Daar lees je dergelijke teksten meermaals per dag, wat zeg ik per uur.
Overigens geheel terecht, want in nl is het vrijwel altijd koud, grauw, winderig en nat. Andere smaken zijn zeldzaam, zo ook de komende 10 dagen. Kortom, totaal blerghweer.
In NL is het meestal tussen april en oktober uitstekend weer, geen idee waar je het over hebt. In de zomer wens ik soms dat het koud en nat is als we weer een maandje een hittegolf van 40 graden hebben.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
In NL is het meestal tussen april en oktober uitstekend weer, geen idee waar je het over hebt. In de zomer wens ik soms dat het koud en nat is als we weer een maandje een hittegolf van 40 graden hebben.
Ook deze weerbeleving is niet bepaald onbekend en komt eveneens ruimschoots naar voren op weerwoord.be.
Mijn stukje had betrekking op de opmerking 'de godganse dag'. Dat is niet zo, ik ventileer mijn mening over het nederlandse weer hooguit twee keer per week. Wat iets anders is dan de godganse dag.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Zijn die gasten nou helemaal van de pot gerukt? Of we met z'n allen langdurig in de kou willen gaan zitten:
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Lekker man, komende vrijdag sleetje rijden. Aprilletje zoet heeft ook nog wel eens een witte hoed.
Heerlijk ouderwets begin van april. Heb er zin in. En dan zondag wint Pogo de Hoogmis van Vlaanderen.
Wordt weer een fijn weekend.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Komende week aanhoudend zeer wisselvallig en ranzig koud herfstweer. De maxima halen vaak de 10C niet, de hoeveelheid neerslag en de neerslagduur zullen aanzienlijk zijn, terwijl we de zon komende week nauwelijks zullen zien.
Zicht op een fatsoenlijk weertype is er niet, pokkeweer ohne ende dus. Sterker nog, aan het eind van deze week wordt het wederom kouder en valt mogelijk weer winterse rommel naar beneden. Bah. Bah. Bah. En nog eens bah.
Het droogteseizoen begint al met al ronduit rampzalig met een weertype dat in alles aan november doet denken. Wat een ellende.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Lekker weertje vandaag.
Disclaimer: vandaag heb ik een keer mijn lolbroek aangetrokken.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Tot zondag helaas aanhoudend ranzig koud met maxima ruimschoots onder de 10C. Bah. Na vandaag gaat die klerewind godzijdank een keer liggen.
Begin volgende week volgt een opstoot van warme lucht. De maxima lopen voor een dag of twee op tot een graad of 18, echter van mooi weer zal hoogstwaarschijnlijk geen sprake zijn onder veelal bewolkte condities.
Halverwege volgende week doet de temperatuur een flinke stap terug. Dan nutteloos koud, met maxima rond 13C. Tevens aanhoudend wisselvallig. Blergh.
Conclusie: lente 2022 grossiert niet bepaald in mooie dagen. En dan druk ik mezelf nog voorzichtig uit.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Kan jij tenminste weer lekker zeiken over het weer. Daar moet je toch ook veel voldoening uit halen.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Kan jij tenminste weer lekker zeiken over het weer. Daar moet je toch ook veel voldoening uit halen.
Mijn vorige weerbericht is van afgelopen zaterdag. Dat is inmiddels 5 dagen geleden. Je kunt dus niet zeggen dat mensen met een andere weervoorkeur dan ondergetekende geen tijd hebben gehad om deze te uiten.
Rotterdam@1
-
- 878 berichten
- 424 stemmen
Gelukkig is dit allemaal op vrijwillige basis, dus ook het EVENTUELE lezen ervan. Ik vind het weer in Nederland meestal prima, nooit saai en goed te doen, elke dag fietsen. Iets anders is het woord "ranzig" gebruiken voor het weer, dat is beslist niet passend. Iets is ranzig als het vies smaakt, over de datum is of stinkt, meestal subjectief dus.
Dat heeft geen enkel verband met het weer, waarvan de beleving ook altijd subjectief is...Ik zie dat de bomen in de buurt enorm opknappen van een forse regenbui zoals vanmorgen, de bloembakken op de balkons idem en ik vind elke stevige wind door zo'n vieze, edoch dynamische stad als Rotterdam alleen maar winst. Het blijft subjectief, maar ranzig is het nooit.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Iets anders is het woord "ranzig" gebruiken voor het weer, dat is beslist niet passend. Iets is ranzig als het vies smaakt, over de datum is of stinkt, meestal subjectief dus.
Dit kan ik wel even toelichten. Ook ik fiets, ik mountainbike. Dat doe ik jaarrond. Ranzige kou = snijdende kou. Snijdende kou is pijnlijk, met name in het gezicht, en op de fiets in het buitengebied ervaar je eea bij maxima onder de 10C icm wind en/of regen.
Edit.
Overigens is ranzig taalkundig gezien oa een synoniem van vies, echter niet per definitie een synoniem van vies van smaak. Hoe dan ook, het begrip ranzig kun je breder inzetten dan jij doet voorkomen.
Dat verband is er dus wel degelijk.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Lekker weer vandaag hoor. Helemaal naar de winkel gestrompeld en terug, zonder nat te regenen.
Afgelopen dinsdag was het kloteweer, toen ben ik op natte klinkers onderuit gegaan met de fiets. Dat leverde me dagen strompelen op.
Zo zie je maar, het weer is niet van vandaag of morgen, maar het weer is iets dat blijven de impact op ons leven heeft.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De korte broek die kan wel aan. De korte broek die kan wel aan. De korte broek die kan wel aan.
En hij kan gelijk weer uit, want vanaf morgen schommelt het kwik rond 15C. Wel is het overwegend droog en zelfs toenemend zonnig. Al is de aprilzon natuurlijk voldoende krachtig om de karige maxima enigszins te compenseren.
Op de lange termijn, richting koningsdag, dreigt helaas wisselvallig klereweer.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De pluim is onverbiddelijk. Komend weekend slaat het weer om en ontspoort de lente compleet met langdurig zeer koud voorjaarsweer. Blergh. Het weerbeeld zal licht wisselvallig zijn met een toenemende kans op buien. Bah.
Het is allemaal maar karig gesteld met lente 2022.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Heerlijk weer vandaag. Gisteren ook al, en maandag lekker tussen de films door buiten gezeten.
Wat een weelde, zo vroeg in het jaar al.
Dat belooft nog wat voor de komende maanden, als de lente echt goed de spieren laat zien, en later nog Koning Zomer er achteraan.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Helaas alweer bewolkt. Wanneer het bewolkt is voel je pas echt hoe schandalig laag de maxima nog steeds zijn.
De pluim laat aanhoudend lage temperaturen zien. De jongste pluim is gelukkig wel een stuk droger dan zijn voorganger. Tevens gaat de wind aan de ketting.
Persoonlijk verwacht ik de komende tijd weinig zon, in dat geval zal het langdurig nutteloos koud zijn. Valt het uiteindelijk mee met de hoeveelheid aan bewolking en blijft de zon overuren draaien dan kan het de komende tijd allemaal meevallen.
Echt fatsoenlijk weer, strandweer, is helaas in geen velden of wegen te bekennen. Dat terwijl we al richting mei gaan. Het ultieme bewijs dat het klimaat hier bitter weinig voorstelt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bedankt voor de boeiende update. Ik had niet geweten wat we zonder jouw weerberichten moeten.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Bedankt voor de boeiende update. Ik had niet geweten wat we zonder jouw weerberichten moeten.
Subtiel. Sarcastisch. Kritiek. En dat in 1 bericht. Dat waardeer ik.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Gelukkig blijft het voorlopig overwegend droog en blijft de wind aan de ketting. Tot zover het goede nieuws. Want de komende tijd helaas veel te weinig zon en qua temperatuur is dit voorjaar sowieso bagger, aangezien deze dit jaar structureel veel te laag is en blijft. Bah. Bah. Bah.
Sinds september vorig jaar is welgeteld 1 keer 20C gehaald. Waanzin.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Ik weet niet waar jij woont, maar het is hier al bijna 2 maand droog en overwegend zonnig. Dat je dan nog kan zeuren over een paar graden extra maakt je wel een zeer negatief ingesteld persoon. Wat mij betreft mag er wel weer eens een buitje vallen.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
de temperatuur is al heel het jaar, afgezien van de maand april, veel hoger dan gemiddeld. Dus Splinters heeft het ook niet eens bij het juiste eind.
Dat wil niet zeggen dat het niet langdurig (zeer) koud is in nederland. Je stukje tekst zegt derhalve precies niets.
Overigens warmen de pluimen op de LT eindelijk een keer op. Dat werd de hoogste tijd, want we zitten inmiddels al in mei en strandweer danwel buitenbad weer is het nog niet geweest.
Maar goed, tegen half mei ligt de mediaan in de pluim rond 24C. Tot die tijd nutteloos koud in de ochtend en avond, en wanneer de zon niet schijnt de gehele dag.
Helaas zijn op de middellange termijn iets meer neerslagsignalen de pluim ingeslopen in vergelijking met een paar dagen geleden. We moeten een portie geluk hebben om het droog te houden. Buiten deze periode gelukkig aanhoudend overwegend droog, al zijn de maxima in eerste instantie zoals gezegd ronduit karig.