• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.995 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.255 gebruikers
  • 9.388.941 stemmen

Weertopic

zoeken in:

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Mist, mist en nog eens mist vandaag.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Een paar foto's van de mist

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

ibendb

• 5043 berichten
  • 3240 stemmen

Jah, bij ons is het niet veel anders. Al de hele week lang.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Hier ook dichte mist. Wat een weer voor een horrorfilm. Ik kon niet verder dan 30 meter zien en het was nog glad ook...

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Minotaures schreef:

Hier ook dichte mist. Wat een weer voor een horrorfilm. Ik kon niet verder dan 30 meter zien en het was nog glad ook...

Dat kijkt lekker met die mist buiten een horror film

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Mooie satelliet foto van de mist.

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Ik heb alleen geen monsters in de mist kunnen vinden.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Minotaures schreef:

Ik heb alleen geen monsters in de mist kunnen vinden.

Hehehe ik kwam er wel een tegen

(afbeelding)

zicht

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Ik had echt geen 95 meter zicht. Eerder 30 max. Gelukkig was ik op de scooter en bleef ik op de fietspad, maar ik kwam genoeg fietsers tegen die geen verlichting hadden (hier wordt ik zo moe van). Achja, ik denk dat iedereen die ze tegenkomen maar zelf moet uitkijken voor hun en mocht er iemand tegen hun knallen - en dat ze wonder boven wonder nog kunnen opstaan - dan wordt er pas nagedacht dat ze toch maar verlichting hadden moeten aanschaffen.

Aan de hand van nieuwsberichten, houdt de mist nog aan en blijft voorlopig nog even 'rondhangen'. Ik heb vaker dichte mist gezien, maar zo sterk heb ik het nog nooit meegemaakt.

ibendb

• 5043 berichten
  • 3240 stemmen

Vandaag is het nog erger dan gisteren. Gisteren zag ik nog +- 50m voor mij, nu is de mist nog dikker en zie ik ook ongeveer 30m. Die mist heeft wel nog een leuke sfeer, vind ik.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Lol, Limburg natuurlijk weer. Ik haat het, wakker worden, douchen, verkleumen, kleding aan, naar buiten, nog meer verkleumen, krabben, je koude autootje instappen, nog meer verkleumen..

Is het al lente?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Centrum van Vlaanderen: mist, mist en nog eens mist. En amper 1° om 8u15. Brrrr...

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Volop zon hier sinds de vroege uurtjes al.

Aangename temperatuur, je kan in dunne jas of vest naar buiten.

Gisteren ook al zo prettig, warm genoeg om bezweet te raken bij het uitladen van de apparatuur v.d. band (rond 14:00 uur s'middags) en na optreden (20: 00 u.) nog altijd niet echt koud buiten, beetje lentegevoel toch.

Vreemde weertoestanden voor november.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Mist is sinds gisteren ingetrokken. Er is zeker wel wat sunshine en best prima temperaturen vergeleken met een jaarlijkse november. Nog 4 weken zo'n soort weer en je kan Kerst zowat in een lichte jas gaan vieren.

Alleen is het op sommige plaatsen vrij glad, dat kan nog gevaarlijk zijn. Maar ik neem aan dat iedereen wel oplet.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Zachte weer met veel zon gehad hier. Pas tegen 4 uur werd het weer fris. Niet dat ik het mis, 100% zeker niet, maar ik vraag me toch af wanneer er een 'white Christmas' zal afspelen. Wat mij betreft mag alle sneeuw uitgesteld worden tot de 24ste. Ik hoop alleen niet dat het tot maart ofzo zal duren voordat alle sneeuw is verdwenen. Maar tot zover is het wel toppie, want vorig jaar was het al enkele centimeters sneeuw.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Nieuwe Spannende ontwikkeling die ik volg op Onweer Online.

Mega storm op de kaarten!

Gisteren schreef ik nog over sneeuw, maar nu zijn de kaarten zo gewijzigd dat er een echte storm op de kaarten staat met orkaankracht! Orkaankracht 12 wordt in ons land zelden bereikt en als het gebeurt dan heeft de wind meestal maar korte tijd die enorme kracht. De laatste keer dat op een enkele plaats aan onze kust eventjes windkracht 12 is gemeten was 16 december 1979. Ook in de nacht van 2 op 3 januari 1976 werd in IJmuiden windkracht 12 gemeten, maar toen is op verscheidene andere plaatsen enkele uren achtereen een gemiddelde windsnelheid van 115 km/u gemeten, net iets onder orkaankracht. Op 7 september 1944 registreerde Vlissingen gemiddeld over een uur een windsnelheid van 122 km/u. Voor zover bekend is dat de enige storm geweest ooit, waarin de windmeter geruime tijd op windkracht 12 stond. Dit is dus een zeer zeldzame situatie, die we ook weer op de voet gaan volgen. Eveneens het topic met betrekking tot sneeuw die dag.

Een zeer opvallend detail is ook de luchtdruk (hPa), deze heeft een kern van 950 hPa. Als dit uitkomt dan hebben we een record te pakken. Want de laagste luchtdruk die ooit door het KNMI in De Bilt is gemeten bedraagt 956,4 hPa op 26 februari 1989. In Vlissingen werd die dag een luchtdruk gemeten van 954,4 hPa, maar het eeuwrecord voor Nederland bedraagt 954,2 hPa, gemeten op 27 november 1983 in Eelde. Het eeuwrecord van de luchtdruk op de Britse eilanden bedraagt 936 hPa gemeten in de nacht van 19 op 20 december 1982 in het noordwesten van Schotland. Op 26 januari 1884 werd de luchtdruk in Schotland zelfs nog lager, tot 925,6 hPa.

Nu nog een opmerkelijk iets, kaarten van wetter3 geven windstoten aan van 171 kilometer per uur. Dit is veel en veel te hoog. De laatste paar keren heb ik die modeloutput in de gaten gehouden samen met mijn WOM kaarten. Afgelopen weekend werd er door wetter3 model windstoten berekend van 115 kilometer per uur en door de WOM kaarten 80 kilometer per uur. Hoogst gemeten windstoot was 88 kilometer per uur op Terschelling. Momenteel berekend WOM windstoten van 140 kilometer per uur in het westen en op de Wadden, in het binnenland windstoten van 120 kilometer per uur. Kortom een spannende situatie weer om in de gaten te houden... Het kan twee kanten uit, maar het belangrijkste is dat we van het saaie weertype af raken.

Geschreven door Jan van Ooien (Onweer Online)

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

De zon schijnt hier vandaag al vanaf de vroege uurtjes alsof ze er nooit meer mee wil ophouden.

Mooier kan niet op een (verjaar)dag als deze. Lalala

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Het gaat zondag echt stormen!

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Brix schreef:

De zon schijnt hier vandaag al vanaf de vroege uurtjes alsof ze er nooit meer mee wil ophouden.

Mooier kan niet op een (verjaar)dag als deze. Lalala

Was je jarig? Niet even invullen op je profiel he! Gefeliciteerd nog Brixie! X

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Thanx Eline! (de zon schijnt weer) Dit is niet het juiste topic, maar ik ben het zelf schuld..

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Hm, de Sint kan maar beter per tank komen als ik dat zo zie. .

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Gefeliciteerd nog Brix

Van de storm is nu niet veel meer over,

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Harde wind en nog eens wind. Ik had het al gelezen; dat er vandaag een westerstorm op zou dagen. Het is gelukkig geen ernstige storm, maar ik heb al zat ambulances gehoord en zelfs de brandweer gezien (die het ongetwijfeld druk zullen hebben). Naar huis rijden ging ook niet soepel. Ik werd meer heen en weer geschud en had vaak wind tegen... En dan nog al die verschrikkelijke taken op de weg, van alle soorten en maten. Je moet maar zo'n tak tegen je hoofd krijgen...

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Morgen in de loop van de dag weer wind, waarschijnlijk sterker dan vandaag.

Ook veel regen op het programma.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik zit nu in Istanbul, vrijdag vliegen we weer terug. Hopelijk kunnen we wel veilig op Schiphol landen, aanstaande vrijdag.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

SelmaDuim schreef:

Ik zit nu in Istanbul, vrijdag vliegen we weer terug. Hopelijk kunnen we wel veilig op Schiphol landen, aanstaande vrijdag.

Vrijdag zou het toch ook nog fors waaien.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Dan hebben wij het stukken makkelijker. Ze hebben ook een weeralarm gegeven die het allerergste is tot zover.

Net als gisteren, regent en waait het hier flink. Beter dan sneeuw, zo zie ik het dan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Tot zover is het alleen in Noord-Holland, Flevoland, Drenthe, Friesland en Groningen glad. Hier heeft het net 30 seconden gehageld, maar op de planning staat er de komende dagen alleen maar regen en wat zon.

Vandaag was het nog prima weer hier. Zo'n 7 - 8 graden met flink wat zon en bijna geen regen.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

SelmaDuim schreef:

We zijn overigens veilig geland vanmiddag. Voor zover ik het heb meegekregen waren er op Schiphol ook geen problemen in verband met de wind vandaag.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.