• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.410 stemmen

Weertopic

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2854 stemmen

Ik woon vlakbij Nijmegen ( blijkbaar het epicentrum van de aardbeving ) maar ik heb niks van een aardbeving gemerkt tijdens het volleyballen vanavond.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ik ook niet .

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ach, ik heb de aardbeving van 1992 nog vers in het geheugen. Werd 's nachts wakker van het schudden van het huis. Heb mijn portie toen al wel gehad.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Blijkbaar voelden ze in het Leiden dan weer wel. Hier (in Uden) ook niets gevoeld.

Tijdens die van 1992 sliep ik heerlijk, ook niets van gemerkt. Mijn zus werd panisch wakker van de klapperende kasten op haar kamer.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Een aardbeving in '92? Dat wist ik niet eens.

Het weer was vandaag redelijk. Het regende zo nu en dan, maar het was geen harde regen zoals 2 dagen geleden. Qua windsterkte was het ook normaal.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

vrijdag 9 september 2011, 17:21 uur, door Onweer Online

Vanavond is het in het gehele land droog en wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. In de tweede helft van de avond, tijdens langdurige opklaringen kan er gemakkelijk nevel/mist gaan ontstaan. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 17 a 18 graden. Vannacht blijft de kans op een enkele mistbank aanwezig. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 12 a 13 graden. De wind is matig 3-4 Bft en komt vanuit het zuidwesten.

Morgen krijgen we te maken met een zomerse dag, maar tegen de avond neemt de kans op zware regen en onweersbuien toe, dit kan gepaard gaan met hagel, windstoten en lokaal veel neerslag. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 23 graden in het noorden tot zo'n 28 graden in het zuiden van het land.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Al bijna 3 uur lang geflits hier en laatste 15 wordt het steeds heftiger.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Hier ook veel geflits, maar geen gedonder. Wel enorm heftige regenbuien net.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Vandaag is het best lekker. Veel zon, misschien zo'n 18 - 21 graden.

Was ook net even buiten en was gewoonweg heerlijk vergeleken met 3 dagen geleden ofzo.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Minotaures schreef:

Vandaag is het best lekker. Veel zon, misschien zo'n 18 - 21 graden.

Was ook net even buiten en was gewoonweg heerlijk vergeleken met 3 dagen geleden ofzo.

Morgen en overmorgen is het niks nada nopes.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Nee, ik zie het al. Alleen maar regen.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Vandaag is er veel bewolking aanwezig, mogelijk in het oostelijk deel van het land even een enkele opklaring. In het westelijk deel van het land komen er buien voor, die buien breiden zich in de middag uit over het gehele land, daarbij is ook kans op onweer. De meeste kans op onweer is in het midden en in het westelijk deel van het land. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 17 a 18 graden. De wind is matig boven land 4 Bft en in de kustgebieden staat een matige tot soms een vrij krachtige wind 4-5 Bft, komend vanuit het zuidwesten. Vanavond komen er in het gehele land buien voor die mogelijk in het westelijk deel van het land gepaard gaan met onweer. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 14 a 15 graden. Vannacht blijven de buien aanhouden, vooral in het noorden en in het westen van het land kunnen de buien stevig uitpakken. De buien kunnen wederom gepaard gaan met onweer. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 11 a 12 graden.

Morgen behouden we hetzelfde weerbeeld. Buien die gepaard kunnen gaan met onweer en hagel. De meeste kans op onweer is in het westelijk deel van het land en op de Wadden. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 15 a 16 graden.

Onweer Online

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Erg slecht was het vandaag ook alweer niet. Ik had meer last van de pinstoring dan het weer, eerlijk gezegd.

Gewoon regen aan het eind van de middag, voor de rest donkerbewolkt en een beetje aan de koele kant.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Heerlijke nazomer weer vandaag. Zeker 20 graden, met een redelijke wind en heel wat zon.

Was net even buiten geweest naar DH-Sch. Daar ietsje frisser natuurlijk, maar niettemin een plek om even te gaan om rustig aan te doen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Lucky you.

In New York gaat het water zelfs over de stoep heen, zo hoog staat 't. Regent hier al paar uur keihard. Vanavond kans op storm.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

Elineloves schreef:

Lucky you.

In New York gaat het water zelfs over de stoep heen, zo hoog staat 't. Regent hier al paar uur keihard. Vanavond kans op storm.

Dat is vervelend Eline, maak er toch maar wat leuk van.

Hier inderdaad mooi weer op komst.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Vooral het weekend schijnt het super te zijn. Ben blij dat ik zondag vrij ben, want met zo'n mooi weer weet ik al wat me te doen staat...

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Wederom geweldig weer. Je zou bijna zeggen dat het beter is dan juni/juli...

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Ik heb de lentekriebels

Straks maar eens een flinke fietstocht maken.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Paar uurtjes buiten. Het was lekker genieten. Het was best druk op de weg en sommige steden.

Was nog met een maat naar A'dam geweest. Zoals altijd is het daar een ramp en altijd op me hoede. Verder was het gewoon lekker in de zon. Er mogen meer van zulk soort dagen volgen.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Minotaures schreef:

Was nog met een maat naar A'dam geweest. Zoals altijd is het daar een ramp en altijd op me hoede.

Hehe. Maar wat bedoel je precies?

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Amsterdammers zijn hele enge mensen hoor!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Het verkeer vind ik een chaos en ongeregeld. Plus het is altijd in vrijwel elke straat druk.

Daarnaast ga ik met mooi weer altijd met de motor op stap en aangezien ik erg kwetsbaar ben, moet ik beter kijken en anticiperen dan autobestuurders. Ik heb meer dan genoeg schrik- en bijna-ongeluk momenten gehad en dat gebeurt bij mij vaak in drukke steden (Utrecht, Den Haag, Rotterdam, A'dam, etc.). Dus ik moet altijd op m'n hoede zijn en kan weinig naar de mooie vrouwen kijken

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Even weg van alle drukte vanmiddag, prachtig weer, en alleen wat gesnater van Donald en zijn bende af en toe, bij het voeren van het brood dat ik mee had genomen voor hen.

(afbeelding)

Ze zaten bijna op mijn voeten

(afbeelding)

Silence is golden

(afbeelding)

Graag nog een paar weekjes dit weer s.v.p.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Brix schreef:

Even weg van alle drukte vanmiddag, prachtig weer, en alleen wat gesnater van Donald en zijn bende af en toe, bij het voeren van het brood dat ik mee had genomen voor hen.

(afbeelding)

Ze zaten bijna op mijn voeten

(afbeelding)

Silence is golden

(afbeelding)

Graag nog een paar weekjes dit weer s.v.p.

+1 en dan hoop ik vrij te zijn zodat ik lekker kan gaan toeren op mijn motor....maar nee, ik "m"g weer werken....grrrrr

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Minotaures schreef:

Het verkeer vind ik een chaos en ongeregeld. Plus het is altijd in vrijwel elke straat druk.

Daarnaast ga ik met mooi weer altijd met de motor op stap en aangezien ik erg kwetsbaar ben, moet ik beter kijken en anticiperen dan autobestuurders. Ik heb meer dan genoeg schrik- en bijna-ongeluk momenten gehad en dat gebeurt bij mij vaak in drukke steden (Utrecht, Den Haag, Rotterdam, A'dam, etc.). Dus ik moet altijd op m'n hoede zijn en kan weinig naar de mooie vrouwen kijken

Wat voor motor rij je?

Ik rij zelf op een BMW r850r uit 1999 en ik snap helemaal waar jij het over hebt....automobilisten kijken gewoon niet...

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Kijk wel uit, VHS. Er zijn in de afgelopen dagen al een stuk of 4 omgekomen. Maarja, sommige vragen er om, hoe bot het ook klinkt.

Maandag t/m vrijdag zullen het temperaturen zijn van 20 - 25 graden, met veel zon, geen tot weinig bevolking en een klein kans op neerslag voor de maandag. Ge-wel-dig.

VHS1975 schreef:

Wat voor motor rij je?

Ik rij zelf op een BMW r850r uit 1999 en ik snap helemaal waar jij het over hebt....automobilisten kijken gewoon niet...

Kawasaki ZX-6R Ninja (uit 2002). Ik heb hem al sinds vorig seizoen. Maar ik heb een lichte A-rijbewijs omdat ik destijds 20 was toen ik slaagde. Dus ik moet tot 2012 voor ik aan de zware mag. Ik ben veel info. aan het zoeken voor een Kawasaki Z750, ik denk dat dat mijn volgende zal zijn... Anders Honda Hornet 600 of een Ducati Monster (zeer klein kans).

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Minotaures schreef:

Kijk wel uit, VHS. Er zijn in de afgelopen dagen al een stuk of 4 omgekomen. Maarja, sommige vragen er om, hoe bot het ook klinkt.

Maandag t/m vrijdag zullen het temperaturen zijn van 20 - 25 graden, met veel zon, geen tot weinig bevolking en een klein kans op neerslag voor de maandag. Ge-wel-dig.

(quote)

Kawasaki ZX-6R Ninja (uit 2002). Ik heb hem al sinds vorig seizoen. Maar ik heb een lichte A-rijbewijs omdat ik destijds 20 was toen ik slaagde. Dus ik moet tot 2012 voor ik aan de zware mag. Ik ben veel info. aan het zoeken voor een Kawasaki Z750, ik denk dat dat mijn volgende zal zijn... Anders Honda Hornet 600 of een Ducati Monster (zeer klein kans).

ah, ja ik heb een voorlopig rijbewijs. Ik mag in Belgie één jaar rondrijden en in dat jaar moet ik mijn examen doen. Tot die tijd mag ik de grens niet over en ook niemand achterop nemen.

Maar dat zijn wel super machines die je daar opnoemt.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

ps: ja, ik kan ook niet relax rijden op de motor. je bent continu aan het denken "wat als die auto niet remt" of "ziet hij mij?" " kan ik uitwijken als hij mij niet ziet?" etc.

Ik heb al gehad dat ik 2 auto's wilde inhalen. Ik zat al naast de eerste (de achterste) toen die dus ook de voorste wilde inhalen. Ze keek niet en komt ook naar links terwijl ik naast haar zat. Zonder richting aan te geven. Ik tik dus met mijn handschoen tegen haar zijraam (met die stalen knokkels tikt dat lekker door) en ze schrikt zo dat ze haar iPhone laat vallen. k*twijf.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Ja en een hap uit m'n rug bij aankoop

Maarja, ik hoop dat de Ninja dan wat oplevert. Ik zal wel ooit iemand ontmoeten die met me wil ruilen ofzo, want je kan supermakkelijk met mede-motorrijders praten dan dat je iemand op straat aanspreekt. Als je (ik zeg maar wat) richting Scheveningen, Den Haag een dagje gaat cruisen, leer je zo 2 - 4 mensen kennen die ook met de motor daar zijn. Supersociaal, motorrijden.

Helaas moet ik volop werken, komend week. Maar er zullen vast wel een stuk of 2 - 3 dagdelen zijn waar ik er nog tussenuit kan knijpen.

VHS1975 schreef:

ps: ja, ik kan ook niet relax rijden op de motor. je bent continu aan het denken "wat als die auto niet remt" of "ziet hij mij?" " kan ik uitwijken als hij mij niet ziet?" etc.

Ik heb al gehad dat ik 2 auto's wilde inhalen. Ik zat al naast de eerste (de achterste) toen die dus ook de voorste wilde inhalen. Ze keek niet en komt ook naar links terwijl ik naast haar zat. Zonder richting aan te geven. Ik tik dus met mijn handschoen tegen haar zijraam (met die stalen knokkels tikt dat lekker door) en ze schrikt zo dat ze haar iPhone laat vallen. k*twijf.

Je bent inderdaad vaak aan het denken.

Och, da's niet best, dat de auto op handbereik van je verwijderd was. Vrouwen, he Toch heb ik dat ik de auto's liever inhaal dan dat ze mij inhalen.

Misschien zal het wel relaxed weer zijn in België, kan je nog altijd richting Luxemburg (mooie motorwegen).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.