- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Bij ons in de buurt was hij ook ingeslagen.
Wijchen, 23 augustus 2011 - Bij een woning aan de Homberg is brand ontstaan, vermoedelijk door blikseminslag in de schoorsteenpijp. Een deel van het dak is door brand beschadigd. De brandweer was snel ter plaatse en heeft de kachel uit de woning verwijderd. Door de brand liepen ook de buren rookschade op. De bewoners waren, op het moment van het uitbreken van de brand, niet aanwezig.
Misschien toch maar eens een keer de stekkers eruit halen nu het zo dichtbij komt (vorig jaar was hij nog veel dichterbij ingeslagen) want alle multimedia apparaten die maar aankunnen in huis staan ook altijd aan 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Heb in principe ook altijd alles gewoon aanstaan
, durf alleen nooit de douche in..
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Hoe laat was dat? Echt wel een ruige wolk
Gisteravond, want in de ochtend was het een grijze donkere massa.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Heb in principe ook altijd alles gewoon aanstaan
, durf alleen nooit de douche in..
Dat laatste is toch al iets, want is ook gevaarlijk.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Bah wat is het weer vies benauwd vandaag. Ben dat warme weer echt helemaal zat, terwijl het deze zomer nog best meeviel. Geef mij de herfst of winter maar 
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
. prachtig.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
. prachtig.
Ongelooflijk he, net of er een bom is ontploft.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Hier in de straat is gisterenavond de elektriciteit uitgevallen door de bliksem. Was net hier (in dit topic) aan het typen dat een heftig onweer aan de gang was.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Bah wat is het weer vies benauwd vandaag. Ben dat warme weer echt helemaal zat, terwijl het deze zomer nog best meeviel. Geef mij de herfst of winter maar
Ik heb het liefst herfst of lente. Het enige wat dan te klagen valt is dat het af en toe wat meer regent, maar de temperatuur is meestal echt fijn.
Ik hou helemaal niet van hitte en heb dan ook liever kou. Tegen de kou kan je ook dingen doen (warmere jas, das, muts, deken, etc). Tegen de warmte kan je alleen 100 keer per dag douchen en dan heb je het nog warm en plak je nog helemaal.
Slam_Duck
-
- 115 berichten
- 113 stemmen
Ik heb het liefst herfst of lente. Het enige wat dan te klagen valt is dat het af en toe wat meer regent, maar de temperatuur is meestal echt fijn.
Ik hou helemaal niet van hitte en heb dan ook liever kou. Tegen de kou kan je ook dingen doen (warmere jas, das, muts, deken, etc). Tegen de warmte kan je alleen 100 keer per dag douchen en dan heb je het nog warm en plak je nog helemaal.
Maar het kan ook gwn genieten zijn om gezellig op een bankje in het zonnetje te zitten 
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Nope, mag niet in de zon namelijk. Als de zon schijnt heeft Melanie een pet op en een zonnebril op. Ik krijg super snel zonnesteken en ook met mijn migraine doet zonlicht niet echt veel goeds. Zelfs als in de winter de zon schijnt moet ik een zonnebril op. Ziet er raar uit, maar scheelt tegen hoofdpijn.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Terrasje onder een parasol dan 
Ben het kleffe weer ook zat. 's Nachts echt veel te heet om te slapen, net een sauna.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Daar kan ik mee instemmen.
En die migraine...(helaas) ook idem. 
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Terrasje onder een parasol dan 
Ben het kleffe weer ook zat. 's Nachts echt veel te heet om te slapen, net een sauna.
Daar hebben ze tegenwoordig airco's voor.
Geniale uitvindingen. Hier draait ie nu op volle toeren. Net even weggeweest en toen ik terugkwam was het 24,5 graden in de woonkamer. Beetje teveel van het goede. Airco staat nu 5 minuten aan en het is al meer dan een graad gekoeld. Héérlijk! 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Daar hebben ze tegenwoordig airco's voor.
Geniale uitvindingen. Hier draait ie nu op volle toeren. Net even weggeweest en toen ik terugkwam was het 24,5 graden in de woonkamer. Beetje teveel van het goede. Airco staat nu 5 minuten aan en het is al meer dan een graad gekoeld. Héérlijk!
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Wij hebben een losse. Die heeft gewoon zo'n slang eraan die de warme lucht naar buiten blaast en die slang moet je dus door een raam/deur naar buiten hangen. Het is niet zo effectief als een ingebouwde (die hebben mijn ouders, werkt echt véél beter), maar je kan het er zeker flink koel mee krijgen. 19 graden ofzo is hier zeker haalbaar, alleen daalt de temperatuur ongeveer 1,5 graad per uur. Als het 24 graden binnen is, duurt het dus wel eventjes voordat het lekker afgekoeld is.
Het fijne van zo'n los ding is dat wij hem echt overal gebruiken. Is het beneden te warm, dan gaat ie naar beneden. Is het boven te warm, dan gaat ie naar boven. Ideaal. Ding kostte geloof ik 250 of 300 euro en we hebben er nu al 2 zomers erg veel plezier van.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
check this out.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
donderdag 25 augustus 2011, 16:47 uur, door Onweer Online
Vanavond kan er in het oostelijk en westelijk deel van het land nog een enkele bui voorkomen die mogelijk gepaard kan gaan met wat onweer, elders wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 18 graden in het noorden tot zo'n 21 graden in het zuiden van het land. Vannacht kunnen we te maken krijgen met enkele wolkenvelden, maar over het algemeen is het meest helder. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 14 a 15 graden. De wind is zwak tot matig 2-3 Bft en komt vanuit het zuidoosten.
Morgen wordt het een complexe situatie, de modellen zijn er nog niet helemaal over uit. Als het laagje westelijk berekend wordt, dan krijgt het hele land te maken met onweer, veel neerslag en windstoten. Momenteel wordt door diverse modellen het laagje wat oostelijker berekend. Dit zorgt ervoor dat het oostelijk deel van het land te maken gaat krijgen met zware regen en onweersbuien die gepaard kunnen gaan met veel neerslag, hagel en windstoten. Dit is een situatie die we echt niet moeten gaan onderschatten en hou daarom ook goed de berichtgeving in de gaten. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 26 a 27 graden in het oosten tot zo'n 20 a 22 graden in het westen van het land.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2542 stemmen
Vandaag heerlijk weer. Niet te warm en al helemaal niet koud. Geen regen, maar wel teken van wolken.
Temperatuur was vandaag tussen de 20 - 24, met een 'breeze' om het even fris te houden. Mooi dat ik buiten moest werken.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Hier heeft het anders flink geregend tegen de avond en was het ook erg benauwd.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Zojuist was het hier weer kort, maar (zeer) krachtig "feest".
Enorme stortregen, met rukwinden en onweer.
De straten staan vol plassen water.
Zo'n buien herinner ik mij van Florida, daar was het iedere middag raak toen ik er was, kort maar heel hevig.
Edit:
het begint weer 
ibendb
-
- 5043 berichten
- 3240 stemmen
Vannacht hevige onweersbuien over ons dak gekregen. De donderslagen waren af en toe zeer luid en de bliksem was dicht bij. Nu heeft het al de hele middag niet meer geregend, maar er zal vanavond wel een stortbui langskomen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2542 stemmen
Vanochtend heeft het geregend + onweer, dus de wegen zijn niet helemaal droog. Nu is het wat minder, maar het is nog bewolkt en met wat wind. Voor de rest is het zicht best helder, want zo nu en dan komt de zon eventjes tevoorschijn.
Vanavond werken, dus hopelijk blijft het nog even droog (zou me niets verbazen als het keihard gaat regenen).
TheShadowking
-
- 403 berichten
- 0 stemmen
Dan maar filmpje kijken vanavond heh 
ibendb
-
- 5043 berichten
- 3240 stemmen
Inderdaad!
De wolken zien er dreigend zwart uit en er is een felle wind opgekomen. Ik zie het niet zitten om vanavond met de hond te gaan wandelen in zo'n weer. Ach, ja, ik word toch maar nat dan.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Vooral Noord Limburg schijnt vanmiddag de volle laag gekregen te hebben, bomen ontworteld en daardoor diverse wegen afgesloten(tot morgen zelfs)
Het zwaarste onweer is volgens de weerman wel het land uit nu, dat is toch al iets positiefs.
De drukkende warmte ook...dat is twee. 
ibendb
-
- 5043 berichten
- 3240 stemmen
Welke richting gaat de storm? Hopelijk niet naar ons landje. 
ibendb
-
- 5043 berichten
- 3240 stemmen
Het regent hier maar door. En het regent veel.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
En nee dit is gewoon Nederland, Terschelling wel te verstaan.