• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.956 films
  • 12.265 series
  • 34.067 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.636 stemmen

Weertopic

zoeken in:

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Pfff, warm en benauwd met regen dus. Dat vind ik zowat het ergste weer wat er bestaat: Nat en klam.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

zaterdag 20 augustus 2011, 9:42 uur, door Jan van Ooijen

Vandaag is de zon goed aanwezig, in het noordwestelijk deel van het land kunnen er enkele stapelwolken voor gaan komen. De temperaturen voor vandaag liggen ongeveer rond de 22 graden in het noorden tot zo'n 24 a 25 graden in het uiterste zuiden van het land. De wind is matig 3 Bft en komt vanuit het zuidwesten. Vanavond neemt de bewolking in het noordelijk deel van het land wat toe, in het noodwesten kan er mogelijk wat neerslag gaan vallen. In het midden en in het zuiden van het land is het overwegend helder. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 17 graden in het noorden tot zo'n 19 graden in het zuidelijk deel van het land. Vannacht wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af, in tweede deel van de nacht neemt de bewolking vanuit het zuidwesten uit toe, gevolgd door ennkele buitjes. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 13 a 14 graden.

Morgen begint de dag aardig, zon en stapelwolken wisselen elkaar af, maar in de loop van de ochtend cq begin van de middag neemt de kans op forse regen en onweersbuien toe. De onweersbuien zullen voornamelijk in het midden en in het zuiden actief zijn. Daarbij kan er lokaal zeer veel neerslag gaan vallen. Ook hagel, windstoten en hoge bliksemactiviteit valt niet uit te sluiten. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 23 graden in het noorden tot zo'n 27 graden in het uiterste zuiden van het land

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Dacht er net vanaf te zijn, heb ik wéér last van mijn hooikoorts. Paar weken helemaal geen last van gehad en nu ineens weer wel. Raar weer.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

zondag 21 augustus 2011, 8:52 uur, door Onweer Online

Vandaag begint de dag nog redelijk, zon en stapelwolken wisselen elkaar af, maar in het oostelijk en zuidoostelijk deel van het land komen er onweersbuien voor. Vanmiddag neemt de kans op pittige regen en onweersbuien toe. De onweersbuien zullen voornamelijk in het oosten, midden en het zuiden actief zijn. Daarbij kan er lokaal zeer veel neerslag gaan vallen. Ook hagel, windstoten en hoge bliksemactiviteit valt niet uit te sluiten. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 23 graden in het noorden tot zo'n 27 graden in het uiterste zuiden van het land. De wind is matig 3 Bft en komt vanuit het zuiden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Beeld van 50 minuten geleden:

(afbeelding)

En ik begin het stilaan in de verte te horen.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Hier is het een kwartiertje geleden ook begonnen met regenen. Nu is het zelfs (alwéér) aan het onweren.

edit: inmiddels drie kwartier later is het nog aan het onweren. Flinke knallen meteen na elkaar. Het huis trilde ervan en ik zat zowat onder de tafel. Blegh.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Eerste flits en rommel zijn hier al weer, net als de flinke regen.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Vannacht weer stevig onweer, wind en stortregen gehad hier, af- en aan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Hier ook wat regen. Het is nu ook gestopt, maar het zal wel weer opnieuw beginnen en stoppen.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

dinsdag 23 augustus 2011, 8:36 uur, door onweer online

Vandaag krijgen we te maken met talrijke onweersbuien, de onweersbuien kunnen gepaard gaan met hagel, windstoten, en lokaal veel neerslag in korte tijd. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 23 graden in het noorden tot zo'n 27 graden in het zuidelijk deel van het land. De wind is matig 3 Bft en komt vanuit het oosten, later toenemend naar 4-5 Bft. Vanavond blijven de buien overheersen, lokaal kunnen de buien zwaar uitpakken. Bij de buien is er ook hagel, windstoten en lokaal veel neerslag mogelijk. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 19 graden in het noorden tot zo'n 22 graden in het zuidelijk deel van het land. Vannacht lijkt het rustiger te gaan verlopen, lokaal kunnen er nog buien voor gaan moen, maar over het algemeen is het wisselend bewolkt. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 16 a 17 graden.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Gelukkig hoef ik er niet perse door, blijf lekker binnen heel de dag

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Hier heb ik aan 2 kanten geflits.

Slam_Duck

• 115 berichten
  • 113 stemmen

Hier was het een twee uurtjes geleden net zoals donderdag. Nacht, onweer, hagelbollen...

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Minotaures schreef:

Hier ook wat regen. Het is nu ook gestopt, maar het zal wel weer opnieuw beginnen en stoppen.

Vooral dat laatste valt zeer te hopen

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Het wordt weer wat rustiger.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

't is hier nu weer bezig hoor, voor de 3e keer vandaag. Wel fijn dat het flink afgekoeld is hier. Alle deuren en ramen open gezet (behalve de voordeur dan ) en lekker frisse lucht in huis. Héérlijk!

MNV2

• 6932 berichten
  • 1901 stemmen

Een 'hagelsteen' of hoe je het ook noemt dat vorige week donderdag tijdens de windhoos op Pukkelpop viel.

(afbeelding)

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Dat is een flinke hagel steen.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Deze is in Tilburg gezien.

(afbeelding)

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Dan had ik hem toch eigenlijk moeten zien. Heb bijna heel de dag binnen gezeten, dus heb sowieso niet veel gezien.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1717 stemmen

Hoe laat was dat? Echt wel een ruige wolk

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Videozone - deredactie.be

Vanochtend ook een aantal onweersbuitjes. Bovenstaande video heeft iemand overdag gemaakt.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Hoor net van mijn vriend dat bij twee collega's van hem de bliksem is ingeslagen vanochtend. Allebei hier in het dorp, dus het was ook niet vreemd dat ik super grote knallen hoorde. Bij één collega is het in huis ingeslagen en bij de andere in zijn schuur. Lijkt me toch wel eng hoor. Zijn trouwens nu in totaal al 8 inslagen geweest bij mensen thuis deze week, hier in het dorp. Hoop dat het nu maar eens een keertje stopt met onweren.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Vandaag flink wat regen, met wat onweer. Ik moest s'ochtends alleen naar m'n werk rijden, maar daar heb ik niet al te veel last van gehad. Terugreis was droog.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

@melvddonk:

Dat is wel extreem zeg.

Zijn er ook zoveel meldingen van blikseminslagen in andere dorpen in jullie omgeving?

Toch merkwaardig.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Weet ik eigenlijk niet. Kunnen ook best meer dan 8 inslagen zijn geweest, want het zijn er 8 waarvan ik het weet. 2 bij collega's van mijn vriend. Eentje bij de tante van mijn vriend in de straat, eentje bij mijn ouders in de straat (dat was vorige week al zo), eentje hier in de wijk (wel een stuk van mijn huis af hoor ), 2 in het centrum van het dorp en nog eentje bij een vriend van mijn vriend in de straat. Verder weet ik het niet.

Zal zometeen wel eens even googlen of ik er meer kan vinden in omliggende dorpen.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Dit is bij mij in de wijk, vandaar ook dat gisteren hier het huis trilde. Dit is het enige wat ik kan vinden over blikseminslagen in mijn dorp. Beetje raar, want heb toch veel meer gehoord van mensen (en ook brandweer zien staan bij mijn ouders in de straat. Zondag was dat geloof ik) Maar goed, niet eentje hier in de wijk, maar 2 dus (ik dacht eentje):

'Twee woningen aan de Prinses Beatrixstraat in Oisterwijk raakten onbewoonbaar doordat de bliksem insloeg in de schoorsteen. Dat gebeurde even voor halfvier. De meterkast is volledig van de muur geslagen. De schade aan de woningen is aanzienlijk. De wijk Westeind kwam bovendien zonder stroom te zitten. Ook internetten, tv kijken en bellen was niet mogelijk'

Mijn deel van de wijk kwam gelukkig niet zonder stroom te zitten, maar hoorde van onze achterburen dat ze wel zonder stroom hebben gezeten. Bron is trouwens omroep brabant: Bad Request - omroepbrabant.nl

edit: ben er trouwens vrij zeker van dat 'even voor half 4' om 2 uur vannacht was. Toen ik hier ook dat bericht postte dat ik bijna onder de tafel zat

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Oisterwijk?

Daar woont een goede vriend van mij ook (in de Hoogstraat)

Ik zal eens vragen of er bij hem in de buurt ook wat geweest is.

Maar verder hoop ik ook dat het afgelopen mag zijn met die inslagen.

Hey, zit jij aan de PC terwijl het bliksemt?

Bij mij gaat die echt uit (en de TV ook) tijdens onweer.

Edit:

Van mijn Oisterwijkse vriend kreeg ik hetzelfde verhaal te horen. ook enorme knallen door blikseminslagen.

Hij stuurde nog een persbericht met foto van een vernielde schoorsteen mee.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Aha. De Hoogstraat is dicht bij het centrum, dus misschien dat hij inderdaad ook wat over gehoord heeft. Die inslagen van die collega's van mijn vriend kom ik net achter dat er eentje in Haaren was en eentje in Oisterwijk (die schuur was in Oisterwijk). Haaren ligt tegen Oisterwijk aan, dus ook dicht in de buurt.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Brix schreef:

Oisterwijk?

Daar woont een goede vriend van mij ook (in de Hoogstraat)

Ik zal eens vragen of er bij hem in de buurt ook wat geweest is.

Maar verder hoop ik ook dat het afgelopen mag zijn met die inslagen.

Hey, zit jij aan de PC terwijl het bliksemt?

Bij mij gaat die echt uit (en de TV ook) tijdens onweer.

Laptop en trek zodra het echt begint de snoer eruit. televisie gaat hier ook uit en een PC hebben we niet, alleen een laptop dus. Als mijn stroom op is op mijn laptop en het bliksemt nog steeds, dan pak ik altijd die van mijn vriend, ook zonder dat ie aan de stroom zit.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.