- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2541 stemmen
Lang leve de zomer, eh... Slechtse zomer ooit, dit. Vreselijk.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Wij klagen wel eens over slecht weer, het kan altijd nog erger.
Het is de supertyphoon Muifa van categorie 4 met windsnelheden tot 233 km per uur en waarbij windstoten voorkomen tot 273 km/uur
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2541 stemmen
Komend week is het ook alleen maar regen en zon. Hoedanook, het is een slechte combinatie.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Zolang het met Lowlands maar goed weer is.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Morgen neemt Boven land de onstabiliteit flink toe en daarmee de buienkans. Zwaarste buien lijken voor het zuidoosten en oosten weggelegd met daar ook de grootste kans op onweer. INDECS komt met waardes van 70-80%. Wat daarbij opvalt is dat de kans op 100 ontladingen/5min ook behoorlijk toeneemt en op 40-50% komt voor het zuidoosten van het land. Daar worden ook de hoogste CAPE-waardes verwacht (1000-1500J/Kg). Verder is er ook duidelijke windschering aanwezig. De kans op georganiseerde buien is dan ook vrij groot, waarbij er kans is op vorming van supercells.
Morgen Tx van 20 graden in het noordwesten tot 26 in het oosten van het land.
Bron: KNMI Guidance
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik kijk altijd alleen maar naar het percentage op regen. Morgen geloof ik 60% en daarna 20 en 15%. Prima fietsweer en vandaag was het helemaal perfect. Ik was dan ook niet de enige.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
donderdag 18 augustus 2011, 9:26 uur, door Onweer Online
Vandaag begint de dag op de meeste plaatsen aardig, lokaal kan er eerst wat lichte neerslag gaan vallen. Over het algemeen wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Aan het eind van de middag neemt de kans op pittige regen en onweersbuien toe. De buien kunnen gepaard gaan met windstoten, hagel, lokaal veel neerslag en bevatten ook een hoge bliksem activiteit. De meeste kans op die buien is toch wel weggelegd voor de oostelijke provincies, maar het midden van het land sluit ik nog niet uit. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 22 graden op de Wadden tot zo'n 24 a 25 graden in het zuiden van het land. Vanavond blijven de buien aanhouden, zoals hierboven bescheven is. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 17 graden op de Wadden tot zo'n 21 graden in het zuiden van het land. Vannacht krijgen we van tijd tot tijd te maken met regen. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 13 tot 15 graden.
Morgen kan er in het noordelijk deel van het land een enkele bui voor gaan komen, in het midden en in het zuiden van het land wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 19 tot 21 graden.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Als ik meteovista mag geloven krijg ik binnen een half uur een plensbui op m'n dak. Het ziet er ook al een hele dag somber uit ...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Blijf toch flink onweren hier, al meer dan een uur gaat het goed te keer buiten. Flinke regenbuien ook. Best mooi, die paarse flitsen.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Dit is dan weer een mindere kant van slecht weer.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Hier spookt het ook flink.
Vanaf 18:40 uur enorme hoosbuien en hevige windstoten, zo'n drie kwartier aan een stuk.
Daarna even rustig, maar nu rommelt het weer flink.
Ik denk dat de stekkers er hier zo meteen weer even uit gaan tot het onweer weg is.
Ik kijk wel al uit naar zaterdag, naar het schijnt, volgens weerbericht zojuist, prachtig zomerweer.
Mooi om weer eens naar openluchtmuseum Bokrijk te gaan, want dat plan viel vorige week in 't water.
Leuk om mijn vroegere tijdelijke "woonplaats" nog eens terug te zien (zo'n 6 jaar achter elkaar iedere zomer een week of 6 á 7 gewerkt, met het circus)
Helaas maar één dag echt mooi weer, want zondag wordt het dan weer drukkend warm, en komt het onweer er weer aanzetten.
Rare zomer dit jaar 
Voor wat betreft die ingestorte tent op het popfestival in Hasselt...tja, tenten en noodweer gaan niet goed samen.
Daar heb ik mijn portie vroeger wel van gehad.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Zondag inderdaad tegen de 30 graden aan. We wilden eigenlijk weer gaan zwemmen, maar of ik dat trek met die temperatuur/benauwdheid..
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Bij mijn ouders in de straat is net de bliksem ingeslagen in een woonhuis. Brand, brandweer, chaos en paniek in de straat. Mijn vader was toen het gebeurde net met zijn hond aan het wandelen. Die hond schrok er zo van, dat hij zich losgetrokken had en regelrecht naar huis gerend is. Daar zat ie voor de poort te wachten.
Hier (dorpje verderop) heb ik niet zoveel van de onweer gemerkt eigenlijk.
Slam_Duck
-
- 115 berichten
- 113 stemmen
Huis dat we aan het verbouwen zijn ingestort. 
En op pukkelpop ziet het er ook verschrikkelijk uit: Drie doden door noodweer op Pukkelpop | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Huis dat we aan het verbouwen zijn ingestort. 
En op pukkelpop ziet het er ook verschrikkelijk uit: Drie doden door noodweer op Pukkelpop | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Wat erg voor je dat het huis is ingestort.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Ja, dat is inderdaad heel erg. Ook dat op Pukkelpop is verschrikkelijk. Ziet er eng uit.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Ja, dat is inderdaad heel erg. Ook dat op Pukkelpop is verschrikkelijk. Ziet er eng uit.
Het is allemaal verschrikkelijk, ook dat bij jou.
Onweer ect is mooi maar keerzijde is niet leuk.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Zondag inderdaad tegen de 30 graden aan. We wilden eigenlijk weer gaan zwemmen, maar of ik dat trek met die temperatuur/benauwdheid..
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2541 stemmen
Sinds vandaag terug van Normandië en daar was het gewoon heerlijk weer. Zeker 20 - 25 per dag met veel zon en frisse wind.
Terug in NL werd ik gelukkig vanaf België al verwelkomt met een flinke regenbui. Zo te zien zal het best prima weer worden (tropisch warm gelezen), maar kans op regen en zelfs onweersbuien zit er nog goed in...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ja, maar ik ben dan weer zo eigenwijs dat ik tegen beter weten in 'bruin wil worden' en dan lig ik weer veel langer in de zon dan zou moeten. Eigenwijs. (Vrouwen..)
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Als ik meteovista mag geloven krijg ik binnen een half uur een plensbui op m'n dak. Het ziet er ook al een hele dag somber uit ...
Mijn internet eindelijk terug. Het was uitgevallen met het onweer, en is nu blijkbaar terug.
En het regende hier fameus. 50l!
Er lagen ook brokstukken in de straat, door de dakgoot van het gebouw hier naast (die naar beneden gekomen is).
En de kelder van een gebouw 50m verder is onder gelopen.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Haha, hier ook aardig wat wateroverlast. Heb rond 22.00 samen met mijn buurvrouw nog staan dweilen. Toch paar cm hoog.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Vannacht blijft het rustig.
Hopelijk is het morgenochtend ook nog droog.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Hier is het anders nu weer flink aan de gang. Net een flits gezien en echt meteen daarna een mega harde knal gehoord (de donder neem ik aan). Klonk totaal niet als donder en mijn oren doen er bijna pijn van, terwijl ik gewoon binnen ziet. Niets hier te zien in de straat, maar alle buren stonden meteen buiten, zo hard dat het ging. Volgens mij dacht iedereen dat het bij zijn eigen huis/huis van de buren insloeg. Blegh. Stom onweer.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Om aan te geven hoe snel je met een bui verrast kan worden dus ook de mensen op het Pukkelpop festival.
zie dit filmpje binnen 2 minuten is er een enorme bui.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2541 stemmen
Hier is het echt heerlijk. Zeker 25 - 28 graden.
Van dit weer ga ik echt genieten, zo naar buiten.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Inderdaad helemaal opgeklaard tijdens mijn middagdutje. Om 13u30 was het nog redelijk somber.
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Aankomende dagen wordt het weer warmer,
Maar de lucht is ook onstabiel en onweerachtig.
Ik kan het allemaal goed volgen omdat ik thuis zit met een Spit in mijn onderrug.