• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.890 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.652 stemmen

Weertopic

zoeken in:

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Hier weer volop flitsen in de verte maar komt ook wel langzaam dichterbij.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Nou, ben erg benieuwd naar de weg naar werk, hoe die er morgen er uit zal zien. Vast veel rotzooi en takken...

Tot en met vrijdag schijnt het knudde te zijn. Regen en vrij sterke wind. Maar voor het weekend valt het allemaal mee, al zal de temperatuur niet erg hoog zijn.

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

Ik ben net thuis, en idd de wegen waren alweer bezaait met takken en rotzooi.

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

Hier is het heel de avond vrij rustig geweest, behalve de wind dan, die is krachtig.

Het horretje in mijn keukenraampje is in ieder geval ribbedebie.

Gewoon naar buiten gevlogen.

Nu hoor ik wel weer onweer dichterbij komen.

Zogauw het echt begint gaan hier alle stekkers en antennes eruit.

Geen zin om risico van beschadigde apparatuur te lopen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Hier viel het ook allemaal wel mee. Flinke slagwinden, regen en wat onweer. Ik heb wel prachtig zicht op de lucht en de bliksem die in de verte wel flink bezig is.

Maar goed, de nacht is nog niet voorbij.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

In Utrecht was het echt een storm in een glas water. Het tweede front vannacht zou nog wat kunnen opleveren, maar dat zie ik ook somber in.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Jahoor, het is weer zover. Ronde 2. Zeker een hardere dan die van half 8.

Slapen kan je hier niet en als je bang bent voor onweer heb je ook geen geluk. Maar mooi dat ik helemaal boven op zolder slaap, lekker al dat getik horen...

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

In Utrecht was het weer droeftoeterij van de bovenste plank. Geen donder te beleven, pun intended.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

riesma schreef:

In Utrecht was het weer droeftoeterij van de bovenste plank. Geen donder te beleven, pun intended.

Hier heeft het tot dik 01.00 geonweerd.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Plaatselijk veel overlast door onweer

RIJSWIJK - Zwaar onweer heeft dinsdagavond plaatselijk tot overlast geleid. Het KNMI gaf tijdelijk een waarschuwing uit voor extreem weer in grote delen van het land. Die waarschuwing werd rond een uur in de nacht van dinsdag op woensdag ingetrokken.

NOODWEER A2

Het extreem warme weer van maandag en dinsdag werd, zoals voorspeld door de weerdienst, afgestraft met forse onweersbuien. Die gingen gepaard met hagel, windstoten tot 80 kilometer per uur en honderden bliksemontladingen per vijf minuten.

Nadat op dinsdagochtend onweer al voor enige overlast had gezorgd in Zeeland en Zuid-Holland, trok rond zeven uur een nieuwe, zwaardere strook met buien via het zuidwesten het land binnen. In de uren daarna bleek dat de stevige buien op verschillende plaatsen tot overlast leidden.

Zo was het zuiden van het land niet meer te bereiken per trein. Een boom blokkeerde het spoor tussen Vught en Boxtel, op andere plaatsen reden er geen treinen door blikseminslagen of was de bovenleiding kapot. Vught en Boxtel lijken het zwaarst getroffen. In Vught kreeg de brandweer in korte tijd 1800 meldingen van omgevallen bomen, kapotte gasleidingen, blikseminslagen en ondergelopen straten.

Ook rond de Veluwe waren er problemen. In Apeldoorn stonden drie woningen in brand door een blikseminslag. Twee woningen aan de Gaaiweg zijn onbewoonbaar geraakt. Ook in de dorpen Putten en Ermelo zorgde bliksem voor brand.

Omdat het slechte weer ruim van te voren was aangekondigd, konden de NS maatregelen nemen. Zo reden de treinen vanaf twaalf uur dinsdagmiddag in een aangepaste dienstregeling. Ook konden snel bussen worden ingezet om de gestrande reizigers in Noord-Brabant weg te halen. Omdat het opruimwerk op het spoor in het zuiden van Nederland door het slechte weer lang in beslag nam, moeten reizigers volgens ProRail woensdagochtend nog rekening houden met vertragingen.

In de nacht van dinsdag op woensdag verliet het zware weer het land.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Weersverwachting voor vandaag en volgende nacht (België)

Vandaag zijn er de eerste uren nog regenbuien in het oosten van het land. Ook elders in het land is het nog meestal zwaarbewolkt met hier en daar nog wat regen of een buitje. In de loop van de dag komen er geleidelijk opklaringen vanaf de kust. In de Ardennen blijft het meestal zwaarbewolkt maar ook daar blijft het overwegend droog. Het is gevoelig frisser vandaag met maxima van 16 tot 18 graden in de Ardennen en de kuststreek en van 19 tot 22 graden elders. Er waait en matige en aan de kust eerst soms nog vrij krachtige noordwestenwind.

De komende nacht is het droog met soms brede opklaringen. Het koelt af naar minima rond 6 graden in de Ardennen, 8 tot 11 graden in het binnenland en rond 13 graden aan de kust. De wind wordt zwak, aan zee soms nog matig, overwegend uit noordelijke tot noordwestelijke richtingen. (bron: kmi.be)

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

riesma schreef:

Geen donder te beleven, pun intended.

Hier in Hilversum heeft vanaf een uur of 8 tot ik ging slapen (2 uur ofzo) geonweerd.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Nog steeds niet echt iets gemerkt hier in Maastricht, paar flitsen alleen. Of ik was zelf zo ver heen dat ik 't niet meegekregen heb.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Hier in Hilversum heeft vanaf een uur of 8 tot ik ging slapen (2 uur ofzo) geonweerd.
Ik hoorde van mensen dat het in Maartensdijk (8km van Utrecht) ook flink losging, maar Utrecht zelf was ganz nichts. Zoals gewoonlijk, trok het om Utrecht heen. Was op buienradar ook goed te zien. Wel jammer, we stonden al met de popcorn voor het raam.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

riesma schreef:

(quote)
Ik hoorde van mensen dat het in Maartensdijk (8km van Utrecht) ook flink losging, maar Utrecht zelf was ganz nichts. Zoals gewoonlijk, trok het om Utrecht heen. Was op buienradar ook goed te zien. Wel jammer, we stonden al met de popcorn voor het raam.

Het ging hier inderdaad ook wel lekker, al had ik het wel extremer verwacht (en gehoopt) uiteindelijk viel het wel mee, maar ik heb er in ieder geval nog wel van kunnen genieten

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Het was geen noodweer te noemen he..Fuck dat KNMI!

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Daar denken ze in Vught en omstreken toch anders over hoor

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Klopt. Schijnt hier in de buurt echt heel erg te zijn. Ik heb er persoonlijk ook weinig van gemerkt (wel veel onweer en het hield erg lang aan, veel sirenes gehoord, veel regen gevallen, etc), maar hier in mijn wijk geen schade ofzo. Maar aan de rand van ons dorp wel en ik woon inderdaad vlakbij Vught.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

oooh nee dit ken nooit goed wezuh!!. hahahaha Leuk zicht, maar het commentaar is vooral de moeite waard.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Hahahahaha. 'òòòh, òòòh, òòòh'

Dat accent ook!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Je treft het lekker daar als je nog een stukje moet lopen of moet fietsen, zo na je werk.

Het stelde hier niet veel voor. Een flinke regenbui en bliksem en redelijke geluiden van donder, maar vandaag ziet het er gewoon schoon uit, geen grote takken, omgevallen bomen of wat dan ook.

Voordat ik ging slapen ging ik wel even m'n balkon op, want het was voor het eerst vanwege het weer te zien dat het hele straat pik en pikdonker was zonder straatverlichting. Aardig creepy uitzicht.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Dat commentaar, geweldig

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Rianneke_Dan schreef:

Daar denken ze in Vught en omstreken toch anders over hoor

Ow echt? Ik heb er niks over vernomen. Hoe erg was het daar dan?

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

oooh nee dit ken nooit goed wezuh!!. hahahaha Leuk zicht, maar het commentaar is vooral de moeite waard.

hahahaha

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

rose schreef:

(quote)
Ow echt? Ik heb er niks over vernomen. Hoe erg was het daar dan?

Ik las net ergens dat er 2200 meldingen waren binnengekomen bij de brandweer daar.

edit: correctie: 1800 meldingen. http://www.brabantsdagblad.nl/regios/9010336/Vught-oogt-als-oorlogsgebied-na-storm.ece

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Brix schreef:

Hier is het heel de avond vrij rustig geweest, behalve de wind dan, die is krachtig.

Het horretje in mijn keukenraampje is in ieder geval ribbedebie.

Gewoon naar buiten gevlogen.

Nu hoor ik wel weer onweer dichterbij komen.

Zogauw het echt begint gaan hier alle stekkers en antennes eruit.

Geen zin om risico van beschadigde apparatuur te lopen.

echt? Doe je dat bij elke onweersbui??

Ik heb dat nog nooit gedaan.

Bij ons was er wel onweer en veel regen, maar echt geen noodweer.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

melvddonk schreef:

(quote)

Ik las net ergens dat er 2200 meldingen waren binnengekomen bij de brandweer daar.

edit: correctie: 1800 meldingen. http://www.brabantsdagblad.nl/regios/9010336/Vught-oogt-als-oorlogsgebied-na-storm.ece

Jeetje mina. Ik neem mijn woorden per direct terug!

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

VHS1975 schreef:

(quote)

echt? Doe je dat bij elke onweersbui??

Ja, en al zolang ik mij kan herinneren, van thuis uit meegekregen die gewoonte.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Nou zo gek is het niet... Ze zeggen dat blikseminslagen zeldzaam zijn. Ik heb er al zeker 3 meegemaakt. 1x de regelkast van de stoplichten op de kruising doen doorsmelten, 1x stoppen gesprongen geen schade en 1x mijn modem en monitor doorgebrand

Sindsdien heb ik ook net iets vaker de neiging de stekkers eruit te trekken als er een onweer boven mijn flat hangt...

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ligt er ook aan waar je woont ja. Weet wel dat op de boot van mijn ouders we het ook altijd deden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.