• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.784 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.696 acteurs
  • 199.210 gebruikers
  • 9.384.934 stemmen

Weertopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, een vliegje of miertje op je been..

Pas als zoiets erover heen loopt moet je je zorgen maken:

(afbeelding)

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook altijd een hekel aan beestjes en die zie je helaas altijd met dit soort weer. Vooral beestjes die vliegen vind ik vervelend en irritant. Horzels, hommels, bijen, wespen, muggen, van die langpootmuggen, motten, blegh. Dan heb ik zelfs nog liever spinnen!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zolang die er alleen over heen loopt vind ik het prima

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

melvddonk schreef:

Dan heb ik zelfs nog liever spinnen!

Kijk eens aan, dat komt goed uit aangezien ik er net 1 postte

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Vliegen, muggen, mieren.. ik moet ze allemaal niet. Lang leve de raamhorren, dan heb je ze tenminste niet in je huis.

Ik ben die beul die met de elektrische vliegenmepper achter een vlieg aanholt, een kwartier lang en vervolgens geïrriteerd raakt omdat het beest sneller is dan ik.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja heerlijk dat tennissen met een stroomracket en dan die vonkjes van de wespen te zien afkomen. Maar god, je moet echt nog 5 seconden doordrukken willen ze eens dood gaan.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

En stinken dat het dan doet, ongelofelijk!

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Horren zijn leuk, maar wij hebben beneden geen ramen (alleen een hele grote schuifpui), dus die staat altijd open. De hond is dwars door onze hor heen gelopen, dus zoiets werkt bij ons niet echt. haha

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja gebraden kip ruikt beter idd.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben niet van de elektrische vliegenmeppers. Doe mij maar gewoon die ouderwetse dingen waarmee je ze echt helemaal kapot moet slaan. Vandaag nog een grote bromvlieg doodgemaakt. Heel mijn raam vies, maar tenminste geen stank in mijn huis!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dubbele backhand Agassi-style heerlijk!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Begint op een insecten-topic te lijken, dames & heren. Ik wil geen party-poeper zijn, maar dit kan enigszins off-topic beschouwd worden (terwijl ik het nog over insecten had 1 pagina terug...)

Meer mensen met camera-neigingen voor morgen? Hoe ik het hier lees en van andere heb gehoord kan het erg lelijk worden morgen. Maar hier in ZH zou het pas in de avond slecht worden en de overige dagdelen nog warmer dan nu.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Het maakt me niet uit wat voor weer het de komende dagen wordt, zolang het donderdag in Den Haag maar zonnig (niet te warm) en droog is.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Is donderdag de grote dag? Als dat zo is, dan ga ik zitten duimen voor mooi weer Selma, dat hoort erbij.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Dan is de grote dag inderdaad.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

Gelukkig is het hier op m'n zolderkamer 55 graden dus het dubbele dekbed kan af!

606

• 23881 berichten
  • 12278 stemmen

dinsdag 28 juni 2011, 9:30 uur, Onweer Online

Vandaag begint de dag onschuldig met uitzondering van het westelijk deel van het land, daar komen enkele pittige onweersbuien voor. De temperaturen lopen snel op tot zomerse waardes en tegen het middaguur mogelijk tropisch in het zuiden van het land. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 30-35 graden. In de tweede helft van de middag neemt echter de kans op regen en onweersbuien toe. De buien zullen een zwaar karakter hebben en gaan gepaard met onweer, hagel, windstoten en lokaal veel neerslag. Wateroverlast is hierbij niet uitgesloten. De meeste kans op noodweer in in het gehele westelijk deel van Nederland, Utrecht, Brabant en westelijk deel van Gelderland. De wind is zwak tot matig 2-3 Bft en komt vanuit het zuiden.Vanavond blijven de zware regen en onweersbuien aanhouden die gepaard gaan met hagel en windstoten. De windstoten kunnen oplopen tot 110 kilometer per uur. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 21 graden op de Wadden tot zo'n 26 graden in het uiterste zuiden van het land. Vannacht blijven de zware buien aanhouden die gepaard gaan met onweer, hagel, windstoten en lokaal veel neerslag. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 16 a 17 graden.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Hier onweert het al. Ik zou niet zeggen flink, maar waarschijnlijk een tip van het ijsberg.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Hoorde dat het flink tekeer zou gaan later in de middag, ben benieuwd. Zal wel flink afkoelen dan, hopelijk.

606

• 23881 berichten
  • 12278 stemmen

Het echte werk komt vanmiddag pas of later.

Wat nu is geweest was niet het noodweer wat voorspelt werd.

Het noodweer komt vanuit Frankrijk en dat is een groot onweerscomplex.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

(afbeelding)

Vandaag is het over de westelijke landshelft meestal wisselend tot zwaarbewolkt met soms (fikse) buien en onweer. Over de oostelijke landshelft is het lange tijd droog met brede opklaringen maar ook hier vormen er zich in de loop van de namiddag of plaatselijk pas 's avonds onweersbuien. Lokaal verwachten we felle onweersbuien met gevaar voor veel neerslag op korte tijd, windstoten en mogelijk ook plaatselijke hagel. Over het westen schommelen de maxima tussen 25 en 30 graden. In het centrum en het oosten wordt het bijzonder warm met maxima van 30 tot 35 graden. Er waait meestal een zwakke tot matige zuidoostenwind. Over het westen is hij eerst eerder veranderlijk en later westelijk.

Volgende nacht verwachten we nog steeds perioden van regen of lokaal hevige onweersbuien. Over het westen wordt het echter wel vrij snel overwegend droog. De minima situeren zich tussen 14 en 18 graden. Aan zee waait er een matige tot vrij krachtige wind uit west ruimend naar noordwest. Elders is de wind zwak en later matig en wordt hij geleidelijk westelijk tot noordwestelijk.

606

• 23881 berichten
  • 12278 stemmen

Noodweer komt vanmiddag

De zware buien die vanmorgen vooral in Zeeland en Zuid Holland flink wat regen hebben achtergelaten zijn nog niet van het noodweer, in de media kamen al verschillende berichten dat het noodweer eerder zou zijn, maar niets is minder waar. Het echte werk komt pas vanmiddag en zal aanhouden tot in de nacht.

Na een zwoele nacht waarbij de temperatuur in een groot deel van het land niet onder de 20 graden kwam schoten deze vanmorgen alweer snel omhoog, het was al snel 25 graden en er kwamen vanuit België een aantal zware buien met veel onweer en lokaal hagel. Mensen koppelde dit al snel aan het noodweer en al gauw kwamen de media hier ook mee. Niets is minder waar, deze buien lossen nu op en vanmiddag breekt ook in het westen de zon weer goed door. Het wachten is dan op het echte werk.

Boven west Frankrijk zien we al buien ontstaan in de van oorsprong zeer vochtige en vooral hete lucht, dit gebied moeten we goed in de gaten gaan houden, dit zal het noodweer in ons land gaan veroorzaken. Volgens de eerste prognose komen die buien rond 14:00 uur aan in Zeeland en zullen langzaam noordoost waarts gaan trekken.

De buien gaan gepaard met fiks onweer (100 ontladingen per minuut), zware regenval (tot 100 mm), grote hagelstenen (tot 5 cm doorsnee) en zeer zware windstoten (tot 120 km/per uur) en er kunnen zich lokaal enkele F1 tornado's ontwikkelen (ook wel bekend als windhoos). Kortom, "Noodweer"! Het is raadzaam om de website of andere media goed in de gaten te houden voor de verdere ontwikkeling. Het verkeer kan aanzienlijke hinder gaan ondervinden, en ook het openbaar vervoer rijd sinds 12 uur een aangepaste dienstregeling in verband met het verwachte noodweer.

Bron: Meteo-info

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Hier in NH hangt al een tijdje een dreigend, onheilspellend sfeertje, maar op een klein buitje na is er nog niets voorbij gekomen. Hopelijk ontspringen we de dans, want op hagelstenen zo groot als golfballen zit ik niet te wachten.

606

• 23881 berichten
  • 12278 stemmen

Dit wordt een zware jongen'

De zware windstoten en hagel- en onweersbuien van vanmiddag komen vanuit gebieden met buien die zich boven Frankrijk, België en ons land ontwikkelen. Volgens RTL-weerman Reinier van den Berg is er serieus zwaar noodweer op komst. "Dit wordt een zware jongen."

Bron: RTL4

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kan ik zo nog even gaan fietsen in het Oosten of ben ik dan niet zeker dat ik het overleef?

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet zometeen nog even het dorp in. Hier (NB) ziet het er ook nog helemaal niet dreigend uit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

35 graden hier nu, vind dat wel wat hebben. De dames lopen er weer heerlijk bij!

606

• 23881 berichten
  • 12278 stemmen

melvddonk schreef:

Ik moet zometeen nog even het dorp in. Hier (NB) ziet het er ook nog helemaal niet dreigend uit.

Dat zegt niks die buien kunnen ook spontaan ontstaan.

Maar de echte buien vormen zich al in Frankrijk.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Haha. Vind het ook jammer dat het geen weekend is. Dit is perfect weer om op een terrasje te gaan zitten, maar in je eentje is dat niet zo gezellig. Ik vind het altijd erg leuk om met dit weer mensen te kijken, sommige lopen er echt heel raar bij.

606

• 23881 berichten
  • 12278 stemmen

melvddonk schreef:

Haha. Vind het ook jammer dat het geen weekend is. Dit is perfect weer om op een terrasje te gaan zitten, maar in je eentje is dat niet zo gezellig. Ik vind het altijd erg leuk om met dit weer mensen te kijken, sommige lopen er echt heel raar bij.

Wat denk je pff als je nou naar buiten gaat weet je niet waar je het zoeken moet.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.