- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Na From Here We Go To Sublime & Yesterday and Today van The Field ontdekt te hebben, moest ik natuurlijk wel achter hun LP The Sound of Light aangaan en wauw!!!!!
De opbouw en de climax van Day vanaf 3.53
Het is maar 1 iemand hè (Axel Willner). Zijn ambientplaten onder de naam 'Cordouan' zijn ook heel mooi.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Klopt, ja!
Dank je, voor het noemen van de naam Cordouan, nog nooit van gehoord. Morgen gelijk zijn ambientplaten downloaden. De muziek van The Field werkt namelijk tamelijk verslavend. 
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Na From Here We Go To Sublime & Yesterday and Today van The Field ontdekt te hebben, moest ik natuurlijk wel achter hun LP The Sound of Light aangaan en wauw!!!!!
De opbouw en de climax van Day vanaf 3.53 
(embed)
Aah, kijk aan, ze zijn er nog in dit topic; de mensen met smaak. 
Goede muziek, dit kende ik nog niet.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12868 stemmen
Best aardig ja. Wel blij dat ze de melige trance wat hebben laten varen en meer de progressive trance van 1994-1995 zijn gaan opzoeken.
Rascal
-
- 537 berichten
- 792 stemmen
From Here We Go Sublime, vond ik alleen Over the Ice, en Bad Things End;) (in zijn subtiliteit) eruit schieten). Ook wel relaxt, hun remix van Cymbal Rush van Thom Yorke.
Maar 'The Day' klinkt lekker genoeg om f te loaden. 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
En ouwe Chuck Berry ("The man you don't want to meet " volgens ex- Rolling Stone Bill Wyman!)zit zijn dollars weer te tellen 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Heerlijke uitvoering van Naast Jou. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Deze band hier gister live gezien! Ge-wel-dig!!! 
sinterklaas
-
- 11819 berichten
- 3319 stemmen
@Niels: Was dat rechtstreeks opgenomen uit Rotterdam?
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
@Niels: Was dat rechtstreeks opgenomen uit Rotterdam?
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Pfff. Net voor het eerst sinds tijden weer op stap geweest en ik heb me ontzettend gestoord aan de muziek. Erg eentonig, alleen maar house en nergens hadden ze ergens gewoon lekkere muziek om op te dansen. House kan ik wel op dansen, maar op een gegeven moment wordt het gewoon enorm eentonig en heb ik het gehad. Het enige alternatief dat we hadden was Nederlandstalige radio Hollandia muziek. Blegh.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Daarom zuipen mensen zich klem of nemen een pilletje denk ik, dan horen ze het op een gegeven moment niet eens meer. Dat of het gezeik van hun saaie vriendengroep of partner.
Maaru, waarom uitgaan? Een kluizenaarsbestaan met veel filmpjes is toch stukken leuker? 
OT: Bizar mooie nummers van twee schandalig ondergewaardeerde bands dit,
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Paar toffe nummertjes die zo nu en dan op PulsRadio voorbij komen 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
In tegenstelling tot de titel vind ik dit eerder 'hot'.
Schitterende gebruikmaking van dynamiek ook (helaas iets dat de meeste muzikanten tegenwoordig niet in hun woordenboek hebben staan)
sinterklaas
-
- 11819 berichten
- 3319 stemmen
Pfff. Net voor het eerst sinds tijden weer op stap geweest en ik heb me ontzettend gestoord aan de muziek. Erg eentonig, alleen maar house en nergens hadden ze ergens gewoon lekkere muziek om op te dansen. House kan ik wel op dansen, maar op een gegeven moment wordt het gewoon enorm eentonig en heb ik het gehad. Het enige alternatief dat we hadden was Nederlandstalige radio Hollandia muziek. Blegh.
Pfff same here. Met die irritante gladde loops, zoals die walgelijke irritante kutnummers Papa di Americano of Black Eyed Peas, met altijd van die kwijl-zang.
Geef maar gewoon Underworld, Leftfield, Fluke, Junkie XL, Prodigy, Faithless ofzo als dansmuziek. Maar nee, dat is inene weer oud en klinkt voor geen meter.
En inderdaad, die Hollandia muziek is ook alleen maar leuk als je stom en stom dronken bent. Maar het volk dat daar meestal naartoe gaat is niet leuk.
Anders kom je een keer mee naar een concert waar ik en Niels (niethie) liefhebber van zijn.
Miss ook wel wat voor een eventuele MoMe-uitje. (met name leden die in een saai gemeenschap leven met alleen maar non-muziek zoals we hier nu beschrijven
)
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
3 nog wel? Dan doe je al die moeite om ze terug te vinden (waren gestolen in Eindhoven, maar weer terug).
Hard? Dat viel hier erg mee. De stage setting klinkt identiek aan Eindhoven.
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
uit: Furious Force of Rhymes, The (2010)
uit: Kasi Az Gorbehaye Irani Khabar Nadareh (2009)
Weer eens wat anders.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Paar toffe nummertjes die zo nu en dan op PulsRadio voorbij komen 
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Aviici
Rest is zum kotsen 
Wat een plaat 
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
Mijn eerste kennismaking met Johnny Kraaykamp (en Rijk)
Die plaat heb ik grijsgedraaid als klein jochie.(al zag onze platenspeler er wel iets "moderner" uit, en klonk het wat minder nasaal, haha)
R.I.P. Johnny.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Vandaag terug uit Dour. Veel goede optredens gezien, maar deze waren toch wel echt de beste :
Cypress Hill was geweldig en het publiek flipte
Ice Cube zijn blik is legendarisch 
House of Pain was monsterlijk goed. Ze brachten een mix van rap en blues om vervolgens af te sluiten met het onvermijdelijke 'Jump Around'
Madball
Gewoon geflipt.
Life of Agony : al even gestoord
buiten al deze 'crapuulmuziek' (
) was er ook nog tijd voor feesten op andere muziek
Noisia was ontzettend sfeervol
Steve Aoki maakte er een zwaar feest van door de ene plaat na de andere op te leggen
Commercieel of niet, een liveshow van Pendulum is de moeite