• 15.738 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.845 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Gomez = top.

Heb ze gezien in de AB-Club een paar jaar terug, bij de release van hun eerste plaat, het waren toch nog jochies van 20 jaar, maar wat een podiumprésence ...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Kos ik zou One Mic maar nog ns beluisteren. Kheb zojuist Illmatic beluisterd en hijs idd super, maar One Mic blijft bij mij onovertroffen. De opbouw van dat nummer is gewoon geniaal. Maar ik zal Illmatic nog wat tijd gunnen, de wat oudere platen moet je gewoon vaker beluisteren. Ff nog wat meer super hiphop platen die nog niet genoemd zijn (geloof ik):

Outkast - Stankonia

Wu-Tang Clan - Iron Flag

Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx

Ghostface Killah - Bulletproof Wallets

Mos Def - Black on Both Sides

Mountain Brothers - Self: Volume 1

Scarface - The Last of a Dying Breed

Common - Like Water For Chocolate

Ik zou zo nog uren door kunnen gaan, maar ik zal jullie dr verder niet mee vervelen .

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

...wat ook echt heel erg mooi is, In The Nursery zelfde sferen als oudere dead can Dance.

Hmm, ben benieuwd!

Wat ook heel mooi is, ichi:

Het Zweedse Arcana - prachtige muziek!

Donker, middeleeuws, werkelijk adembenemend.

Dit soort muziek is (helaas) alleen bekend bij een klein groepje experimentelen en metalheads, die op zoek zijn naar betoverende klanken.

Jammer, want deze muziek loont de moeite!

Volgens een heel grote fan, die een Dead Can Dance-site in beheer heeft, zijn er een aantal bands die redelijk op DCD lijken en die als luistertips gelden voor DCD-liefhebbers.

Daaronder horen de Cocteau Twins, maar ook b.v. de klanken en liederen van Hildegard von Bingen (ook erg prachtig, betere muziek om rustig van te worden is er niet).

Volgens die persoon is Arcana wellicht de band met meest op DCD lijkende muziek. Daar kan ik mee inkomen. DCD is natuurlijk heel veelzijdig. Arcana belichaamd vooral die donkerdere, middeleeuwse kant, die DCD vooral op cd's als Spleen and ideal, Aion en Within the real of a dying sun naar voren heeft laten komen...

Dus voor een ieder die houdt van mooie, donkere, duistere klanken:

duik in de middeleeuwen en luister bands als Arcana en ook het Italiaanse Ataraxia!

Wel even langsgaan bij de alternatievere platenzaak- de normale zaken kennen dit soort muziek geeneens.

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Arcana is bij mij bekend Gimli F, ik behoor blijkbaar tot dat kleine groepje Metalheadz ik heb hun eerste twee platen. Super, daarna vind ik dat ze wat in herhaling vallen. Dat label waar ze op zitten, Cold Meat Industry brengt wel meer goed spul uit: Puissance, Ordo Equilibrio, etc. Als jij Arcana leuk vindt moet je Sophia (cd's:Herbstwerk en Sigilum Militum)eens proberen, de zanger van Arcana zit daar in. Orkestraal, episch en intenser, duisterder dan Arcana, maar net zo mooi. Er is nog een Sophia, met Robin Proper Sheppard van God Machine op zang wat ook erg goed is.

Ik zit sowieso wel aardig in de ambient/orchestral/industrial herrie en kan wel meer bands opnoemen die jij misschien wel zult trekken, geef maar en berichtje. Stuur ik even wat links enzo, want we gaan nu en beetje voorbij aan het topic.

hans vd togt

• 336 berichten
  • 630 stemmen

film muziek Kikujiro (t. kitano) erg cool, 1 x luisteren, 3 week in je hoofd!

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

film muziek Kikujiro (t. kitano) erg cool, 1 x luisteren, 3 week in je hoofd!

Hisaishi Jo rules. Check ook het thema van Kaze no Tani no Naushika!!

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Algemeen > Wat was je eerste cd-album & cd-single?:

Gewoon eens benieuwd wat jullie eerste cd-album en cd-single is. Ik was er vrij laat mee omdat mn eerste cd speler pas in 1991 werd gekocht en ik vanalles op tapes en lp's had staan

CD-Single: KLF - Train To Trancecentral

CD-Album: Turn Up The Bass - Megamix 1991

(afbeelding)

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Hier gaat EmDee eens ff heel hard over nadenken.

U hoort nog van mij.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Is denk ik iets waar ik nu heel hard voor weg loop

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Waarom moet er per se CD bij dan? Je eerste album of single kan toch ook?

Bij mij was 't overigens 'It takes a nation of millions to hold us back' van Public Enemy die ik later (uiteraard) op CD kocht en nog altijd zeer door mij gekoesterd wordt.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

ik weet nog wel wat mijn allereerste soundtrack was: link

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Waarom moet er per se CD bij dan? Je eerste album of single kan toch ook?

Bij mij was 't overigens 'It takes a nation of millions to hold us back' van Public Enemy die ik later (uiteraard) op CD kocht en nog altijd zeer door mij gekoesterd wordt.

Is ook goed hoor, maar ik kan mn eerste tape of lp niet meer herinneren

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Allereerste single: The Kinks - Come Dancing

Allereerste Album: Duran Duran - Seven and the Ragged Tiger

Allereerste CD: U2 - Achtung Baby

Allereerste DVD: U2 - Live from Boston

Dit alles onder kleine voorbehoud.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

eerste album : 2 Unlimited - Get Ready

eerste single : Joey B Ellis - Go For It (uit Rocky 5)

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

single: U2 - who's gonna ride your wild horses

Album: Earthquake IV

op die eerste ben ik nog steeds trots.

op die 2e wat minder

jedymaster

• 889 berichten
  • 2518 stemmen

single: metallica - greeping death

album: metallica - kill em all

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Beastie Boys - Hello Nasty en Prodigy - Music for the Jilted Generation. Nooit echt interresse voor muziek gehad tot een paar jaar geleden.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

De beste plaat ooit: Ziggy Stardust van David Bowie.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Oef,

Album was:

Two Unlimited - the Real Thing

Single:

Kriss Kross - Jump

Soundtrack:

Reservoir Dogs

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Poeeeehhh...

1e single: DJ Paul Elstak - Love u more

1e album: Rednex - Sex & Violence

Aaaaaaahhh!! Dat ik dit nog opschrijf ook!!

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

1e CD: House Party 2

edit: samen met House Explosion, jahwel, inclusief French Kiss! House-klassiekertje

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Goodfella schreef:

Poeeeehhh...

1e single: DJ Paul Elstak - Love u more

Lekkere B track heeft die single wel toch? Boom boom boom ofz? Vond ik altijd wel tof!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Mik schreef:

Lekkere B track heeft die single wel toch? Boom boom boom ofz? Vond ik altijd wel tof!

'Die Like a Pig' vond ik altijd erg goed. Met een sample uit The Untouchables, ontdekte ik jaren later

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

mijn eerste single zelf gefinancierd :

"The Final Countdown" van Europe

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

tovenaar schreef:

inclusief French Kiss! House-klassiekertje

Ja, met die geweldige lyrics: uuuuuuuuh, uuuuuuuuuuuh, uuuuuuuuuuuh, uuuuuuuuuuuuh, enz.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Hah, ik had het hier toevallig nog met mijn filmdate over.

Vroeger kocht ik altijd cd's samen met mijn broer na het sluiten van een compromis. Eén van de eerste platen die we kochten was 'Walking with a panther' van LL Cool J en ik koester in mijn collectie nog altijd '3 feet high and rising' van De La Soul die we (op vinyl!!) hadden gekocht. Ook een leuk dingetje van vroeger die ik nog heb: de 7" single van "House arrest" van Krush uit '87 -"We got this house under arreeeeeest" . Ik was toen elf.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

kos schreef:

Know what? Die plaat had mijn pa gekocht toen hij (de plaat) in '88 uitkwam. Zelf heb ik hem pas jaren later op cd gekocht, toen hij inmiddels allang de klassiekerstatus had bereikt.

titan

• 1609 berichten
  • 4411 stemmen

eerste single: Doe maar - De bom

eerste lp (sorry, cd's waren toen nog maar net uit): Paul Young - No parlez

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Oi,

Mijn eerste singletje (vinyl) was denk ik Tracey Ullman - Breakaway, al kan het ook Vulcano - Als Je Haar Maar Goed Zit, zijn geweest (je begrijpt dat ik daar niet mee te koop loop, al ben ik nog prima terecht gekomen). Eerste lp weet ik niet meer, ik vermoed Peter Schilling (die van Major Tom, maar dan niet David Bowie).

Eerste cd-single waarschijnlijk A-Ha - Stay on these Roads.

Eerste cd was Bananarama - Greatest Hits. Ook al blijf ik Cruel Summer een topplaat vinden, ik heb 'm toch ooit doorverkocht. Vermoedelijk de eerste cd die ik nu nog steeds héb is Nik Kershaw - The Works.

Welk een nostalgie..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.