• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.200 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.891 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Singles heb ik nooit gekocht; maar de eerste LP moet die van Manfred Mann en 10CC geweest zijn. (of was het Supertramp of Pink Floyd? )

Kan me van de LP's nog herinneren dat het lastig fietsen was.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Yak schreef:

Know what? Die plaat had mijn pa gekocht toen hij (de plaat) in '88 uitkwam.

Wow, dan heb jij wel een extreem coole pa

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

tovenaar schreef:

1e CD: House Party 2

Yep, me too

Heb House Party 5 ook nog, TechnoTrance 1, 2, 3, Turn up the base, Move the House en zo kan ik nog wel ff doorgaan....... wat een tijd was dat zeg..

Eerste singletje zal wel wat van 2Unlimited geweest zijn (was ik helemaal gek van).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Grappig topic dit. Hier kan je de leeftijd van de gebruikers een beetje aan aflezen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Yak schreef:

'3 feet high and rising'

sja als de vraag nou was wat je eerste cassettebandje was dat je kochtm deze dus, ook nog steeds erg trots op

Public Enemy was ik ook vrij vroeg bij, één van de albums die ik al had voor ik rond 92 (dankzij Dr. Dre) echt aan de hiphop verslaafd raakte

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Grappig topic dit. Hier kan je de leeftijd van de gebruikers een beetje aan aflezen.

Ben benieuwd naar je voorspellingen BoordAppel

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

tovenaar schreef:

Ben benieuwd naar je voorspellingen BoordAppel

Dat laat ik aan jullie over .

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet al hoe oud ik ben

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Phooze schreef:

Houseparty 2...... Yep, me too

Goedzo! Schaam je niet hoor, het is nog steeds een goed verzamelalbum, met veel (intussen) houseklassiekers! Deze platen hebben veel invloed gehad op de latere house. Mijn respect voor Houseparty 2!!!

Houseparty 1 is natuurlijk ook goed, maar die heb ik 2 jaar geleden pas gekocht Daarna werden de houseparty-cd's overspoeld met de commercielere dance-hitjes uit de top 40, wat heel jammer was voor de serie. Houseparty 6 was daar gelukkig weer even een uitzondering op.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

tovenaar schreef:

Goedzo! Schaam je niet hoor, het is nog steeds een goed verzamelalbum, met veel (intussen) houseklassiekers! Deze platen hebben veel invloed gehad op de latere house. Mijn respect voor Houseparty 2!!!

Ikke niet hoor Ik ben wie ik ben, maar was iemand anders.....

Tja, als je 10 bent (HP2, toch uit '92?) koop je wat je vriendjes (iets ouder) ook kopen... kwam je al snel op house uit. Nog meer nostalgie:

Ome Henk, maar na 2 cd's vond ik het wel weer genoeg....

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Hmm, ik vind het jammer dat house nog steeds geen geaccepteerde stroming is in de muziek. Tenminste zo'n idee krijg ik soms.

Phooze schreef:

Tja, als je 10 bent (HP2, toch uit '92?) koop je wat je vriendjes (iets ouder) ook kopen... kwam je al snel op house uit.

Dit blijven toch voor de house denigrerende opmerkingen. Ook is het jammer dat mensen bij house alleen aan gabber denken, aangezien dat één van de grootste house-stromingen is geweest in Nederland. Maar house is meer dan dat. Veel mensen blijken zich toch nog vaak te schamen om te zeggen dat house goede muziek bevat.

House is niet kinderachtig, house is ook niet voor domme mensen, house is ook niet voor meelopers.

Tovenaar has spoken.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

tovenaar schreef:

House is niet kinderachtig, house is ook niet voor domme mensen, house is ook niet voor meelopers.

De goede housemuziek van de laatste jaren is me nogal ontgaan, maar een plaat als "Seven Stars" ('91) van Quazar staat nog altijd als een huis.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Jajajaja- met dragonfighters..^O^

en natuurlijk bomb the bass - into the dragon

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

De goede housemuziek van de laatste jaren is me nogal ontgaan, maar een plaat als "Seven Stars" ('91) van Quazar staat nog altijd als een huis.

Geloof me, ook de laatste jaren wordt er nog steeds goede house gemaakt

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

tovenaar schreef:

Hmm, ik vind het jammer dat house nog steeds geen geaccepteerde stroming is in de muziek. Tenminste zo'n idee krijg ik soms.

(quote)

Dit blijven toch voor de house denigrerende opmerkingen.

Nu begrijp je me verkeerd ben ik bang....

Maar eerst: Als je 10 bent heb je naar mijn mening nog GEEN eigen smaak (althans, IK zeker niet) en dan doe je gewoon wat de rest doet. Je smaak aan het ontwikkelen, jazeker, maar op 10-jarige leeftijd ben je er nog lang niet.

Ik ben zelf een bezoeker van "house" feesten, dus ik ga zeker niet house/dance de grond in boren. Ik bezoek voornamelijk de wat meer "open" feesten zoals Sensation en Trance Energy.

House klinkt alleen zo "oud", tegenwoordig noemt iedereen het "dance" toch? Ik vind de house van tegenwoordig zeker niet slecht, maar er zijn betere tijden geweest. Het gaat tegenwoordig steeds meer de kant op van '97 / '98 toen Captain Jack etc. het vergalde voor de stroming. Nu zijn het BoozyWoozy en kornuiten die het komen vergallen voor de dance scene. Zelfs scooter hebben ze weer opgegraven. Snel cashen, das het enige wat telt voor die gasten.

Phooze heeft gesproken...

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Inderdaad de 'echte' house is nog altijd the Detroit house sound. Wat iets later bekend werd door Innercity met Big Fun en dat soort toppertjes.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad veel commerciele rotzooi de laatste jaren. Zelf vindt ik deephouse erg goed.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ik ook Gerwin, verder Masters at Work of zo. Dat is toch wel ultieme dance.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Phooze schreef:

Het gaat tegenwoordig steeds meer de kant op van '97 / '98 toen Captain Jack etc. het vergalde voor de stroming. Nu zijn het BoozyWoozy en kornuiten die het komen vergallen voor de dance scene. Zelfs scooter hebben ze weer opgegraven. Snel cashen, das het enige wat telt voor die gasten.

Maar dit is wel het top40 laagje van de dance - en dus absoluut niet representatief voor de dance-scene...

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

pjotr schreef:

Maar dit is wel het top40 laagje van de dance - en dus absoluut niet representatief voor de dance-scene...

Ja, maar omdat er nu weer veel troep op de markt komt is het voor buitenstaanders zeker wel het beeld van de dance-scene. Dit was '97 '98 ook het geval (als ik me niet in de jaartallen vergis). Er is toen gewoon een tijd minder in dance ge-investeerd en zelfs id-t heeft toen 75% van z'n mensen moeten ontslaan (dacht ik zo).

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Het feit dat er minder geld in de dance geïnvesteerd wordt vind ik geen probleem.....de meest interessante projecten komen toch vaak van de puristen die gewoon hun ding op hun zolderkamertje doen....

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Eerste album: Michael Jackson - Dangerous, nog steeds een van mijn favorieten

Eerste singeltje: Tinman - Eighteen Strings.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

House, Trance .. wat maakt het allemaal uit.

Phooze als jij House Party 2 kwijt wilt! Ik wil em wel!

Het enige dat ik waardeloos vind is dat mensen mij gek aankijken als ik zeg dat ik van hardcore hou en dat ik ze vervolgens massaal hoor zeuren dat Innercity TE zacht was dit jaar. Dat alleen Dana er nog iets van bakte..... Dat was dus gewoon hardcore he, en nog hele simpele ook! TE simpele...

Mik has/ziet spoken?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Mik schreef:

House, Trance .. wat maakt het allemaal uit.

Phooze als jij House Party 2 kwijt wilt! Ik wil em wel!

Sjonge jonge.... ben ik nou nog niet duidelijk geweest...

Ik WIL m helemaal niet kwijt !!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Phooze schreef:

Nu zijn het BoozyWoozy en kornuiten die het komen vergallen voor de dance scene. Zelfs scooter hebben ze weer opgegraven. Snel cashen, das het enige wat telt voor die gasten.

Iemand zou ons uit het lijden moeten verlossen en die achterlijke pipo van een BoozyWoozy kapot schieten. Het ergste is nog wel dat er zoveel mensen intrappen; goedkoopste beatje, nog goedkoper refreintje en mensen rennen alweer naar de winkel toe. Zelfde kunstje wordt trouwes ook door andere gedaan. Je moet voor de gein maar ns luisteren naar alle nummers van Atomic Klitten. De basis is bij alle nummer hetzelfde, echt erg triest. Ook leuk zijn de mixen die dr dan weer komen. Jan Wayne en BoozyBiatch die hun eigen nummers aan elkaar mixen en weer op single uitbrengen. Ik vraag me echt af welke randdebiel zoiets gaat kopen. Zo dat wilde ik even kwijt.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

En nog meer van die trieste lui zoals Madhouse. Ze jatten gewoon DHS - The House Of God en pleuren hier Madonna overheen en boorduren hier nog een paar nummers overheen om vervolgens een album uit te kunnen brengen. Btw kan iemand de tracklist geven van House Party 2?

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Toch zijn het er genoeg hoor. Zelfde als met die 06 lijnen, welke idioot belt daar nou heen? Genoeg schijnbaar, anders bleven die reclames ook niet.

Maar mensen, onze Boowy Woozy zit echt niet stil hoor, weten jullie wel achter welke producties deze heren allemaal zitten? Tovenaar heeft hier een veel completer antwoord op als ik dus laat ik hem graag aan het woord.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Phooze schreef:

Ikke niet hoor Ik ben wie ik ben, maar was iemand anders.....

Tja, als je 10 bent (HP2, toch uit '92?) koop je wat je vriendjes (iets ouder) ook kopen... kwam je al snel op house uit.

En toen je iemand anders was heb je dus HP2 gekocht, wat je vriendjes leuk vonden.. Dat begreep ik eruit..

Phooze schreef:

Sjonge jonge.... ben ik nou nog niet duidelijk geweest...

Ik WIL m helemaal niet kwijt !!

Nu wel! jammer toch voor me..

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Eerste album: Bad van Michael Jackson

Eerste single:.......geloof t of nie...Luv U more van Elstak ( met die geniale Boom Boom Boom op de andere zijde )

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

GerwinF schreef:

En nog meer van die trieste lui zoals Madhouse. Ze jatten gewoon DHS - The House Of God en pleuren hier Madonna overheen en boorduren hier nog een paar nummers overheen om vervolgens een album uit te kunnen brengen.

Dat bedoel ik.. Boozy Woozy = Madhouse

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.