• 15.738 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.845 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

en waarom ook niet:

- Frantic Genetix - Creation is All

- X-Treme Assault - Apollo X

- Frantic - Orpheus

Rascal

• 537 berichten
  • 792 stemmen

Jij bedoelt waarschijnlijk het nummer: Universal Nation van Push!

Ja je hebt idd gelijk ik koop nooit platen meer eigenlijk. /Flirt Kazaa. Ik hoorde da nummer eigenlijk altijd met uitgaan en iedereen zei dat ie van Tiësto kwam, dus vandaar. Trouwens wel moeilijk om een beste plaat van iemand op te noemen er zijn er wel meer. Ik zag net iets van Wu-Tang Clan staan. Die vind ik ook gaaf, het klinkt rauw hou ik wel van. 'Cash rulez everything around me' jah nog steeds vind ik het klinken hoe oud da nummer ook is.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

(quote)

Sorry, maar Push van Tiësto is geen track. Veel mensen die (ik neem aan dat je geen platen koopt?) geen platen kopen denken dat dit nummer zo heet. Dit misverstand bestaat al zo lang. Ik zal het nog even 1 keer uitleggen hier:

DJ Tiësto draaide op innercity van een aantal jaar teurg het nummer Universal Nation. Dat nummer is gemaakt door Push (M.I.K.E.). Er zijn toen een aantal mp3's de rondte in geslingerd met de titel: DJ Tiesto - The Anthem of DJ Tiesto - Push the anthem of wat dan ook. Jij bedoelt waarschijnlijk het nummer: Universal Nation van Push!

Waarschijnlijk bedoelt hij ook nog eens de JamX and de Leon's Dumonde remix, dat is de gene die Tiesto draaide op IC...

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Wow, ik kreeg net van iemand Souljacker van Eels te leen. echt GENIAAL zeg, die E.

Dog faced boy is echt een supernummer

"Ma wont shave me/Jesus can't save me"...

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

Nine Inch Nails - Just like you imagined

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

oh ja en als je dat nummer luistert het geluid wel heel hard zetten I love it!!!

Trent Reznor for KING!

JayLunar

• 748 berichten
  • 2961 stemmen

Waarschijnlijk bedoelt hij ook nog eens de JamX and de Leon's Dumonde remix, dat is de gene die Tiesto draaide op IC...

Heeft Tiësto zelf niet ook een remix van Universal Nation gemaakt? Of was dat nou Ferry Corsten?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) is wel even 1 van de geniaalste platen allertijden. De nieuwe is overigens bijna even goed.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Heeft Tiësto zelf niet ook een remix van Universal Nation gemaakt? Of was dat nou Ferry Corsten?

Herstel/edit: Ferry Corsten was dat ja

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Tovenaar pakt de 12" er even bij:

- Original

- Dumonde RMX

- Ferry Corsten RMX

- Oliver Lieb

Er gaat er trouwens geen boven het origineel, maar dat terzijde.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Ik hoef denk ik niet meer uit te leggen aan "jullie" dat Tovenaar niet voor niets Tovenaar heet, hij is Magisch met kennis van Platen/Muziek (wel alleen in Het genre dan he)

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Jeff Buckley !

ik ken ongeveer 6 miljard mensen die eerder hadden moeten sterven dan hij

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

[ashamed] Buckley is een artiest die ik nog altijd niet heb leren waarderen, ik heb hem de tijd nog niet gegund [/ashamed]

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

één plaat is genoeg, Yak, en dat is "Grace", beluister de andere (Live at Sin-E, Sketches for my sweetheart the drunk en Mystery White Boy) als je deze uit het hoofd kent.

Ben er zeker van dat je Jeff het einde zult vinden.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Hm, vooruit.

Mooiste plaat aller tijden is moeilijk, ik heb veel goede platen beluisterd...

Maar: dit zijn de platen die ik zou meenemen, als bekend zou worden dat ik NU zou worden ontvoerd door Satan, Jezus of wie dan ook, en ik voor de rest van mijn leven op een andere plek moet doorbrengen (gestrand worden op een onbewoond eiland is maar zo afgezagd, he ).

Dit zijn de meest schone, weerzinwekkende, magnifieke platen. Food for thoughts wordt hier vermengd met pijnlijk schone muziek...

Tiamat- A deeper kind of slumber

Luister deze, en nog eens , druk dan op de repeat-knop, luister de laatste drie nummers nog even... en ge bevindt zich in een hallucinogeen doolhof, waar ge slechts met moeite uitkomt...gedesillusioneerd en al.

In The Woods... - Strange in stereo

Voor de meeste mensen, zelfs in de metal-wereld of avantgarde-wereld, blijft deze band eeuwig verborgen en onbekend. Eeuwig zonde!

Want deze cd is wellicht mijn lievelings-cd, en dat terwijl ik er vele heb. Dit is een staaltje muziek, dat moet je gehoord hebben. Pijnlijk mooi, beklemmend, intelligent, ijzingwekkend, bezwerend, magnifiek, angstaanjagend enerzijds en schoner dan een Noorse gletsjer anderzijds... Huiveringwekkend gewoon.

Dead Can Dance- alles eigenlijk, maar als ik moet kiezen:

-Toward the within- de beste live-cd voor mij. Zo perfect, zo levendig...

-Spleen and ideal- de eerste drie nummers... mooiere (film)muziek hoor je nergens.

-The serpent's egg- de eerste van hun die ik ooit hoorde, en nog steeds mijn favoriet. Gimli raakt ontroerd alleen al bij het spreken over het openingsnummer, Host of Seraphim- laat staan bij het luisteren...

Cocteau Twins- mag ook alles zijn, maar de beste tips (vooralsnog):

-Stars and topsoil- handige verzamelaar, die hun grootste periode bevat. Elk nummer is een pareltje, ietwat luchtiger dan Dead Can Dance, maar even mysterieus. Etherisch en waarachtig schoon...

-Heaven or Las Vegas - misschien de beste "echte" cd van hun, die ik gehoord heb.

-Milk & Kisses - wat experimenteler nu. Deze cd bevat een aantal prachtige songs, waarvan je de schoonheid pas na meerdere luisterbeurten kunt bevatten...

Het is nog moeilijk te zeggen natuurlijk, maar ik voorspel (met mijn gaven niet zo moeilijk) dat er in de toekomst ook een plaatsje in de supertop is weggelegd voor Sigur Ros en hun nieuwste cd ( )...

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Leuk lijstje Gimli! Ik vind Omnio van In the Woods eigenlijks beter, maar het zal nooit een echte favo worden. Tears lead in earth van The 3rd and the Mortal is wel een beauty in het kwadraat, ook uit Noorwegen. Garlands van Cocteau Twins vind ik denk ik hun beste. wat ook echt heel erg mooi is, In The Nursery zelfde sferen als oudere dead can Dance. Beste plaat aller tijden kom ik nooit uit, want die bestaat voor mij ook niet, different moods, different music.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

... Beste plaat aller tijden kom ik nooit uit, want die bestaat voor mij ook niet, different moods, different music...

Is ook weer helemaal waar.

Omnio is ook geweldig, Garlands ken ik nog niet (heb nog niet alles van CT gehoord) en verder komt er uit Noorwegen erg mooie muziek.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Rock:

U2 - Bloody Sunday

Lenny Kravitz - On the run

Anouk - My Friend

Bryan Adams - Summer of '69

Toto - Africa

Dance:

Mat Silver - Memories

Marco V - Tolerance

Underworld - Born Slippy

Dumonde - God Music (Cosmic Gate RMX)

Deze nummers kan ik (tot nog toe) eindeloos luisteren...

Boule

• 61 berichten
  • 859 stemmen

Als ik er 1 mag uitkiezen die alles overtreft:

G-Town Madness meets Attic & Stylzz met het nummer Bring the Pain!!!!

Die track is echt ongelofelijk V.E.T.!

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

ik ben het er mee eens hoor. stemming doet een hoop, maar ook de smaak die in de loop van de tijd verandert.op dit moment draai ik veel gomez. engelse band met 3 verschillende zangers, van wie er 1 echt een kippelvelstem heeft. ze waren dit jaar op pinkpop en dat was jammer, op zo'n groot podium. nee, ze horen thuis in een klein zaaltje of zo'n tent. wil je er iets van horen? bring it on of in my gun zijn de laatste twee titels. lekkere muziek, moeilijk te omschrijven.....

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Van Gomez ken ik eerlijk gezegd alleen de geniale 'turbo version' van hun nummer "Whippin Piccadilly". Staat op een Hut-verzamelalbum die ik ooit gewonnen heb.

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

Ben ook een grote fan van Gomez, en hoewel ik hun vier albums heb, zou ik ook niet weten hoe hun muziek te omschrijven. Blues meets rock meets Beck, misschien?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

als ik soundtracks even niet mee reken kom ik uit bij de volgende geweldige platen:

-The battle of Los Angeles- Rage Against The Machines

-Renegades-Rage Against The Machines

- alle platen van Creed (My own prison,Human Clay en Weathered)

-V-Live

-Joshua Tree-U2

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

wil je er iets van horen? bring it on of in my gun zijn de laatste twee titels. lekkere muziek, moeilijk te omschrijven.....

Daartussen zit nog een ander album hoor: Liquid Skin (echt briljant )

En nog een soort verzamelaar met B-sides geloof ik: Abandoned Shopping Trolley Hotline...

Kleintje

• 49 berichten
  • 1479 stemmen

Indeed: Liquid skin is een heel goed album:D Helemaal mee eens

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Nas - Stillmatic. One Mic is de BOM!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

stillmatic beter dan illmatic ????

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Ik schaam me diep, maar Illmatic heb ik nog steeds nie . Deze week pas. Stillmatic is iig wel een van de beste hiphop albums van dit jaar en One Mic is gewoon een van de beste nummer ooit gemaakt, en dan bedoel ik niet de versie met Brainpower. Dies wel aardig maar haalt t niet bij t origineel, dr zijn alleen 2 raps toegevoegd.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ik zou Illmatic toch maar s goed beluisteren Boordappel, daar steekt 'one mic' schril bij af. Vooral 'N.Y. state of mind', 'Represent' en 'the World is yours'. Wat mij betreft onovertroffen

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

wat leuk, dat jullie gomez ook kennen. en ja, liquid skin, ik had er van gehoord. zal m gauw es beluisteren.

thanx.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.