• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.202 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.369.996 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Ramon K schreef:

Eerste single:.......geloof t of nie...Luv U more van Elstak ( met die geniale Boom Boom Boom op de andere zijde )

WhooHoo!!

Met een heerlijke foto van ShayDee op de voorkant, vanaf toen viel ik op jukbeenderen! Nou ja, eh.. je begrijpt wat ik bedoel toch?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijke meid ja! Ben benieuwd wat er van haar geworden is.......misschien is ze wel heel dik geworden en heeft ze hangtieten!

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ramon K schreef:

Luv U more van Elstak

Ook gejat. Van Sunscreem.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Oh nee, het is zelfs anders. Die lui van de Ultimate Dream Mix (Mr. Fact en Pulsemaster E) hebben het gejat van Sunscreem. Elstak heeft het vervolgens gejat van die mix.

Kortom: niks nieuws onder de zon vandaag de dag.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

In die tijd van Happy Hardcore werd echt alles gejat Yak. Toen vond ik dat niet erg....nu irriteert dat gesample me mateloos

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

GerwinF schreef:

Ze jatten gewoon DHS - The House Of God (...) Btw kan iemand de tracklist geven van House Party 2?

Ondermeer 'The house of God' dus

De rest hier

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

(quote)

Ondermeer 'The house of God' dus

De rest hier

Thanks! House of God is gewoon goe! En Sadomasy & DJ One - Bodymotion ook

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

GerwinF schreef:

En Sadomasy & DJ One - Bodymotion ook

"To the batmobile, let's go!"

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Mijn 1e singeltje was How Come How long (even checken of de titel klopt zo), van Baby Face en Stevie Wonder, vind ik nog steeds een erg goed nummer, ik heb daarna nog wel wat hele slechte dingen gekocht maar die zitten in een doos die maar beter niet opgemaakt kan worden (Indiana Jones )

1e Album is Eminem zijn 2e album Slim Shady LP, is ook nog steeds erg leuk om te luisteren toen was hij nog niet zo heel beroemd gelukkig.

Laatste Album is Black Eyed Peas Bridging the Gap.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Inderdaad ook een interessante vraag, Mac: wat is jullie laatst gekochte album?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Laatste album is D'Angelo - Voodoo en Daft Punk - Homework.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

FisherKing schreef:

Kan me van de LP's nog herinneren dat het lastig fietsen was.

Dat is de reden dat we in R´dam daar een fiets voor gebruiken

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

LOL Petey!

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Mik schreef:

(quote)

En toen je iemand anders was heb je dus HP2 gekocht, wat je vriendjes leuk vonden.. Dat begreep ik eruit..

Oja, dat.... ik bedoelde dat ik nu wel iemand anders ben ja, maar het was niet de bedoeling om daarmee te zeggen dat HP2 niks is.... achja, laat ook maar zitten

Mijn laatste cd

The Two Towers Soundtrack

Mijn laatste plaat (je weet wel, van dat vinyl spul.. )

OGP - Pathfinder

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Laatste plaat (vinyl): Live - Secred Samadhi (kreeg ik van de platenzaak bij de CD omdat ik daar toen nog vaak kwam)

Laatste (gekochte) CD: Shiver - The Sun Leaves The Day

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Phooze schreef:

Het gaat tegenwoordig steeds meer de kant op van '97 / '98 toen Captain Jack etc. het vergalde voor de stroming. Nu zijn het BoozyWoozy en kornuiten die het komen vergallen voor de dance scene. Zelfs scooter hebben ze weer opgegraven. Snel cashen, das het enige wat telt voor die gasten.

Jammer dat ik weg moest en dus niet actief deel kon nemen aan de discussie. Terwijl dit wel een onderwerp is dat me zeer aangaat. Ik heb het even vluchtig gelezen, dus val me niet aan als ik iets zeg wat al gezegd is of waar al op gereageerd is. Ik kwam deze opmerking even tegen en hier struikel ik meteen al over. Laat ik even beginnen te zeggen dat deze opmerking totale bullshit is . Nee even serieus, die prullen die jij noemt hebben natuurlijk niets, maar dan ook niets met serieuze house-muziek te maken. De reden waarom ik geen dance zeg trouwens, is omdat met dance iedereen inderdaad die top40-muziek erbij haalt.

De BoozyWoozy's (die vroeger onder andere pseudoniemen ook goede muziek heeft gemaakt, nu helaas echt puur voor het geld gaat), Mad'House's (Boozy is hier trouwens ook producer van) en de rest, vergallen het helemaal niet voor de house/dance-scene, aangezien niemand die zich ook maar een beetje interesseert voor de muziek, deze mensen niet serieus neemt. Die muziek is totaal zonder hart voor de muziek gemaakt en is, zelfs niet door de makers zelf, serieus te nemen. Deze mensen zijn er trouwens altijd al geweest, die simpele dance puur voor de top40 maken. BoozyWoozy, MadHouse, Jan Wayne, dat zijn ze van tegenwoordig, maar ze zijn er altijd geweest.

Als je BoozyWoozy vergelijkt met serieuze muziek, is dat hetzelfde als (excuse, ben geen kenner op dit gebied) een rock-nummer uit de top40 vergelijkt met speedcore-rock, vanuit een speecore-rock-fan gezien dan he .

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Laatst gekochte plaat (vinyl) : Danilo Vigorito - Appendix D

vandaag trouwens

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Meer Meer Meer Meer ..:D

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Just give me a target

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

pjotr schreef:

Het feit dat er minder geld in de dance geïnvesteerd wordt vind ik geen probleem.....de meest interessante projecten komen toch vaak van de puristen die gewoon hun ding op hun zolderkamertje doen....

Hier heb je helemaal gelijk in! Alhoewel sommige "grote" producers ook nog steeds hun naam waar blijven maken.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

tovenaar schreef:

Laat ik even beginnen te zeggen dat deze opmerking totale bullshit is . Nee even serieus, die prullen die jij noemt hebben natuurlijk niets, maar dan ook niets met serieuze house-muziek te maken.

Maar voor de massa (lees: 99% van de bevolking) dus wel. Ik vind dat je daar te luchtig over nadenkt. De massa koopt het, hoe komttie anders in de top 40 Plus, de massa NOEMT het house/dance/trance whatever.

De reden waarom ik geen dance zeg trouwens, is omdat met dance iedereen inderdaad die top40-muziek erbij haalt.

De BoozyWoozy's (die vroeger onder andere pseudoniemen ook goede muziek heeft gemaakt, nu helaas echt puur voor het geld gaat), Mad'House's (Boozy is hier trouwens ook producer van) en de rest, vergallen het helemaal niet voor de house/dance-scene, aangezien niemand die zich ook maar een beetje interesseert voor de muziek, deze mensen niet serieus neemt. Die muziek is totaal zonder hart voor de muziek gemaakt en is, zelfs niet door de makers zelf, serieus te nemen. Deze mensen zijn er trouwens altijd al geweest, die simpele dance puur voor de top40 maken. BoozyWoozy, MadHouse, Jan Wayne, dat zijn ze van tegenwoordig, maar ze zijn er altijd geweest.

Aan de ene kant zeg je dat je house zegt ipv dance omdat iedereen het anders verward met top40 muziek. En aan de andere kant zeg je weer dat iedereen wel begrijpt dat Woozy geen serieuze muziek maakt. Dat is een beetje tegenstrijdig voor mijn gevoel. Okay, dat Woozy geen serieuze muziek maakt zullen veel mensen het wel met jou en mij (ons) eens zijn, maar toch ziet de massa het als "dance" muziek (Wie kent er van de massa tegenwoordig nog het woord house? Toen ik laatst aan een dj in een kroeg vroeg "Kun je niet weer een beetje house gaan draaien" zattie me raar aan te kijken)

Wat ik bedoel te zeggen is dat Woozy en kornuiten gewoon een slechte naam aan de dance-scene geven, juist OMDAT ze van die hersenloze ding-dong muziek maken.

Als je BoozyWoozy vergelijkt met serieuze muziek, is dat hetzelfde als (excuse, ben geen kenner op dit gebied) een rock-nummer uit de top40 vergelijkt met speedcore-rock, vanuit een speecore-rock-fan gezien dan he .

Heb je helemaal gelijk in, maar volgens mij zijn we het wel grotendeels eens hoor

jester

• 806 berichten
  • 1245 stemmen

Eerste album: War of the Worlds van Jeff Wayne, eerste single: Walking on the Moon van The Police, eerste CD: Hold your Fire van Rush.

De eerste en de laatste weet ik vrij zeker, de middelste niet zo, het is al weer een tijdje geleden...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Hehe Phooze, ik denk ook dat we het wel grotendeels eens zijn, we praten misschien een beetje langs elkaar heen

Natuurlijk zien veel mensen alleen BoozyWoozy en denken daarom dat de housemuziek daar om heen draait. Die mensen... tja... daar heb ik weinig mee eerlijk gezegd. Als je er ook maar een tikkie dieper in zit, dan weet je wel beter.

PS, wel een rare DJ dan.. als ie de term house niet echt snapt hahaha. Wat draait ie zoal?

Genoeg gezeken maar weer Voor een discussie over house mag je wel (figuurlijk, anders krijg ik BNN op m'n dak) altijd wakker maken!

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

BTW, Woozy is een Klubbhead ja, evenals Barthezz. Vroeger maakte ze wel leuke platen, maar tegenwoordig zijn ze als pact (Klubbheads) ook voor de cash gegaan.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

tovenaar schreef:

Hehe Phooze, ik denk ook dat we het wel grotendeels eens zijn, we praten misschien een beetje langs elkaar heen

Dat probeer ik je de hele tijd al uit te leggen

PS, wel een rare DJ dan.. als ie de term house niet echt snapt hahaha. Wat draait ie zoal?

Kroegmuziek....... don't get me started about him

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Boozywoozy 'produceert' o.a. onder de namen Drunkenmonkey en Mad'house. Ook maakt hij de platen van DJ Jean. Ach ja, ik maak me niet eens meer druk om Boozy Woozy, Jean, Jan Wayne, Sammy en consorten. Als die TMF-kinderen er naar willen luisteren moeten ze dat zelf weten. Ik hoop dat ze zich naarmate ze ouder worden ze zich wat gaan ontwikkelen (valse hoop?) en naar wat diepere dance music gaan luisteren. Ik koop trouwens ook wel veel 12", wat me eerste aankoop was weet ik helaas niet meer....

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Reactie op Phooze.

Ah, dan moet ik je toch nog 1 keer tegenspreken

BoozyWoozy is inderdaad van de Klubbheads ja, Barthezz niet. Als je bedoelt dat Barthezz club muziek draait, dat wel.

Klubbheads = IttyBitty BoozyWoozy & Greatski. De grootste geldwolven van het laatste jaar wat muziek betreft. Muziek zonder gevoel, puur jatwerk. De klubbheads zijn ook verantwoordelijk voor Mad'House. De hele Digidance stal is trouwens verschrikkelijk. Jan Wayne hoort namelijk ook bij de Digidancers.

Verschrikkelijk

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Brooklyn schreef:

Ik koop trouwens ook wel veel 12", wat me eerste aankoop was weet ik helaas niet meer...

Een mede-lotgenoot

Wat was je laatste plaat Brooklyn?

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

mijn laatste aankoop is de 20.000 leagues under the skin van Johannes Heil. De man maakt zulke mooie dingen!

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Leren om dit alles te lezen

Ben af en toe toch wel blij met deze onbenullige nummers hoor, kan ik tenminste mijn lachspieren nog testen. Soms alleen wel oppassen dat mijn "funny-fuse" niet knapt

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.