- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Armin
-
- 584 berichten
- 7121 stemmen
Dit is misschien meer iets voor www.musicmeter.nl ? 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Reactie op Phooze.
BoozyWoozy is inderdaad van de Klubbheads ja, Barthezz niet. Als je bedoelt dat Barthezz club muziek draait, dat wel.
Klubbheads = IttyBitty BoozyWoozy & Greatski. De grootste geldwolven van het laatste jaar wat muziek betreft. Muziek zonder gevoel, puur jatwerk. De klubbheads zijn ook verantwoordelijk voor Mad'House. De hele Digidance stal is trouwens verschrikkelijk. Jan Wayne hoort namelijk ook bij de Digidancers.
Ja, ik dacht dat Barthezz inderdaad een klubbhead was (IttyBitty ken ik nl. niet
)
En Digidance uit Maasluis !? Breek me de bek niet open
ong-digi-dong...... 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ja, ik dacht dat Barthezz inderdaad een klubbhead was.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Mag ik met blijdschap uitspreken dat ik tot vandaag nog nooit eerder van BoozyWoozy, IttyBitty, YiddlyDiddly, HankyPanky, OodlyDoodly en OkieDokie had gehoord? 
Muzikanten die zulke namen voeren hoef je trouwens niet echt serieus te nemen, volgens mij.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Mag ik met blijdschap uitspreken dat ik tot vandaag nog nooit eerder van BoozyWoozy, IttyBitty, YiddlyDiddly, HankyPanky, OodlyDoodly en OkieDokie had gehoord?
Daar mag jij god op je blote knietjes voor bedanken.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Muzikanten die zulke namen voeren hoef je trouwens niet echt serieus te nemen, volgens mij.
*LOL*
Wees er maar blij mee.... Echt waar ! 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
mijn laatste aankoop is de 20.000 leagues under the skin van Johannes Heil. De man maakt zulke mooie dingen!
Gister nog beluisterd in de platenwinkel! Maar heb hem niet meegenomen 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Yak, gefeliciteerd!
En inderdaad, die hoef ze je zeker niet serieus te nemen hehe. Alhoewel ik OodlyDoodly wel een hele toffe vind 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
het dieptepunt in muziek is toch wel bereikt met de Cheeky gilrs. Hier kan geen enkele `DJ (vul uitermate stupide naam in)´ tegenop.
En wat het ergste is: er zijn nog mensen die het kopen ook. Hoe slecht moet je smaak wel niet zijn om dit te kunnen waarderen.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik plaats de Cheeky Girls in het zelfde rijtje als dat ketchup-nummer

petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
dat vind ik zelfs nog teveel eer. Het schijn door hun moeder `geschreven´ te zijn in een minuut of 5. Zegt toch wel genoeg denk ik.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Hahah, ja het is echt ver-schrik-ke-lijk.... I had a pretty rought night and I hate the fucking cheeky-girls! 
StuF
-
- 191 berichten
- 555 stemmen
ik ben volgens mij de enige in nederland die de ketchup song om aan te horen vind? maar de cheeky girls mogen wat mij betreft ook door de plee gespoeld worden. hoewel... die ene ziet er iig nog leuk uit, je kunt altijd nog naar de clip kijken en het geluid afzetten. doe ik bij britney spears ook altijd.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
zelfs dan grijp ik nog gillend naar mijn afstandsbediening.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Àls MusicMeter zou bestaan... dan was m'n gemiddelde onlangs een stuk lager geworden...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
MusicMeter
twijfel nog steeds of dat een goed idee zou zijn...
wezli
-
- 158 berichten
- 1170 stemmen
Mijn favoriete albums aller tijden;
ArcAngel - ArcAngel (1983)
De oorspronkelijke vinyl versie van deze klassieker werd al gauw honderden guldens waard, omdat hij zo zeldzaam geworden was. Begin jaren '90 kwam er zonder medeweten van de zanger Jeff Cannata een cd versie uit. 4 December 1999 was ik op een cd markt in De Vereeniging te Nijmegen en vond deze cd. Met die cd heeft de platenmaatchapij al geld verdiend dacht ik, hij ligt immers bij een handelaar, dus kocht ik em. Dit is het A.O.R. album (A.O.R. staat voor Adult Oriented Rock, zeg maar comerciele radio-rock, Foreigner is een bekende naam in het genre). Alles is er gewoon, emotionele zang, best stevig gitaarwerk voor deze rock-stijl, en natuurlijk de nodige keyboards.
Dio - Holy Diver (1983)
Ook uit 1983, maar dit is heavy rock. Ronnie James Dio is de zanger van de Beatles-achtige hit "Love Is All", uitgebracht onder de naam Roger Glover And Guests, met een tekenfilm videoclip, waarin een zingende kikker de hoofdrol speelt. Ook was Ronnie zanger bij Rainbow en Black Sabbath in de jaren voor dat "Holy Diver" uitkwam. Hij wordt gezien als de opvolger van Ozzy Osbourne, hoewel er na Ozzy heel kort nog een andere zanger bij Sabbath zat. Eigenlijk is dit gewoon een vervolg op Ronnie's Sabbath periode, de productie is wel minder bassig maar minstens zo hard. En natuurlijk, tevreden als Ronnie James is met z'n stem (en terecht), speelt de zang een belangrijke rol en staat meer vooraan in de mix. Deze release is niet wereldberoemd, maar zeker weten heeft deze plaat z'n invloed gehad op vele andere bands en zangers uit de periode erna.
Rory Gallagher - Tattoo (1973)
Tien jaar eerder dan. Drie jaar voor mijn geboorte kwam dit geweldige blues-rock album uit. Hoewel al z'n platen goed zijn, zijn "Tattoo", samen met "Blueprint" en "Irish Tour '74", mijn favorieten. Niet alleen was Rory (overleden in 1995) een geweldig gitarist, hij was ook een goede zanger en wist z'n stem te gebruiken. En hij kon, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Jimi Hendrix, veel beter echt nummers schrijven. Rock 'n' roll!
Van Morrison - Astral Weeks (1968)
Dit is zooo mooi... Als ik het album "Astral Weeks" luister, bekijk ik een film met m'n ogen dicht, hoewel ik de helft van de tijd geen idee heb waar ie over zingt (daar zijn ook verschillende interpretaties over te vinden op internet). Het is een soort jazz, maar acoustisch gehouden. De produktie is heel organische, ik bedoel je hoort niet alleen de snaren van de gitaar, maar ook echt het hout. De bas klinkt lekker warm, en de percussie is meestal tot een minimum beperkt, of helemaal afwezig op verschillende stukken. Oh ja, en het is een concept-album (deels autobiografisch). Dit album leverde geen hits op zoals "Van The Man" daarvoor had met "Brown Eyed Girl", en het album is eigenlijk later door veel mensen pas ondekt, maar ik vindt het z'n allerbeste dus.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Dat is zooo waar 
Een formidabele plaat, inderdaad
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Dog man star van Suede (uit 1994).
Een plaat die nogal gemengde reacties oproept. Of je vindt het holle bombast of je vindt het een ambitieus meesterwerk en een meeslepend en groots melodramatisch spektakel.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
SISTER en EVOL van SONIC YOUTH zullen altijd in mijn hart gesloten zijn.
Na die 2 platen heeft nooit meer iets mij zo erg beroert. 5(0000000000000)*'en
(astral weeks is inderdaad meesterlijk)
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Volgens mij heb je iets fout geschreven pjo en we weten allemaal wel dat het een product is.^O^
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Wat is er met je muziek-knobbel gebeurd ?...:D
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Laat me raden wat Agel eyes de beste plaatallertijden vind 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ik heb een tijdje geleden voor een nieuwsgroep een lijst van favoriete albums als nummers gemaakt, dus kan ik hier mooi neerzetten. ik houd het wel bij de top 10 van elke lijst. overigens staan er geen platen van 2001, 2002 of 2003 in. dat mocht niet.
albums
1 Pulp - Different Class ('95)
2 Bowie, David - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders
from Mars ('72)
3 Nine Inch Nails - The Downward Spiral ('94)
4 Beatles, The Abbey Road ('69)
5 Godspeed You Black Emperor! - f#a#oo ('95)
6 Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot ('95)
7 Manic Street Preachers - The Holy Bible ('94)
8 dEUS - Worst Case Scenario ('94)
9 Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas To
Heaven!
10 Orbital - Insides ('95)
liedjes:
1 Chien D'Espace - Motorpsycho ('97)
2 Viðrar vel til Loftárása - Sigur Rós ('00)
3 Disorder - Joy Division ('78)
4 Epitaph - King Crimson ('69)
5 Sleep - Godspeed You Black Emperor! ('00)
6 Vortex Surfer - Motorpsycho ('98)
7 Temptation - New Order ('83)
8 I Offered It Up To The Stars & The Night Sky - The Dirty Three ('98)
9 My Beautiful Demon - Ben Christophers ('00)
10 Deeper Well - Nada Surf ('96)
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
mijn top 5 aller tijden:
1. Dream Theater - Images & Words (1992)
2. Machine Head - Burn my Eyes (1999)
3. Life of Agony - River runs red (1998)
4. Anathema - Judgement (2001)
5. Metallica - Master of Puppets (1989)