- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ter ere van de ellende in Noorwegen: Beach House - Norway. En omdat het gewoonweg een geweldig nummer is.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
En iets luchtigers, The Avalanches.
In mijn ogen hun beste nummer en clip:
Maar deze mag ook niet ontbreken, beide geniaal.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Alleen thuis, bier overal, frituur draait overuren en het volume op z'n hardst. Dit is leven
Doctor P!!
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Zo soms heb je van die momenten dat je ineens een oude bijna verloren gewaande CD terug vind en weer grijs draait. Zo heb ik dat nu met 'Come on die young' van Mogwai. Met bijvoorbeeld onderstaand weergaloze pareltje met z'n heerlijke opbouw, waar ik dus uren naar kan luisteren zonder er ook maar een seconde zat van te worden. Zou ook prachtige filmmuziek kunnen zijn. Iemand die een film kent waarin muziek van Mogwai gebruikt is?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In het prachtige The Fountain van Aronofsky is de enige die ik ken. Erg mooie soundtrack, en werke bijzonder goed in samenwerking met Mansell. Als Mogwai fan een absolute aanrader.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ook wordt Mogwai - New Paths to Helicno pt 1 gebruikt in een scene in de serie Friday Night Lights.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
In het prachtige The Fountain van Aronofsky is de enige die ik ken. Erg mooie soundtrack, en werke bijzonder goed in samenwerking met Mansell. Als Mogwai fan een absolute aanrader.
die is inderdaad erg mooi, en een prachtige film uiteraard.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Mijn favo nummer van het moment is nu voorgoed verpest. Jezus wat slecht.
Why god , why? 
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
Er is nog hoop voor de huidige hiphop-fans.
.
Zondag op Appelsap, Amsterdam, by the way.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Black Milk is geweldig maar Random Axe, ik vind het nog niet al te best met het gelijknamige album. Dan nog liever Slaughterhouse. Nee, als het aankomt op hoop geven zijn er imho wel betere alternatieven dezerdagen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben nou niet bepaald een Sean Price fan, dus gelukkig niet voor Slaughterhouse
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Momenteel weer helemaal into Doomtree. Nu momenteel deze aan het luisteren van P.O.S, Never Better blijft een briljante plaat. Dessa = Goddess
. Ik moet straks nodig a Badly Broken Code weer eens gaan opzetten.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Nu de Arctic Monkeys met hun laatste plaat een beetje te lijken zijn ingekakt is het tijd voor The Vaccines!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Iemand die een film kent waarin muziek van Mogwai gebruikt is?
Mogwai heeft de score gemaakt voor deze documentaire:
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Hippe kapsels 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Een veel betere zangeres uit het 27-clubje dan Winehouse.
Het grote publiek kent haar natuurlijk enkel/vooral van haar postume hit uit 1971: "Me And Bobby McGee"
Freedom's just another word for nothing left to lose.