menu

Overig / Algemeen / Wat te doen tegen verveling?

zoeken in:
Ik verveel me echt nooit. Wees gewoon creatief. En als je dat niet bent, ga naar een cursus "creatief bezig zijn".

Verveling is voor mij een kans om iets nieuws te leren. Uit verveling ben ik begonnen gedichen te schrijven, gitaar te spelen, verhalen te schrijven, me meer te verdiepen in muziek en literatuur, meer met fotografie bezig te zijn, en tegenwoordig zelfs japans te leren met een online pdf cursusje.

Je kunt het zo gek niet bedenken. Je moet het wel leuk vinden om te leren natuurlijk, iets wat niet bij iedereen ingebakken zit.

Daarnaast is verveling een ideale gelegenheid om heel veel series te volgen.

Lekker lezen, terrasje pikken met vrienden (of gewoon ergens iets drinken), spontaan bioscoopbezoekje plannen, al je dvd's rangschikken (doe ik wel eens, daarna ben ik weer gefrustreerd omdat het te lang duurt).

Spirou
Je dvd-collectie invoeren op de computer in Excel of een database programma.

Verveling? Wat is dat?
Er is veel altijd veel meer te doen dan de beschikbare tijd toelaat is mijn ervaring.
De keuzes die je daarbij maakt zijn soms wel niet de juiste, dat is het vervelende eraan.
Maar verder nooit gebrek aan activiteiten om mijn tijd te vullen gehad.

Of ja, tóch..tijdens feestjes (waar ik een hekel aan heb)
Dan denk ik er wel eens over wat ik allemaal had kunnen doen in die verkwiste tijd.

Elineloves schreef:
...al je dvd's rangschikken (doe ik wel eens, daarna ben ik weer gefrustreerd omdat het te lang duurt).

Herkenbaar. Dan ben je nog niet op de helft en tief je de overige dvd's maar weer lukraak in de kast in de trand van: "weg met die rommel!" Met cd's hetzelfde verhaal.

ik weet wt je bedoelt en ik weet de oplosing ga samen met een vriend (ka ook alleeen maar samen is leuker) een doos maken je kan m versieren hoeft niet natuurlijk maar een gat in de boven kant en stop er ideeen in om te doen (dus ook de ideeen van deze sit als je je dan verveeld kan je er een briefje uitpaken en dan weet je wat je kan gaandoen xD bij mij werkt he perfect

Film kijken
Muziek luisteren
Boek lezen
Weggaan met vrienden
Gamen
Zelf wat singles schrijven
Kamer opruimen
Cd's/dvd's op een andere volgorde rangschikken
...

Don Dijk
Nutteloze posts neerzetten in een topic wat nergens over gaat.

dominion
Stu-Pot schreef:
Boek lezen...
.

Of in jouw geval een prentenboek.

dominion
Strips .

Ik heb een vraag als je verkering hebt is de verveling dan minder erg of niet, ik kan er niks over zeggen maar tja de gedachte gedeelde smart is halve smart zoals ze zeggen.

Kan iemand hierover mee praten dan ? ik zal het zo maar houden zeggen dat de verveling misschien afkan nemen met een onevenredig factor is denk een beetje te slaapverwekkend misschien is het maar beter om dit dan niet te lezen mocht je al verveelt zijn hehe.

Doei

speedy23 schreef:
16 jaar en dat verveelt zich. Godlieveheredeugdtochook...

Haha ik kan dat ook echt niet begrijpen. Verveling komt niet voor in mijn woordenboek.

Interessante dingen opzoeken (op wikipedia). Een van mijn favoriete bezigheden tijdens periodes van vervelen.

tja, verveling... dan film kijken, ff naar buiten, een beetje gamen. Dat soort dingen.

-Gamen : Vooral FPS op deze momenten ,- filmpje kijken ,-serie bekijken op tv of internet(denk ook aan series zoals AVGN,CinemaSnob,Angry Joe) ,-eten

Reinbo
Verveling? Ik wou dat ik daar tijd voor had....

Zag laatst een film (weet niet meer welke) waarin een volwassene een kind enkele levenslessen gaf. Een daarvan was iets in de trant van "Verveel je nu het nog kan, als je bent opgegroeid heb je dat gevoel niet meer." Treffende uitspraak vond ik, zeker als je kijkt naar de reacties in dit topic. Iemand enig idee welke film ik bedoel?

Beetje een "het gras is groener" ouwelullen uitspraak. Me vroeger genoeg verveeld, daar is maar weinig leuks aan.

Minotaures schreef:
tja, verveling... dan film kijken, ff naar buiten, een beetje gamen. Dat soort dingen.

Gamen? Ik zou geeneens weten wat ik daarvoor moet doen. Heb er de infrastructuur niet voor.

In Overigen > Algemeen > Wat is er zowel to doen tegen verveling?:

Ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is, toch moet ik hem opnieuw stellen omdat er niet echt een bijpassend antwoord voor mij tussen zat.

Om te beginnen zal ik mijn 'situatie' even uitleggen.
Ik ben veertien jaar oud en ik zit in het derde jaar van het HAVO. Ik heb dus gewoon nog 30 uur les in de week. Ook werk ik tien tot vijftien uur in de week, zit ongeveer drie uur per week aan m'n huiswerk. Hobby's heb ik niet echt ik houd er wel van om af en toe 's een spelletje op m'n pc te spellen maar dat verveeld ook erg snel. Ben ook niet echt iemand die veel leest. Dus ik heb ongeveer per dag wel 3/4 uur over waarin ik me echt verveel . Alle tips/ideeën/suggesties zijn welkom, bedankt!

Ik verveelde me altijd tijdens de lessen. Deed altijd andere dingen dan. Tijdschriften lezen, het ajaxlogo leren tekenen, dat soort dingen. En heerlijk, af en toe lekker niets. 's Zomers pak je terrasjes, als het kouder is een goede film of kijk je tv. En sporten deed ik driemaal per week zeker.

starbright boy (moderator)
Films kijken.

wow, dat probleem heb ik dus echt nog nooit gehad; ik maakte juist niet tot nauwelijks huiswerk om zo meer vrije tijd te hebben. Heb denk ik zo'n zeven á acht jaar lang elke dag op m'n skateboard gestaan en dan meestal na het skateboarden nog bij iemand zitten en dan was de dag alweer voorbij. Maar goed, ik kan uit je verhaaltje niet echt opmaken wat je nou wel enigszins leuk vindt, maar dat is dan ook net je probleem. Ehm.. tja, film kijken, sporten, iets met vrienden doen, ergens een passie voor proberen te ontwikkelen. Meer advies kan ik je eigenlijk niet geven. Ik kan moeilijk geloven dat je helemaal niks leuk vindt.

Nelvalhil schreef:
In Overigen > Algemeen > Wat is er zowel to doen tegen verveling?:

Ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is, toch moet ik hem opnieuw stellen omdat er niet echt een bijpassend antwoord voor mij tussen zat.

Om te beginnen zal ik mijn 'situatie' even uitleggen.
Ik ben veertien jaar oud en ik zit in het derde jaar van het HAVO. Ik heb dus gewoon nog 30 uur les in de week. Ook werk ik tien tot vijftien uur in de week, zit ongeveer drie uur per week aan m'n huiswerk. Hobby's heb ik niet echt ik houd er wel van om af en toe 's een spelletje op m'n pc te spellen maar dat verveeld ook erg snel. Ben ook niet echt iemand die veel leest. Dus ik heb ongeveer per dag wel 3/4 uur over waarin ik me echt verveel . Alle tips/ideeën/suggesties zijn welkom, bedankt!

Overigen >> Algemeen >> Het grote voetbaltopic #6

Menni
Gewoon effe lekker helemaal niks doen.

kos
Zelfs als ik een jaar geen werk zou hebben zou ik me nog geen dag vervelen denk ik. Echt zo veel dingen die ik wil doen maar nauwelijks tijd voor heb...

Ja, apart is dat he, ik zou het nu ook niet meer weten maar op de leeftijd van nelvalhil heb ik me ook regelmatig verveeld (al was dat nog in het pre-kabel tv, mobieltjes en internet tijdperk).

Nelvalhil schreef:
Hobby's heb ik niet echt

Dat lijkt me dan een probleem. Zoek er eentje. Film ligt op deze site voor de hand he...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.