menu

Overig / Algemeen / Wat te doen tegen verveling?

zoeken in:
neo (crew)
Zou zelf indien het ''nodig zou zijn'' niet mijn heil gaan zoeken bij een dansschool

Mee eens. Ligt natuurlijk aan je persoonlijke smaak. Ik ga liever naar een plek als een café om een beetje te hangen en praten dan naar een disco om je helemaal op de dansvloer uit te sloven.

neo schreef:
Zou zelf indien het ''nodig zou zijn'' niet mijn heil gaan zoeken bij een dansschool

Ik ook niet, maar op dansles gaan moet een uitstekende manier zijn om sociale contacten op te doen. Heb ik ergens een keer gelezen. Daarbij is goed kunnen dansen misschien ook wel handig.. Alhoewel, ongecoördineerde bewegingen met een biertje in mijn hand op de zaterdagavond vind ook ook wel prima

FillumGek schreef:
Mee eens. Ligt natuurlijk aan je persoonlijke smaak. Ik ga liever naar een plek als een café om een beetje te hangen en praten dan naar een disco om je helemaal op de dansvloer uit te sloven.

Op de eerste plaats ga je niet alleen naar een kroeg (daar ligt het probleem vaak al). Op de tweede plaats moet je juist iets hebben waarbij je min of meer verplicht bent dingen samen te doen. Ik noem een Engelse Wals

Leno schreef:
Als je wat meer lef hebt is een dansschool ook een uitstekende manier om zowel bezig te zijn als mensen te leren kennen.

Als je geen twee linkervoeten hebt zoals ik.

Om terug te komen op de beginpost: ik herken het probleem en het treft niet alleen tieners; leerkrachten met twee maanden vakantie kunnen het ook hebben. Wanneer ik collega's aan de lijn hoor vertellen ze me net hetzelfde als Gizzman: ze zijn niets aan het doen.
Om de vakantieluiheid te bestrijden ben ik begin juli als vrijwilligster gaan werken op een speelveld (geen speelplein) voor jongeren uit de buurt. Het gaat maar om een paar uurtjes per dag en als ik even een dag niet kan is dat ook geen probleem. Misschien is dat iets voor jou? Je wordt er niet moe van maar ondertussen blijf je wel bezig.
Je kan ook altijd een boek schrijven.
Trouwens, wat speedy schreef zijn allemaal verhaaltjes van "... en vroeger hadden we maar twee stenen op zak en dan nog verveelden we ons geen seconde met die twee stenen; we zetten ze op elkaar, naast elkaar, rolden ze uit elkaar,... "

kos
katie morosky schreef:
Wanneer ik collega's aan de lijn hoor vertellen ze me net hetzelfde als Gizzman: ze zijn niets aan het doen.
Da's op zich geen probleem. Wel als je daar zelf een probleem mee hebt .

Eigenlijk maken de meesten daar geen probleem van. Alleen ik wel vorig jaar en dan heb je wel je een probleem als de rest er geen probleem van maakt. Soit, 't probleem is niet meer.

katie morosky schreef:
Trouwens, wat speedy schreef zijn allemaal verhaaltjes van "... en vroeger hadden we maar twee stenen op zak en dan nog verveelden we ons geen seconde met die twee stenen; we zetten ze op elkaar, naast elkaar, rolden ze uit elkaar,... "

Maar waarom reageert Gizzmann niet meer?

kos
Hij heeft het opeens erg druk .

Dan heeft ie z'n doel bereikt.

katie morosky schreef:
Wanneer ik collega's aan de lijn hoor vertellen ze me net hetzelfde als Gizzman: ze zijn niets aan het doen.

En als je hen iets vraagt is hun eerste antwoord: 'Ik heb geen tijd".

Je trekt het in het belachelijke, maar dat is wel de waarheid. 35-40 geleden hadden hadden de kinderen van simpele werkmensen bitter weinig.

Waarom moet ik nu denken aan Toon Hermans en zijn 'Snieklaas'...

speedy23 schreef:

Waarom moet ik nu denken aan Toon Hermans en zijn 'Snieklaas'...

Heb weinig in mijn leven van Toon Hermans gezien of gehoord maar dat vond ik werkelijk fantastisch

Reinbo
U-96 schreef:
Maar waarom reageert Gizzmann niet meer?

Mischien heeft hij zich dood verveeld.

Gizzman reageert opeens niet meer, maar gezien zijn stemmen is hij nog niet begonnen aan nuttige bezigheden.

Ik zou zeggen ga eens uit met je vrienden en probeer een date te scoren , dat houd je wel bezig.
Of zoek een nieuwe hobby die je met hun kan beoefenen zoals ik die nu veel poker. Zoek werk is uiteraard ook een goeie of ga op een sport. Geloof me als je de hele dag hard hebt gewerkt of wat dan ook ben je blij dat je savonds even rust hebt.

Of ga studeren. Bijvoorbeeld de hele maand Augustus.. Herkansingen ...

Slapen

of voetbal kijken, dat komt straks lekker weer 24 uur per dag op tv

Volgens mij is het helemaal niet zo dat kinderen (of volwassen wat dat betreft) zich 'meer' vervelen als vroeger. Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat iedereen maar denkt dat hij/zij zich niet mág vervelen. Dat je je soms verveeld is doodnormaal en is ook iets waar je soms gewoon lekker in moet blijven hangen, alleen door al die mogelijkheden tegenwoordig heeft iedereen het idee gekregen dat je je niet moet gaan zitten vervelen.

Het begint nu al bij moeders van kinderen die hun kind altijd maar aanmanen iets te doen. Tot in het bizarre aan toe, weten jullie die 'rare' reclames nog van Sire, van zo'n meisje wat in haar agenda moest kijken of ze kon? Ik heb nichtjes die precies zou zijn, hun moeder stuurt hun van hot naar her, die meisjes hebben geen tijd om zich te vervelen.

Natuurlijk moet je uit verveling geen luiheid creëeren, maar af en toe niets te doen hebben is gewoon gezond!

Verveling? Bestaat dat ook?

Ik weet natuurlijk niet hoe jij in elkaar zit en wat je leuk vind en wat niet, maar ik kan je wel wat tips proberen te geven. Ga eens trainen/sporten ipv maar wat op je luie reet te zitten! Begin simpel door te gaan opdrukken, sit-ups te doen en ga hardlopen. Je voelt je heerlijk fit wat ook doorwerkt op je zelfvertrouwen. Daarnaast krijg je er trots en voldoening uit als je je eigen prestaties weer overtreft. Ga bijvoorbeeld ook op een sportclub. Het is een sociale gelegenheid; je leert nieuwe mensen kennen met wie je eventueel ook buiten de sport om kan gaan. Daarnaast betekend dit dat je er ook weer een paar keer in de week uit bent en daarnaast is het gezond. Ga ook eens survivalen, erg leuk.
Neem ook een baantje. Ook dit is een sociale aangelegenheid wat erg fijn kan zijn, je wordt er zelfstandig van, je leert meer over het (werk)leven, je bent er weer eens uit en hebt dus weer wat te doen en je verdient er uiteraard geld mee waar je weer leuke dingen van kan doen/kopen of je spaart het voor het een of ander.
Onderneem eens iets met vrienden/vriendinnen. Je zegt dat je je verveelt bij je beste vriend. Ben je dan niet gewoon vastgeklampt aan je saaie, luie en ongezonde zitleven? Stel je je wel open voor vrienden en andere contacten?
Trek er opuit als er iets in de buurt is te doen ipv op de bank te gaan zitten. Is er niemand om mee heen te gaan? Dan ga je alleen! Je zult merken dat het enorm leuk kan zijn om ergens alleen op af te gaan en daar gewoon wat mensen aan te spreken die spontaan zullen reageren. Voordat je het weet leer je nieuwe mensen kennen. Ook is het goed voor je sociale vaardigheden dat je onbekende mensen aanspreekt en er een gesprekje mee aanknoopt. Sowieso heb je niet altijd alleen maar andere mensen nodig om je te vermaken. Als je alleen bent kan je gaan trainen of een goed boek lezen of een cd luisteren etc. Je kan je hier bijvoorbeeld ook in gaan verdiepen net als bij film wat weer een nieuwe hobby oplevert. Hobby's zijn goed!
Help je moeder eens mee met het huishouden, ga uit jezelf dingen doen. NEEM INITITATIEF. Ga eens bij je opa en oma op bezoek, die staan te springen om bezoek van hun kleinzoon. Probeer misschien een leuke vriendin te krijgen en wees niet bang voor afweizing. Er zijn 3 miljard meiden, dus er loopt er nog wel eentje rond. Ga in het weekend 's avonds eens wat leuk doen met mensen. Dit hoeft niet eens per se een café, kroeg of discotheek te zijn; er zijn zat uitgaansmogelijkheden. Of je blijft lekker thuis met wat mensen en maakt er een gezellige avond van. Ga bijvoorbeeld met zijn allen een film kijken of iets dergelijks. Film kijken is heus niet slecht, als het maar niet het enige is wat je doet. Zitten op de bank, computeren en film kijken is ook ontspanning. Doe dit alleen niet 24/7, want dan is er geen zak aan en het is bovendien erg ongezond. Je kan je ook gaan richten op je opleiding en toekomstige beroep en eventuele hobby's.

Kortom, er is ZAT te doen. Ik vertel hier maar een klein gedeelte van de mogelijkheden. Iemand van 16 jaar (en elke andere leeftijd!) behoort zich niet te vervelen. Doe je dat wel dan ligt het aan jezelf en niet aan de mensen om je heen. Zoals ik al zei: neem ook eens initiatief!
Hopelijk heb je er wat aan ga je er ook iets mee/aan doen.

Vind het idee om bij je opa en oma op bezoek te gaan wel héél erg vergaan. Verveling daar is erger dan op de bank . Maar er zijn ook vast wel leuke opa's en oma's..

Als ik met mijn ouders ga vind ik dat ook niet altijd even interessant, maar als je alleen gaat heb je alle aandacht van je opa en oma is het zelfs erg leuk.

En waarom lees ik nu weer dat je 'je moeder in het huishouden moet helpen'...? Hoezo, je moeder? Toevallig deed mijn vader het huishouden voor het overgrote deel, maar dan nog, wat een stereotypen zeg, als dat bij jullie thuis je moeder alles deed, was er wat bij betreft toch echt iets mis...

*Chrissie*
Ik verveel me in de vakantie ook best wel, maar ik vind uiteindelijk toch we iets om te doen:
- soms stuur ik mijn vrienden een hele lange mail, ben ik ook weer even bezig.
- Laatst heb ik mijn lego verzameling van vroeger weer tevoorschijn gehaald En die ben ik netjes gaan uitzoeken, ben je ook weer even zoet mee
- je kan ook foto's van vroeger in gaan plakken, help je je moeder mee en zie je de raarste veranderingen van je kennissen.

En zo zijn er vast nog weel meer van die onnozele dingen.

Goodfella_90 schreef:
IGa eens trainen/sporten ipv maar wat op je luie reet te zitten! Begin simpel door te gaan opdrukken, sit-ups te doen en ga hardlopen.

Yeah Rite

kos
kimmie schreef:
En waarom lees ik nu weer dat je 'je moeder in het huishouden moet helpen'...? Hoezo, je moeder? Toevallig deed mijn vader het huishouden voor het overgrote deel, maar dan nog, wat een stereotypen zeg, als dat bij jullie thuis je moeder alles deed, was er wat bij betreft toch echt iets mis...
Buiten dat, 'je moeder helpen' klinkt wel heel erg pedagogisch verantwoord om tegen een tiener te zeggen die zich verveelt .

Je kunt ook de fiets pakken en de Mp3speler/Ipod opzetten en dan gewoon doelloos een kant opfietsen.

Het enige pluspuntje dat er aan verveling zit is dat de dagen voor het gevoel langer duren.

*Chrissie*
Je kunt ook een lekkere taart gaan bakken!

kos schreef:
(quote)
Buiten dat, 'je moeder helpen' klinkt wel heel erg pedagogisch verantwoord om tegen een tiener te zeggen die zich verveelt .

Tuurlijk niet. Als je moeder bezig is het hele huis schoon te maken en op datzelfde moment lig jij op de bank niks te doen en je te vervelen.. Dan doe je toch iets niet goed?(!)

kos
Dat klopt, dus dan ga je iets leuks doen lijkt me.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.