menu

Overig / Algemeen / Wat te doen tegen verveling?

zoeken in:
Zavo schreef:
Of ga geocachen www.geocaching.nl[/url] (perfect met het vorige te combineren trouwens).

Wat een leuke tip!

kos
Hannibal schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich vervelen, ik wou dat er nog 20 uur extra in een dag zat.
Precies .

kos
Phoenix schreef:

Bijvoorbeeld:

Try to not think about penguins
(Amusement Potential: 1-5 minutes)
This is especially hard, because by trying too much, you remember what you were trying to avoid thinking of. If you try too little, you end up thinking about penguins anyway.

.

Op dit moment heb ik eigenlijk geen leven. Het is vakantie, en wat doe je dan? Helemaal niks!

De perfecte tijd om je bittorrents aan te zetten en er helemaal voor te gaan. Flikker er 20 films in, laat ze even een paar uur draaien et voila, het resultaat. Meestal nog goeie kwaliteit ook. Het is slecht van me, dat weet ik, maar na een aantal jaar alles origineel kopen, is deze bijna 18-jarige scholier genoodzaakt om wat geld te besparen

Dus ik ben eigenlijk 24/7 film aan het kijken nu
Veel vrienden op vakantie, geen school, ouders binnekort weg, ik hoef nergens naar toe. Perfect

Binnekort nog wel even naar een paar party's + zelf nog één geven. En verder nog naar Walibi World enz.
Dus ik heb nog een klein beetje sociaal leven at the moment.

FillumGek schreef:

Dus ik ben eigenlijk 24/7 film aan het kijken nu
Veel vrienden op vakantie, geen school, ouders binnekort weg, ik hoef nergens naar toe. Perfect

Heel herkenbaar. Ik wacht met smart op de dag (8 augustus) dat ik een weekje helemaal alleen thuis ben en dan heb ik hier een heel mooi stapeltje films die in totaal 70 uur en 2 minuten duren en die gaan in één ruk achter elkaar aan

Het is weer vakantie en filmmarathontijd

Hehe precies. Ik ga waarschijnlijk ook nog met een aantal vrienden een Simpsons-marathon houden van minimaal 24 uur

Hannibal schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich vervelen, ik wou dat er nog 20 uur extra in een dag zat.

Juist. Dat heb ik ook. Een dag is veel tekort voor mij.

Jullie kunnen allemaal wel roepen 'trek er op uit', maar ik denk dat Gizzmann dat liever niet in zijn eentje doet en hij (?) schrijft juist dat zijn vrienden er niet voor hem zijn (of hij ze eigenlijk helemaal niet leuk vindt). Ik herken dat van vroeger, ik wilde wel wat doen, maar niet alleen! Mijn vraag aan Gizzmann is dan ook: als je geen vrienden hebt waar je iets mee kunt of wilt doen, heb je dan misschien wel een broer, zus, neef of nicht waar je het goed mee kunt vinden? Zo ja, dan kun je met die persoon iets bedenken om te doen. Wat ik vroeger altijd erg leuk vond was om met mijn neef zo'n treinkaart te kopen (vroeger heette het Toer Time of zoiets) en dan dwars door NL te treinen. Lachen man!

Heb je nou ook geen leuke familieleden, dan kun je misschien iemand van MovieMeter die dicht bij je woont zo ver krijgen om met je af te spreken. Als ik dit forum zo eens lees zijn er genoeg mensen die zich net als jij vervelen... 1 + 1 = 2 zou ik zeggen!

Hoe dan ook, je komt er vast wel uit!

Niet tienertour?

mikey schreef:
(quote)
Niet tienertour?

Ja kan ook. Zoiets was het wel. 't Is alweer even geleden hè...

Tiener Touren, lekker naar groningen en de volgende dag naar maastricht en de rest van de week naar amsterdam. (coffeeshop )

(coffeeshop )

Kun je je schetsboek voltekenen, Gizzman.

mikey schreef:
Tiener Touren, lekker naar groningen en de volgende dag naar maastricht en de rest van de week naar amsterdam. (coffeeshop )

Voor een coffeeshop hoef je echt niet naar Amsterdam hoor!

ToNe schreef:
Kun je je schetsboek voltekenen, Gizzman.
Yeah net als crumb in zijn (permanente) LSD tijdperk.

Dat is waar, ook in deventer kon je naar de coffeeshop, maar daar werd je herkend.

mikey schreef:
(quote)
Yeah net als crumb in zijn (permanente) LSD tijdperk.

Dat is waar, ook in deventer kon je naar de coffeeshop, maar daar werd je herkend.

Oh, dus dát is het. Je wilt niet herkend worden!
In elke Nederlandse plaats met meer dan 50.000 inwoners kun je zo'n beetje naar een coffeeshop!

Vervelen, een bekend fenomeen dat steeds vaker voorkomt bij de jeugd.

Het verhaal dat Gizzmann schrijft is erg herkenbaar voor mij. Zelf heb ik namelijk ook (recent) zo'n periode gehad. Mijn vrije dagen bestonden uit eten, drinken, computeren en film kijken. Hiermee overdrijf ik niets. Feitelijk waren dit mijn dagelijkse bezigheden voor zo'n 2 maanden (eigenlijk langer, maar dat heb ik verdrongen ) lang.

Wanneer je eenmaal in zo'n luie periode zit is het moeilijk om er weer uit te komen. Het is namelijk stiekem, in de loop van de tijd, een gewoonte geworden. Je kunt ook honderden redenen gaan opnoemen van waarom je eigenlijk op een dag niets doet. Echter is er eigenlijk maar een geldige reden en deze is denk ik voor veel personen hetzelfde. Je bent gewoon lui!

Al die andere redenen hebben er wel gedeeltelijk mee te maken, maar ze kunnen eigenlijk niet de directe oorzaak zijn. Je hebt je vrienden namelijk niet nodig om je van de computer en film af te houden. Dit kun jezelf ook.

Op een gegeven moment (tijdens die periode) heb ik tegen mezelf gezegd van "Dit kan niet langer, ik moet wat doen!". Spreek vervolgens met jezelf een paar kleine dingen af. Niet langer dan 2 uur op een dag achter de computer zitten, maximaal 4 films in de week. Hou je ook aan die afspraken.

En dan komt het moeilijkste, het actief bezig gaan met andere dingen. Probeer te genieten van andere bezigheden. Ga sporten, heerlijk. Ga even de natuur in, of ga even zwemmen. Je kunt even in het dorp/stad kijken. Probeer een hobby te vinden. Deze bezigheden zijn natuurlijk allemaal leuker met vrienden en/of familie, maar dat zijn excuses. Je kunt ze ook prima alleen doen. Je vind op een gegeven moment vanzelf weer gezelschap. MovieMeter is daar een optie voor, zoals BenicioDelToro al eerder heeft aangegeven. Wees ook niet beroerd om mensen aan te spreken, het is gewoon spontaan! Voor je het weet heb je goede contacten met iemand.

Kijk ook even in je adresboek of je nou echt lui was, of dat er toch nog wat namen in staan die je een belletje kunt geven. Het is allemaal zo moeilijk om uit te leggen, maar probeer actief bezig te gaan! Ga met jezelf afspraken maken. Wanneer je eenmaal in de gewoonte van druk zit dan heb je er ook geen moeite meer mee. Dan gaat alles vanzelf, dat is echt zoveel beter dan nutteloos je dagen doorbrengen.

Om even mijn trots te melden. Ik werk nu 5 dagen in de week, volg rijlessen en leer voor mijn theorie examen. Daarnaast skeeler ik graag in de avond en ben ik al verscheidene keren op stap geweest in Utrecht en Zwolle. Ook ga ik binnenkort met mijn zus naar de BIOS en wil ik haar helpen met verhuizen. Op zaterdag ben ik in de fitnesszaal te vinden en met karten heb ik mijn nieuwe hobby gevonden. Hoe heb ik deze hobby gevonden? Samen met wat mensen van internet (race league) wat afgesproken. Het was reuze gezellig en ik heb er vrienden aan over gehouden waar ik zo nu en dan nog altijd mee afspreek! We mogen natuurlijk computeren en films ook niet vergeten, doe ik ook nog altijd, alleen wel met mate!

Druk genoeg dus voor iemand die werkelijk waar niets deed.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal. Succes.

Doom schreef:
Je bent gewoon lui!

Ken je Idle Hands?

Nope, hoezo?

Idle Hands

Erg luie jongen, hand niet onder controle, moorden, zombies, vloek etc.

Oke, klinkt interessant. Ik blijf wel aan het noteren zeg met aanraders.

Doom schreef:
Daarnaast (...) ben ik al verscheidene keren op stap geweest in Utrecht en Zwolle.

Waar ga je naartoe in Zwolle? Ik kom er ook regelmatig, mijn vriend komt er vandaan.

BenicioDelToro schreef:
(quote)

Waar ga je naartoe in Zwolle? Ik kom er ook regelmatig, mijn vriend komt er vandaan.

Timeless (cafe), de Kroon (cinema) en ik eet graag bij de Plataan. Binnenkort het bowlen is in Zwolle proberen.

Nog tips?

Domme feitjes:
Turkeyloverz schreef:
Idle Hands

Erg luie jongen, hand niet onder controle, moorden, zombies, vloek etc.

idle hands izz the devil's playground = Ledigheid is des duivels oorkussen

BenicioDelToro schreef:
ga je ook wel eebs naar die kroeg waar het personeel verkleed was als bouwvakkers en weer als doktoren. in zwolle. dat was 12 jaar terug heel populair.

kos
De Joffer? .

Hahahaha ge-ni-aaaal van je kos
De Joffer. Toen ik op een blauwe maandag studeerde op windeschheimat hogeschool of zo, hing ik daar wel eens rond.

De Docter, Het Vliegende Paard zijn wel leuk vind ik.

De Docter, dat is inderdaad een leuk cafe. Slechts 1 keer geweest, zit direct naast de timeless. Een beetje rock-achtig etc..

Om weer even terug te komen op de beginpost en meteen Speedy's reactie erbij te nemen:

speedy23 schreef:
Je hebt toch dingen genoeg om je niet hoeven te vervelen. Wij hadden geen computer, geen video, geen dvd-speler, geen geld, zwart/wit tv met drie zenders waarvoor je moest opstaan en aan de antenne draaien om van post te wisselen, geen sporthal, geen zwembad, enz. enz...
Dat was de prehistorie en toch hebben wij ons nooit verveeld. We 'leefden' op straat, hadden boeken en goeie radio, bergen gezelschapsspelen en ouders die aandacht schonken aan de kinderen. En vrienden, vooral veel vrienden én een gezonde leefomgeving.

Juist door al die luxe zoals spelcomputers, t.v. etc. neemt de individualisering steeds groter wordende vormen aan. Deze individualisering uit zich, onder andere, in verveling. Je sociale contacten worden minder en je bent veel meer op jezelf aangewezen.

Sociale contacten maken wordt steeds moeilijk, maar er zijn voldoende manieren om onder de mensen te komen. Dit leidt er toe dat je gevoel voor eigenwaarde een stuk groter wordt en je kennissen (vrienden) krijgt. Een uitstekende manier is een bijbaantje nemen. In het begin is er geen reet aan, maar op den duur ga je je collega's kennen, voel je je nuttig en wat geld is nooit mis natuurlijk.. Als ik naar mezelf kijk heeft mijn bijbaan me veel meer opgeleverd dan alleen geld.

Als je wat meer lef hebt is een dansschool ook een uitstekende manier om zowel bezig te zijn als mensen te leren kennen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:35 uur

geplaatst: vandaag om 01:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.