menu

Overig / Algemeen / Pesten via het internet

zoeken in:
neo (crew)
Zou het ook niet zijn dat dezelfde personen als die iemand op school pesten via msn, mail of wat ook kunnen treiteren. Het zou dus kunnen dat iemand nu dubbel zo wordt gepest door het internet.

Of... het internet is opeens een toegevoegde waarde 'to deliver vengeance upon thee'

Hoe dan ook, in welke vorm dan ook, het is een geheel nieuwe situatie die voor maatschappelijke en sociale veranderingen zorgen (webcamseks, haha) waar niemand nog duidelijk zicht op heeft. Hierdoor kun je enkel alleen hopen voorlichtend en hopelijk preventief te handelen over de gevaren en gevolgen.

Eerlijk waar, Stichting Correlatie zou moeten lobbyen voor rijkssubsidie voor MSN-gerelateerde 'situaties'.

Ik msn al sinds 9 januarie en ik heb alle nare ervaringen al meegemaakt. Ben al eens verotgescholden en berdreigd door 4 personen en daar heb je nog dagen lang een trauma van.

Ik maak ook nooit zomaar ruzie op msn, meestal doen ze dat gewoon bij mij. Ik had een vriend die vroeger nog altijd heel aardig was, tot dat ik msn had. Hij kon me toen geen enkele moment met rust laten en kon me aleen nog maar lastig vallen met domme gesprekjes. En soms beschuldigde hij me voor iets doms, en speelde hij de hele tijd de baas over mij en moest m'n excuses aan iedereen bieden waar ik ooit eens ruzie mee had en als ik dat niet deed zei hij dat ik problemen kreeg en eenzaam zou worden. Nou das gewoon dikke bullshit. En toen zat hij zo in me haren dat ik naar zijn mentor ging en toen had hij gewoon ongelijk. Kun je nagaan hoe erg je de mist ingaat.

Maargoed, dat opgelost. Maar toch, even later zat hij me weer te irriteren over dat ik geen liefde kan krijgen en dat hij veel eerder ervaring heeft. Nou die stakker durft niet eens te zoenen. En het werd al erger. Ben nog eens door zijn vriendin verrot gescholden ook op msn (die op school dan natuurlijk niks durft) Nou toen heb ik daar ook maatregelen mee genomen met de mentor. En dat pikte die gast weer niet. Tsja, wat doe je dan als je verrotgescholden word, je bek houden? mooi niet! En zo zocht ie weer steeds ruzie met me en bedreigde hij me weer steeds. Dat ik was het deze keer echt zat. Ik heb hem helemaal uit mijn msn verwijderd en geblokeerd en nu durft ie niet meer in mijn buurt te komen. Hij dacht eerder dat ik een watje was maar dat had ie mis.

Laatst zocht ie me nog op om weer vrede te sluiten omdat ie al zijn vrienden is kwijtgeraakt door dit gedoe. Nou ik ben gewoon weggelopen. Denkt die lul ook nog dat ik het hem vergeef, mooi niet.

Sindsdien heeft ie geen vriend meer over omdat blijkt dat hij ook dit allemaal bij anderen doet.

Ja jongens, dat is nou msn.

Ik kies ook liever voor moviemeter dan voor msn

Lang leve de block-functie...

*Chrissie*
Ik hoor ook wel van veel mensen dat ze bedreigd worden via internet enz. Maar uiteindelijk heb ik nog nooit iemand gekent waarvan het werkelijk is uitgekomen.

Waarom laat je die mensen dan toe in je lijst? , ik heb er lauter vrienden en goede kenissen in , en voorderest wel wat anders maar waarom zouden die je bedrijgen ? die ken je niet eens , dan is de verwijderknop snel gevonden.

Lijstopvulling en de laagdrempelige definitie van een *vriendenlijst*.

Daarom haat ik MSN nou zo. Trouwens, met msn werkt het toch zo dat je die stakkers allemaal zelf toe moet voegen, doe je dat toch gewoon niet.

Niet zo negatief , MSN is geweldig , in een klap al je kenissen bij elkaar , geen reden voor belkosten en altijd iedereen bereikbaar ( mits online ).

mikoz schreef:
Waarom laat je die mensen dan toe in je lijst?

Omdat je nooit van te voren weet hoe ze zijn.

Laat je dan volslagen vreemden toe in je lijst?

Idd niet erg slim....de functie om mensen te weigeren is er om een reden you know..

gotti schreef:
Laat je dan volslagen vreemden toe in je lijst?

Dat doe ik soms en als ze aardig zijn, hou ik ze. Als ze onaardig zijn blokeer ik ze. Eigenlijk is dat nog bijna nooit bij mij gebeurd dat er vreemden mij in hun lijst zetten.

neo (crew)
Ik voeg zelfs weleens mensen toe die ik een tikkeltje tot nauwelijks ken en heb nog nooit met iemand problemen gehad. Dus het kan wel!

ehm, wat is de meerwaarde van een wildvreemde in je lijst toevoegen? Wat draagt zo'n persoon eigenlijk bij om weer niet geblokkeerd te worden behalve 'aardig' te doen?

Nou ja, als er een wildvreemde in mijn lijst komt vraag ik altijd eerst hoe die aan mijn msn komt en wie hij is.

En als ie dan schijnheilig gaat doen door zijn naam niet te zeggen of dat hij zit te pesten druk ik gauw op de 'blokeer' knop.

Maar als het gewoon een aardig persoon is, hou ik hem in me lijst, en als het een lekker wijf is hou ik hem al helemaal in me lijst

ToNe schreef:
ehm, wat is de meerwaarde van een wildvreemde in je lijst toevoegen? Wat draagt zo'n persoon eigenlijk bij om weer niet geblokkeerd te worden behalve 'aardig' te doen?
Praten met onbekenden is soms erg bevredigend. Echt waar. Heb een erg goede MSN-vriendin die ik nog nooit gezien heb, maar heb wel fijne gesprekken.

Vooral op forums komt het erg vaak voor. Op msn kun je mensen nog blokkeren en verwijderen.

Pesten is gewoon een teken van zwakte. Pestkoppen van nu zijn wellicht vroeger vaak gepest geweest. En pesten via internet kan ver gaan ! Zelfs tot vechtpartijen !

Vechten is cool. Met een paar mooie combo's en een special move heb je zo een fatality! in de pocket. Yekezzez wins.

Yekezzez schreef:
Vechten is cool. Met een paar mooie combo's en een special move heb je zo een fatality! in de pocket. Yekezzez wins.

Dat slaat nergens op ! Vindt jij het misschien leuk als je kan vechten ? Vechten is zinloos en je verergert het meestal. Alleen als ze op jouw beginnen te slaan, dan mag je terugslaan. Eerder niet.

Verergert wat? Ik vecht zelfs met mijn beste vrienden. Dat zo'n hoofd uit elkaar spat aan het einde van een gevecht, prachtig. Helemaal als je de uitdrukking op het gezicht ziet wanneer je een perfect score behaald, haha priceless.

LOL.

Het is trouwens 'Chuck Norris wins', altijd. Dat weet je.

Dat is volgens mij ook de reden dat ze hem niet in Mortal Kombat hebben gezet

606
Hard verscheurend vind ik het, ik weet wat hij voelde ben zelf ook jaren gepest, Erg zielig dat niemand die jongen kon helpen.

Zeer triest arme jongen... ik wil niet eens nagaan hoe erg het wel niet is dat die uiteindelijk kiest om zijn leven te stoppen. Zijn brief is erg zielig en hartverscheurend.

En dan zijn er nog altijd van die mongolen die via internet flinke jongens zijn om ongepaste reactie's te plaatsen. Stoer!

Ik heb ook de nodige ervaring op dit gebied gehad, zo ook op internet. Dan leef je met zo'n jongen mee natuurlijk.

Ik neem aan dat de personen verder in kwestie (de pestkoppen) van school worden afgetrapt en hopelijk een taakstraf ondergaan?

kos
Dat lijkt me niet. Het grootste probleem van pesten is dat het tamelijk subjectief is.

Tenzij er daadwerkelijk bedreiging, belaging, mishandeling, identiteitsfraude, of iets dergelijks kan worden aangetoond.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:30 uur

geplaatst: vandaag om 20:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.