- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Tha-Joker
-
- 1048 berichten
- 952 stemmen
Deze kwam ik net tegen toen ik op moeilijkste raadsel ooit zocht. Misschien hebben jullie hem al wel is gelezen of is hij hier al is gepost maar ok:
Er zijn drie goden X, Y, en Z die (in onbepaalde volgorde) Waar, Vals en Willekeur heten. Waar spreekt altijd de waarheid, Vals liegt altijd en Willekeur antwoordt willekeurig de waarheid of de leugen. Jouw opdracht is om door drie ja/nee-vragen te stellen exact de identiteiten van X, Y en Z te bepalen. Je mag kiezen aan welke god je elke vraag stelt, en je mag meerdere vragen aan dezelfde god stellen. Een bijkomend probleem is dat de goden wel Nederlands verstaan, maar zelf niet kunnen spreken. Ze antwoorden met 'dah' en 'nah', maar het is niet duidelijk welke 'ja' en welke 'nee' betekent.
Oplossing:
Cruciaal in de oplossing is het identificeren van Willekeur. We stellen daarom de volgende vraag:
* Als ik u zou vragen of één plus één twee is, zou u dan 'dah' antwoorden?
Als we deze vraag stellen aan Waar of Vals, dan krijgen we als antwoord altijd 'dah'. (dit is eenvoudig zelf na te gaan door alle mogelijkheden uit te proberen). Analoog zal de vraag:
* Als ik u zou vragen of één plus één drie is, zou u dan 'dah' antwoorden?
altijd 'nah' als antwoord opleveren als de god waaraan het gevraagd is Vals of Waar is. Als we dit gebruiken, is een mogelijke oplossing:
1. Vraag aan god Y: "Als ik jou zou vragen 'Is X Willekeur?', zou je dan 'dah' antwoorden?". Als Y 'dah' antwoordt, dan is ofwel Y zelf Willekeur, ofwel is X Willekeur. In beide gevallen is Z dus niet Willekeur. Als Y 'nah' antwoordt, dan is ofwel Y Willekeur, ofwel Z, en dus is X zeker niet Willekeur.
2. Vraag nu aan de god die zeker niet Willekeur is het volgende: "Als ik u zou vragen: 'Bent u Waar?', zou u dan 'dah' antwoorden?" Als het antwoord 'dah' is, deze god Waar. Als het antwoord 'nah' is, dan is deze god Vals.
3. Vraag aan dezelfde god "Als ik u zou vragen 'Is Y Willekeur', zou u dan 'dah' antwoorden?" Als het antwoord 'dah' is, is Y willekeur. Anders is de god waartegen je nog niet hebt besproken Willekeur. Nu weet je dus de identiteit van Willekeur van of Vals of Waar, maar dus ook de identiteit van de laatste (door eliminatie!).
Ik kreeg er hoofdpijn van... 
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Komt een skelet bij de hoeren, vraagt ie:
"Kun je me mergpijpen?"
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Wat is NIET leuk?:
- Naar de opticien gaan met je brillenkoker en zeggen: "Ik kan 'm niet gaar krijgen".
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Nog 2 goede:
Youtube - De terugkeer van Jan de Bruyne Omschrijving: Iedereen kent de moppen van Jantje, maar slechts weinigen weten dat ze op waargebeurde anekdotes gebaseerd zijn.
Youtube - Het schooltje: "Dat zijn ier toch geen doeningen dat er hier een homo les geeft. Dat is hier een tikkende tijdbom!!!"
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Die onderste twee zijn inderdaad erg goed moet ik zeggen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2542 stemmen
Tijdens de zomer rijdt er een bus vol met bejaarde mensen: onderweg naar hun vakantiebestemming.
Na een aantal uren rijden kijkt de buschauffeur naar zijn
achteruitkijkspiegel en ziet één van de bejaarde vrouw naar hem toe komen.
''Meneer de chauffeur, steek uw hand uit'', zegt de bejaarde vrouw.
De chauffeur denkt van ''Wat krijgen we nou?'', toch steekt hij zijn hand uit naar de vrouw en die geeft hem een handvol pinda's.
''Voor u.'' zegt ze. De chauffeur zegt ''Lekker, dank u wel.'' En eet de pinda's op.
Een aantal minuten later komt ze weer terug en vraagt weer hetzelfde. De chauffeur ging akkoord en nam nog een hanvol aan en at ze op.
Nog een aantal minuten later kwam ze nog eens. De chauffeur vroeg haar toen ''Waarom heeft u pinda's bij u als u ze niet lust?''.
De bejaarde vrouw beantwoorde met ''Ik lust alleen de chocolade om de pinda's.''
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik kan altijd wel smakelijk lachen om de cartoons van Jeroom die ook in Humo tekent. Humor is vaak droog en soms ook wel erg grof. De Belgen onder ons zullen hem wellicht wel kennen, maar voor onze Nederlandse vrienden:

s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Tijdens de zomer ....
Wat lijken moppen op elkaar heh,
Petra geeft haar oma een bonbon.
"MMMhhh" zegt oma "dat is nog eens een lekkere bonbon"
"Wat gek?"zegt Petra "toen ik hem aan de hond gaf spuugde hij hem meteen uit"
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Uit welke film komt deze rol van Cruise nu weer?
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
-Zegt de ene hoer tegen de andere:
"Als ik vanavond om tien uur niet op bed lig, ga ik slapen".
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Ik kan altijd wel smakelijk lachen om de cartoons van Jeroom die ook in Humo tekent. Humor is vaak droog en soms ook wel erg grof. De Belgen onder ons zullen hem wellicht wel kennen, maar voor onze Nederlandse vrienden:
(afbeelding)
Meer!
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
-Zegt de ene hoer tegen de andere:
"Als ik vanavond om tien uur niet op bed lig, ga ik slapen".
hij is leuk.
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Het ene hoertje tegen het andere
"Wat vraag jij aan Sinterklaas?"
Het andere hoertje zegt:
€ 50,- net als aan iedereen
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Twee oude mannetjes komen uit de kroeg strompelen.
Zegt het ene mannetje met een schorre en haperende stem:
"Zullen we nog eens als vroeger doen, kieken wie het verste kan piesen?"
"Das goed", zegt dat andere mannetje.
Even later zegt de een, "M'n schoenen worden nat".
Zegt die ander: "Dan hedde gij gewonnen"
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dat zijn geen Chinezen, dat is van Bassie & Adriaan jongen!
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik vind dit zo'n prachtig filmpje. Die reactie van Harry Mens. 
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Weet je waarom er zoveel Chinezen zijn?
Anders krijgen ze nooit al die bami op
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Weet je waarom er zoveel Chinezen zijn?
Nee, en ik wil het niet weten ook.