- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Gezond leven
Gezond leven
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Water zal niet alle ziektes genezen, daar geloof ik niet in. Het kan wel meehelpen te neutraliseren waar zich te veel basen of zuren in het lichaam bevinden.
Gezien alle gif en straling die je binnen kunt krijgen is wel meer nodig dan een glaasje water om gezond te zijn en te blijven, denk ik. Er dient op meer zaken gelet te worden.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Ik geloof ook niet dat water alle ziektes kan genezen. Je moet dat soort berichten in medische forums ook altijd een beetje met een korreltje zout nemen,
(maar niet te veel want dat is weer bloeddrukverhogend)
maar ik vond het wel het vermelden waard omdat iemand op dat forum beweerde dat zijn diabetes type 2 met de waterdrink-methode volledig was genezen.
Verder heb ik al vaker gelezen over mensen die beweren dat je bij brandend maagzuur / opgeblazen gevoel gewoon de pillen achterwege kunt laten, voldoende water drinken volstaat.
Ik kan me voorstellen dat het misschien hetzelfde verhaal is met pillen/medicijnen tegen hoofdpijn.
Vanuit de medische wereld zullen ze dit soort dingen nooit roepen want dan lopen de medicijnverkopen sterk terug, en daar zijn ze natuurlijk niet blij mee.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Vanuit de medische wereld zullen ze dit soort dingen nooit roepen want dan lopen de medicijnverkopen sterk terug, en daar zijn ze natuurlijk niet blij mee.
Onzin. Artsen en ziekenhuizen verdienen niet aan het voorschrijven van pillen. De farmaceutische industrie verdient daaraan.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Ziekenhuizen kost het alleen maar geld zelfs...
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Ziekenhuizen kost het alleen maar geld zelfs...
Wat bedoel je precies?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Dat medicijnen niet gratis zijn voor ziekenhuizen en dat die gewoon de rekening moeten betalen...
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Oke ik snap 'm. Dan zullen ze wel hopen dat de medicijnen uiteindelijk geen genezing brengen en men alsnog in het ziekenhuis belandt. 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Gezond leven... Ik ga er maar weer eens aan beginnen.
Het wordt voor mij tijd om weer eens te gaan trainen. Dit zal ik combineren met een selectie aan eten. Dit zal voornamelijk uit kip en groente bestaan (voornamelijk broccoli). Ik moet meer massa hebben, vandaar dus training combineren met eten.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik sport sinds 7 maanden 3x per week. Alleen omdat het gratis is, maar nu ik het doe, ben ik toch fanatiek geworden. Voor een beetje resultaat is 3x per week wel aan te raden en die vent in de sportschool zegt dat 60 tot 70% van het resultaat afhangt van je voeding en rust.
Ik ben ongeveer 84 kg - 1.91 en ik heb nu ongeveer 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig. Dus dat zijn afgerond 170 gram eiwitten per dag. Dat wordt inderdaad broccoli, kipfilet of kalkoenfilet, vis (zalm, tonijn, schol), magere kwark en losse eitjes. In 1 ei zit geloof 7 gram eiwit. Zonder eigeel 4 dacht ik en je mag 2 eieren met eigeel per dag. Vroeger mocht je maar 3 eieren in de week, maar dat is echt allang achterhaald. Dus voor het slapen gaan, kun je gerust 4 eitjes zonder eigeel eten. Je lichaam kan iets van 25 a 30 gram eiwitten per 3 uur verwerken, dus om de 3 uur een maaltijd van ongeveer 25 gram eiwit is goed. Sowieso zijn 6 tot 8 kleine maaltijden per dag veel beter dan 2 of 3. Uiteraard hangt dit af van je gewicht en hoeveel jouw lichaam aan eiwitten nodig heeft. Kun je laten uitrekenen geloof ik. Te veel eiwitten zijn niet goed als je nieren niet goed functioneren.
Ik ben nu 7 maanden bezig en ik zie al wel resultaat, maar ik ben nog lang geen Steve Austin, maar dat is ook niet de bedoeling. Ik gebruik de apparaten, maar als je het echt goed wilt doen, dan kun je het beste met losse gewichten trainen. En een uurtje intensief aan de gewichten is zat. En dan 2 spiergroepen per keer. Bijvoorbeeld rug en benen de ene dag en daarna biceps en borst ofzo,, enz. enz.. Uiteindelijk is goed trainen een hele wetenschap.
En pas op! Alcohol breekt spiermassa af.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Tom Hardy 
Gebruik ook nooit machines om te trainen. Altijd halters gebruikt. Zwaarste wat ik ben toegekomen was de maximale gewicht wat ik op de huidige halter van toen kon gebruiken (zo'n 20 kilo). Dag in, dag uit een stuk of 200 - 300x per dag, met verschillende positie's natuurlijk. Nu moet ik weer beginnen met 10 kilo ofzo...
Qua spieren en kracht kon ik het wel merken, maar massa bleef op één lijn. Dit komt omdat ik het trainen nooit met eten heb gecombineerd. Dit ga ik dus z.s.m. doen.
Wat mijn eten betreft zal het wel (gebraden) kip- en (ook erg lekker) kalkoenfilet worden met witte rijst. En qua groenten zal ik van alles en nog wat gaan proberen; champignons, aardappelen, (veel) broccoli, spruitjes, etc. Vis moet ik nog even kijken hoe ik het ga doen.
Alcohol zal geen probleem voor mij zijn. Ik drink dat zooi bijna nooit.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Eigenlijk wil ik net zo worden als Tom Hardy natuurlijk! 
Losse halters is het beste ja! Doe je goed! Alleen effe opletten dat je juist spiermassa opbouwd door je spieren voldoende de tijd te geven om te herstellen, want tijdens het herstellen komt er extra spiermassa bij. Normaal duurt het iets van 72 uur om volledig te herstellen, maar door goede voeding en veel eiwitten versnel je het herstelproces en kun je er weer tegenaan! 
Inderdaad weer rustig opbouwen en uiteindelijk kun je makkelijk 4 tot 6x per week trainen, mits voldoende herstel/rust, de juiste voeding en een schema voor verschillende spiergroepen. Het is belangrijk dat je ook je benen en je rug goed traint, want je benen moeten uiteindelijk het gewicht dragen... En even een goeie warming up natuurlijk.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Oke ik snap 'm. Dan zullen ze wel hopen dat de medicijnen uiteindelijk geen genezing brengen en men alsnog in het ziekenhuis belandt.
De financiering van ziekenhuizen is enorm complex. Het is echt niet perse financieel gunstig voor een ziekenhuis om een patient op te nemen. Integendeel, hoe langer iemand in het ziekenhuis moet liggen hoe ongunstiger vaak (zorgverzekering vergoedt een bepaald 'pakket', en alles wat daarbuiten valt is voor rekening van het ziekenhuis). Maar de vergoeding is niet iets wat een significante rol speelt bij het behandelen van patienten, in tegenstelling tot wat jij hier een aantal keer suggereert.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik heb al in geen zes jaar gefietst en pak bij voorkeur de auto of ik ga lopend. Op het treinstation ontwijk ik roltrappen en loop ik op de gewone trap. Ik woon twee hoog en ook dat doe ik met de trap. Ik eet geen vlees (ben echter niet volledig vegetariër).
Naast elke dag minimaal 1,5 liter water, eet ik twee keer in de week een rauwe broccoli en voor de rest wat snel en vooral makkelijk klaar te maken is.
Voor mijn idee leef en ben ik ook erg gezond. Voor zover ik me kan herinneren ben ik nog nooit ziek geweest. Op de basisschool, middelbare school en de vervolgschool heb ik me nog nooit ziekgemeld. Het klinkt ongeloofwaardig maar het is echt zo.
Wel heb ik ongeveer 3,5 jaar geleden mezelf van m'n werk ziek moeten melden omdat ik de avond ervoor in aanraking ben geweest met een hete peper waar ik schijnbaar zwaar allergisch voor ben. Die avond eindigde bij de eerste hulp en vervolgens de rest van de nacht met m'n arm in een grote emmer water.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Rauwe broccoli... Dat vind ik echt niet lekker eten. Ik doe de broccoli in een pannetje met een klein beetje water, 2 minuten laten koken en dan eet ik het. Het water drink ik daarna nog wel op.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Het went sneller dan je denkt. Het lest zelfs de dorst 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Vandaag ook een portie tonijn gegeten. 2 blikjes Rio Mare. Dat is dus tonijn met groente, welteverstaan. Heb normale groente gehaald (stukjes maïs, erwten, wortels) en Mexicaans (bruine bonen met maïs). Laatste was onwijs lekker. Dat is voor herhaling vatbaar. Enig nadeel is dat ze ontiegelijk duur zijn (meer dan 2 euro per blik!).

En daarna nog een bak met beenham salade van Johma naar binnen gekieperd. Ook lekker.
Echter met drinken let ik niet zo superveel op wat ik drink. Ik ga wel binnenkort mijn smaak naar cola, ice tea en energie blikjes verlagen door Spa rood te drinken, maar waar ik me echt op wil concentreren is een ander soort eetstijl.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Het beste is zelfs geloof ik gewoon kraanwater. Ik drink af en toe 's morgens water met wat citroensap, maar dit is uiteindelijk weer erg slecht voor je tandglazuur.
Ik heb geen hekel aan eten klaarmaken, maar het moet ook niet langer dan een kwartier duren. Dus simpele dingen als zilvervliesrijst, een bakje roer- of wokgroente, kipfilet en 2 teentjes knoflook ofzo is zo gebeurd... Ik ben niet zo'n fan van aardappelen, dus ik vreet ook nog wel is groente met alleen een stukkie vlees. Soep met een paar sneetjes volkoren brood als avondeten kan ook nog wel. In het weekend eet ik ook gewoon mn pizza'tje. 8 dagen in de week oergezond eten is niet gezond! 
1. Eet gevarieerd
2. Eet niet te veel en beweeg (minstens 30 min per dag)
3. Eet minder verzadigd vet
4. Eet veel groente (2 ons per dag)
5. 2 fruit per dag
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
De meeste mensen die ik ken en 2 stuks fruit per dag eten zijn om de haverklap ziek, zwak en misselijk, dus laat ik dat ook maar voor wat het is.
Paar keer fruit eten per week vind ik voldoende.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik heb geen hekel aan eten klaarmaken, maar het moet ook niet langer dan een kwartier duren.
Idem.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
De meeste mensen die ik ken en 2 stuks fruit per dag eten zijn om de haverklap ziek, zwak en misselijk, dus laat ik dat ook maar voor wat het is.
Paar keer fruit eten per week vind ik voldoende.
Ja ok, maar daarom is het advies ook gevarieerd eten zodat je alle bouwstoffen binnenkrijgt. Met alleen fruit kom je er niet.
We hebben minstens nodig:
Eiwitten
Water
Mineralen
Vitamines
Koolhydraten en vetten dienen tevens ook iets meer als reservestof.
Te veel is ook weer niet goed, maar te veel vitamine C plas je bijvoorbeeld gewoon uit. Te veel vet wordt al minder makkelijk weg te werken. Veel stoffen zitten al standaard in voeding verwerkt zoals jodium in brood zodat je het niet nog is extra moet gaan eten.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Gezond leven geeft geen garantie op langer leven.
Neem nou als voorbeeld Die jongen Turner van 10, Super fit gaat zwemmen er gebeurd iets en verdrinkt. Er was geen krasje of iets te zien aan de buiten kant. Dus kramp, hartaanval noem maar op.
Misschien een hele radicale vergelijking maar ik vind het een goeie.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Daar heb je helemaal gelijk in! Er kan altijd wat gebeuren waardoor het in 1x afgelopen kan zijn. Ik zag een keer beelden van een (jonge) voetballer die zomaar ineens dood achterover viel. Echter zorgt een gezonde levensstijl er wel voor dat de kans op de bekende hart- en vaatziekten enorm afneemt. Maar kanker is ook vaak gevolg van een ongezonde levensstijl. Maar voor de discussie oorzaken kanker weer oplaait, kanker is o.a. een gevolg op blootstelling aan te veel straling tegenwoordig, stress, de westerse voeding, roken en te veel alcohol. 5% van de gevallen is van erfelijke aard. Vroeger kregen mensen ook al kanker en tegenwoordig door veel onderzoek wordt het sneller gediagnosticeerd. Maar ik denk niet dat de enorme toename daarmee te maken heeft. Ook ouderdom speelt een kleine rol. 30 jaar geleden werden mensen ook al 80 en je hoort nu te vaak dat mensen van begin 40 al kanker krijgen. De grootste toename is toch echt voeding (levensstijl). Bij ongeveer 35 tot 50% van de nieuwe gevallen van kanker, heeft een ongezonde leefstijl een belangrijke rol gespeeld bij het ontstaan van de ziekte. Ja, toevallig hoorde ik laatst twee gevallen die heel gezond leven, maar het toch hebben gekregen. Natuurlijk, maar het gaat om de grootste groep mensen en dat zijn er nog al wat!
Oorzaken: leefstijl, milieu, toeval, erfelijk en denk toch ook de stressfactor.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Koken, heerlijk! Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd vaak wel wat meer kook, waar ik/we bijvoorbeeld 2 dagen van kunnen eten, of ik vries in wat ik over heb. Ben wel helemaal dol op broccoli, dus dat staat ook zo'n 2 keer per week op tafel hier.
Oh ja, wat is trouwens 'handiger' om te doen, na een dag werken? Eerst sporten, en dan nog wat eten.. of eerst avondeten, en dan nog naar de sportschool? Meestal doe ik het eerste, want als ik eerst ga koken en eten is het meteen weer zo laat voordat ik in de sportschool ben. Maar ik vraag me wel af of het handig is om eerst een uur te sporten, thuis te komen en dan nog te gaan eten. Hoe doen jullie dat?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik ben om 17:00 klaar met werken en dan zit ik om 17:05 in de sportschool. Ik eet wel een half uur voor ik ga sporten een blikje tonijn en een banaan. Na het sporten heeft je lichaam weer energie nodig en omdat je verbranding al lekker op gang is gekomen, wordt je voedsel ook het beste verwerkt. Pas wel op met snelle suikers en verzadigde vetten. Maar wat ze ook zeggen is dat je een uur na een goede maaltijd kan gaan sporten, want dan schijn je de meeste calorieën te verbranden.
Maar ik denk wel dat eerst sporten iets beter is.
Mijn voorkeur is in elk geval om gelijk na werk te gaan sporten, want vaak hebben mensen ook niet zo'n zin meer om 's avonds nog te gaan sporten.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Daar heb je helemaal gelijk in! Er kan altijd wat gebeuren waardoor het in 1x afgelopen kan zijn.
Oorzaken: leefstijl, milieu, toeval, erfelijk en denk toch ook de stressfactor.
Kramp in de benen, voeten of hartaanval ? of andere oorzaak.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ Elineloves: Eerst eten, half uurtje uitbuiken en dan sporten. Tenminste, dat is mijn herinnering aan mijn 'gezonde blauwe maandagen'.