• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.851 stemmen

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

zoeken in:

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Mensen die dat wel lukt in 1 keer, roepen het ook maar al te graag. Dus gewoon blijven proberen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

8 maanden rookvrij inmiddels. Wordt in de loop der maanden wel makkelijker.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Gewoon een keer een goeie hartaanval krijgen dan is het totaal niet moeilijk meer om te stoppen.

Bijna een jaar geleden is mij dat overkomen, en sindsdien moet ik er niet aan denken om nog een sigaret op te steken. Het grappige is dat ik een roker nu van meters afstand al kan ruiken. Mijn reukzintuig is vele malen sterker geworden.

Degenen die stiekem roken voor hun partner / ouders zal ik even uit de droom helpen: Ze weten het.

Ik heb het roken vele malen verdedigd in dit topic, daar ben ik denk ik voor gestraft. (hoewel ik er nog wel achter sta wat ik geschreven heb)

Let wel: Ik ben geen anti-roker geworden! Ik rook alleen niet meer, that's all.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Jij hebt die ernstige waarschuwing van je eigen lichaam tenminste serieus genomen en je levensstijl veranderd/aangepast. Helaas ken ik zat mensen die zelfs nadat ze dagelijks aan de zuurstof moeten nog niet stoppen met roken...

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ja, ik ken ze ook.

Op de hartrevalitatie zuchten en steunen dat het allemaal zo zwaar is, en vervolgens weer buiten een zwaar shaggie rollen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Of mensen die zeggen: als ik er klachten van krijg stop ik.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Of stoppen op 1 januari (gedoemd te mislukken)

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Hannibal schreef:

Degenen die stiekem roken voor hun partner / ouders zal ik even uit de droom helpen: Ze weten het.

Mijn pa heeft het altijd weten te verbergen hoor. Maar goed, die begon ook pas met roken toen 'ie het ouderlijk huis al uit was.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar gestopt, zo maar op een dag, was er zat van.

Eerste paar maanden droomde ik regelmatig dat ik weer rookte maar dat is nu ook over.

De geur vind ik nog wel lekker, alleen als ik nu iemand zie roken ben ik zelf wel blij dat ik er van af ben.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Eens, vind de geur nog heerlijk. Weet ook niet wanneer dat overgaat. Mijn ouders hebben vroeger ook iets van 20 jaar gerookt of zo, maar die kunnen er nu echt niet meer tegen. Mag ook niet binnen gerookt worden en zo.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Dat zal wel nooit overgaan, denk ik.

Mijn auto ruikt wel een stuk frisser zonder die geur, alleen de brandgaten in de stoel doen mij er nog aan herinneren.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Hannibal schreef:

Of stoppen op 1 januari (gedoemd te mislukken)

Waarom dat dan? (Al 3 keer opieuw begonnen met dit stukje omdat de computer van m'n pa niet goed werkt..) Maar sommige mensen lukt het wel om te stoppen, en gestopt te blijven, vanaf 1 januari. Omdat ze echt niet meer willen roken.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Omdat, als je echt wil stoppen, je dat gewoon moet doen, en niet nog even een paar weken doorpaffen omdat het dan 1 januari is. Waarom zou je dat doen?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Mensen die het lukt om te stoppen hebben 1 januari niet als uitgangspunt nodig.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Hannibal schreef:

Omdat, als je echt wil stoppen, je dat gewoon moet doen, en niet nog even een paar weken doorpaffen omdat het dan 1 januari is. Waarom zou je dat doen?

Je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar mensen hebben een motivatie punt nodig. Tenminste, ik wel. Ik ben vanaf 1 juli 36 dagen gestopt geweest, had toen echt in die periode ook niet het gevoel dat ik moest roken of wat dan ook. Het lukte me vanaf 1 juli, omdat dat echt het begin was van een nieuwe maand, zeg maar. Ik rook dus nog wel even, omdat ik dan echt per 1-1-2011 hópelijk nu eens echt, de motivatie kan opbrengen om eindelijk niet meer die vieze stinkzooi aan te steken. (ik ga ook altijd kijken naar andere wél rokende mensen, wat altijd funest is, omdat ik altijd wel wil, en ik dan niet zo sterk ben om nee te blijven zeggen... )

Elineloves schreef:

Mensen die het lukt om te stoppen hebben 1 januari niet als uitgangspunt nodig.

Ben het meteen met je eens. Maar goed, zoals al is beschreven, mij lukt het niet om gewoon midden in de maand te stoppen, omdat ik 1 januari aanhoud als (nieuwe) stoppoging.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik hoop dat je in het nieuwe jaar dan wel het doorzettingsvermogen hebt wat je het afgelopen jaar (en de tijd daarvoor misschien ook) niet had.

Maargoed, anderzijds, zo heeft iedereen wel iets wat slecht voor hem/haar is. Roken, alcohol, blowen, veel frisdrank, veel snoep, weinig lichaamsbeweging etc..

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Toen ik achter Lancia ging in de Aldi liet een oud koppeltje me voor. Beiden rookten ze al van hun jeugd en waren zo'n jaartje gestopt met roken. De man had longkanker. Hij zei tegen mij dat ik beter zou stoppen met roken, dat de jeugd niet luistert waarop zijn vrouw zei: 'Wij luisterden ook niet toen we jong waren hé'. Het laatste wat de beste man zei was 'je kunt pas stoppen met roken als je je limiet bereikt hebt'. Hij heeft gelijk. Ik kan niet stoppen ook al zou ik het willen. Ik ga door tot ik mijn limiet bereikt heb.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Precies. Dat heeft mijn ma ook. Die staat 's ochtends op, draait een sigaret en steekt hem op, ookal is ze net een minuut wakker. Ze wil ook niet stoppen, ze ziet niet in waarom ze dat zou moeten doen. Ze rookt al 40 jaar, alsof nu stoppen nog zin heeft. Als je iets moet krijgen, krijg je het (helaas) toch wel.

Mijn vader daarentegen is iemand die soms een week niet rookt, en dan bijna een pakje per dag. Gezelligheidsroker dus. Aan de ene kant ook stom, want als je toch bijna een week zonder je verslaving kunt is stoppen ook een stuk makkelijker.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Best wel vreemd inderdaad, rare pa die je hebt.

In je ma kan ik me wel herkennen. Het eerste wat ik doe als ik opsta is mijn radio opzetten en een heerlijke sigaret schieten. Ach, roken kan soms toch zo verschrikkelijk en tegelijkertijd aangenaam zijn.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Zolang je van jezelf weet dat je niet wil of kunt stoppen, moeten andere mensen zich er niet mee bemoeien. Maarrrr dan moet jij mensen ook niet lastig vallen met geneuzel. En dat is bij elke verslaving zo.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Elineloves schreef:

Zolang je van jezelf weet dat je niet wil of kunt stoppen, moeten andere mensen zich er niet mee bemoeien.

Met deze stelling ben ik het volledig mee eens. Mijn vriendin heeft me al de oren van mijn hoofd gezaagd omwille van dat ik rook. Nu heeft ze eindelijk door dat ik niet wil stoppen met roken voor haar (klinkt wel wat cru) maar heb ik wel allerlei afspraken moeten maken omtrent het roken.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik zou ook het liefst een vriend hebben die niet rookt, maar ik ben niet het type dat gaat eisen dat haar vriend op het balkon of buiten gaat staan als hij een sigaretje wil roken. Dan zet ik wel even een raam open om te luchten, is die stank zo weer weg. (Zolang het geen kettingroker is die om de 3 minuten een sigaret opsteekt, dat is een beetje extreem natuurlijk.) Mijn slaapkamer wil ik wel rook-vrij houden, gezien je daar toch de hele nacht ligt.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nouja, haar 'eisen' zijn dat ik niet in haar buurt rook. Kettingroker ben ik gelukkig niet, althans dat denk ik toch. Op mijn slaapkamer word soms wel gerookt, als ik vrienden op bezoek heb bijvoorbeeld. Meestal zet ik ze dan aan mijn raam.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

En als je wel gerookt hebt als je bij dr bent, pepermuntjes en kauwgompjes nemen? Luchtverfrisser over je heenspuiten? Of is het nog net niet zo erg?

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Als we bij mij thuis zijn moet ik mijn tanden poetsen en eventueel zelfs douchen. In het openbaar blijft het gelukkig bij kauwgom. En ik beantwoord je volgende vraag ook al, ja ik lig onder de sloef.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Mwoah. Tof dat je dat voor haar doet, maar ook niet stopt omdat zij het graag zou willen. Je laat je niets verplichten maar je houdt rekening met haar, dat siert je.

Film Fan

• 939 berichten
  • 2187 stemmen

Madecineman schreef:

Ach, de meeste mensen hebben vele, vele pogingen nodig om te stoppen. Het verhaaltje van ik doe mijn sigaretten weg en rook niet meer van de een op de andere dag is meestal een fabeltje. Het gaat er vooral om dat je ZELF wilt stoppen en niet opgeeft.

Bij mij werkt dat wel zo. Ik kan van de ene op de andere dag stoppen met roken omdat ik het zat ben. Helaas ben ik ook zo'n sufferd om na twee / drie jaar weer te beginnen met roken. Is me nu al (stom, stom, stom) drie keer gebeurt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Elineloves schreef:

Ze rookt al 40 jaar, alsof nu stoppen nog zin heeft.

Stoppen heeft altijd zin, ongeacht hoe oud u bent of hoelang u al rookt.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

speedy23 schreef:

Maar als je al heel lang rookt, dan is het veel moeilijker om ervan af te stappen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Zo ziet zij het. Als je 'schade wil beperken' is 40 jaar sowieso een te lange tijd. Zij heeft een instelling van; voor die paar jaar dat ik misschien nog leef, waarom moet ik er dan voor stoppen wanneer ik me er goed door voel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.