- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- De meest irritante bekende Nederlanders...
De meest irritante bekende Nederlanders...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
toen een gesprek aangaan is toch geen hypocriet gedrag? trouwens angela begon gisteren. 'nou hier komt het ster-blokje'. (v.roosmalen ging het over zijn boek hebben)
Natuurlijk wel. Als je haar zo'n vervelend mens vind, vraag haar dan niet in de uitzending. En sterker, die aflevering zat hij ook nog poeslief tegen haar te doen. Maar daarna in een volgende uitzending zat hij haar weer af te branden. Nee, van Roosmalen kan beter maar gewoon zijn mond houden over Angela want hij durfde haar niet 1 op 1 aan te pakken bij zijn eigen praatprogramma.
Van Roosmalen is overigens ook maar een act die steeds saaier begint te worden. Dat geklaag en cynische gedoe van hem kennen we onderhand wel.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Nee, van Roosmalen kan beter maar gewoon zijn mond houden over Angela want hij durfde haar niet 1 op 1 aan te pakken bij zijn eigen praatprogramma.l.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ze zat er toen een volle uitzending. Hij pruttelde 1 of 2 keer tegen maar deed er verder gewoon vrij hartelijk tegen.
Zit bij jou misschien vanwege je afkeer tegenover Angela de Jong een neutrale mening in de weg?
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Zit bij jou misschien vanwege je afkeer tegenover Angela de Jong een neutrale mening in de weg?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je doet maar, ik verdraai helemaal niks. Sterker, denk dat ik een eerlijker beeld kan geven omdat ik gewoon die uitzending toen heb gezien.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Je doet maar, ik verdraai helemaal niks. Sterker, denk dat ik een eerlijker beeld kan geven omdat ik gewoon die uitzending toen heb gezien.
groetje mikey
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tot volgende maand mikey, dan kom je hier vast weer vertellen hoe intens slecht Angela de Jong is.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Is Gordon al genoemd in dit topic?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Er zijn natuurlijk best BN-ers die niet irritant zijn. Zo'n Maarten van Rossem bijvoorbeeld, of André van Duin. Maar daar gaat het hier niet over, hier gaat het over wie wel irritant is, en dan is er maar eentje met afstand kampioen: Gordon.
Liever nog tien Jolings op mijn verjaardag dan één Gordon.
Geloof het wel 
(En je hebt helemaal gelijk, wat een schijtirritante kerel zonder zelfspot is Gordon)
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik wilde even een einde maken aan dat gebekvecht tussen jou en mikey, door gewoon een altijd winnende naam te noemen.
Curry
-
- 313 berichten
- 112 stemmen
Net zoals reclame is wegzappen of achteraf kijken ideaal, maar soms lukt het niet.
Huidige top 3
1.Kees "ik kan niks" Tol
2.Dionne ïk moet op tv" Stax
3.Nieuw: Ruben Nicolai
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Grappig dat een roddeljournalist nu tot dezelfde conclusie komt als ik in April Als de kijkcijfers van VI wat dalen komt er een bedacht relletje.
Jan Uriot over k*tprogramma-rel: 'Dit is bedacht door VI-redactie' - mediacourant.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zou me niets verbazen.
Ik kan niet meer naar dat programma kijken (Vandaag Inside). Ik erger me te veel.
Maar Jan Uriot is wel een irritante bekende Nederlander.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Als je het live ziet gebeuren zie je dat de onderlinge irritatie op zo'n moment echt is en niet gespeeld. Dat zie je aan alles. Lichaamstaal, manier van kijken, manier van spreken, zelfs de manier van ademen bij Derksen.
Jan Uriot is op zoek naar clicks.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
jordandejong Ik vind je echt heel naïef. Ik was zelf al lang tot dezelfde conclusie gekomen als Uriot (wat verder een enorme eikel is) nu. Extra bewijs is dat blijkbaar gisteren er alweer aangegeven werd dat in december de heren gaan onderhandelen over een nieuw contract. Zoveel ergernis is er dus nooit geweest. En ze melken de show gewoon helemaal uit. Niemand gaat stoppen en niemand is dat ooit van plan geweest. SBS kan niet zonder die show en de drie presentatoren horen tot de best verdienende mensen van TV. Het tweede volgt natuurlijk uit het eerste en is best te begrijpen. De ergernis en alle relletjes van de afgelopen paar jaar komen ook altijd als de kijkcijfers een beetje dalen. Een relletje zorgt ervoor dat er weer wat meer kijkers zijn. Het is allemaal bewust.
Sowieso hangt de hele TV wereld van de nepheid aan elkaar. Ik kan iemand die lang geleden ooit meedeed aan een programma waarin jongeren op vakantie gevolgd werden. In dat programma was er elke week een andere groep vakantievierende jongeren. Dat moest lijken alsof het de waarheid was en iedereen nam dat ook aan. In werkelijkheid werd toen de vriendengroep van degene die ik ken akkoord ging hun hele vakantie overgenomen. Ze gingen naar de plekken waar het programma ze wilde hebben en ze deden precies de scenes die de redactie gepland had. Een deel van die plekken waar ze zogenaamd spontaan naar toe gingen. betaalden voor aandacht in het programma.Die groepen deden gewoon wat de redactie van ze wilde. Inclusief dronken worden op de momenten die de TV-makers wilden. Niets aan hun vakantie was nog spontaan. Op TV zag het er echter heel echt uit.
Ander voorbeeld: Een buurt waar ik lang geleden woonde was ooit het onderwerp in een destijds gerenommeerde actualiteitenrubriek. In de reportage werd heel erg gedaan alsof het een totaal ontspoorde achterbuurt was. Dat was volstrekte onzin. Ik heb er in die 5 jaar dat ik er woonde niks negatiefs meegemaakt. Het plein waar ik toen in de buurt woonde werd het beruchte plein genoemd. Terwijl er nooit wat gebeurde en er de hele dag kleine kinderen op dat plein speelden. Ook werden er allemaal beelden uitgezonden van rommel op straat, maar die rommel kwam om dat een appartementengebouw op dat moment werd gerenoveerd.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
jordandejong Ik vind je echt heel naïef. Ik was zelf al lang tot dezelfde conclusie gekomen als Uriot (wat verder een enorme eikel is) nu. Extra bewijs is dat blijkbaar gisteren er alweer aangegeven werd dat in december de heren gaan onderhandelen over een nieuw contract. Zoveel ergernis is er dus nooit geweest. En ze melken de show gewoon helemaal uit. Niemand gaat stoppen en niemand is dat ooit van plan geweest. SBS kan niet zonder die show en de drie presentatoren horen tot de best verdienende mensen van TV. Het tweede volgt natuurlijk uit het eerste en is best te begrijpen. De ergernis en alle relletjes van de afgelopen paar jaar komen ook altijd als de kijkcijfers een beetje dalen. Een relletje zorgt ervoor dat er weer wat meer kijkers zijn. Het is allemaal bewust.
Sowieso hangt de hele TV wereld van de nepheid aan elkaar. Ik kan iemand die lang geleden ooit meedeed aan een programma waarin jongeren op vakantie gevolgd werden. In dat programma was er elke week een andere groep vakantievierende jongeren. Dat moest lijken alsof het de waarheid was en iedereen nam dat ook aan. In werkelijkheid werd toen de vriendengroep van degene die ik ken akkoord ging hun hele vakantie overgenomen. Ze gingen naar de plekken waar het programma ze wilde hebben en ze deden precies de scenes die de redactie gepland had. Een deel van die plekken waar ze zogenaamd spontaan naar toe gingen. betaalden voor aandacht in het programma.Die groepen deden gewoon wat de redactie van ze wilde. Inclusief dronken worden op de momenten die de TV-makers wilden. Niets aan hun vakantie was nog spontaan. Op TV zag het er echter heel echt uit.
Ander voorbeeld: Een buurt waar ik lang geleden woonde was ooit het onderwerp in een destijds gerenommeerde actualiteitenrubriek. In de reportage werd heel erg gedaan alsof het een totaal ontspoorde achterbuurt was. Dat was volstrekte onzin. Ik heb er in die 5 jaar dat ik er woonde niks negatiefs meegemaakt. Het plein waar ik toen in de buurt woonde werd het beruchte plein genoemd. Terwijl er nooit wat gebeurde en er de hele dag kleine kinderen op dat plein speelden. Ook werden er allemaal beelden uitgezonden van rommel op straat, maar die rommel kwam om dat een appartementengebouw op dat moment werd gerenoveerd.
Je hoeft mij niet te vertellen dat tv 9 van de 10x fake is. Maar ik vraag me af hoevaak je daadwerkelijk kijkt als je deze lichaamstaal van de heren niet weet te lezen. Complete onzin dat het geacteerd is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je het live ziet gebeuren zie je dat de onderlinge irritatie op zo'n moment echt is en niet gespeeld. Dat zie je aan alles. Lichaamstaal, manier van kijken, manier van spreken, zelfs de manier van ademen bij Derksen.
Jan Uriot is op zoek naar clicks.
Jij hebt helemaal gelijk. De meeste mensen die kritiek leveren op Vandaag Inside zijn vaak mensen die helemaal niet vaste kijkers zijn en de sfeer van het programma niet aanvoelen.
Je merkte al maanden dat er steken over en weer werden gemaakt over de kwaliteit en de inhoud van VI. En dat kwam er inderdaad in die uitzending uit met de ruzie tussen Gijp en Genee. Dat is gewoon echt, dat is een frustratie die beiden al tijden hebben. Johan wil inhoud, René wil luchtigheid. Dat botst. Vd Gijp heeft de afleveringen daarna ook nauwelijks meer tegen Johan gesproken of hem aangekeken. Niks neps aan. In 2014 hadden beiden ook al flink mot met elkaar en spraken ze de hele WK zomer niet tegen elkaar.
Dat tv een scripted wereld is klopt, maar bij VI is dat zelden zo. Zeker niet de ruzies aan tafel. Het programma is al meerdere keren opgeblazen en op het nippertje nog gered.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Echt oneens met je. Johan is 75 en doet al jaren steeds meer wat hij zelf wil, ook qua uitspraken.
Dat deze ruzie niet meteen betekent dat ze gaan stoppen klopt, maar dikke kans dat het programma wel gaat veranderen met meer pauzes in een jaar of minder René of aangepaste inhoud. Want daar ging alles om. VI heeft verder prima kijkcijfers, een hele trouwe achterban en genoeg publiciteit. Dit heeft VI ook niet nodig om populair te zijn. Ze hebben elke talkshow verslagen de afgelopen jaren. En onderhandelen is altijd beginnen met luisteren naar wat Talpa wil, dat is niet hetzelfde als meteen ja zeggen.
Ben jij een regelmatige kijker? Ben ik wel benieuwd naar. Dan zou je toch veel ergernissen en irritaties die zij hadden opgepikt moeten hebben.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Alleen al het feit dat ze deze 3 gasten steeds bij elkaar zetten: is al scripted an sich.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ik kijk nooit. Ik vind kijken naar verf die droogt interessanter dan de mening vaneen oude man die vaak niets over het onderwerp weet over van alles en nog wat. Maar ik hou kijkcijfers wel bij en daar heeft Uriot echt gelijk. Als die een klein beetje dalen is er altijd meteen een rel en dat is al jaren zo. Ik had het hier moeten aangeven maar ik wist een paar weken terug al dat er een relletje zou komen en dat is niet de eerste keer. Het klopt her programma extreem succesvol is en het kan ook best dat er af en toe echte irritaties zijn, maar dar uitbouwen tot een rel die het nieuws haalt. Dat gebeurt bewust.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ze zijn het enige programma die rellen achter de schermen op tv bespreken, dat is het verschil. Die rellen zijn gewoon echt. Destijds met Akwasi, over de kaars, over dit. Dat het kijkcijfers oplevert is een gevolg, maar het programma wankelde wel degelijk en nu opnieuw. Kans is minimaal dat ze doorgaan na dit seizoen zoals het nu loopt. En dat is hetgeen waar Derksen en vd Gijp mee bezig zijn. Die eerste wil het serieuzer en die tweede wil minder uitzendingen om gezeik zoals dit te voorkomen.
Maar heel eerlijk, als je nooit kijkt dan verwijs ik je toch naar wat jordandejong zegt. Dan is oordelen best lastig, want het was al maanden overduidelijk dat het stroef liep achter de schermen.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
oceanic6 heeft altijd alles gezien en de anderen niet 
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ik weet waar de rel over gaat. Ik voorspel bij deze dat ze binnenkort een contract voor veel geld tekenen Voor nog eens een jaar of twee. Misschien iets minder uitzendingen voor hetzelfde geld of iets dergelijks. Aan het programma gaat helemaal niks veranderen en over een paar weken is iedereen ook deze rel weer vergeten. Sbs kan niet zonder ze. En in miljoenensalaris is voor veel mensen heel aantrekkelijk.
En ik zal hier wel een posten wanneer het volgende neprelletje eraan komt.
Ik ben echt geen orakel. Maar zo gaat het al jaren.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1832 stemmen
Graag weer maandag en vrijdag Voetbal Inside. Dat concept is gewoon veruit het beste. Ook qua gasten heb je veel meer interactie. Voor de politiek ben ik allang afgehaakt bij Vandaag Inside. Dat eindeloze gezever over de onderbuik en 2,3 miljoen mensen bla bla bla. Met als dieptepunt het beruchte sbs-debat.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
oceanic6 heeft altijd alles gezien en de anderen niet
Goh, komt ons oneliner pubermeisje ook weer aan.
Maar als je niet kijkt, dan is je oordeel vrij weinig waard.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet waar de rel over gaat. Ik voorspel bij deze dat ze binnenkort een contract voor veel geld tekenen Voor nog eens een jaar of twee. Misschien iets minder uitzendingen voor hetzelfde geld of iets dergelijks. Aan het programma gaat helemaal niks veranderen en over een paar weken is iedereen ook deze rel weer vergeten. Sbs kan niet zonder ze. En in miljoenensalaris is voor veel mensen heel aantrekkelijk.
Tuurlijk, ik verwacht ook dat ze doorgaan want hun contracten zijn veel waard. Maar dat staat niet gelijk aan dat zulke rellen gescript zijn. Afgelopen 20 jaar is het programma vrij vaak ontspoord en een paar keer ook gewoon gestopt, maar dan kwam er toch nog een herstart.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Goh, komt ons oneliner pubermeisje ook weer aan.
Maar als je niet kijkt, dan is je oordeel vrij weinig waard.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
De kans op contractverlenging is heel groot ja. Uiteindelijk draait het allemaal om geld. En wees eerlijk, uiteindelijk stellen (kleine) onderlinge ergernissen geen fuck voor wanneer consequent met een zak geld wordt gezwaaid.
Het is de kracht van het format dat de emoties en dus ook alle ergernissen echt zijn. Of het over een kaars gaat of over een ruzie met elkaar; het is echt en in relatieve zin (er zijn ongetwijfeld onderwerpen die worden gemeden, het blijft tv.) onvoorspelbaar.
Het is duidelijk dat je nooit hebt gekeken. Ik zie ook lang niet alles, maar af en toe inschakelen is ruimschoots voldoende om de chemie tussen de heren te duiden. De emoties en de kantinepraat zijn echt.
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ik heb wel ooit gekeken en laat ik zeggen dat het op mij heel anders overkomt.