• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.350 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.492 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Ik snap Reinbo ook. Ik vind het ook ongepast.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3593 stemmen

Misschien moeten we er dan voor deze "beste man" een Rest In Pieces topic van maken. Vind ik persoonlijk wel gepaster voor een moordenaar.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

titia schreef:

Denk niet dat dit de plek is om aan het leven van mensen een oordeel te hangen of hij/zij het wel of niet verdient om na de dood wat rust te hebben.

Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in.

De man is overleden en het topic vereist niet dat het een filmster moet zijn. Dus deze persoon is zeer zeker op z'n plaats binnen de context van dit topic.

Men haalt een 'persoonlijke' opvatting door de war met het gegeven dat in deze topic mensen worden herdacht; ongeacht het verleden. Bovendien bestaat er niet een ethische norm die bepaald wanneer je iemand een R.I.P. zou mogen toewensen; laat staan dat een user dit mag of kan bepalen natuurlijk.

R.I.P komt neer op iemand rust toe te wensen zoals topic titel ook aangeeft, daarbij is een polemiek tussen vóór -en tegenstanders of iemand 'rust' zou verdienen pas ongepast.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Precies.

De eigenschap die moordenaars veelal missen is "empathie".

(afbeelding)

Het zal de heer Elsas verder worst wezen.

Overigens: Heette hij niet gewoon Elias? Zo ja, heeft de AIVD Google een behoorlijk aanbod gedaan. Dát vind ik dan wél weer interessant.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Zal allemaal best, maar Rest In Pieces vind ik een prima woordspeling voor dit brokje ellende. Soms heeft de onderbuik gewoon gelijk.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Soms heeft de onderbuik gewoon gelijk.

Maar dat is dus niet relevant.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Oh, ik verbied niemand hier een R.I.P. neer te kladden, ze gaan hun gang maar. Maar ik wens daar in dit geval simpelweg niet aan mee te doen.

Dat Stephan met zijn spiegeltje wil zeggen dat ik dan feitelijk niks beter dan een gewetenloze moordenaar die een onschuldig man van achter neerschoot en geen greintje berouw toonde (totdat hij met 7 ton Nederlands belastinggeld weer vrijkwam) dan is dat maar zo.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat mij betreft hoort iemand als Ferdi E. ook niet in dit topic thuis. Hier herdenk je eigenlijk de sterfgevallen van mensen die wat positiefs hebben laten zien.

Als Kim Jong Il van Noord Korea sterft dan mag ik aannemen dat hij ook niet hier gepost wordt.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Misschien is Ferdi E. wel een aangetrouwd familielid van Stephan.

Serieus, volledig eens met Reinbo en consorten!

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

De man heeft zijn straf uitgezeten, berouw getoond en zelfs de weduwe heeft hem vergeven.

Daarom snap ik het probleem ook niet zo.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Saddam stond hier ook. Jörg Haider ook.

Next.

Edit: K#t... die heb ik ook hier gepost...

MXO

• 1449 berichten
  • 532 stemmen

Het is toch gewoon duidelijk dat dit topic bedoeld is om dat laten zien dat een dergelijk persoon is overleden, of je hiermee nu berouw wil tonen dat mag een ieder zelf bepalen.

Daarbij lijkt het me duidelijk dat als topcrimineel als Willem Holleeder sterft het ook duidelijk in dit topic zal komen te staan. Er wordt dan namelijk vermeld dat iemand is overleden, en dit geval komt het volgens mij op het zelfde neer. Ik denk dat er dan minder mensen over dit voorval zullen vallen, omdat ze dit nieuws dan wel willen horen. Het blijft dan aan jezelf of je dan wel of niet berouw wilt tonen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Walkure schreef:

(quote)

Daarom snap ik het probleem ook niet zo.

Dat pleit dan niet voor jou...

Gaan we over een paar jaar ook Dutroux en Fritzel of hoe die Oostenrijker ook mag heten ook een vreedzame rust toewensen. Vind het een grote schande ten opzichte van de anderen die hier volkomen terecht genoemd worden. Als je dat niet snapt....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

MXO schreef:

Het is toch gewoon duidelijk dat dit topic bedoeld is om dat laten zien dat een dergelijk persoon is overleden, of je hiermee nu berouw wil tonen dat mag een ieder zelf bepalen.

Daarbij lijkt het me duidelijk dat als topcrimineel als Willem Holleeder sterft het ook duidelijk in dit topic zal komen te staan. Er wordt dan namelijk vermeld dat iemand is overleden, en dit geval komt het volgens mij op het zelfde neer. Ik denk dat er dan minder mensen over dit voorval zullen vallen, omdat ze dit nieuws dan wel willen horen. Het blijft dan aan jezelf of je dan wel of niet berouw wilt tonen.

De topic heet R.i.P. niet overlijdensberichten. Dat maakt voor mij een wezenlijk verschil. Wat dit met berouw tonen te maken heeft ontgaat mij.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Niet eens zo'n slecht idee om de topic titel te veranderen in Overlijdensberichten. En mocht je iemand rust willen toewensen, is dat je eigen keus. In een R.I.P. topic vind ik niet alle overlijdensberichten thuis horen.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

'Mocht' er een afterlife zijn, dan hoop ik dat hij daar zijn rust vindt. Hier heeft hij behoorlijk geboedt voor zijn daden.

En nu?

MXO

• 1449 berichten
  • 532 stemmen

Ik blijf van mening dat het in dit topic om de berichtgeving gaat, wat ik voornamelijk uit de voorgaande berichte durf op te maken. En dan is een tweede punt, wat doet een ieder met zo'n berichtgeving. Wil je berouw tonen door hier 'R.I.P' neer te zetten, dan kan je dat doen. Dat is gewoon een tweede bijkomstigheid van dit topic.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Gaan we over een paar jaar ook dutroux en Fritzel of hie die Oostenrijker ook mag heten ook een vreedzame rust toewensen. Vind het een grote schande ten opzichte van de anderen die hier volkomen terecht genoemd worden.

Beetje raar dat je deze voorbeelden erbij gaat halen.

Mij gaat het erom dat de weduwe van Gerrit Jan Heijn Ferdi E heeft vergeven, weduwe en moordenaar hebben elkaar ook enkele malen gesproken.

Waarom de ophef als er dus vergeving is van notabene de weduwe van de overledene?

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Als je een mensenleven neemt kun je niet genoeg boeten voor je daden mijns inziens, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Welke uitzonderingen dan? Ben benieuwd.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

maxcomthrilla schreef:

uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ah, de uitzonderingen.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Als iemand zijn vader vermoord, omdat hij hem zijn hele leven lang misbruikt of mishandeld heeft. Iets in die trant......

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Walkure schreef:

(quote)

Beetje raar dat je deze voorbeelden erbij gaat halen.

Mij gaat het erom dat de weduwe van Gerrit Jan Heijn Ferdi E heeft vergeven, weduwe en moordenaar hebben elkaar ook enkele malen gesproken.

Waarom de ophef als er dus vergeving is van notabene de weduwe van de overledene?

Omdat ik het los vind staan van wat de weduwe doet. Hij had nog wel meer familieleden en vrienden. Hebben die m ook allemaal vergeven?

Ik vind dit gewoon geen plek voor moordenaars.

MXO

• 1449 berichten
  • 532 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Als je een mensenleven neemt kun je niet genoeg boeten voor je daden mijns inziens, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ja, maar er zijn ook mensen die er anders over denken en dus de mogelijkheid hebben om hier op te reageren. Misschien is het inderdaad een goed idee om dit topic 'Overlijdensbericht' te noemen, want duidelijk is het voor een hoop mensen wel het doel van dit topic!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

MXO schreef:

Ik blijf van mening dat het in dit topic om de berichtgeving gaat, wat ik voornamelijk uit de voorgaande berichte durf op te maken. En dan is een tweede punt, wat doet een ieder met zo'n berichtgeving. Wil je berouw tonen door hier 'R.I.P' neer te zetten, dan kan je dat doen. Dat is gewoon een tweede bijkomstigheid van dit topic.

Volgens mij verwar je berouw met medeleven...

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ik zie het al voor me in de rechtzaal.

"Edelachtbare... mijn cliënt is onschuldig omdat hij is misbruikt... of iets in die trant."

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

In dit geval niet noodzakelijk... Kom... het is nog niet te laat Reinbo...

MXO

• 1449 berichten
  • 532 stemmen

Reinbo schreef:

Dat doe ik inderdaad, het spijt me als hierdoor mijn berichten verkeerd zijn begrepen.

titia

• 601 berichten
  • 1302 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik snap je punt, maar is dat niet gewoon oude koeien enzo? Want wat deze man gedaan heeft is wel intussen 20 jaar geleden, dus waarom er dan nu weer een discussie over zijn daden komt...

Kan me ook nog voorstellen dat je hem dan, om iets wat hij 20 jaar geleden heeft gedaan (maar al was 't gister, wat maakt dat eigenlijk uit) nu niet bepaald een vredig "afterlife" toewenst, maar moet dat zo?

Even ervan uitgaand dat internet nog niet tot de hemel is doorgedrongen leest hij deze reacties toch niet, maar zijn familie misschien wel. En dit is wel het laatste wat je over je overleden vader/partner/vriend/kennis/whatever wil lezen. Een reactie als "blij dat ie dood is" heb ik ook nog zien staan, vind ik al helemaal niet kunnen. Er zijn wel mensen hun "geliefde" kwijt geraakt!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

titia schreef:

(quote)

Ik snap je punt, maar is dat niet gewoon oude koeien enzo? Want wat deze man gedaan heeft is wel intussen 20 jaar geleden, dus waarom er dan nu weer een discussie over zijn daden komt...

Misschien omdat hij dood is?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.