- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Volgens mij hebben jullie gewoon echt helemaal niets nuttigs te doen vandaag.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Het feit dat hij alleen bekend is vanwege die moord en daarom in een R.I.P. topic terecht komt vind ik vreemd.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Volgens mij hebben jullie gewoon echt helemaal niets nuttigs te doen vandaag.
Ik denk dat ik even wat lijken in de vriezer ga leggen. Het is nogal warm buiten.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Komt dat goed uit, luister net Child Meat van Limb for a Limb van hun eerste demo.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Als je een mensenleven neemt kun je niet genoeg boeten voor je daden mijns inziens
'Graafmachine' heeft wel iets van Poetic Justice in dezen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8850 stemmen
Overigens was Ferdi E. een prima kerel weet ik via ingewijden.
Typisch iemand bij wie er iets is geknakt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
'Graafmachine' heeft wel iets van Poetic Justice in dezen.

Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Stamp jij de aarde nog maar even aan.
De weduwe van Gerrit Jan Heijn schreef de moordenaar van haar man in 2005 een verzoeningsbrief. "Ze wilde niet de rest van haar leven met wrok rondlopen. Daarmee zou ze haar Gerrit Jan immers niet terug krijgen", weet Verburg. De schrijver was vooral geraakt door haar afsluiting met 'hoogachtend'. "Ik vroeg haar: acht u hem hoog? Ze zei daarop: ik zie hem als een medemens. Een medemens die een fout heeft begaan, een onherstelbare fout."
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Omdat zij hem vergeeft moeten wij allemaal koelboedige en berekenende moordenaars en afpersers hoog achten? Of vrede toewensen?
Allereerst is het duidelijk een egoïstisch motief (Ze wilde niet haar hele leven met wrok rondlopen). Ten tweede weet ik dat andere familieleden daar heel anders over denken. Tot slot ontwijkt zij het antwoord. Het is zeer de vraag is of ze wel begrepen heeft wat hoogachten betekend. Want uit haar antwoord blijkt daar niets uit. Hooguit vergeving/medeleven.
Ten derde is dit een filmsite en is deze topic (wat mij betreft) bedoeld voor grootheden uit het AV domein die overleden zijn. En dus niet (zoals eerder aangegeven) voor moordenaars en afpersers.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Sowieso wordt dit topic door een hoop users misbruikt, waardoor de belachelijkheidsfactor erg hoog is, maar vandaag is een dieptepunt geslagen. Straks krijgen we nog R.I.P. Charles Manson 
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Het feit dat jullie lekker makkelijk mensen kunnen be- of veroordelen is jullie goed recht hoor, maar dring mij en anderen die kortzichtigheid niet op zeg. You made your point en ik het mijne. Ik wil gewoon een menselijk gebaar maken naar iemand die weldegelijk in de film een rol heeft gespeeld, zei het als inspiratie.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Sowieso wordt dit topic door een hoop users misbruikt
Doe eens een zoekopdracht naar mijn bijdragen hier in dit topic en probeer het dan nog een keer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het feit dat jullie lekker makkelijk mensen kunnen be- of veroordelen is jullie goed recht hoor, maar dring mij en anderen die kortzichtigheid niet op zeg. You made your point en ik het mijne. Ik wil gewoon een menselijk gebaar maken naar iemand die weldegelijk in de film een rol heeft gespeeld, zei het als inspiratie.
Dus dan kunnen we hier inderdaad ook Charles Manson, Ed Gein, Adolf Hitler en nog een zootje andere inspirerende serie- & massamoordenaars en (kinder)verkrachters een vredig after life toewensen. Goed idee, echt visionair! 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Acteur Jos Kennis - Corneel uit 'Jacobus en Corneel' - overleden
Wel jammer dat dit overlijden wat in de vergeethoek verdwijnt door een dooie crimineel. Ook al is Kennis niet echt bekend in Nederland...
RIP
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Dus dan kunne we hier inderdaad ook Charles Manson, Ed Gein, Adolf Hitler en nog een zootje andere inspirerende serie- & massamoordenaars en (kinder)verkrachters een vredig after life toewensen. Goed idee, echt visionair!
Charles Manson heeft nooit iemand vermoord.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het feit dat jullie lekker makkelijk mensen kunnen be- of veroordelen is jullie goed recht hoor, maar dring mij en anderen die kortzichtigheid niet op zeg.
Hier is een lafhartig moordenaar heengegaan, die een mensenleven heeft genomen. Zwaarder kan het niet. Om zo iemand te veroordelen kortzichtig te noemen, man wat ben ik dan graag kortzichtig.
Nogmaals; jij mag hier RIP neertikken (ik vind dat dus in principe wél kunnen) en zijn familie mag om hem rouwen, maar kijk toch niet raar op als anderen geen traan om dit stuk leed zal laten.
'Inspiratie voor een film' vind ik overigens een bullshitargument van de eerste orde, maar da's weer wat anders.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Charles Manson heeft nooit iemand vermoord.
Hij is er anders wel voor veroordeeld...
Charles Manson - Wikipedia - nl.wikipedia.org
En dan nog is het niet een persoon die ik RIP wil toewensen.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ach... in die kortzichtigheid zal een Manson, Gein, Hitler en Elsas voor jou ook allemaal één pot nat zijn. Dat verklaart een hoop.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja nou is ie helemaal mooi.
Jij komt met dit criterium....
Ik wil gewoon een menselijk gebaar maken naar iemand die weldegelijk in de film een rol heeft gespeeld, zei het als inspiratie.
En ja ik vind het een pot nat als het er op aan komt of ze in deze topic thuis horen of niet. Dat laatste dus.
Ajax&Filmfreak
-
- 3363 berichten
- 3729 stemmen
Elke 30 seconden sterft er eeen kind aan armoede
R.I.P.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ja nou is ie helemaal mooi.
Jij komt met dit criterium....
En ja ik vind het een pot nat als het er op aan komt of ze in deze topic thuis horen of niet. Dat laatste dus.
Die `iemand` is niet in algemene zin bedoeld. Ik had het specifiek over FE die berouw heeft getoond.
Mijns inzien heeft hij net zulk recht op een filmsite genoemd te worden als het kind dat onlangs overleden is die model stond voor Lorenzo's Oil.
En dat jij de man geen rust wil gunnen is jouw probleem. Zelfs mevrouw Heijn heeft haar medeleven betuigt in deze dus zeg je ook tegen haar "hoe haal je het in je hoofd?".
Ga je gang... het kan hier.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die `iemand` is niet in algemene zin bedoeld. Ik had het specifiek over FE die berouw heeft getoond.
Mijns inzien heeft hij net zulk recht op een filmsite genoemd te worden als het kind dat onlangs overleden is die model stond voor Lorenzo's Oil.
En dat jij de man geen rust wil gunnen is jouw probleem. Zelfs mevrouw Heijn heeft haar medeleven betuigt in deze dus zeg je ook tegen haar "hoe haal je het in je hoofd?".
Ga je gang... het kan hier.
Mevrouw Hein betuigt haar medeleven met de nabestaanden. Dat is heel iets anders.....
Voor de nabestaanden is het inderdaad erg rot. Daar wil ik het bij laten.
Verder hoop ik dat deze topic voortaan verschoond blijft van moordenaars en zware criminelen, die apart van hun criminele daad niets met film te maken hebben gehad. Maar het lijkt me dat de meeste users wel aanvoelen waar de grens ligt.
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2843 stemmen
Tja, als ik vrijkom en ik krijg nog 700.000 gulden of euro ( geen zin om op te zoeken ) mee, terwijl ik al die jaren al op kosten van de staat ( lees de belastingbetaler ) heb geleefd, zou ik ook wel berouw tonen. Zeker als ik daarna weer rustig ergens in de achterhoek zou kunnen wonen, zonder dat een haan er naar kraait.
Geef je lesjes ethiek a.u.b. ergens anders....
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Geef je lesjes ethiek a.u.b. ergens anders....
Ach ja... vergevingsgezindheid is niet voor iedereen weggelegd. Ik slaap in ieder geval rustig hoor.
Gaan we trouwens nog lang door met die opgekropte frustraties?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Nee, lijkt me meer als genoeg zo anders moet er echt geruimd gaan worden hier.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ferdi E. heeft gezeten. Dan vind ik het wel goed hoor.
Dont judge people...
Tjonge... 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Maareh, vanwaar toch deze advocaat van de duivel rol? En persoonlijk heb ik meer waardering voor Geenstijl en haar aanhang dan voor een moordenaar, maar a la.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Omdat er nogal wordt gekakeld als een kip zonder kop. Zoals ook gebeurde bij Michael Jackson. Hoeveel pagina's onzin heeft dát wel niet opgeleverd omdat men denkt te weten hoe het allemaal zat?
Allereerst plaats ik hier al jaren veelal als eerste de overlijdensberichten van mensen uit het filmvak.
Sporadisch, als het nieuwswaardig is, zitten daar ook algemeen bekende mensen bij, die meestal toch nog een link hebben met (een) film. Zo meldde ik het overlijden van Saddam Hoessein, Jörg Haider en vast nog een paar.
Dat doe ik niet omdat ik voor allemaal een zwak heb, maar omdat het noemenswaardig is.
Ik erger me aan de reacties die alle goede smaak te boven gaat. Het "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" zijn mag lekker Geenstijls zijn, maar hier vind ik het ongepast. Ook al is de persoon in kwestie hopeloos ontspoord (geweest) en heeft afschuwelijke dingen gedaan.
Dan kun je beweren dat dit topic alleen plaats biedt aan mensen die een zachte rust verdienen. Dat mag dan wel zo zijn, maar wie ben jij of een ander die mij opdringt dat ik die persoon maar in stukken moet zien en lekker moet laten branden in de hel.
Zo zitten sommigen hier blijkbaar in elkaar, maar ik dus niet. Vandaar dat ik, nadat anderen hier hun gal spuwden, de advocaat van de duivel ben gaan spelen.
Ik zou dat met een Ed Gein niet gedaan hebben, maar juist Ferdi E. lijkt (voor zover ik dat kan beoordelen) een man met berouw en die na zijn ontsporing verder een keurig leven heeft geleid.
IK wil zo'n man dus met een gerust hart een R.I.P. gunnen. De mensen die dat niet kunnen, omdat die blijkbaar alle psychiatrische rapporten gelezen hebben en volkomen op de hoogte zijn van zijn dossier... prima.
Ik dring hier echt niemand op om een RIP te plaatsen. Laten die anderen dan ook het fatsoen hebben mij hun mening niet op te dringen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Omdat er nogal wordt gekakeld als een kip zonder kop. Zoals ook gebeurde bij Michael Jackson. Hoeveel pagina's onzin heeft dát wel niet opgeleverd omdat men denkt te weten hoe het allemaal zat?
... juist Ferdi E. lijkt (voor zover ik dat kan beoordelen) een man met berouw en die na zijn ontsporing verder een keurig leven heeft geleid.
Ik zie niet in wat het verschil is. Jij vormt ook enkel je mening op basis van wat je denkt te weten hoet het allemaal zat. Alleen dat Michael Jackson een gemis is in de muziekwereld en Ferdi E. enkel een criminele status heeft en op kosten van de gemeenschap heeft geleefd. Als je puur naar de feiten kijkt.
Echte (persoonlijke) sympathie is dat voor al die bekende personen toch niet als we eerlijk moeten zijn, maar gewoon een gemis omdat die mensen in de wereld van film of muziek iets bewezen hebben en die verre droom dat er ooit nog iets van zou komen voorgoed uiteen spat. Ik ken Michael Jackson niet persoonlijk, maar vindt het wel erger dat hij sterft dan een crimineel. Net als de sterfdata van Saddam Hoessein of Jörg Haider. Vermelden op de site: waarom niet. R.I.P.: langs geen kanten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.