- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8281 stemmen
Op 23 juli is Maleisisch regisseuse Yasmin Ahmad overleden aan een hersenbloeding. Ze werd slechts 51 jaar oud.
Yasmin Ahmad (July 1, 1958 - July 25, 2009) was a critically-acclaimed multi-award winning film director, writer and scriptwriter from Malaysia and was also the executive creative director at Leo Burnett Kuala Lumpur. Her television commercials and films are well-known in Malaysia for their humour, heart and love that crosses cross-cultural barriers, in particular her ads for Petronas, the national oil and gas company. Her works have won multiple awards both within Malaysia and internationally.
Films
Rabun (My Failing Eyesight) (2003)
Sepet (Chinese Eye) (2004)
Gubra (Anxiety) (2006)
Mukhsin (2007)
Muallaf (The Convert) (2008)
Talentime (2009)
Mukhsin vond ik een erg mooie film. R.I.P.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Tilburg 30 juli 2009
Richard Janse (1985 - 30 juli 2009) was een Nederlandse zanger.
Janse was van bescheiden afkomst. In 2004 verscheen zijn eerste cd met de liedjes Ik leef alleen voor jou en Marielle. Spoedig volgde een tweede cd met onder meer de nummers Uit al mijn dromen en Jij hebt mij bedrogen. In Turkije maakte de Tilburgse zanger de opnames voor een eerste dvd. Eén van Janses laatste prestaties was het nummer Ik mis je zo, dat hij samen met Rob van Daal maakte. Janse overleed in30 juli 2009 aan kanker.
R.I.P 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Zo, die is niet veel ouder dan ik ben. Ik ken hem verder niet, maar het is wel heftig...
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8281 stemmen
R.I.P. Richard Janse (ik ken hem niet, maar dat is een veel te jonge leeftijd om te sterven!)
R.I.P. Bobby Robson, dè gentleman in de voetbalwereld!
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
R.I.P. Bobby Robson, dè gentleman in de voetbalwereld!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Werkelijk nog nooit van Richard Janse gehoord. Originele muziektitels weer voor Nederlandse levensliedjes zeg...
Maar goed, neemt niet weg dat hij veel te jong is overleden.
Robson mag dan veel ouder zijn geworden, maar ik schrok er wel van. Weer een voetbalicoon minder.
Hopelijk vinden ze allemaal hun rust.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Former Philippine President Corazon Aquino dead at 76

(CNN) -- Former Philippine President Corazon Aquino, whose "People Power" movement pushed out longtime strongman Ferdinand Marcos less than three years after her husband's assassination, has died at age 76, her family announced Saturday. Aquino, the first woman to lead the Philippines, had been battling colon cancer since March 2008 and died of cardio-respiratory arrest.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Acteur Jos Kennis - Corneel uit 'Jacobus en Corneel' - overleden

In Overijse is de Vlaamse televisieacteur Jos Kennis overleden op 70-jarige leeftijd. Het hoogtepunt in zijn carrière was zijn rol als Corneel, in de populaire Vlaamse jeugdserie ‘Jacobus en Corneel’.
Het overlijden dateert al van 15 juli, maar raakte nu pas bekend. De begrafenis vond vorige week vrijdag plaats in Wilrijk.
Jos Kennis speelde veelal kleinere rollen speelde. Toch was hij ooit razend populair bij de jeugd. In 1984 speelde hij de rol van Corneel in de toenmalige BRT-serie ‘Jacobus en Corneel’, over twee klusjesmannen in blauwe overalls die op een rode tandem rondreden om klusjes uit te voeren.
Kennis acteerde in vele jeugdseries als ‘Merlina’, ‘Postbus X’ en ‘Samson’. In de soap ‘Familie‘ was hij ooit linke Freddy, de man die Didier De Kunst (Ronny Waterschoot) inhuurde om Guido (Karel Deruwe) te vermoorden.
Z’n laatste tv-rol was als pyromaan in de vtm-reeks ‘Spoed’ in 2003
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ferdi E. dood na fietsongeval
VORDEN - Ferdi E., de man die in 1987 Gerrit Jan Heijn ontvoerde en vermoordde, is maandagochtend bij een verkeersongeval in Vorden om het leven gekomen.

E. stak met zijn fiets de Onsteinseweg over en werd daarbij geraakt door een voorbijrijdende graafmachine. De man overleed kort na aankomst in het ziekenhuis in Zutphen.
Ontvoering
Op 9 september 1987 werd Gerrit Jan Heijn bij zijn villa in Bloemendaal door de werkloze ingenieur Ferdi E. ontvoerd en korte tijd later vermoord.
De ontvoerder schoot Heijn al na een aantal uren dood maar hield toch lang de schijn op dat de Ahold-topman nog in leven zou zijn. Zo stuurde hij onder meer de bril en een afgesneden pink van Heijn op. E. liep tegen de lamp toen hij het losgeld begon uit te geven bij een kleine slijterij. Hij werd veroordeeld tot twintig jaar cel en tbs en kwam augustus 2001 vrij.
Vergeven
E. woonde na zijn vrijlating met zijn vrouw in de Achterhoekse plaats Ruurlo. De weduwe van Gerrit Jan Heijn heeft enkele malen met hem gesproken, en heeft laten weten de ontvoerder en moordenaar van haar man vergeven te hebben.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ferdi E. hoort wat mij betreft niet thuis in de R.I.P. topic....
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Alle personen die recentelijk in het R.I.P topic zijn geplaatst.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3593 stemmen
Moeten we nu al ontvoerders en moordenaars gaan eren in een RIP forum ?
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Ferdi E. hoort wat mij betreft niet thuis in de R.I.P. topic....
Want? Er is nog een film over hem gemaakt.
Edit... sorry... zelfs 2.
en
Het was een bijzondere man, ondanks zijn walgelijke daad.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bijzondere man? Tuurlijk: een mislukte boekhouder met een verwrongen geest. Een moordenaar en afperser! Die wens ik dus echt geen rust in vrede toe. Vind het ook hoogst ongepast in deze topic.
Prima dat hij dood is. Mooi zo!
Maak er maar een "Ik ben blij dat hij dood is" topic voor aan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als er een film over hem gemaakt is moeten we ontvoerders en moordenaars een vreedzame rust toe wensen?
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
De man heeft zijn straf uitgezeten, berouw getoond en zelfs de weduwe heeft hem vergeven.
Maar als jullie graag over zijn graf willen pissen, ga je gang hoor. Zet je de foto's dan ook even online? T.a.v. zijn familie?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, want ook dat zou ik ongepast vinden.....
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Als jullie hem geen vredige rust toewensen, prima, maar moet dit zo'n discussie worden? Als ik de kat van de buren hierop wil zetten, dan staat mij dat toch ook vrij.
Denk niet dat dit de plek is om aan het leven van mensen een oordeel te hangen of hij/zij het wel of niet verdient om na de dood wat rust te hebben.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik ook niet...maar ergens snap ik Reinbo wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.