• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.150 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik persoonlijk vind dat de dood van Ferdi E. niet op dit forum thuishoort. Daarvoor vind ik hem te onbelangrijk. Ik begrijp daarom de enorme aandacht van de media - met de Telegraaf uiteraard voorop - ook niet. Ik denk dat misschien de manier waarop hij aan zijn einde gekomen is juist tot die aandacht geleid heeft.

En trouwens, zou het niet kunnen zijn dat Ferdi E. gewoon zelfmoord gepleegd heeft? Zo'n graafmachine moet je toch zien aankomen. Misschien had Ferdi E. toch te veel last van zijn geweten.

kos

• 46695 berichten
  • 8850 stemmen

Stephan. .

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Stephan schreef:

Omdat er nogal wordt gekakeld als een kip zonder kop. Zoals ook gebeurde bij Michael Jackson. Hoeveel pagina's onzin heeft dát wel niet opgeleverd omdat men denkt te weten hoe het allemaal zat?

Allereerst plaats ik hier al jaren veelal als eerste de overlijdensberichten van mensen uit het filmvak.

Sporadisch, als het nieuwswaardig is, zitten daar ook algemeen bekende mensen bij, die meestal toch nog een link hebben met (een) film. Zo meldde ik het overlijden van Saddam Hoessein, Jörg Haider en vast nog een paar.

Dat doe ik niet omdat ik voor allemaal een zwak heb, maar omdat het noemenswaardig is.

Ik erger me aan de reacties die alle goede smaak te boven gaat. Het "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" zijn mag lekker Geenstijls zijn, maar hier vind ik het ongepast. Ook al is de persoon in kwestie hopeloos ontspoord (geweest) en heeft afschuwelijke dingen gedaan.

Dan kun je beweren dat dit topic alleen plaats biedt aan mensen die een zachte rust verdienen. Dat mag dan wel zo zijn, maar wie ben jij of een ander die mij opdringt dat ik die persoon maar in stukken moet zien en lekker moet laten branden in de hel.

Zo zitten sommigen hier blijkbaar in elkaar, maar ik dus niet. Vandaar dat ik, nadat anderen hier hun gal spuwden, de advocaat van de duivel ben gaan spelen.

Ik zou dat met een Ed Gein niet gedaan hebben, maar juist Ferdi E. lijkt (voor zover ik dat kan beoordelen) een man met berouw en die na zijn ontsporing verder een keurig leven heeft geleid.

IK wil zo'n man dus met een gerust hart een R.I.P. gunnen. De mensen die dat niet kunnen, omdat die blijkbaar alle psychiatrische rapporten gelezen hebben en volkomen op de hoogte zijn van zijn dossier... prima.

Ik dring hier echt niemand op om een RIP te plaatsen. Laten die anderen dan ook het fatsoen hebben mij hun mening niet op te dringen.

Ik begrijp vrijwel je hele stuk, maar de laatste alinea klopt niet helemaal met je eerdere reacties. Ik bijvoorbeeld heb jou nooit gedwongen je RIP weg te halen, maar heb er wel problemen mee (ik denk om volstrekt logische redenen). Om mij (en anderen) dan weg te zetten als KKK, mensen zonder empathisch vermogen en wat niet al meer ter tafel kwam, en hen zogenaamd een spiegel voor te houden, is haast absurdistisch. Ik vind je in dezen zeker niet moreel superieur, een houding die je wel schaamteloos aanneemt.

Kortom, ik vind het enigszins vreemd zo iemand te RIPpen (maar OK, je hebt je redenen gegeven), maar ronduit onbestaand dat je niet begrijpt dat anderen daar niet in mee kunnen gaan, om ze vervolgens weg te zetten in 'het foute hoekje'.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Hoop gezeur verwijderd hier. Het is geen nieuwssite en dit topic is ook niet bedoelt voor discussies over de actualiteit daar zijn andere sites voor.

Houdt het hier bij mededeling van overleden beroemheden of betuigingen van medeleven svp.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

John Hughes, de regisseur van Hollywoodsuccessen als 'The Breakfast Club', 'Ferris Bueller's Day Off' en 'Planes, Trains and Automobiles', is donderdag in New York overleden. Hij was 59.

(afbeelding)

De Amerikaanse filmmaker, die zijn professionele carrière begon als copywriter, werd tijdens een ochtendwandeling getroffen door een hartaanval.

Hughes was niet alleen regisseur, maar stond als schrijver ook aan de wieg van de 'National Lampoon Vacation'-films en van de kaskraker Home Alone. De afgelopen tien jaar was hij nauwelijks meer actief op filmgebied, maar wijdde hij zich aan zijn gezin.

[Variety]

John Hughes, director of culturally significant films such as "The Breakfast Club," "Ferris Bueller's Day Off" and "Planes, Trains and Automobiles," died suddenly today of a heart attack while taking a morning walk during a trip to Manhattan. He was 59.

John Wilden Hughes, Jr., born on Feb. 18, 1950 in Michigan, began as an advertising copywriter in Chicago.

In the last decade, he stepped back from the legacy he created to enjoy time with his family, maintain a functioning farm in northern Illinois and support independent arts. He is survived by his wife of 39 years, Nancy, two sons, John and James, and four grandchildren.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

R.I.P. John Hughes

Spetie

• 38871 berichten
  • 8155 stemmen

R.I.P.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

R.I.P.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

R.I.P. John Hughes

Menig klassieker, vooral toch Ferris Bueller...

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

59.... zo jong nog

R.I.P.

Ik koester warme herinneringen aan 'The Breakfast Club', 'Ferris Bueller's Day Off' en 'Planes, Trains and Automobiles'.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

RIP Save Ferris

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

R.I.P. John Hughes

gotti

• 14075 berichten
  • 5886 stemmen

Eén van de beste filmmakers van de jaren '80. Spijtig...

niethie

• 7319 berichten
  • 7244 stemmen

Spijtig inderdaad, heel onverwachts ook en veelste jong weer!

Nouja, het is en zal altijd de koning van de Amerikaanse highschool films blijven natuurlijk. The Breakfast Club, Ferris Bueler!!!

R.I.P.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8553 stemmen

RIP, heeft misschien wel het beste de '80s op celluloid kunnen vangen.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Uncle Buck

hannes64

• 1926 berichten
  • 5247 stemmen

Kijk, zo hoort `t nou....mensen uit de filmwereld.....DIE horen hier thuis.

Is natuurlijk niet zo leuk als je hier komt te staan....

Hughes was de eerste regisseur/schrijver die met tienerfilms zoals the breakfast club ook nog volwassen mensen naar de bioscoop leurde ...tienerfilms met een volwassen script.....trouwens , zijn beste ook nog, volgens velen.

Ja, klote dat de beste man ook nog maar 59 jaar was.

R.I.P, mr Hughes

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Potverdikkie zeg, dat is nog jong.

RIP John Hughes.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Don't you forget about me

Heeft een paar prachtige films gemaakt. Stiekem toch een beetje gehoopt dat ie nog iets van zich liet horen, maar helaas. RIP John Hughes.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

RIP John Hughes.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Vooral als schrijver had hij leuke films. Van zijn regie carrière heb ik niet veel gezien. rip

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Jeetje ik wist niet wat ik zag net op IMDB.

R.I.P. John Hughes

vind z'n films echt geweldig

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

R.I.P. John Hughes.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

R.I.P. John Hughes

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

R.I.P John Hughes

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Spijtig, ik heb dit jaar pas voor de 1e keer een film van hem gezien in de naam van Ferris Bueller en die beviel me prima.

Veel te jong overleden, hopelijk vind ie zn rust.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik hoorde het ook op de Radio. Meegeholpen aan Home Alone en Ferris Buellers, die me erg leuk lijkt.

R.I.P.

Fran

• 1953 berichten
  • 1732 stemmen

RIP John Hughes.

Ik heb in het verleden echt vaak naar zijn films gekeken en vondt het als tiener altijd geweldige films. Vooral The Breakfast Club heb ik minstens 15 keer gezien.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

R.I.P. Willy Deville

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.