• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.446 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P. Milos Forman en Fred Vaassen (Harry uit Oppassen)

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

606 schreef:

(quote)

Iedereen vergeet Fred Vaassen.

Teeeeeeeeeeeeeering hé!

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

niethie schreef:

Teeeeeeeeeeeeeering hé!

Precies die ja

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Jammer, na Ben Hulsman vorige maand,weer een stukje jeugdsentiment minder.

Ook Milos Forman trouwens, moet zijn oude werk nog eens checken!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Italiaanse filmmaker Vittorio Taviani (1929-2018) laat met zijn broer Paolo een machtig oeuvre achter - Film - de Volkskrant

De Italiaanse regisseur Vittorio Taviani is op 88-jarige leeftijd in Rome overleden. Dit maakte zijn dochter zondag bekend. Hij vormde een onafscheidelijk duo met zijn jongere broer Paolo.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Beiden rusten hopelijk in vrede.

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

R. Lee Ermey is op 74-jarige leeftijd overleden. Hij zal altijd herinnerd worden als de drilinstructeur in Full metal jacket, maar ook in een sympathieke rol als bijvoorbeeld de sheriff in Switchback was hij goed op z'n plaats. R.I.P. Ronald Lee Ermey.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Onvergetelijke rol van Ermey in Full Metal Jacket. Kun je van blijven genieten. Moge hij rusten in vrede.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

R. I. P

R. Lee

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Mississippi Burning, Toy Story, Se7en, The Texas Chainsaw Massacre, The Frighteners, Willard. Was altijd fijn om deze man in een film tegen te komen. Een unieke, herkenbare verschijning.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1881 stemmen

Kondoro schreef:

Beiden rusten hopelijk in vrede.

Ik geloof dat de ander nog in leven is

W.V.

• 845 berichten
  • 476 stemmen

RIP Gunny Emery, misschien wel de beroemdste dril instructor uit de film geschiedenis en Milos Forman, meesterwerken als one flew en mijn favoriet, Hair, RIP.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

RIP Vittorio Taviani

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

RIP R. Lee Ermey

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P. R. Lee Ermey natuurlijk bekend van zijn rol als dril sergeant in Full Metal Jacket (en ook in het echt is hij dril instructeur geweest), maar ook in genoeg andere films. Overigens ook in Apocalypse Now aan het begin (meer als figurant, maar toch).

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P. Harry Anderson (IT 1990 als Richie Tozier)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Shireen Strooker, Tante Truus uit Ti-Ta-Tovenaar, overleden | NOS

Actrice, regisseur en theatermaker Shireen Strooker is op 82-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Middenbeemster. Dat heeft haar familie laten weten aan persbureau ANP. Strooker leed al een aantal jaren aan de ziekte van Alzheimer.

Strooker was in kinderserie Ti-Ta-Tovenaar in de jaren 70 Tante Truus. Daarnaast speelde ze in meerdere films van regisseur Frans Weisz, zoals Rooie Sien (1975) en Charlotte (1981).

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Shireen Strooker ken ik vooral dankzij haar rol in één van de weinige geslaagde Nederlandse komedies:

Camping (1978) - MovieMeter.nl.

Vreselijke rotziekte.

R.I.P

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Avicii (28) overleden. Altijd triest, zo jong.

TheBunk

• 746 berichten
  • 3093 stemmen

Sneu.

Maar is dit nu echt een liveblog op nu.nl waard?

W.V.

• 845 berichten
  • 476 stemmen

RIP, maar ik wist niet eens wie dat is, ik moest het googelen, maar ja ik ben ook een ouwe lul.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik ken ook geen muziek van hem hoor, maar weet wel dat hij razend populair was. Was volgens mij ook headliner op Pinkpop.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

In Memorian Shireen Strooker

o.a. Actrice van het gewaardeerde Werktheater.

Ze speelde in die hoedanigheid ook mee in een van de (m.i.) leukste NL komedies: "Een Zwoele Zomeravond"

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Zwolle84 schreef:

Ik ken ook geen muziek van hem hoor, maar weet wel dat hij razend populair was. Was volgens mij ook headliner op Pinkpop.

denk dat je het wel herkent als je het hoort.

Was ook niet perse groot fan, maar als ik zo zijn verhaal hoor bij RTL late night en wat je ziet in de trailer van de docu over hem, dan raakt het me toch. Jonge gast, muzikaal talent, moeilijk nee zeggen en dan verstrikt raken in een molen van 800 optredens per jaar. Ik heb soms na 8 uur kantoor al zin een borrel...

Losstaand van of je van electronic dance houdt, mij raakt zulks wel.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Maarten0402 schreef:

R.I.P. Harry Anderson (IT 1990 als Richie Tozier)

Awww Richie en nog zo jong ook Rust zacht en ook Avicii

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

RIP Avicci

Pionier van de dance

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

John Milton schreef:

Was ook niet perse groot fan, maar als ik zo zijn verhaal hoor bij RTL late night en wat je ziet in de trailer van de docu over hem, dan raakt het me toch. Jonge gast, muzikaal talent, moeilijk nee zeggen en dan verstrikt raken in een molen van 800 optredens per jaar. Ik heb soms na 8 uur kantoor al zin een borrel...

Heb gisteren in een moment van verveling die documentaire even opgezet, en heb toch zo mijn bedenkingen bij het getal van '800 optredens in 1 jaar'. De documentaire laat namelijk zien dat hij richting het einde van z'n carrière als DJ rond de 800 optredens heeft gedaan. Ik denk dat sommigen dat hebben verward met het idee dat hij 800 optredens zou hebben gedaan in z'n laatste actieve jaar. De docu laat al een beeld zien dat op zichzelf bizar genoeg is, maar 800 optredens in 1 jaar zou totaal waanzin zijn, lijkt mij.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam: Gianfranco Parolini (alias Frank Kramer) Regisseur, producer, scenarist etc.

Gianfranco Parolini - IMDb

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Regisseur Michael Anderson overleden | NOS

In de leeftijd van 98 jaar!!

Meerdere films van hem gezien, waarvan ik The Dam Busters (1955) altijd nog zijn beste film vind.https://i.pinimg.com/564x/65/b3/7f/65b37ff9c54941de6312a6aeffa86613--airplanes-mixed-media.jpg

R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.