• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.014 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.247 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Een acteur die ik heel graag zag. Viel altijd op de goede manier op. Had m denk ik al een paar keer gezien (de eerste keer dat-ie me opviel was denk ik Wild at Heart), voordat ik Paris, Texas ook al snel zag. Een film die mij gelijk beviel en die ik nog een aantal keren heb herzien (en dat is best zeldzaam). En sindsdien was ik altijd blij om de naam van HDS op de begingeneriek te zien. De teller van films staat bijna op 40 zie ik in mijn excelletje. Een heleboel titels in de beginperiode zijn onbekendere westerns (The Proud Rebel) en cultwerkjes als Ride the Whirlwind, The Rebel Rousers en Two-Lane Blacktop. Typisch Stanton werk denk ik. Voor volgend jaar heb ik Cisco Pike op de agenda staan. Volgens mij zit hij daar ook in. Dat was allemaal zo begin Jaren 70. Andere films die me naast PT direct aan Harry Dean Stanton doen denken zijn denk ik toch wel Wise Blood en Escape from New York.

Er is best een lang stuk over hem bij bijvoorbeeld de NOS-pagina. Vind ik opvallend. Fijn. Rustig ingeslapen op 91-jarige leeftijd. RIP Harry Dean Stanton.

edit: mijn excelletje is ook niet onfeilbaar, volgens iCheckMovies, zag ik al 43 films met Stanton

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

Niet te vergeten zijn fenomenale prestaties in The Godfather Part II, Alien, Twin Peaks: Fire Walk With Me en voor mij toch wel het meest bijzonder in David Lynch's The Straight Story. Kort, maar erg krachtig.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

RIP Harry Dean Stanton.

Wat een leeftijd en wat een carrière!

Mijn Harry Dean Stanton top 3:

Alien

Escape from New York

Paris, Texas

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Wat een held. In memoriam. ?

Sol1

• 581 berichten
  • 261 stemmen

... en niet te vergeten als de mafketel Toot-Toot in The Green Mile (1999)...

Het valt mij trouwens wel op, dat hij er voor zijn leeftijd nog behoorlijk goed uitzag. Ten tijde van de Green Mile moet hij dus 73 zijn geweest. Uit 2012 kom ik een foto tegen, waarop hij er wel oud uitziet, maar niet echt als 86.

RIP Harry Dean Stanton

... walking the mile, walking the mile...

Ataloona

• 734 berichten
  • 4258 stemmen

Mooie leeftijd weten te behalen, maar desondanks een groot verlies. Besefte met de Twin Peaks revival weer dat het geen klap uitmaakt welke film ik zie, als HDS erin meespeelt, dan is het sowieso wel de moeite waard. Toch wel een van mijn favorieten. Ontzettend goede filmkeuzes gemaakt, begenadigd acteur en een zeer fijne charismatische kop.

RIP Harry Dean Stanton

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ataloona schreef:

Besefte met de Twin Peaks revival weer dat het geen klap uitmaakt welke film ik zie, als HDS erin meespeelt, dan is het sowieso wel de moeite waard.

Je bent niet de enige. Roger Ebert zei ooit: "no movie featuring either Harry Dean Stanton or M. Emmet Walsh in a supporting role can be altogether bad."

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Toch zal One from the Heart (1982) echt één van de aller-allerslechtste films zijn - die ik ooit zag. Dat kwam niet door Stanton natuurlijk, maar door Coppola. Maar dat soort algemeenheden, ook al komen ze van Ebert, kunnen linea recta de prullenbak in (al begrijp ik geloof ik wel wat hij bedoelt ). M. Emmet Walsh wel in dezelfde lijn qua acteur, maar toch nog meer een bijrol acteur voor mijn gevoel.

edit: een snelle check leert dat in Straight Time (1978) beiden als acteur te zien zijn.

= + = +

edit II: ik zie dat Cockfighter (1974) wel een film is die op mijn wensenlijst hoort. Naast HDS ook nog Warren Oates (ook zo'n fijne Jaren 70 kop) en bovendien van Monte Hellman.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Hij was er ook al op teruggekomen, MR

"However, Ebert later admitted that Dream a Little Dream (1989), in which Stanton appeared, was a "clear violation" of this rule." Maar het leek me wel illustratief voor de waardering die voor de man werd uitgesproken. Ik zag 21 films waar Stanton een rol in speelt, en moet zelf de eerste slechte gelukkig nog tegenkomen...

Gelijk de docu over HDS van vijf jaar terug maar even opgesnord:

Tevens heeft Brandon Hardesty een aflevering van zijn webseries No Small Parts aan Stanton besteed. Misschien de moeite waard.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4258 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Toch zal One from the Heart (1982) echt één van de aller-allerslechtste films zijn - die ik ooit zag. Dat kwam niet door Stanton natuurlijk, maar door Coppola. Maar dat soort algemeenheden, ook al komen ze van Ebert, kunnen linea recta de prullenbak in (al begrijp ik geloof ik wel wat hij bedoelt ). M. Emmet Walsh wel in dezelfde lijn qua acteur, maar toch nog meer een bijrol acteur voor mijn gevoel.

edit: een snelle check leert dat in Straight Time (1978) beiden als acteur te zien zijn.

= + = +

edit II: ik zie dat Cockfighter (1974) wel een film is die op mijn wensenlijst hoort. Naast HDS ook nog Warren Oates (ook zo'n fijne Jaren 70 kop) en bovendien van Monte Hellman.

Cockfighter is een heerlijk typisch jaren 70 Oates/pulpfilmpje. Kijken!

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

R.I.P. Harry Dean Stanton

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

RIP Harry Dean Stanton

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

R.I.P Harry Dean Stanton

2 helden in een week

W.V.

• 845 berichten
  • 476 stemmen

Vanaf de eerste keer dat ik hem in de jaren 70 in een film zag, Kelly's Heroes en Dillinger, heb ik altijd genoten als hij met zijn markante hoofd en geloofwaardige acteren weer in een ondersteunende rol in een film verscheen, als het nu was aan boord van een ruimteschip, als techneut in een verwoest New York of als gestoorde trustee die mee speelt in een generale repetitie van een executie, ieder keer zette hij een prachtige rol neer. De filmwereld is met zijn dood een begenadigd acteur verloren. RIP.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Rus die Derde Wereldoorlog voorkwam overleden | NOS

De Russische militair die mogelijk de Derde Wereldoorlog heeft afgewend, is overleden in Moskou. Stanislav Petrov gebruikte in 1983 zijn gezonde verstand om een vergissingsoorlog te voorkomen.

Deze documentaire werd aan hem gewijd: The Man Who Saved the World (2014)

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Jake LaMotta.

Eerlijk wist ik niet dat de man nog leefde. Al zo lang geleden dat ik Raging Bull gezien heb, en toen was de man al oud.

De legendarische bokser Jake LaMotta

is op 95-jarige leeftijd overleden aan

een longontsteking.Het levensverhaal

van de middengewicht werd vereeuwigd in

de film Raging Bull,met Robert De Niro

in de hoofdrol.

LaMotta won 83 van zijn 106 partijen en

verloor er 19.In 1949 mocht hij zich

wereldkampioen noemen na winst op de

Fransman Marcel Cerdan.

Hij stond liefst zes keer in de ring

tegen Sugar Ray Robinson (een van de

beste boksers aller tijden) en bracht

hem diens eerste nederlaag toe.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Soulzanger en James Brown-imitator Charles Bradley overleden | NOS

Pas toen hij al wat ouder was brak hij door met zijn eigen muziek. Zijn debuut No Time for Dreaming verscheen in 2011, toen Bradley dus al 62 was. De plaat werd door Rolling Stone uitgeroepen tot een van de vijftig beste albums van dat jaar. Daarna zou hij nog twee platen maken.

Charles Bradley: Soul of America (2012)

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P Charles Bradley. Hele fijne muziek!

Sol1

• 581 berichten
  • 261 stemmen

Gisteren in haar woning in Parijs overleden op de leeftijd van 103 jaar: Gisèle Casadesus.

Onder andere bekend van La Tête en Friche (2010)

http://www.lepoint.fr/culture/gisele-casadesus-doyenne-des-actrices-francaises-est-morte-a-103-ans-25-09-2017-2159527_3.php

RIP

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Anne Jeffreys, een stralende schoonheid, die o.a. te zien was in een dozijn westerns, en daarnaast nog in een aantal TV western series.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bijzonder dat nog niemand in dit topic de dood van de legendarische Playboy baas Hugh Hefner heeft genoemd. Die man heeft een bijzonder en tof leven gehad zeg. En mag ook nog eens als negentig plusser sterven.

Sol1

• 581 berichten
  • 261 stemmen

Inderdaad een magistraal figuur. Ik weet niet of hij van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt, of van zijn werk zijn hobby; dat liep goed dooreen bij hem. Daarbij, met de personen uit zijn entourage, een dankbaar onderwerp voor films en boeken. Hij heeft denk ik wel het uiterste uit zijn leven gehaald (ook al hoef je niet in alles met hem eens te zijn).

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

RIP Harry Dean Stanton. Ik heb zijn dood niet meegekregen.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Hebben we niet allemaal ooit eens gedacht, was dat maar een opa van me geweest!

RIP Hugh Hefner

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nee, dat heb ik eigenlijk nooit gedacht. Heb niets tegen Hugh Hefner of playboy, maar verder interesseert me die man of dat blad ook niet echt. Mooie leeftijd, mooi zelfgekozen leven, en verder niets.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Omroepcoryfee Dick Passchier (84) overleden | NOS

Voormalig tv-presentator Dick Passchier is overleden. Hij stierf vrijdag onverwacht op 84-jarige leeftijd in zijn woonplaats Kollum, laat KRO-NCRV weten.

Passchier presenteerde bij de NCRV vanaf de jaren zestig grote live-spelshows op televisie zoals Zeskamp, Spel zonder grenzen, Tweekamp en Stedenspel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Tweekamp, kwis voor middelbare scholieren. Presenteerde hij samen met Judith Bosch. Goh, wat heb ik dat vaak gezien. Judith Bosch en Dick Passchier... een tweeëiige tweeling in mijn televisiegeheugen. Dat die man nog leefde...

RIP Dick !

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Opgegroeid in de jaren 70 en 80 met shows als Spel zonder grenzen. Over TV-nostalgie gesproken.

RIP Dick Passchier

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.