One from the Heart (1982)

Alternatieve titel: Recht uit het Hart

Drama / Romantiek

geregisseerd door Francis Ford Coppola
met Frederic Forrest, Teri Garr en Nastassja Kinski

Las Vegas, het is de 4e juli, en vandaag is de dag dat het vijf jaar gelden is dat Hank en Frannie zijn gaan samenwonen. Ze waren van plan het te vieren, maar in plaats daarvan maken ze ruzie. Ze gaan uit elkaar, en in no-time ontmoet Frannie een hoffelijke zanger/ober, terwijl Hank een mooie circus artieste ontmoet. Tijd om er achter te komen waar de relatie van Frannie en Hank nu echt van gemaakt is.

Mooie plaatjes herinner ik me, en een rommelig verhaal. En Kinski die koorddanst.

Coppola wilde duidelijk es wat anders.

Maar het blijft een Coppola, dus de moeite waard

avatar van blabla
Net weer gezien, helemaal vergeten hoe goed de soundtrack van Tom Waits was (en dat terwijl ik 'm op cd heb).

Werkelijk prachtige film met een zeer geloofwaardige Frederic Forrest en een kippenvel bezorgende soundtrack met fantastische nummers van Tom Waits. Visueel ziet de film er ongelofleijk mooi uit, de ene adembenemende scène volgt de andere op en dit gaat zo tot het einde door. Ik heb er van genoten, zo hoort een romantische drama te zijn.

****

Inderdaad mooie nummers van Waits, maar het verhaal kraakt aan alle kanten, de cast acteert matig tot beroerd (emotieloos en oppervlakkig) en een film waarbij Las Vegas op een erg brakke manier is nagebouwt (de gehele film werd in een studio opgenomen) zie ik niet graag weer terug.

gotti schreef:

Het zag er naar mijn mening prachtig uit.

avatar van stefan dias
Diesel schreef:
Het zag er naar mijn mening prachtig uit.

inderdeedy Diesel! Deze film werd destijds door de critici gekraakt, (waardoor Coppola failliet gegaan is) maar ik was meer dan aangenaam verrast toen ik hem 25 jaar geleden in de cinema zag. Dit is een mooi romatisch verhaal, en de decors met constant wisselende kleuren zorgen voor een dromerige sfeer. ('In the mood for love' deed er toch wel een beetje aan denken). Coppola gaat zonder reserve voor het sentiment en Forrest en Garr zijn verukkelijk. Een juweeltje.

Hallo!

Weet iemand waar deze dvd te koop is met nederlandse ondertiteling? Ben al een tijdje zoekende... alvast bedankt!

greetzz

avatar van VanRippestein
wilmavt schreef:
Hallo!

greetzz

Nope, alleen engels...

avatar van Gish
De soundtrack is beter dan de film.

avatar van stefan dias
... ik wil hier nog wel iets over kwijt.
Heel het verhaal speelt zich grotendeels af in het donker en gebruikt heel theaterachtige belichting.
Ik heb de film in een relatief kleine bioscoop gezien: als je dan zelf in het donker zit, lijkt het wel of je zelf op de set aanwezig bent en op tastbare afstand zit van de acteurs. daardoor krijgt het bijna een vreemd genoeg extra realistische dimensie. Vrij gedurfde cinema toch wel, weinig vertoond.

avatar van VanRippestein
wow ik vraag me bijna af of ik wel dezelfde film heb gezien. Het ziet er allemaal mooi uit hoor maar daar is ook echt alles wel mee gezegd. De acteurs bakken er totaal niks van en de dialogen zijn echt tenenkrommend geforceerd allemaal. Dit is echt beneden alle peil.

avatar van fun in acapulco
Kinski is weer prachtig en alleen daarom heb ik deze film bekeken.