- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
LA law... classic
606
-
- 23876 berichten
- 12267 stemmen
Rest in Peace slachtoffers aanslag in Brussel.
Wat leven we toch in een rare wereld vandaag de dag.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Hoe bedoel je?
(Het is altijd al een rare wereld geweest)
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Spreekt dat niet een beetje voor zich, wat hij bedoelt?
En ja, de mens is altijd al tot groot kwaad in staat geweest (als historicus weet ik er meer van dan een mens blij maakt), maar met Parijs in het achterhoofd, nu dit soort aanslagen in een land als België (en dan ook nog meerdere, niet gepleegd door één malloot of despoot) zijn toch wel een nieuwe en beangstigende ontwikkeling. Ik twijfelde ook of ik er hier iets over moest zeggen. Ons Buurland. Je kunt het niet relativeren met een 'God, wat verschrikkelijk. Maar gelukkig is het ver weg'.
Aan de ene kant hou ik het in dit topic liever filmgerelateerd (straks staat het hier vol met overleden profvoetballers uit de gouden jaren), aan de andere kant snap ik dat mensen hier wat over willen zeggen, aangezien ze hier vermoedelijk wekelijks berichten langs zien komen dat een tachtigjarige volkszanger of scenarist is overleden. Niet dat dat niet vermeldenswaardig is, maar ook bij mij maken de berichten en foto's van vandaag meer los dan de meeste posts in dit topic bij elkaar. Het is dichtbij, willekeurig/gericht tegelijkertijd en bloeddorstig. En naast schrijnend ook een tikje beangstigend.
Ik snap wel dat zoiets de 'entertainmentsgrenzen' van dit topic overschrijdt, en hier dus opduikt. 'So what else is new' gaat voor mij in ieder geval niet op. 
606
-
- 23876 berichten
- 12267 stemmen
Mooi geschreven John Milton precies mijn gevoel.
En dit hoort best hier thuis, en is altijd bij alle vreselijke dingen al gebeurd. Zoals meerdere vandaag op tv zeiden, Samen 1
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8556 stemmen
Fuck, ik zat dus op die metro (zoals elke ochtend) een paar minuten voordat de bom afging 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
wtf 
Dat zet je wel aan het denken...
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Ik was er circa 6 jaar geleden nog.
Ja, dan komt zo een aanslag tóch wel érg dichtbij hè?!
Zo stond ik 2 maanden geleden ook nog bij een incheckbalie. Had mij dus ook kunnen overkomen.
Ja ja, doet je dan toch wat hè?!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Aan de ene kant hou ik het in dit topic liever filmgerelateerd (straks staat het hier vol met overleden profvoetballers uit de gouden jaren), aan de andere kant snap ik dat mensen hier wat over willen zeggen, aangezien ze hier vermoedelijk wekelijks berichten langs zien komen dat een tachtigjarige volkszanger of scenarist is overleden. Niet dat dat niet vermeldenswaardig is, maar ook bij mij maken de berichten en foto's van vandaag meer los dan de meeste posts in dit topic bij elkaar. Het is dichtbij, willekeurig/gericht tegelijkertijd en bloeddorstig. En naast schrijnend ook een tikje beangstigend.
Gelukkig mogen overleden oud voetballers hier ook vermeld worden. Net als artiesten en weet ik wat. Persoonlijk vind ik al die 98 jarige actrices die in 1936 in een filmpje hebben gespeeld die niemand bijna kent niet zo boeiend, maar ieder zijn interesses he.
Zoals ik me ook voor kan stellen dat er iets over de Belgische slachtoffers wordt gezegd. Vreselijk triest en wreed nieuws.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Fuck, ik zat dus op die metro (zoals elke ochtend) een paar minuten voordat de bom afging
Heftig. Gelukkig net op tijd.
PS: In je profiel staat dat je 78 bent. Neem aan onzin? Of ga je elke ochtend ergens heen?
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Tuurlijk mag het A&L. Al denk ik alsnog dat dit meer de plek is voor een jaren dertig actrice als Olivia de Havilland als die straks overlijdt, dan voor een voetballer, aangezien het moviemeter is. Daar lijkt het VI forum of wat dan ook me geschikter voor. Verschil hiermee lijkt me dat Brussel iets is dat iedereen (min of meer) raakt, en derhalve toch iets van een uitzondering is.
Anderzijds, als een overlijden je raakt, by all means, deel het hier. Een rouwuiting is niet iets wat ik snel zal bekritiseren.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Natuurlijk mag je dit wel vermelden, natuurlijk is het wel erg. Alleen het niet iets van de laatste tijd. Kapingen, (treinkaping bij Assen was bijvoorbeeld) zijn ook erg, omdat onschuldige mensen het slachtoffer worden. En aanslagen bestaan ook al lang. (Dus het ging om de tweede zin)
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8556 stemmen
PS: In je profiel staat dat je 78 bent. Neem aan onzin? Of ga je elke ochtend ergens heen?
Ja, domme humor. Ben exact 50 jaar jonger.
Vanochtend lekker naar kantoor gelopen trouwens ...
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Ben blij dat je in ieder geval veilig bent thuisgekomen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
http://i67.tinypic.com/2d123yr.jpg
Rita Gam (88) R.I.P.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
RIP Phife Dawg (45)
http://www.hiphopcaucus.org/images/tribe-called-quest-628.jpg
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Daar lijkt het VI forum of wat dan ook me geschikter voor.
Het is bijna het lot tarten, dit.
RIP Jopie.
Roger Thornhill
-
- 6017 berichten
- 2447 stemmen
Nou, dat is toch wel iemand die het waard is om óveral herdacht te worden... R.I.P. Johan Cruijff, Nederlands (en misschien wel 's werelds) beste voetballer ooit.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Dit is echt f#cked up nieuws. Eerst Larry Drake, de man met de tofst lekker rollende voor- en achternaam is niet meer. Van de week dan toch maar even dr. Giggles kijken.
En vandaag Johan... rust zacht, beiden.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Bizar inderdaad, otherfool. Ik dacht hier zelfs nog aan toen ik het poste, of ik zou toevoegen dat dat toch wel een begrijpelijke uitzondering zou zijn, wat Roger Thornhill ook zegt. Een groot verlies voor alle voetbalfans... Ik mag mezelf dan niet tot die groep rekenen, Cruyff was toch wel een absolute grootheid en een uniek figuur. Zeker een icoon.
En als taalliefhebber had ik toch ook wel weer een soort band met hem...
Donkerwoud
-
- 8672 berichten
- 3944 stemmen
Niet een bijzondere affiniteit met de persoon Cruijf, maar 68 is toch een leeftijd waarop je mensen nog zeker een jaartje of twaalf extra gunt. RIP...
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8284 stemmen
De grootste voetbaltacticus aller tijden is niet meer...
Mijn grote voorbeeld!
R.I.P. Cruijffie
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.