- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bio-industrie (goed/slecht?)
Bio-industrie (goed/slecht?)
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3164 stemmen
Hypocriet zou het zijn als ik willens en wetens (bijvoorbeeld op basis van de prijs) zou kiezen voor een product dat op een in mijn ogen verwerpelijke manier is geproduceerd, terwijl ik wel de keuze heb, en daar dan hardop over klaag.
Helaas kan niet iedereen de duurdere biologische produkten betalen.
kos
-
- 46320 berichten
- 8578 stemmen
niet dat je de enige bent, de meeste mensen die ik spreek willen eigenlijk niet zien wat er allemaal gebeurt bij de voedselproductie, omdat ze anders geen hap meer door hun keel krijgen..tja, beetje onlogisch imo.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Dat is precies wat ik zeg. Niet mee eens? Niet kopen!
Oke, het klonk eerst alsof je vond dat je of de hele vleesindustrie moest accepteren, of helemaal niet. Er zijn dus ook tussenwegen.
kos
-
- 46320 berichten
- 8578 stemmen
cornelis
-
- 4742 berichten
- 672 stemmen
Dan nog heb je een keuze.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn keuze is misschien egoitisch maar wel makkelijk. Als ik honger heb eet ik. Dat kregen wij als kind gewoon ingelepeld (nooit weelde gehad met zijn zeven kinderen thuis). Komt daar dan nog bij dat er van al die 'alternatieve' voeding in de jaren '60 weinig sprake was.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2173 stemmen
Ik vind het doodknuppelen van zeehonden ook barbaars, daarom eet ik ook geen 'zeehondenvlees'.
Dat een kip z'n kop wordt afgehakt interesseert me niet, kippenvlees is gewoon lekker en btw, van mensen worden de laatste tijd ook wel eens koppen afgehakt.
Waar ze wel wat aan mogen doen is de leefsomstandigheden waarin de slachtkippen leven, met duizenden in kleine hokjes etc.
Dat kan gewoon niet, maar dat heeft verder niets te maken van het wel of niet eten van (kippen)vlees, tevens is vlees is ook erg belangrijk voor je gezondheid.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Dat gedeelte van dat vlees gezond is, is waar. Maar, maar in de vervangers die ik eet zijn de nodige bestandsdelen aan toegevoegd die je mist als je geen vlees eet. En het vegetarische 'vlees' is de laatste tijd in variatie toegenomen, en heel veel is goed te eten.
V
-
- 8369 berichten
- 3304 stemmen
Ik vind het neerknallen van olifanten voor ivoor ook walgelijk, daarom eet ik ook geen gefrituurde sluf
Eens.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Dat gedeelte van dat vlees gezond is, is waar. Maar, maar in de vervangers die ik eet zijn de nodige bestandsdelen aan toegevoegd die je mist als je geen vlees eet. En het vegetarische 'vlees' is de laatste tijd in variatie toegenomen, en heel veel is goed te eten.
Er zit lekker spul tussen ja, maar het merendeel is me toch een potje NIET TE VRETEN zeg. Ik lees kranten die lekkerder smaken.
Om nog maar te zwijgen over het vegetarische aanbod dat je in restaurants voorgeschoteld krijgt; ongeïnspireerde, makkelijke troep. En nog duur ook.
Vandaar dat ik als ik uit eten ga altijd even naar het vlees kijk, als er geen fatsoenlijk visje te krijgen is.
Zelva
-
- 2186 berichten
- 2683 stemmen
Waar ze wel wat aan mogen doen is de leefsomstandigheden waarin de slachtkippen leven, met duizenden in kleine hokjes etc.
Utopie, de kippen zijn zo gefokt dat ze niet eens willen bewegen, slechts eten.
Kijk de aflevering van de Keuringsdienst van Waarde.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2173 stemmen
Ik vind het neerknallen van olifanten voor ivoor ook walgelijk, daarom eet ik ook geen gefrituurde sluf
Als je er een smiley achter zet, ga ik er ff om lachen.
Je moet toch ergens je grenzen stellen, dieren eten ook dieren, het is de natuur, waarom mogen mensen dat niet doen, of ben je een voorstander van het kannibalisme?
Kippen worden er ook speciaal voor gefokt.
Hier had ik in dit geval beter een smiley achter kunnen zetten, want het was ook niet echt serieus bedoelt.
Excuses voor het geven van een verkeerde interpretatie.
Gehenna
-
- 623 berichten
- 6468 stemmen
Heeft mijn nick een hele thread opgeleverd :shock:
Goed dat mensen er bij stilstaan, dat zeker!
Kan hem (mn nick) nu niet meer wijzigen zeker:S
Hannibal
-
- 9158 berichten
- 3097 stemmen
Zeehonden worden doodgeknuppeld om hun vachtje, omdat er nog steeds "Madammen in een bontjas" zijn. Dat is ook de reden dat ze die beestjes doodknuppelen, anders gaat het vachtje stuk. Vlees eten is niets mis mee (Hannibal vindt vlees lekker ).
Ik vind het niet goed dat de dieren slecht worden behandeld voordat ze hun laatste dienst moeten bewijzen. Varkens die worden opgestapeld en dan een rit van duizenden kilometers moeten ondergaan, met gebroken poten omdat ze in de vrachtwagen zijn gepleurd, ik vind het vreselijk. Ik ben wel zo hypocriet om vlees te eten terwijl ik weet dat hier dieren voor hebben geleden. Ik ben het eens met Jordy dat als je er tegen bent moet je het niet eten. Ik eet het toch en zou het niet moeten doen. Ik zou eigenlijk ook niet moeten roken, maar dat doe ik ook. Als biologisch vlees net zo duur was als fabrieksvlees, had ik dat wel gekocht. Ik zie biefstuk in de supermarkt, in folie verpakt, niet als een dode koe, maar als een lekker stukje duur vlees.
Iedereen is hypocriet, er zijn zoveel ellendige dingen in de wereld, waar niemand iets aan doet. Ik vind het ook vreselijk dat de mensen in sommige landen honger lijden en dakloos zijn, als ik het op tv zie draait mijn maag om van schuldgevoel, maar daarna zet ik een filmpje op en doe er verder niets mee...
Belachelijke nickname trouwens....doodgeknuppeld
Hannibal
-
- 9158 berichten
- 3097 stemmen
Dat vind jij...
Kan hem (mn nick) nu niet meer wijzigen zeker:S
Als je hem zelf zo leuk vindt waarom wil je hem dan wijzigen?
Gehenna
-
- 623 berichten
- 6468 stemmen
Beter hadden ze jou, toen je geboren werd..(zie mijn nick) en dit slaat op jouw nick btw;)
Ik wilde eigenlijk met deze nick (eerlijk gezecht) een statement stellen..dat hij verkeerd word begrepen en afgedaan als ongein is totaal niet mijn intentie geweest evenmin een discussie starten over het wel en wee in de bio-industrie.
Er gebeuren zeker zieke/wrede dingen in de wereld, waaronder het gewoonweg op walgelijke wijze doden van dieren voor hun mooie vacht, wie dat normaal vind zal zich moeten schamen.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Jaja, eerst zeggen dat het laat was en je niets beters wist te verzinnen en nu blijkt dat je commercieël succes hebt is het ineens een statement.
Forumhoer!
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3164 stemmen
Nou ja
Wat een gedoe om een combinatie van letters.
Hannibal
-
- 9158 berichten
- 3097 stemmen
Ik wilde eigenlijk met deze nick (eerlijk gezecht) een statement stellen..
In "hoe kom je aan je nickname"
Ik moest aan seabird denken... echt waar!
Al die beestjes worden....(zie mijn nick)
Wat voor statement?
Gehenna
-
- 623 berichten
- 6468 stemmen
Jaja, eerst zeggen dat het laat was en je niets beters wist te verzinnen en nu blijkt dat je commercieël succes hebt is het ineens een statement.
Forumhoer!
Commercieël succes haha belachelijk, volgens mij weet je niet eens wat je zegt, beter verdiep je jezelf eens in de nederlandse taal voordat je iets gaat bléren waar een "forumhoer" niets van snapt!
Ik verdien ook lekker geld daarmee ofzo:S
Gehenna
-
- 623 berichten
- 6468 stemmen
In "hoe kom je aan je nickname"
Wat voor statement?
Én waarom worden al die beestjes doodgeknuppeld? Voor de vacht misschien...go figure;)
Hannibal
-
- 9158 berichten
- 3097 stemmen
Ok, het is wel goed hoor meneer doodgeknuppeld
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Pas maar op jongens of je wordt.....juist!!!
Gehenna
-
- 623 berichten
- 6468 stemmen
Pas maar op jongens of je wordt.....juist!!!
Hehe moet ik langskomen:D
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2509 stemmen
Iedereen (ook iedere boer) wil dieren genoeg ruimte bieden en alles,maar ik denk dat dit voornamelijk bij de consument ligt. Puur vraag en aanbod.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1702 stemmen
Hier mag wel een slotje op. Geen idee waar deze nu weer is opgediept maar dit is geen onderwerp voor MovieMeter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.