• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.253 stemmen

Hoe denken jullie over de toekomst van (technologische) ontwikkelingen?

zoeken in:

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

nou heb ik gisteren met een half oog naar de eerste maanlanding gekeken en wat mij opviel is dat er na ruim twee uur aanwezigheid, de schaduw nog steed precies hetzelfde was. (als men uberhaupt tegen de hitte van de zon zou kunnen.)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Je zag zeker ook geen sterren om de maan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

niet eens opgelet, maar dat is niet moeilijk die heb ik ook op mn plafond.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

weer afgewekken van het topic. Dus om terug te komen kunnen we nu eens spreken over de (eventuele) propaganda van de opwarming van de aarde. Zelfs president Obama voorspelt dat de wereld zal eindigen aan het eind van deze eeuw als er niets gedaan wordt. Aan de andere denk ik dat de mensen veel duurzamer zijn als vroeger en dat de olieindustrie over enkele decenia gaat moeten plaats maken voor de nieuwe wereld. Dat is wat ik denk.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

http://www.salomonkroonenberg.nl/doc/knag.nl/De-aarde-in-rood-groen-en-wit.htm

Leuk stukje, kreeg het verleden jaar uitgereikt bij aardrijkskunde.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Kroonenberg heeft ook een erg interessant boek geschreven, De Menselijke Maat (meen ik), waarin hij tegen de populaire notie ingaat. Heb vorig jaar nog een artikel geschreven waarin ik zijn boek tegenover het boek 'A Green History of the World' van Clive Ponting heb gezet.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Dat klinkt wel interessant Quentin, staat zeker nergens online?

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

over global warming gesproken op nujij las ik dat het sinds 2006 0,4 graden is afgekoel. Als dit waar is en als deze trends blijven aannemen dan is het over dertig jaar gemiddeld 3 grade, kouder in de wereld dan nu!

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Ten opzichte van gisterenavond is de temperatuur 0,15 graden gestegen. Als die trend zich blijft voorzetten, is het over een jaar bijna 55 graden warmer dan nu!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ja, en als ik blijf afvallen aan dit tempo weeg ik binnen datzelfde jaar -20 kilo...

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Halcyon schreef:

Ja, en als ik blijf afvallen aan dit tempo weeg ik binnen datzelfde jaar -20 kilo...

Lekker gevat!

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Dat klinkt wel interessant Quentin, staat zeker nergens online?

Het boek is gewoon bij bol te bestellen (heb het hier ergens liggen), het artikel kan ik je wel mailen als je interesse hebt. Stuur me maar een pm. Misschien dat ik deze zomer nog wat van zulke dingen online ga zetten, maar op het moment nog even niet.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

BlueVelvet schreef:

Ten opzichte van gisterenavond is de temperatuur 0,15 graden gestegen. Als die trend zich blijft voorzetten, is het over een jaar bijna 55 graden warmer dan nu!

zo is het natuurlijk helemaal niet. Mischien eens een wetenschap boek er bijnemen of even op wikepedia kijken voordat je zoiets begint te zeggen.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

@Halcyon, Elineloves en anunuscus: ik had gehoopt dat iemand mijn ironie zou opmerken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ik had anders gehoopt dat je de mijne ook doorhad...?

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

De jouwe is nogal evident, maar aangezien je op mij leek te reageren nam ik aan dat je mijn bericht serieus nam (net zoals aunuscus).

aunuscus schreef:

Mischien eens een wetenschap boek er bijnemen voordat je zoiets begint te zeggen.

Mijn punt was juist dat een periode van 3 jaar veel te kort is om een zinnige voorspelling over het klimaat te doen.

(afbeelding)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Je kan ook 50 jaar naar achteren kijken ...

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik heb ook al gehoord dat vanaf 2015 de spaceschuttle vervangen gaat worden door de ares raket

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

aunuscus schreef:

Ik heb ook al gehoord dat vanaf 2015 de spaceschuttle vervangen gaat worden door de ares raket

En ik heb weer gehoord dat de 'openbaringen' die je doet tijdens het 'roken' achteraf toch niet zo interessant zijn als op het moment dat je 't neerkwakte op het internet...

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

wat heeft dat er nu weer mee te maken

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik denk dat in de toekomst gsm,s maar 3 cm zullen zijn

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Reken er maar niet op. Gebruiksvriendelijkheid speelt ook nog altijd een rol.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1737 stemmen

3cm is wat overdreven maar kleiner zullen ze vast en zeker wel worden.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Mijn exuces voor dit waanbericht ik heb mijn broer zijne nieuwe touch screen gsm gezien en die lijkt terug groter. Ik denk dat gsm,s op de duur zo gaan veranderen dat ze over enkele decenia geen gsm,s meer zijn en dat je bureau computer gewoon in je broekzak steekt. Alleen als ik een oude man en dat duurt nog lang.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Ik denk zelf dat er een oorlog komt tussen mens en machine. Denk niet dat ik hem ga meemaken

Zolang de technologie naar de zeggen van de mens gemaakt worden zal het zich niet tegen hem keren

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1737 stemmen

dat zal vast wel een keer gebeuren denk ik......

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Komaan,sommige mensen hun fantasie slaan echt op hol. Ik ben ook wel een fan van de terminator films maar ik weet bij mezelf dat het gewoon films zijn.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Erwinner schreef:

Je kan ook 50 jaar naar achteren kijken ...

Dat heet geschiedenis

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

aunuscus schreef:

(quote)

zo is het natuurlijk helemaal niet. Mischien eens een wetenschap boek er bijnemen of even op wikepedia kijken voordat je zoiets begint te zeggen.

!

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik denk dat we ergens in de toekomst grootte tijdreisburea,s gaan hebben. En je stapt en je boekt een reis bv naar het oude Rome, maar dan wel in een heel verre toekomst.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.