menu

Overig / Algemeen / Hoe denken jullie over de toekomst van (technologische) ontwikkelingen?

zoeken in:
Satellieten bijvoorbeeld.

[edit]Mmm, heeft ze blijkbaar zelfs uitgevonden:
His invention of the satellite communication with satellites in geostationary orbit in 1945 has brought him numerous honors[/edit]

Geen goed voorbeeld, dus...

Mmm nee niet echt. Maar volgens mij had hij er ook al eerder over geschreven. Ik zou even op moeten zoeken wat hij nog meer voorspeld heeft. Doe ik misschien morgen wel ff als ik er zin in heb.

Wouter schreef:
(quote)

Zeker. De eerste waren van varkensdarmen.

Weet ik ook wel, maar dat is zeer ver voor mijn tijd, en mijn tijd dat was ongeveer in de middeleeuwen...

speedy23 schreef:

maar dat is zeer ver voor mijn tijd, en mijn tijd dat was ongeveer in de middeleeuwen...

They are now disposable and should only be used once. In the 1940s and 50s, they were washed, slathered in petroleum jelly, and kept in little wooden boxes in a bedroom drawer
link

FisherKing
Leuke site dat planned parenthood. Lees ik dat nou goed dat ook een vis als voorbehoedmiddel werd gebruikt ? Ik zie me al aanmodderen met een nieuwe haring....

FisherKing schreef:

een vis als voorbehoedmiddel

mag je dan nog steeds geen grapjes over een vislucht maken?

cornelis schreef:

they were washed, slathered in petroleum jelly, and kept in little wooden boxes in a bedroom drawer[/i]

Nu weet ik waarom de vrouwen toen met de benen openliepen: ze hadden allemaal uitslag van die petroleum jelly... :evil

ik denk aan een computer als kern van je huis

als je informaite weet over het huis van de toekomst.dan weet je(mischien)iets over het jaar 2025

aunuscus schreef:
ik denk aan een computer als kern van je huis

Wel. de computer is iig al het zenuwcentrum van mijn entertainmentopstelling.

Domotics, als een redelijk oude term geloof ik.

aunuscus schreef:
als je informaite weet over het huis van de toekomst.dan weet je(mischien)iets over het jaar 2025

Huis van de Toekomst in Vilvoorde.

als je het mij vraagt begint de wereld nu al futurististisch te worden

aunuscus schreef:
als je het mij vraagt begint de wereld nu al futurististisch te worden

Zolang ik geen warm water krijg onder de douche terwijl er heet water uit de keukenkraan loopt, is er niks futuristisch.

jouw mening dus tegen mijn mening intressant

Wat is er volgens jou zo futuristisch aan deze wereld?
En vanaf wanneer begin jij te tellen?

Reinbo
De wereld is per definitie niet futuristisch, maar bestaat enkel in het heden.

je hebt gelijk je bent een wijs man

Dat vroeg ik mezelf overlaatst ook nog af.
Als je ziet wat voor een vooruitgang we hebben gemaakt op 100.. 200.. 300 jaar, hoe gaat het allemaal zijn binnen 300 jaar.
Jammer dat ik dat niet zal mee maken.

zwijg me erover.het is al onduidelijk hoe het zal zijn over 30jaar

dit is geen grap.Dit jaar gaat het allereerste ruimtehotel open

Grappig hoe sommige mensen hier verandering gelijkstellen aan vooruitgang.
Ontwikkelingen voor het "milieu" helpen geen flikker als er daarnaast miljoenen tonnen andere zooi wordt geproduceerd die ons leven zo nodig "makkelijk" en "efficienter" moet maken.
Misschien zijn er een aantal dingen die makkelijker zijn dan bijvoorbeeld 50 jaar gelden, maar in het algemeen is het leven veel complexer geworden.

die Lange
Dat het leven complexer is geworden wil toch niet zeggen dat het niet vooruitgegaan is?

absoluut niet de vooruitgang is voortdurend bezig en dat kan je niet tegenhouden

belchinees schreef:
Dat vroeg ik mezelf overlaatst ook nog af.
Als je ziet wat voor een vooruitgang we hebben gemaakt op 100.. 200.. 300 jaar, hoe gaat het allemaal zijn binnen 300 jaar.
Jammer dat ik dat niet zal mee maken.

als iemand ons zou kunnen zeggen hoe het leven er over 300 jaar er zou uitzien dan zou die gek verklaard worden

Nomak
Over 300 jaar leven er misschien geen mensen meer.

Hoe denken jullie over de toekomst van (technologische) ontwikkelingen?
Onvermijdelijk gezien de aard van de mens, waarbij deze vooruitgang helaas ook achteruitgang betekent op diverse andere gebieden. Maar qua verre toekomst, ga ik toch wel voor Star Trek.

djelle
Sommige wetenschappers beweren dat we in de toekomst effectief verliefd zullen worden op robots. En zelfs mee zullen trouwen en alles.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.